IUI-clubje

IUI Forum
Mimimosa

Re: IUI-clubje

Bericht door Mimimosa » 16 oktober 2023, 15:29

Imkei schreef:
16 oktober 2023, 10:36
Mimimosa schreef:
14 oktober 2023, 0:50
Zitav schreef:
13 oktober 2023, 19:58
Oh super mimimosa!
Was bij ons ook na een tweetal weken, dus kan inderdaad!
Hopelijk komt je menstruatie snel en kan je starten!!

Hier vandaag de iui gehad, nu twee weken wachten. Gelukkig is er genoeg afleiding werk en onze eerste dochter. Ik hoop dat ik het wat van mij kan afzetten op deze manier.
Ik heb wel wat last van krampen en bloedverlies.
Dan zal mijn eerste bloedname en uw testdag ongeveer gelijk vallen! 😏 als mijn cyclus geen gekke dingen doet althans..
Zo spannend zeg!
Had je dat bij vorige inseminaties ook al ?
Ik las altijd dat inseminaties pijnloos waren, maar anderzijds lees ik nu ook van anderen dat zij wel wat pijn ervaren..
Heb er wel een beetje bang voor.. mijn hyfosy was een ramp.. ik viel net niet flauw tijdens en na het onderzoek.. zo vreselijk pijnlijk.. en dat terwijl alles toch in orde was 🤷‍♀️
Hey mimimosa,

Geen zorgen maken, de iui prikt een klein beetje wat normaal is als ze katheter steken, maar inderdaad de meeste mensen voelen blijkbaar helemaal niks. En het is werkelijk 2 keer niks vergeleken met een hyfosy, ik heb die ook gehad en dat was de hel!!! Ik heb de verpleegster haar arm toen echt fijngenepen. Dat was echt wel een 1000 keer erger qua pijn hoor. Iui valt bijzonder goed mee. En ik heb een lage pijngrens, dus vertrouw er maar op 😀.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dat zo erg vond 🙈 ik las soms van vrouwen dat ze amper iets voelden.. ik voelde me zo slecht nadien dat ik dat niet kon houden.. ik viel tijdens en na de hyfosy bijna flauw.. ik heb nadien zeker 30min moeten blijven liggen omdat ik nog flauw viel anders.. ik kreeg echt het gevoel dat ik nooit een bevalling zou aan kunnen 😳
En nu ook wel wat schrik gekregen om terug naar de gynaecoloog te gaan..

Zitav

Bericht door Zitav » 17 oktober 2023, 7:20

Imkei schreef:
16 oktober 2023, 10:37
Zitav schreef:
14 oktober 2023, 6:58
Mimimosa schreef:

Dan zal mijn eerste bloedname en uw testdag ongeveer gelijk vallen! 😏 als mijn cyclus geen gekke dingen doet althans..
Zo spannend zeg!
Ik las altijd dat inseminaties pijnloos waren, maar anderzijds lees ik nu ook van anderen dat zij wel wat pijn ervaren..
Heb er wel een beetje bang voor.. mijn hyfosy was een ramp.. ik viel net niet flauw tijdens en na het onderzoek.. zo vreselijk pijnlijk.. en dat terwijl alles toch in orde was 🤷‍♀️
Ja idd! Zo wat lichte krampjes wel, maar heb al gelezen dat dit komt doordat het sperma bewerkt is?
En het is nu niet dat ik suuuuperveel pijn had maar ik voelde het wel. Maar de dokter (ik denk dat het een dokter is) zei dat de baarmoeder peervormig is en dat hij een bochtje moest maken. Dat heb ik even gevoeld. Maar cava wel. Niet te veel angst voor hebben! Heb ooit een hysteroscopie gehad en dat was veel pijnlijker.
Hoe was die hysteroscopie voor jou Zita? Als we overmoeten naar ivf moet ik die ondergaan, en daar ben ik toch best bang voor aangezien die hyfosy heel veel pijn deed. Viel dat wat mee?
Ik deed mee met een onderzoek waarbij ze de ene groep een pijnstiller gaven en de andere placebo. Ik heb geen idee wat ik gekregen heb. Normaal mag je pijnstiller nemen vooraf. Bij mij was het even pijnlijk, maar het gaat eigenlijk wel heel snel waardoor het uiteindelijk wel mee viel. Het was zo even waardoor de camera een bochtje moest maken dat het pijnlijk was. Maar ik zeg het, het onderzoek duurt echt niet lang.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Chacha

Bericht door Chacha » 17 oktober 2023, 18:14

Ik vind de IUI zelf niet pijnlijk. Eerder de eendenbek die altijd lastig aanvoelt maar verder voel ik niet veel. Nadien wel wat krampen maar dat is idd van de vloeistof waarmee ze het sperma bewerken! Zeer normale reactie dus!

