Juli - Augustus - September 2024

Plaats reactie
toekomstigebam

Re: Juli - Augustus - September 2024

Bericht door toekomstigebam » 14 augustus 2024, 12:47

Tonpon schreef:
13 augustus 2024, 19:33
Spannend Zitav en Lila87, aftellen! Het zijn echt de laatste loodjes :D

Toekomstigebam, oh jammer dat de productie niet meer kwam, zou dat aan het warme weer gelegen zijn?
Ik kan me voorstellen dat het toch een dubbel gevoel is, hoelang heb je nu kunnen geven?

Hier probeer ik nog steeds het afkolven af te bouwen, ook nog altijd met een dubbel gevoel hoor. Zeker omdat mijn melkfabriek het er niet mee eens is :lol: Veel stuwing enz, maar de wonden blijven aanwezig en dus veel pijn, dus ik kijk elke keer tegenop het kolven. Al wou ik dat ik het aan de andere kant het nog maanden kon volhouden voor ons dochtertje zelf..
Jij hebt het tegenovergestelde dan hihi. Hier met het stoppen zelfs geen last gehad van stuwing. Ik heb 3.5 week borstvoeding gegeven dus gelukkig heeft Jeayce het belangrijkste wel gehad, maar toch doet het wa zeer nu ik geen borstvoeding meer kan geven. Maar alles int belang van de kleine spruit. Ik denk niet dat het aan het weer lag aangezien men melkproductie sws al lastig op gang kwam en nooit echt heel extreem is geweest. Vroedvrouw zei het daarstraks ook nog dat het waarschijnlijk gewoon niet mocht zijn aangezien ik int ziekenhuis al moest bijgeven en tussendoor ook de kleine heel vaak aan de borst moest dus ook dat kon een teken zijn van tekst aan melk. Gelukkig zit hij nog wel op de groeikurve. Vandaag op exact 4 weken weegt hij 3.820kg. Hoe gaat het bij jullie dochtertje?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 14 augustus 2024, 12:49

Minosh schreef:
14 augustus 2024, 7:56
@toekomstigebam: Hier ook 2 x hetzelfde verhaal, bv komt niet ophang en baby is onrustig. Nu een rustigere baby ( buiten de krampen) maar geen honger meer.

@zitav, spannend 2 cm 🍀🍀🍀

@tonpon: Bv geven blijft altijd heel dubbel, kies wat beste is voor jullie 😊
Welke voeding gebruik jij? Mij hebben ze Nan optipro 1 aangeraden aangezien deze het dichtste bij de borstvoeding ligt en van deze heeft hijbook geen krampen, mss kan je die is proberen

Tonpon

Bericht door Tonpon » 14 augustus 2024, 14:11

Toekomstigebam, ik had in het ziekenhuis ook nog niet veel productie als ik kolfde. We gaven toen al kunstvoeding bij, maar hij zit op de groeicurve. Dat is het belangrijkste, een goed gewicht en nu genoeg om te drinken 🥰
Wij gaven in het ziekenhuis en nu thuis ook, de Nan Evolia 1 bij, dat is bijvoeding maar kan ook als complete voeding gebruikt worden. Daar zeggen ze ook van dat het meest op bv lijkt..

Hier trouwens meer en meer reflux, ze krijgt nu al 2,5 weken omeprazole voor haar maagje. Maar ik denk dat ze nu zoveel krampjes heeft en ligt te schoppen dat de reflux erger wordt. Ik heb net zitten bellen met de vroedvrouw en zij zei om eens te proberen met Nan AR ipv de Evolia. Ik merk ook dat haar stoelgang altijd maar platter wordt, dus hopelijk helpt iets dikkere melk daar ook voor.. Ze heeft ocharme de ganse nacht wakker gelegen :(
Geven jullie trouwens druppeltjes voor de krampjes?
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 14 augustus 2024, 14:14

toekomstigebam schreef:
14 augustus 2024, 12:49
Minosh schreef:
14 augustus 2024, 7:56
@toekomstigebam: Hier ook 2 x hetzelfde verhaal, bv komt niet ophang en baby is onrustig. Nu een rustigere baby ( buiten de krampen) maar geen honger meer.

