ICSI-clubje

ICSI Forum
Avocado

Re: ICSI-clubje

Bericht door Avocado » 14 oktober 2024, 19:10

Vandaag 19 eicellen eruit gehaald! We zullen zien hoeveel embryootjes in de vriezer eindigen en of mijn hormonen terug in orde zijn volgende cyclus. Ik ben hoopvol
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

mich75

Bericht door mich75 » 14 oktober 2024, 19:54

Mooi aantal, hopelijk ook heel wat embryo's, dat geeft toch wat meer zekerheid en ook handig als je nog voor een brusje wil gaan.

Moet je wachten op de brief of weet je sneller iets?
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Avocado

Bericht door Avocado » 15 oktober 2024, 15:38

Bedankt, al blijft er wel wat schrik sluimeren, want er moet een reden zijn dat wij al 2 jaar niet zwanger worden ookal zijn de resultaten zo goed...misschien gaan we nu zien welke.

Heb ondertussen bevestiging gekregen dat ze mij op 22/10 gaan bellen. Maar net ontdekt dat ik het online kan opvolgen! Het stond een beetje verborgen in de mailbox van het patiëntenportaal.
8 hebben IVF behandeling gekregen en 7 ICSI. Tot hier toe zijn er 13 bevruchtingen, ik ben helemaal in de wolken.
Sorry als sommigen liever niet hebben dat ik dit deel, ik besef dat de gevoelens hier heel gemengd zijn :?
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 19 oktober 2024, 19:34

Ik heb nu mijn menstruatie?? 5 dagen na de pickup... Lijkt mij niet normaal? :( En natuurlijk weer net wanneer het ziekenhuis niet bereikbaar is... Ga morgenochtend proberen bellen, maar ben niet echt gerust nu :(
UZ Jette

Ada

Bericht door Ada » 19 oktober 2024, 21:36

Avocado schreef:
19 oktober 2024, 19:34
Ik heb nu mijn menstruatie?? 5 dagen na de pickup... Lijkt mij niet normaal? :( En natuurlijk weer net wanneer het ziekenhuis niet bereikbaar is... Ga morgenochtend proberen bellen, maar ben niet echt gerust nu :(
Na een punctie met gonapeptyl als trigger en zonder utrogestan is dat normaal (gezien freeze all vermoed ik dat?). Ze hadden je wel mogen waarschuwen. Denk zelfs dat het normaal is als je wel ovitrelle gezet hebt maar geen utrogestan neemt/geen tp had.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

mich75

Bericht door mich75 » 20 oktober 2024, 7:11

Het is inderdaad normaal dat je menstruatie vroeger begint na een pu. Bij mij was het telkens zo'n 10 dagen erna, maar ik had vrij vlug mijn pu, ik had dan een cyclus van 21 ongeveer en de volgende duurde dan 33-35 dagen, terwijl ik normaal een cyclus had van 28-29 dagen.

Misschien nog even meegeven, dag 1 van je cyclus is de ochtend dat je rood bloedverlies hebt, dus als het gisteren in de loop van de dag of avond is begonnen, dan is het vandaag pas dag 1 en spotting telt niet als menstruatie.

Avocado

Bericht door Avocado » 20 oktober 2024, 11:25

Nee dat hadden ze dus niet gezegd, en nog erger, ze hadden gedaan alsof de terugplaatsing dan voor mijn volgende cyclus was. Heb nu toch iemand aan de lijn gekregen, die zei dat dat "uiteraard niet kan"...
Ben echt verdrietig, want dan spreken we dus van december, terwijl we eraan begonnen waren met het idee dat onze eerste kans in oktober zou zijn.
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 20 oktober 2024, 12:01

Of je gelijk mag starten of niet hangt een beetje af van geval tot geval. Er zijn er die wel mogen starten.

Misschien maandag eens terugbellen en doorvragen.

Als je OHSS hebt dan is het beter om te wachten, indien niet, zou het wel kunnen.

Morgen ben je dag 2, dus ik zou gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen.