Veel succes Zita, vingers gekruist!

Hier weten we ondertussen dat de eerste poging niet gelukt is. Sinds zondag minimaal bloedverlies (snel want pas 9-10 dagen na ovulatie) dat deze late namiddag doorzette. Nu afwachten wanneer ik mijn startecho krijg voor de tweede poging!
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Zitav

Bericht door Zitav » 18 oktober 2023, 6:50

Dankjewel chacha!

Oh jammer om ge horen dat de iui niet gelukt is. Hopelijk heb je een vlotte tweede poging die lukt!
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 19 oktober 2023, 9:28

Mimimosa schreef:
16 oktober 2023, 15:29
Imkei schreef:
Mimimosa schreef:

Zo spannend zeg!
Hey mimimosa,

Geen zorgen maken, de iui prikt een klein beetje wat normaal is als ze katheter steken, maar inderdaad de meeste mensen voelen blijkbaar helemaal niks. En het is werkelijk 2 keer niks vergeleken met een hyfosy, ik heb die ook gehad en dat was de hel!!! Ik heb de verpleegster haar arm toen echt fijngenepen. Dat was echt wel een 1000 keer erger qua pijn hoor. Iui valt bijzonder goed mee. En ik heb een lage pijngrens, dus vertrouw er maar op 😀.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dat zo erg vond 🙈 ik las soms van vrouwen dat ze amper iets voelden.. ik voelde me zo slecht nadien dat ik dat niet kon houden.. ik viel tijdens en na de hyfosy bijna flauw.. ik heb nadien zeker 30min moeten blijven liggen omdat ik nog flauw viel anders.. ik kreeg echt het gevoel dat ik nooit een bevalling zou aan kunnen 😳
Hey Mimimosa,

Nee nee, volgens mij is het perfect normaal dat je zo pijn had. Mijn ziekenhuis zei dat het niet zo pijn ging doen en toen ik achteraf zei dat het enorm zeer deed zeiden ze dat ze dat niet op voorhand wouden zeggen omdat mensen dat anders niet willen doen. Niet zo slim vond ik want ondanks dat ik me suuuper goed voel bij het ziekenhuis heeft dat mijn vertrouwen wel wat beschadigd en ben ik nu ook banger als ik een onderzoek moet krijgen. Online las ik dat ze meestal aanraden om een serieuze pijnstiller te nemen van tevoren. En ik hoorde ook mensen die niets voelden maar dat was dan meestal omdat ze bvb endometriose hadden en die vloeistof niet in de eileiders geraakte. Ps die krampen zijn blijkbaar inderdaad vergelijkbaar met weeen maar bij een bevalling maak je stofjes aan die maken dat je dat veel beter verdraagt! Maar dus echt, ik snap je, dat deed goed zeer. De dokter legde bij mij uit wat hij zag op het scherm maar i couldnt have cared less op dat moment 😂

Imkei

Bericht door Imkei » 19 oktober 2023, 9:30

Zitav schreef:
17 oktober 2023, 7:20
Imkei schreef:
Zitav schreef:
14 oktober 2023, 6:58

Ja idd! Zo wat lichte krampjes wel, maar heb al gelezen dat dit komt doordat het sperma bewerkt is?
En het is nu niet dat ik suuuuperveel pijn had maar ik voelde het wel. Maar de dokter (ik denk dat het een dokter is) zei dat de baarmoeder peervormig is en dat hij een bochtje moest maken. Dat heb ik even gevoeld. Maar cava wel. Niet te veel angst voor hebben! Heb ooit een hysteroscopie gehad en dat was veel pijnlijker.
Hoe was die hysteroscopie voor jou Zita? Als we overmoeten naar ivf moet ik die ondergaan, en daar ben ik toch best bang voor aangezien die hyfosy heel veel pijn deed. Viel dat wat mee?
Ik deed mee met een onderzoek waarbij ze de ene groep een pijnstiller gaven en de andere placebo. Ik heb geen idee wat ik gekregen heb. Normaal mag je pijnstiller nemen vooraf. Bij mij was het even pijnlijk, maar het gaat eigenlijk wel heel snel waardoor het uiteindelijk wel mee viel. Het was zo even waardoor de camera een bochtje moest maken dat het pijnlijk was. Maar ik zeg het, het onderzoek duurt echt niet lang.
Hey Zita,
Oef das goed om te horen!
Als het maar heel kort pijn doet zie ik het al meer zitten 😂. Wanneer is jouw testdatum? Komt dichterbij denk ik?
Maandag moet ik mijn regels krijgen, of niet. Ik ben super zenuwachtig. Maar ik voel weinig speciaals behalve wat krampjes gisteren. Moet me inhouden om niet alles te beginnen overanalyseren 🙈.