@zitav, spannend 2 cm 🍀🍀🍀

@tonpon: Bv geven blijft altijd heel dubbel, kies wat beste is voor jullie 😊
Welke voeding gebruik jij? Mij hebben ze Nan optipro 1 aangeraden aangezien deze het dichtste bij de borstvoeding ligt en van deze heeft hijbook geen krampen, mss kan je die is proberen
Wij gebruiken deze ook, maar we doen hetzelfde als bij mijn dochter maar hij heeft er wel last van en onze dochter niet. De krampen zijn vnl ‘s avonds dus het valt nu terug mee

Minosh

Bericht door Minosh » 14 augustus 2024, 14:24

Tonpon schreef:
14 augustus 2024, 14:11
Toekomstigebam, ik had in het ziekenhuis ook nog niet veel productie als ik kolfde. We gaven toen al kunstvoeding bij, maar hij zit op de groeicurve. Dat is het belangrijkste, een goed gewicht en nu genoeg om te drinken 🥰
Wij gaven in het ziekenhuis en nu thuis ook, de Nan Evolia 1 bij, dat is bijvoeding maar kan ook als complete voeding gebruikt worden. Daar zeggen ze ook van dat het meest op bv lijkt..

Hier trouwens meer en meer reflux, ze krijgt nu al 2,5 weken omeprazole voor haar maagje. Maar ik denk dat ze nu zoveel krampjes heeft en ligt te schoppen dat de reflux erger wordt. Ik heb net zitten bellen met de vroedvrouw en zij zei om eens te proberen met Nan AR ipv de Evolia. Ik merk ook dat haar stoelgang altijd maar platter wordt, dus hopelijk helpt iets dikkere melk daar ook voor.. Ze heeft ocharme de ganse nacht wakker gelegen :(
Geven jullie trouwens druppeltjes voor de krampjes?
Pff wat erg dat de reflux niet beter wordt😞!
Inderdaad probeer zeker eens van pap te veranderen.
Wij geven enkel probicotica druppels en lang omhoog houden ( ook ‘s nachts ongeveer 30 minuten

Tonpon

Bericht door Tonpon » 14 augustus 2024, 14:36

Welke probiotica druppels gebruik jij Minosh? De vroedvrouw adviseerde om bactiol baby te geven.
We houden ze sowieso na elke voeding zeker 45min of langer rechtop, maar soms geeft ze 2 uur na haar voeding nog terug :? Deze nacht heeft mijn man niet geslapen (we splitsen soms de nachten zodat we eens kunnen doorslapen). Hij heeft met haar rechtop gezeten tot 5 uur, elke keer als je ze in de co sleeper legde, was het slikken, huilen, kokhalzen en teruggeven...
Start kinderwens: 01-2022
02-2023 start IUI
18-02-2023: positieve test natuurlijke wijze
07-03-2023: ❌ buitenbaarmoederlijk + operatie
09-2023 start IVF => ICSI => 2 TP d3 ❌ - 1 cryo
7-11-2023 TP enige cryo d5 => 🩷🩷 1/7/2024 geboren

Minosh

Bericht door Minosh » 14 augustus 2024, 20:24

Tonpon schreef:
14 augustus 2024, 14:36
Welke probiotica druppels gebruik jij Minosh? De vroedvrouw adviseerde om bactiol baby te geven.
We houden ze sowieso na elke voeding zeker 45min of langer rechtop, maar soms geeft ze 2 uur na haar voeding nog terug :? Deze nacht heeft mijn man niet geslapen (we splitsen soms de nachten zodat we eens kunnen doorslapen). Hij heeft met haar rechtop gezeten tot 5 uur, elke keer als je ze in de co sleeper legde, was het slikken, huilen, kokhalzen en teruggeven...
Heftig Tonpon, ook zeer zwaar voor jullie.
Wij geven protectis , maar we merken ook nog krampen , maar gelukkig alleen bij het drinken

Zitav

Bericht door Zitav » 15 augustus 2024, 18:10

Hier even een update: gisteren zijn wij trotse ouders geworden van ons dochtertje. Ze woog 3,485 kg en meet 49cm.
De bevalling is ondanks het voor mij veel pijnlijker voelde dan de eerste bevalling vlot verlopen na het breken van men vliezen en 1x weeënopwekkers te krijgen. Daarbij epidurale gevraagd. Toch nog veel pijn gehad.
Vandaag kwam de kinderarts langs die haar tongriem geknipt heeft omdat deze veel te kort was en ze hoorde een hartruis waarvoor we bij de cardioloog een echo moeten laten maken. Dus dat is nog even spannend ..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Minosh

