IUI-clubje

IUI Forum
Avocado

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 25 juli 2024, 9:06

En vandaag ben ik er helemaal door, alsof er niks gebeurd is :P
Een lichaam kan toch raar doen. Hopelijk was het voor iets goed.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 26 juli 2024, 8:31

Ik had ook heel rare dingen die gebeurden tijdens de innestelling die ik precies nog niet eerder voelde, dus het kán op zich wel denk ik... 🙏🙏 Hoop zo dat je binnenkort een positieve test in handen hebt!

Avocado

Bericht door Avocado » 26 juli 2024, 14:48

Oh ik hoop het echt!
Weet je wat mijn vriend gisteren serieus zei: oh dinsdag weten we het al, dat is snel :lol: En ik mij maar door de dagen slepen.

Hoe gaat het nog bij jullie? En de rest hier?
UZ Jette

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 30 juli 2024, 10:04

Zo zo, officiële testdag zeker, Avocado? 🤞
Veel succes!

Ik ben vandaag 20 weken ver. Nog steeds zo ziek als een hond 🙈 maar voor de rest alles ok - hoop ik - met onze pruts. Volgende week pas de belangrijke 20w echo. Licht stressje daarvoor, maar we zien wel. Eerst de warme dagen proberen doorkomen 😅

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 30 juli 2024, 10:28

Hi Roezepoetoes,
20w vandaag, proficiat! Dan ben je uitgerekend voor eind december? Wil je niet mee babbelen in het bevallingstopic? :)

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 30 juli 2024, 11:07

Minime2024 schreef:
30 juli 2024, 10:28
Hi Roezepoetoes,
20w vandaag, proficiat! Dan ben je uitgerekend voor eind december? Wil je niet mee babbelen in het bevallingstopic? :)
Ik zit op een andere website al in 'tig fora dus ik hou eigenlijk enkel deze in de gaten om te weten hoe het ondertussen met de mensen gaat die ook bezig waren met hun traject toen ik begon 🙈 al die spamtopics hier schrikken me voor de rest wat af. En voor de rest lijkt het hier wat dood!

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 30 juli 2024, 12:06

Daarmee dat ik het voorstelde 🫣

Avocado

Bericht door Avocado » 30 juli 2024, 13:59

't is weer negatief :cry:
Ik ga ook bijna moeten verhuizen dan naar het IVF clubje... Bij de 5de mislukte poging moesten we hier alvast een afspraak voor maken :cry:
Ergens kijk ik ernaar uit omdat ik in de huidige behandelingen 0 geloof meer heb... en er misschien eindelijk wordt gevonden waar het misloopt.
UZ Jette

Chaqie

Bericht door Chaqie » 30 juli 2024, 14:29

Avocado schreef:
30 juli 2024, 13:59
Ik ga ook bijna moeten verhuizen dan naar het IVF clubje... Bij de 5de mislukte poging moesten we hier alvast een afspraak voor maken :cry:
Ergens kijk ik ernaar uit omdat ik in de huidige behandelingen 0 geloof meer heb... en er misschien eindelijk wordt gevonden waar het misloopt.
Oh, dat is niet fijn om te horen :(
Mijn tweede poging was ook negatief, ik ga morgen voor een echo voor de derde poging op te starten. Maar ik heb - net zoals jij - er eigenlijk al geen hoop meer op.
Diagnose: uterus unicornis (halve baarmoeder)
Juni-dec 2024: IUI 1 t.e.m. 6 (neg)
2025: start IVF

Minosh

Bericht door Minosh » 30 juli 2024, 15:37

Avocado schreef:
Echt kut dat het opnieuw negatief is.
IVF/ISCI lijkt een grote stap, maar wat wel het voordeel is, je weet sneller of wat er mogelijks misloopt… En je hebt sneller nieuws rond eventuele bevruchtingen.
Ikzelf had ook heel lang getwijfeld om de stap te zetten en achteraf had ik spijt dat ik het niet sneller had gezet omdat ik minder stress had van IVf dan eigenlijk van inseminatie waar je eigenlijk gewoon niets weet tot de testdag… ik hoop en wens natuurlijk dat je deze stap niet moet zetten maar moest het zo zijn, weet dat het opzich heel goed mee valt.