Zitav

Bericht door Zitav » 19 oktober 2023, 12:38

Imkei schreef:
19 oktober 2023, 9:30
Zitav schreef:
17 oktober 2023, 7:20
Imkei schreef:

Hey Zita,
Oef das goed om te horen!
Als het maar heel kort pijn doet zie ik het al meer zitten 😂. Wanneer is jouw testdatum? Komt dichterbij denk ik?
Maandag moet ik mijn regels krijgen, of niet. Ik ben super zenuwachtig. Maar ik voel weinig speciaals behalve wat krampjes gisteren. Moet me inhouden om niet alles te beginnen overanalyseren 🙈.
Hey Imkei,

Ik mag volgende week zaterdag testen (eigenlijk bloed laten trekken) , maar ik test eerst met een zwangerschapstest.. ik hoop dat ik het kan laten om zkr tot donderdag, liefst vrijdag, niet te testen. Dat geeft veel onzekerheid dus eigenlijk mag ik het gewoon niet doen.
Tot nu toe heb ik het nog goed kunnen afzetten van mij en leef ik gewoon zoals anders, maar ik weet dat de tweede week vaak moeilijker is om alles van mij af te zetten.

Ja ik deed dit ook echt altijd, maar eigenlijk kan je nog maar heel weinig voelen in die eerste twee weken.. is moeilijk hé! Ik hoop voor jou dat je regels niet doorkomen en de poging gelukt is! 🤞🤞
Kid / pcos

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 19 oktober 2023, 13:54

Imkei schreef:
19 oktober 2023, 9:28
Mimimosa schreef:
16 oktober 2023, 15:29
Imkei schreef:

Hey mimimosa,

Hey Mimimosa,

Nee nee, volgens mij is het perfect normaal dat je zo pijn had. Mijn ziekenhuis zei dat het niet zo pijn ging doen en toen ik achteraf zei dat het enorm zeer deed zeiden ze dat ze dat niet op voorhand wouden zeggen omdat mensen dat anders niet willen doen. Niet zo slim vond ik want ondanks dat ik me suuuper goed voel bij het ziekenhuis heeft dat mijn vertrouwen wel wat beschadigd en ben ik nu ook banger als ik een onderzoek moet krijgen. Online las ik dat ze meestal aanraden om een serieuze pijnstiller te nemen van tevoren. En ik hoorde ook mensen die niets voelden maar dat was dan meestal omdat ze bvb endometriose hadden en die vloeistof niet in de eileiders geraakte. Ps die krampen zijn blijkbaar inderdaad vergelijkbaar met weeen maar bij een bevalling maak je stofjes aan die maken dat je dat veel beter verdraagt! Maar dus echt, ik snap je, dat deed goed zeer. De dokter legde bij mij uit wat hij zag op het scherm maar i couldnt have cared less op dat moment 😂
Ja bij mij zeiden ze ook dat het mogelijk wat krampen kon veroorzaken.. ik had gelukkig online al gezien dat dit echt zeer kon doen.. ik had al 2 pijnstillers genomen maar daar heb ik niks van gemerkt.. ik heb maar enkele seconden op het scherm gekeken en geluisterd wat ze zeiden. Toen kon het mij ook niks meer schelen.. ik wou gewoon dat het stopte 🙈

Zitav

Bericht door Zitav » 22 oktober 2023, 7:56

Hey!
Hoe is het met iedereen?
Hier cava wel, ik tel wat af maar gelukkig nog niet zo fel als de eerste keren.