Bericht door Minosh » 15 augustus 2024, 18:55

Zitav schreef:
15 augustus 2024, 18:10
Hier even een update: gisteren zijn wij trotse ouders geworden van ons dochtertje. Ze woog 3,485 kg en meet 49cm.
De bevalling is ondanks het voor mij veel pijnlijker voelde dan de eerste bevalling vlot verlopen na het breken van men vliezen en 1x weeënopwekkers te krijgen. Daarbij epidurale gevraagd. Toch nog veel pijn gehad.
Vandaag kwam de kinderarts langs die haar tongriem geknipt heeft omdat deze veel te kort was en ze hoorde een hartruis waarvoor we bij de cardioloog een echo moeten laten maken. Dus dat is nog even spannend ..
Proficiat 🥳! Geniet van het nieuwe leventje 😊!
Ik duim mee dat het geruis niets is🤞!

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 15 augustus 2024, 22:54

Zitav schreef:
Ohh proficiat!
Hoe weet je dat die tongriem te kort is? In mijn omgeving zijn op een maand tijd 6 baby's geboren, de helft ervan is ook de tongriem geknipt.. eerder had ik hier nooit van gehoord 🤔

Hopelijk goed nieuws bij de cardioloog!

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 15 augustus 2024, 22:59

Hier ondertussen nog steeds aan t sukkelen met het kolven. De productie neemt niet toe.. ondertussen wel een aantal keer onze meid aangelegd aan de borst.. na het drinken aan de borst telkens nog een flesje met bv aangeboden maar daar drinkt ze max 20ml van dan.. en erna slaapt ze flink 3 a 4 uur..

Volgens de vroedvrouw zou zij wel genoeg uit de borst halen en zou ik waarschijnlijk gewoon weinig eruit krijgen met te kolven maar zou zij wel voldoende eruit krijgen.. Heel moeilijk om te weten wat ze dan drinkt natuurlijk..

Ik heb het nog tot einde deze week gegeven. Als de productie met het kolven niet betert, ga ik hiermee toch stoppen.. als ik niet genoeg kan kolven op een dag heb ik heel weinig last van mijn borsten dus kan moeilijk geloven dat ze voldoende eruit haalt.. had graag tot 6w willen bv (al dan niet afgekolfd) willen geven, maar het kolven wordt me echt teveel.. zeker gezien ik meerdere keren moet kolven om 1 voeding te hebben.. ondertussen is onze meid 3.5 week, dan troost ik me er maar mee dat ze tot nu toch al die bv heeft gehad..

Nu snap ik pas dat vrouwen dit als een falen voelen..

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 15 augustus 2024, 23:52

Mimimosa schreef:
15 augustus 2024, 22:59
Hier ondertussen nog steeds aan t sukkelen met het kolven. De productie neemt niet toe.. ondertussen wel een aantal keer onze meid aangelegd aan de borst.. na het drinken aan de borst telkens nog een flesje met bv aangeboden maar daar drinkt ze max 20ml van dan.. en erna slaapt ze flink 3 a 4 uur..

Volgens de vroedvrouw zou zij wel genoeg uit de borst halen en zou ik waarschijnlijk gewoon weinig eruit krijgen met te kolven maar zou zij wel voldoende eruit krijgen.. Heel moeilijk om te weten wat ze dan drinkt natuurlijk..

Ik heb het nog tot einde deze week gegeven. Als de productie met het kolven niet betert, ga ik hiermee toch stoppen.. als ik niet genoeg kan kolven op een dag heb ik heel weinig last van mijn borsten dus kan moeilijk geloven dat ze voldoende eruit haalt.. had graag tot 6w willen bv (al dan niet afgekolfd) willen geven, maar het kolven wordt me echt teveel.. zeker gezien ik meerdere keren moet kolven om 1 voeding te hebben.. ondertussen is onze meid 3.5 week, dan troost ik me er maar mee dat ze tot nu toch al die bv heeft gehad..