Avocado

Bericht door Avocado » 20 oktober 2024, 13:30

Ja ik zal morgen nog eens proberen. Ik heb normaal geen OHSS, ze hebben de behandeling stopgezet omdat ik daar naartoe dreigde te gaan en ze dat net wilden vermijden.
Haar uitleg was vooral dat de resultaten nog niet binnen zijn en ik dan pas instructies kan krijgen. Maar ze bellen dinsdag, dag 3 :roll:

In het portaal staat trouwens wel al alles van onze embryo's tot en met dag 5, kan er dan nog zoveel veranderen?
0 excellente, 6 goede en 3 matige. Ik heb veel van de uitleg gelezen, maar ik kan nergens opmaken hoe goed "goed" nu eigenlijk is. Excellent is misschien eerder uitzonderlijk?
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 21 oktober 2024, 21:12

Voor zo ver ik het van anderen al heb gelezen, gaat het portaal niet verder dan dag 5.

Degenen die op dag 5 een blastocyte zijn en van voldoende kwaliteit worden dan al ingevroren.
De anderen worden op dag 6 geëvalueerd, als er dan nog blasto's zijn van voldoende kwaliteit dan worden die ook nog ingevroren.

Als je op dag 5 gebeld hebt was het inderdaad misschien nog te vroeg omdat er nog geen zekerheid was of er al waren ingevroren.

Hopelijk weet je morgen meer en kan je alsnog opstarten.
Globaal genomen kan je ervanuit gaan dat kwaliteit 1 en 2 bruikbaar zijn voor transfer, kwaliteit 3 soms (maar vaak niet) en kwaliteit 4 niet. De kwaliteitsscore is gebaseerd op een waaier aan morfologische kenmerken.
Dit is de uitleg die een vriendin kreeg van Jette.

Ik ga er vanuit dat:
1= excellent
2= goed
3= matig

Avocado

Bericht door Avocado » 22 oktober 2024, 22:31

Dat zal kloppen inderdaad, onze 3's zijn uiteindelijk niet ingevroren, enkel die van 2.
Van de vrouw die vandaag belde mag ik toch gewoon volgende woensdag bloed en echo laten nemen :) Nu nog hopen dat mijn lichaam ook mee wil.
UZ Jette

Dollemini

Bericht door Dollemini » 28 oktober 2024, 13:58

Hallo iedereen,
Ik heb hier nog niet vaak gepost maar zit momenteel wat in de put. Ik heb 2 weken geleden mijn 3de pick-up ondergaan, na een eerste lang schema. Er waren slechts 8 eicellen, maar wel 6 hiervan die bevrucht geraakten dus we waren al heel blij. Op de dag van de terugplaatsing hoorden we dat er slechts 1tje overbleef. De 5 anderen deelden niet mooi verder. Ik ben heel hard geschrokken. Ik weet dat het even kan duren voordat alle medicatie op punt staat, maar we zijn nu al 3 pick-ups verder. De gynaecoloog heeft geen enkele verklaring, want de kwaliteit van zaadcellen is veel beter dan bij de start van ons traject en bij mij werd nooit een probleem gevonden. Ik ben wat ontgoocheld. We zitten in de helft van onze kansen en dat terwijl ze ons zo goede kansen gaven. Er is nog een kleine kans dat ik nu zwanger ben, maar voorlopige testen zijn negatief. Heeft het wel zin om verder te doen? Ben ik mijn lichaam niet te hard aan het forceren? Zou een rustpauze nodig zijn? Ik voel me te verscheurd om die knoop door te hakken. Ik wil zo graag verder doen, maar het weegt allemaal zo hard.
Hasselt/Genk
Verwijdering spiraal 04/2022
3x IUI - najaar 2023 negatief
3x ICSI/IVF 6 TP, januari-oktober 2024 negatief

Avocado

Bericht door Avocado » 3 november 2024, 9:01

Mij hebben ze teveel hormonen gegeven waardoor geen verse terugplaatsing kon doorgaan, en nu hebben ze mijn ovulatie laten voorbijgaan, waardoor in deze cyclus waarschijnlijk ook weer geen terugplaatsing kan doorgaan. En dat is niet de eerste keer dat ze te lang wachten en het daardoor te laat is. Ook niet de eerste keer dat ik een overdosis kreeg trouwens. Ben echt boos en verdrietig...
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 3 november 2024, 9:30