Ada

Bericht door Ada » 30 juli 2024, 19:07

roezepoetoes schreef:
30 juli 2024, 11:07
Minime2024 schreef:
Hi Roezepoetoes,
Ik zit op een andere website al in 'tig fora dus ik hou eigenlijk enkel deze in de gaten om te weten hoe het ondertussen met de mensen gaat die ook bezig waren met hun traject toen ik begon 🙈 al die spamtopics hier schrikken me voor de rest wat af. En voor de rest lijkt het hier wat dood!
Maar kan je zien dat het voor mensen die maar niet zwanger worden enorm triggerend kan zijn om verhalen te lezen van een zwangere? Op dit forum is het normaal vrij "veilig" om te lezen in dit en het icsi topic, omdat er voor zwangeren aparte topics zijn. Als je dan moet lezen dat iemand al 20 weken zwanger is (wat je absoluut gegund is, versta me niet verkeerd) kan dat erg moeilijk zijn als je zelf keer na keer maar niet zwanger wordt...

@avocado: heel herkenbaar, ik had het na 4 iui's al gehad maar mijn arts wilde persé nog een 5de doen. Uiteindelijk bleek ik met normale dosis medicatie voor ivf zelfs geen goede eicellen te hebben dus al die inseminaties waren eigenlijk voor niks geweest (ook al zag het er altijd goed uit op echo etc). Zonder ivf zou ik echt nooit zwanger geworden zijn. Het is geen walk in the park maar je hebt wel hogere slaagkansen dan met iui.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

Avocado

Bericht door Avocado » 1 augustus 2024, 10:49

Goh ik moet zeggen dat er in mijn omgeving overal zwangeren zijn, en hoeveel kinderen er ondertussen al geboren zijn, die aangekondigd werden toen wij al aan het proberen waren... Dat is nu eenmaal zo op onze leeftijd. Soms is dat hard, maar tegelijk interessant om te weten hoe het bij hun loopt, gezien het toch de bedoeling is dat wij dat ook gaan doormaken.

Onze afspraak voor IVF is pas 2 september, waarschijnlijk net te laat om er die maand nog aan te beginnen. Ja heel frustrerend als je gevoel zegt dat er iets mis is, maar ze vinden het niet en je moet verplicht nog wat aanmodderen. In mijn geval vinden ze mij te jong voor IVF (nog net geen 30), dus mag echt pas als we 6 rondes IUI gedaan hebben...

@chaqie dikke knuffel, heel spijtig dat het voor jou ook niet raak was :(
UZ Jette

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 2 augustus 2024, 12:04

Avocado schreef:
Het spijt me zo 😔 ik had graag een andere update gelezen...
Moet je dan sowieso de 6de poging nog doen of beter meteen naar ivf? Ik snap wel dat het geloof wat weg is. Misschien kan ivf daar verandering in brengen en kan het je eindelijk het gehoopte resultaat brengen 🙏 ik wens het je van ganser harte toe.
Laatst gewijzigd door roezepoetoes op 2 augustus 2024, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 2 augustus 2024, 12:12

Ada schreef:
30 juli 2024, 19:07
roezepoetoes schreef:
30 juli 2024, 11:07
Minime2024 schreef:
Hi Roezepoetoes,
Maar kan je zien dat het voor mensen die maar niet zwanger worden enorm triggerend kan zijn om verhalen te lezen van een zwangere? Op dit forum is het normaal vrij "veilig" om te lezen in dit en het icsi topic, omdat er voor zwangeren aparte topics zijn. Als je dan moet lezen dat iemand al 20 weken zwanger is (wat je absoluut gegund is, versta me niet verkeerd) kan dat erg moeilijk zijn als je zelf keer na keer maar niet zwanger wordt...

