Te dun baarmoederslijmvlies

ICSI Forum
Plaats reactie
Fleur1000

Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door Fleur1000 » 23 mei 2024, 22:25

Hai,
Ik ben begonnen aan Icsi en werk nu naar een terugplaatsing toe. Na twee weken progynova is mijn baarmoederslijmvlies niet gegroeid (4mm). Ik slikte al een hoge dosis dus het is niet helemaal duidelijk waarom het niet dikker is geworden. Nu is het plan dat ik anderhalve week een oestrogeen gel erbij smeer, maar ik heb weinig vertrouwen. Herkent iemand dit proces? En wat zijn de ervaringen?

Groetjes

vitrealisimmigrate

Re: Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door vitrealisimmigrate » 11 juni 2024, 9:09

Het kan heel frustrerend en ontmoedigend zijn als het baarmoederslijmvlies niet voldoende groeit zoals verwacht tijdens een IVF/ICSI-cyclus. Dit kan verschillende oorzaken hebben, waaronder individuele variaties in de reactie van het lichaam op medicatie, hormonale onevenwichtigheden, of andere factoren die de groei van het baarmoederslijmvlies kunnen beïnvloeden.
Het toevoegen van een oestrogeengel kan een aanvullende strategie zijn om de groei van het baarmoederslijmvlies te stimuleren. Oestrogeen kan helpen om de bloedtoevoer naar de baarmoeder te verbeteren en de groei van het baarmoederslijmvlies te bevorderen. Het is begrijpelijk dat je misschien weinig vertrouwen hebt na eerdere teleurstellingen, maar het is belangrijk om open te staan voor nieuwe behandelingen en mogelijkheden.
Het is ook nuttig om je zorgen en angsten te bespreken met je behandelend arts. Zij kunnen meer inzicht geven in je specifieke situatie en je geruststellen over het behandelplan. Daarnaast kan het nuttig zijn om steun te zoeken bij andere vrouwen die soortgelijke ervaringen hebben gehad. Online forums en ondersteuningsgroepen kunnen een waardevolle bron van steun en informatie zijn tijdens deze uitdagende tijd.
Onthoud dat elke IVF/ICSI-cyclus uniek is en dat succes mogelijk is, zelfs na tegenslagen. Probeer positief te blijven en geef jezelf de ruimte om te hopen, zelfs als het moeilijk is. Wees geduldig en geef jezelf de tijd die nodig is om door dit proces te gaan. En vergeet niet om goed voor jezelf te zorgen, zowel fysiek als emotioneel, tijdens deze reis.tiny fishing

newspapergreyhound

Re: Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door newspapergreyhound » 20 juni 2024, 11:06

Fleur1000 schreef:
23 mei 2024, 22:25
Hai,
Ik ben begonnen aan Icsi en werk nu naar een terugplaatsing toe. Na twee weken progynova is mijn baarmoederslijmvlies niet gegroeid (4mm). Ik slikte al een hoge dosis dus het is niet helemaal duidelijk waarom het niet dikker is geworden. Nu is het plan dat ik anderhalve week een oestrogeen gel erbij smeer, maar ik heb weinig vertrouwen. Herkent iemand dit proces? En wat zijn de ervaringen?scratch geometry dash

Groetjes
Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over de dikte van je baarmoederslijmvlies tijdens een ICSI-behandeling. Een goed ontwikkelde baarmoederslijmvlies (endometrium) is cruciaal voor de innesteling van een embryo.

Plaats reactie