Imkei, ik duim kei hard mee dat je geen menstruatie krijgt! Ga je zelf testen?
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 24 oktober 2023, 10:56

Hey Zita,

Jammer genoeg heb ik deze ochtend mijn regels gekregen. Ben er eerlijk gezegd echt slecht van. Ik vraag me op den duur af wat ik fout doe, het voelt als zo een falen, al helemaal omdat het zaad van mijn vriend echt fantastisch was. Dat voelt een beetje zuur als ik eerlijk ben.
En nu stelt zich de vraag hoe we verder gaan. Doorgaans doen ze maximum 6 inseminaties maar bij ons (omdat alles er zo goed uitziet) kunnen we evt ook tot 9 gaan. Maar ik voel wel dat ik aan het einde van mijn latijn aan het komen ben. Dus misschien is ivf dan wel de betere optie. Maar dan ben ik dan weer erg bang voor. Dus op dit moment weet ik het eventjes niet. Ik denk dat we sowieso voor poging 6 gaan en een gesprek met de dokter over hoe ivf in zijn werk gaat.
Hoe lang nog tot jij mag testen?

Zitav

Bericht door Zitav » 24 oktober 2023, 12:33

Imkei schreef:
24 oktober 2023, 10:56
Hey Zita,

Jammer genoeg heb ik deze ochtend mijn regels gekregen. Ben er eerlijk gezegd echt slecht van. Ik vraag me op den duur af wat ik fout doe, het voelt als zo een falen, al helemaal omdat het zaad van mijn vriend echt fantastisch was. Dat voelt een beetje zuur als ik eerlijk ben.
En nu stelt zich de vraag hoe we verder gaan. Doorgaans doen ze maximum 6 inseminaties maar bij ons (omdat alles er zo goed uitziet) kunnen we evt ook tot 9 gaan. Maar ik voel wel dat ik aan het einde van mijn latijn aan het komen ben. Dus misschien is ivf dan wel de betere optie. Maar dan ben ik dan weer erg bang voor. Dus op dit moment weet ik het eventjes niet. Ik denk dat we sowieso voor poging 6 gaan en een gesprek met de dokter over hoe ivf in zijn werk gaat.
Oh nee :( zo beu! Ik had zo hard mee gehoopt dat het een goede poging mocht zijn! Je mag het zeker allemaal eventjes beu zijn en heel teleurgesteld zijn . Is meer dan normaal!
Wij gingen tot 6 pogingen en zouden dan ook overgestapt zijn naar icsi .. de kansen liggen daarmee ook iets hoger hé. Maar een gesprek met de arts kan sowieso geen kwaad hé, zo kunnen jullie de bevindingen van de arts eens bevragen..
In principe zou ik zaterdag overtijd gaan. Ik denk donderdag of vrijdag te testen..
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 24 oktober 2023, 20:18

Zitav schreef:
24 oktober 2023, 12:33
Imkei schreef:
Hey Zita,

Oh nee :( zo beu! Ik had zo hard mee gehoopt dat het een goede poging mocht zijn! Je mag het zeker allemaal eventjes beu zijn en heel teleurgesteld zijn . Is meer dan normaal!
Wij gingen tot 6 pogingen en zouden dan ook overgestapt zijn naar icsi .. de kansen liggen daarmee ook iets hoger hé. Maar een gesprek met de arts kan sowieso geen kwaad hé, zo kunnen jullie de bevindingen van de arts eens bevragen..
In principe zou ik zaterdag overtijd gaan. Ik denk donderdag of vrijdag te testen..
Hey Zita, dankje!
Tis waar, er effe doorzitten mag misschien gewoon wel he. T duurt nu ook wel erg lang natuurlijk.
Wat maakt dat jullie voor icsi zouden gaan, en niet voor ivf, als ik mag vragen? Ik hoop uiteraard mee voor jullie dat dat niet nodig blijkt en je gewoon positief test! Ik ben daar nog wat over de in de war, wanneer ze icsi of ivf kiezen.
Ik merk wel dat ik het nog wat moeilijk heb om te aanvaarden dat het ivf zou worden na deze poging. Ik blijf ervan overtuigd dat ik in september zwanger was maar een heel vroege miskraam had, zonder iui maar wel met hormonen, en dat brengt me wat in de war. Maar goed, op een bepaald moment moet je natuurlijk ook wel springen. En de impact op mijn welzijn is er, en het weegt, dus dan is een hogere kans heel welkom denk ik.
Ik duim sowieso mee, hou ons maar op de hoogte 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Zitav

Bericht door Zitav » 25 oktober 2023, 7:38

Imkei schreef:
24 oktober 2023, 20:18
Zitav schreef:
24 oktober 2023, 12:33
Imkei schreef:
Hey Zita,