Nu snap ik pas dat vrouwen dit als een falen voelen..
Hallo Mimimosa,
Ik wil toch eventjes inpikken, maar je doet er natuurlijk mee wat je wil!
Ik heb bij mijn zoontje bijna nooit kunnen afkolven, ondanks veel pogingen.. 1 keer heb ik 80ml kunnen kolven, de eerste keer dat ik weg moest zonder hem, hij was toen 4 maanden geloof ik.. toen hij net geboren was moest ik van het ziekenhuis na elke voeding afkolven zodat ik kon bijgeven, maar hij dronk in’t begin echt heel vaak aan de borst, waardoor de combo bv en kolven te veel werd. Ik deed letterlijk niks anders als voeden en kolven..
Ik heb er toen voor gekozen om het kolven te laten voor wat het was, hij kwam voldoende bij en had voldoende pipi pampers.
Soms dacht ik dat er niet genoeg melk was, door frustratie van hem, maar dan kon ik productie ophogen door een paar dagen extra aan te leggen.
Ondanks alles, nooit kunnen kolven..
Uiteindelijk heb ik tot 20 maanden kunnen blijven voeden.. en is mijn melk volledig teruggelopen toen ik de eerste keer 2 nachten van huis was, ook al is hij rond 13 maanden gestopt met nachtvoeding vragen (1 nacht ging nog net voor de productie, maar 48u van huis zonder kolven was te veel van’t goeie.. voordeel was wel dat ik niet heb moeten afbouwen maar gewoon kon stoppen)
Ik heb wel het geluk gehad dat ik tot 18 maanden thuis was of thuis kon werken, niet iedereen kan dit.. en ik heb geen partner die persé een flesje wou geven of waarmee ik de taken kon verdelen, dat maakt de situatie ook helemaal anders.
Om maar te zeggen, je vroedvrouw kan best gelijk hebben, en het is best mogelijk om gewoon te kunnen voeden maar niet te kunnen kolven (heb je al eens een andere kolf geprobeerd?)
Op hoeveel melk ze dan krijgt, moet je je ook niet blind staren. Als ze genoeg bijkomt en genoeg pipi pampers heeft en niet continu gefrustreerd aan je borst aan’t trekken is, heeft ze wat ze nodig heeft (gemakkelijk gezegd en moeilijk om los te laten, begrijpelijk)
Alleszinds zoals je zegt, wat ze gehad heeft, heeft ze gehad. En jij hebt als mama je best gedaan, en doet zoiezo wat voor jou het beste aanvoelt. Niemand kan beter zeggen dan jij wat het beste is voor jouw baby :)
Ik wou mijn ervaring even meegeven als ander verhaal (want je hoort zo vaak verhalen van gestopte bv omwille van dit of dat, maar niet vaak van de keerzijde), maar het belangrijkste blijft dat jij doet waar jij je het beste bij voelt!
PS ik heb trouwens ook amper stuwing gehad, slechts een paar keer ‘s nachts lekkende borsten, en ook niet vaak gespannen of volle borsten

Zitav

Bericht door Zitav » 16 augustus 2024, 9:48

Mimimosa schreef:
15 augustus 2024, 22:54
Zitav schreef:
Ohh proficiat!
Hoe weet je dat die tongriem te kort is? In mijn omgeving zijn op een maand tijd 6 baby's geboren, de helft ervan is ook de tongriem geknipt.. eerder had ik hier nooit van gehoord 🤔

Hopelijk goed nieuws bij de cardioloog!
Gho ik herkende het een beetje van bij onze vorige dochter maar de vroedvrouw in het ziekenhuis wees er ons ook op en dan de kinderarts zei het ook. Dat kan de borstvoeding dan belemmeren omdat ze niet zo mooi kunnen aanhappen. En aangezien dat knippen 2 keer niets is als ze zo klein zijn heeft ze het direct gedaan.

We hopen het ook!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 16 augustus 2024, 11:49

Zitav schreef:
Hele dikke proficiat!! Geniet ervan❣️

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 16 augustus 2024, 11:52

Toen ik deze week tegen mijn vroedvrouw zei dat ik was gestopt met borstvoeding en men uitleg hierover gaf zei ze ook wel dat kolven een vertekend beeld kan geven aangezien dat niet hetzelfde effect heeft als dat de kleine aan de borst hangt. Maar omdat men zoontje bleef vragen en onrustig was zei ze dat het bij mij idd waarschijnlijk tekort was. Dit maar even om te laten weten dat kolven dus idd niet altijd juist is. Zolang je kleintje rustig is en niet blijft vragen achter de borst zou ik er ook vanuit gaan dat je wel genoeg voeding/melkproductie hebt

Plaats reactie