@avocado: heel herkenbaar, ik had het na 4 iui's al gehad maar mijn arts wilde persé nog een 5de doen. Uiteindelijk bleek ik met normale dosis medicatie voor ivf zelfs geen goede eicellen te hebben dus al die inseminaties waren eigenlijk voor niks geweest (ook al zag het er altijd goed uit op echo etc). Zonder ivf zou ik echt nooit zwanger geworden zijn. Het is geen walk in the park maar je hebt wel hogere slaagkansen dan met iui.
Dit raakt me wel erg want ik probeer zelf niets meer te updaten over mezelf in de fertiliteitgroepjes waarin ik zit net omdat ik niemand wil kwetsen, maar merk dat de anderen daar zelf naar vragen omdat hen dat ergens wel wat hoop geeft. En we toch 'samen' begonnen zijn 😔 ookal zeg ik dat dan. Ik probeer beknopt te zijn maar wil ook niet onbeleefd zijn en niet antwoorden. En is het verkeerd om dan te vragen hoe het bij de anderen loopt? Ik ben oprecht geïnteresseerd en ben zo hoopvol dat er een positieve update komt, van iédereen. De intentie is niet om te kwetsen in elk geval. Spijtig dat dat zo overkomt.

Na deze reactie voel ik eerder de neiging om nu mijn account te verwijderen ipv te verhuizen van groep.

Wens iedereen veel succes toe met hun traject. Dat jullie wens in vervulling mag gaan, liever vroeger dan later. Ik denk heel vaak aan jullie ondanks de anonimiteit.
Luna, als je dit per toeval nog leest, heel veel succes 🙏 en wie weet tot in den draai eens in SL...
X

Avocado

Bericht door Avocado » 2 augustus 2024, 14:47

Dit vind ik nu wel jammer, want er is al zo weinig interactie op deze site, en offline kan je er ook niet altijd over praten...dus was eigenlijk wel blij dat roezepoetoes er nog was :(
mich75 mis ik ook, die was niet meer in behandeling, maar had wel veel ervaring om te delen.

Ik zit nu nog met iets, weet niet of iemand advies kan geven. Heb met 2 verschillende medewerkers van patiëntenmonitoring gebeld, maar die kwamen allebei niet zo zeker over.
- Ronde 4 heb ik Letrozole gepakt 1x per dag voor 5 dagen, maar dit had totaal geen effect, op dag 18 was de grootste follikel nog maar 11 cm. Wat vreemd was, want eigenlijk had ik voordien in mijn natuurlijke cyclus wel goede follikelgroei. Heb dan nog eens een reeks moeten nemen, wat dan opeens zo goed werkte, dat we de eisprong misten.
- Ronde 5 ben ik dan direct gestart met Letrozole 2x per dag. Ik had toen op dag 10 al 2 eicellen van 18 cm en een cyste op mijn eierstok, dus duidelijk overstimulatie. Is fysiek echt geen aangename cyclus geweest, ik heb toen ook maar 4 dagen Letrozole gepakt in plaats van 5, omdat ik 's nachts zo'n felle pijn had in mijn eierstokken, dat ik de laatste 2 pilletjes niet meer durfde nemen. Ook weer vreemd, want de ronde voordien helemaal geen last.
- Nu ronde 6 wilden ze mij eerst laten starten met 1x per dag, maar toen ik vroeg of dit gezien mijn historiek de goede dosis was, veranderde ze van gedacht en moest ik er toch 2 nemen. Nadien teruggebeld omdat ik mij zorgen maakte over die cyste, was een andere medewerkster en die zei "de dokter heeft daar niets van gezegd, dus zal wel in orde zijn". Niet heel geruststellend vind ik persoonlijk :|

Wat zouden jullie doen? 1 of 2? Bestaat er eigenlijk geen tussendosis? Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk van deze cyclus af zijn om naar IVF te kunnen, maar wil mijn lichaam ook niet meer teveel aandoen voor niets.
UZ Jette

Plaats reactie