Hey Zita, dankje!
Tis waar, er effe doorzitten mag misschien gewoon wel he. T duurt nu ook wel erg lang natuurlijk.
Wat maakt dat jullie voor icsi zouden gaan, en niet voor ivf, als ik mag vragen? Ik hoop uiteraard mee voor jullie dat dat niet nodig blijkt en je gewoon positief test! Ik ben daar nog wat over de in de war, wanneer ze icsi of ivf kiezen.
Ik merk wel dat ik het nog wat moeilijk heb om te aanvaarden dat het ivf zou worden na deze poging. Ik blijf ervan overtuigd dat ik in september zwanger was maar een heel vroege miskraam had, zonder iui maar wel met hormonen, en dat brengt me wat in de war. Maar goed, op een bepaald moment moet je natuurlijk ook wel springen. En de impact op mijn welzijn is er, en het weegt, dus dan is een hogere kans heel welkom denk ik.
Ik duim sowieso mee, hou ons maar op de hoogte 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ja het is dat, het heeft echt een impact en je leeft van cyclus naar cyclus ..
Ik denk niet dat er direct als het nu niet lukt al naar icsi gegaan wordt.
Icsi wordt gedaan bij donorzaad en ik denk ook als het zaad van de man van minder goede kwaliteit is omdat ze dan de zaadcel rechtstreeks in de eicel brengen.
Kid / pcos

mich75

Bericht door mich75 » 25 oktober 2023, 8:48

Zitav schreef:
25 oktober 2023, 7:38

Ik denk niet dat er direct als het nu niet lukt al naar icsi gegaan wordt.
Icsi wordt gedaan bij donorzaad en ik denk ook als het zaad van de man van minder goede kwaliteit is omdat ze dan de zaadcel rechtstreeks in de eicel brengen.
Tot enkele jaren geleden was dit inderdaad het geval waardoor het al een hele stap was om ivf te moeten doen, maar als er dan nog eens icsi bovenop kwam...Ondertussen heeft onderzoek uitgewezen dat icsi gemiddeld 80% bevruchtingen geeft en ivf 50%.
Om die reden gaat men meestal standaard voor icsi en wordt ivf nog toegepast bij uitzonderlijk goed zaad of in centra die minder onderlegd zijn. Soms gebeurt ook 50/50.

Als ik over ons traject vertel dan spreek over ivf, wat ook juist is, want dat kennen de mensen. Als je over icsi spreekt kennen ze het hoogst waarschijnlijk niet, tenzij ze het zelf of van kortbij hebben meegemaakt, en dan moet je alles gaan verduidelijken. Uiteindelijk is icsi een techniek binnen ivf, het is wat er in het labo gebeurt.
Mentaal lijkt het misschien een stap verder dan ivf maar dat is het ondertussen niet meer.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75

Bericht door mich75 » 25 oktober 2023, 9:14

Imkei schreef:
Hey Zita,

Ik ga je wat info meegeven, je doet ermee wat je wil, het kan misschien helpen in je beslissing.

Met iui heb je zo'n 10-15% kans per poging en is het zeker niet abnormaal dat het niet lukt na enkele pogingen.

Over het algemeen is 50% zwanger na 3 pogingen met donorzaad en na 4 pogingen met het zaad van de partner. Als jouw vriend echt goed zaad heeft behoor je tot de eerste categorie.
Als je wil dat het wat vooruitgaat stap je eigenlijk best over na 3 pogingen, als er geen zwangerschap is geweest.
Er zijn genoeg dames die 6 pogingen ondernemen en soms ook wel 9 of 12, al gebeurt dit vaker bij het gebruik van donorzaad en onder druk van het ziekenhuis, maar uiteindelijk toch de overstap maken en veel tijd verloren hebben.

Er zijn meerdere oorzaken waarom het bij iui niet lukt, soms wordt dit ontdekt tijdens een ivf/icsi traject, maar vaak ook niet. Feit is dat er bij ivf een embryo wordt teruggeplaatst, al een eerste grote stap. De kansen bij ivf liggen dan ook bijna 3x hoger, ongeveer 35%.
Voordeel is dat je ook vaak meerdere embryo's hebt waardoor je de hele procedure niet meer moet doorlopen. Een terugplaatsing is dan te vergelijken met iui, maar dan met hogere kansen.

Je bent zeker niet de enige met twijfels en angsten. Heel wat dames in dit topic hebben dit meegemaakt en geloof het of niet, maar een groot deel werd zwanger in hun eerste ivf traject.

viewtopic.php?f=4&t=13973 dit topic kan misschien ook helpen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie