Dag allemaal,
Ik kreeg twee maanden geleden te horen dat ik een eenhoornige baarmoeder heb, nadat ik bij mijn vorige zwangerschap (die tot dan perfect verliep) op 24 weken bevallen ben (en ons kindje jammer genoeg heb moeten afgeven).
Je vindt er weinig over op internet en ik vertrouw ook niet steeds op ’dokter google’. Vandaar mijn vraag naar ervaringen hierover. Ik wil graag een beetje weten waar ik aan toe ben.
Alvast bedankt voor eventuele verhalen/hulp.
Groetjes
eenhoornige baarmoeder, wat nu?
-
-
Re: eenhoornige baarmoeder, wat nu?
Dit is een heel oud topic, maar misschien komt er weer leven in door mijn reactie 
Bij mij werd recent ook een eenhoornige baarmoeder vastgesteld. Ik vind hierover maar weinig informatie terug.
Wij proberen nu zwanger te geraken met IUI.
Zijn er vrouwen die hun ervaringen hierrond kunnen delen?

Bij mij werd recent ook een eenhoornige baarmoeder vastgesteld. Ik vind hierover maar weinig informatie terug.
Wij proberen nu zwanger te geraken met IUI.
Zijn er vrouwen die hun ervaringen hierrond kunnen delen?
Diagnose: uterus unicornis (halve baarmoeder)
Juni-dec 2024: IUI 1 t.e.m. 6 (neg)
2025: start IVF
Juni-dec 2024: IUI 1 t.e.m. 6 (neg)
2025: start IVF
-
Re: eenhoornige baarmoeder, wat nu?
Een eenhoornige baarmoeder is een zeldzame aangeboren afwijking waarbij slechts één kant van de baarmoeder goed ontwikkeld is. Dit kan inderdaad Dinosaur Game complicaties veroorzaken tijdens de zwangerschap, zoals een verhoogd risico op vroeggeboorte, groeivertraging bij de baby en een kleinere kans op een voldragen zwangerschap.