Dollemini schreef:
28 oktober 2024, 13:58
Hallo iedereen,
Ik heb hier nog niet vaak gepost maar zit momenteel wat in de put. Ik heb 2 weken geleden mijn 3de pick-up ondergaan, na een eerste lang schema. Er waren slechts 8 eicellen, maar wel 6 hiervan die bevrucht geraakten dus we waren al heel blij. Op de dag van de terugplaatsing hoorden we dat er slechts 1tje overbleef. De 5 anderen deelden niet mooi verder. Ik ben heel hard geschrokken. Ik weet dat het even kan duren voordat alle medicatie op punt staat, maar we zijn nu al 3 pick-ups verder. De gynaecoloog heeft geen enkele verklaring, want de kwaliteit van zaadcellen is veel beter dan bij de start van ons traject en bij mij werd nooit een probleem gevonden. Ik ben wat ontgoocheld. We zitten in de helft van onze kansen en dat terwijl ze ons zo goede kansen gaven. Er is nog een kleine kans dat ik nu zwanger ben, maar voorlopige testen zijn negatief. Heeft het wel zin om verder te doen? Ben ik mijn lichaam niet te hard aan het forceren? Zou een rustpauze nodig zijn? Ik voel me te verscheurd om die knoop door te hakken. Ik wil zo graag verder doen, maar het weegt allemaal zo hard.
Had je de vorige keren meer eicellen? Of is het een patroon dat er altijd weinig goed verder delen? Ik zou een extra gesprek met de dokter vragen hierover. En misschien zelfs een second opinion in een ander ziekenhuis? Je hoort soms van mensen dat ze in een ander ziekenhuis heel andere resultaten hebben.

5 tot 10 eicellen is de doorsnee uitslag las ik altijd, en dan zo'n 40 à 50% die bevrucht geraken en daarvan 30 tot 50% die goed verder delen. Een afvalrace is dus te verwachten, maar met maar 1 overblijver snap ik wel dat je teleurgesteld en bezorgd bent.

Ik vrees dat het niet zo is dat de juiste medicatie gevonden moet worden en het dan allemaal vanzelf gaat. Tijdens mijn IUI's heb ik met dezelfde dosis medicatie geen eisprong gehad, 1, en een dubbele. Elke cyclus kan weer een beetje anders zijn, wat tegelijk frustrerend en hoopvol is. Zie hierboven, ik word nu bijna een jaar opgevolgd, en ze kunnen nog mijn cyclus niet inschatten...terwijl die eigenlijk niet zo onregelmatig is.

Bij ons zijn er ook nooit oorzaken gevonden, in ons eerste gesprek zei de dokter dat we gerust nog een half jaar verder konden proberen. We hebben toen toch gekozen met IUI's te starten, wat dan maar liefst 6 keer moest omdat er bij ons toch niks aan de hand is. En voilà nu bijna 2 jaar aan het proberen en met onze eerste IVF/ICSI bezig... Uitleg van de dokter: soms lukt het gewoon niet, zonder reden :( Maar ook genoeg verhalen van mensen waarbij het later plots wel lukt, soms zelfs spontaan! Het is heel onvoorspelbaar allemaal.
UZ Jette

mich75

Bericht door mich75 » 3 november 2024, 10:07

@Dollemini, als je zelf vindt dat je een pauze kan gebruiken dan moet je dat zeker doen, soms is het echt nid6, zowel fysiek als mentaal.

Ik zie dat je in Hasselt/Genk in behandeling bent, als het daar na enkele pogingen niet lukt, raadt ik zeker een 2nd opinion elders aan, bv Jette.

Misschien houdt de afstand je tegen, was bij mij ook zo, maar ze werkten veel efficiënter waardoor ik minder tijd kwijt was en minder stress had en ook veel betere resultaten.

@Avocado, ik volg je verhaal al een lange tijd en ik herinner me de vorige keer dat ze je eisprong hebben gemist en hoe erg dat dat erin hakte. Vraag eens of je een tp in kunstmatige cyclus kan krijgen, als je dat ziet zitten.
De eerste keer dat ik het 'moest' doen viel het me heel zwaar, ik had een heel regelmatige cyclus, dus geen reden voor. Volgens mijn dr zou het me meer kansen geven omdat ik nog maar kort terug mijn cyclus had na mijn bevalling.
Ik heb me erover gezet en ik ben fan geworden van de kunstmatige cyclus. Veel minder opvolging nodig, maar wel een hoop medicatie en als je zwanger wordt moet je die geruime tijd blijven nemen.

Denk er eens over na en bespreek het met je arts als je het ziet zitten.

Plaats reactie