Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Plaats reactie
Ada

Re: Uitgerekend mei-juni-juli 2025

Bericht door Ada » 19 juni 2025, 21:45

Avocado schreef:
18 juni 2025, 13:38
Het forum lag heel lang plat, ik dacht dat het misschien gedaan was met De Verdwaalde Ooievaar.
Ondertussen zijn hier nog kindjes geboren? Want ik was als laatste uitgerekend denk ik, en zit nu ook aan mijn laatste weken!
Ben er nu bijna 34 maar de baby zou al 3 kg wegen, dus over 4 weken gaan ze inleiden. Dubbel gevoel, hoe sneller hij er is hoe liever, maar ik had wel op een natuurlijke bevalling gehoopt.
Benieuwd hoe het bij iedereen is verlopen, ik wens jullie alvast een super mooie tijd toe!
Niemand kan je verplichten om ingeleid te worden he. Die schattingen zitten er zo vaak naast...
Laat je goed informeren zou ik zeggen als je graag natuurlijk wil bevallen. Bv via een zelfstandige vroedvrouw.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - 2x fet ❌
Aug 24 start icsi 6 :(

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 20 juni 2025, 9:46

Avocado schreef:
18 juni 2025, 13:38
Het forum lag heel lang plat, ik dacht dat het misschien gedaan was met De Verdwaalde Ooievaar.
Ondertussen zijn hier nog kindjes geboren? Want ik was als laatste uitgerekend denk ik, en zit nu ook aan mijn laatste weken!
Ben er nu bijna 34 maar de baby zou al 3 kg wegen, dus over 4 weken gaan ze inleiden. Dubbel gevoel, hoe sneller hij er is hoe liever, maar ik had wel op een natuurlijke bevalling gehoopt.
Benieuwd hoe het bij iedereen is verlopen, ik wens jullie alvast een super mooie tijd toe!
Mijn hele zwangerschap werd er gesproken over een groot kind, de gynaecoloog neigde naar de 4kg bij geboorte.. zeker omdat mijn eerste 3,450kg woog bij geboorte en dat de volgende kinderen alleen maar hoger geboortegewicht hebben volgens mijn gynaecoloog.
Uiteindelijk ingeleid op 39w wegens andere redenen, maar 5-6u voor de effectieve geboorte - tijdens de arbeid dus - nog een echo gekregen (er was een studie gaande in’t ziekenhuis) en hij werd toen geschat op 3,650kg. Hij woog 3,445kg bij geboorte 🤦🏼‍♀️
Dus een hele bangmakerij voor niets (en ik heb echt nachtmerries gehad en doemscenario’s ingebeeld, en lange gesprekken met de vroedvrouw om dat uit mijn hoofd te krijgen)..
Er zou een foutenmarge van 10% (meer of minder uiteraard) zitten op de schattingen 🤷🏼‍♀️

cever23

Bericht door cever23 » 25 juni 2025, 8:42

Dag dames,
Blij van jullie te lezen ! Hier is het ook nog windstil momenteel.. 39 + 3d, dus aan het aftellen!
Ons baby'tje wordt ook geschat op 3,6 kg rond de 40 weken.. ben benieuwd. Haar grote zus was 3,4 kg dus het kan wel.
Verder loopt alles hier nog vrij goed, bij het stappen krijg ik wel snel harde buiken en ook het warme weer is een pittige om er bij te hebben, maar verder zit die volgens mij nog veel te goed! :D

Ik wens iedereen hier een mooie bevalling toe. Veel succes !
Liefs,

Inge86

Bericht door Inge86 » 26 juni 2025, 19:29

Dag allemaal

Ik kan jullie met trots vertellen dat wij, op de uitgerekende datum (25/05), bevallen zijn van een flinke dochter. Ze woog 3kg785 en 51cm groot.
De arbeid was pittig (rug weeën), uiteindelijk een epidurale gevraagd. Helaas is het toen wat stilgevallen (door de epidurale icm dat ze een sterrenkijker was). Eenmaal ik 10cm ontsluiting had, ben ik mogen gaan persen. Na een half uurtje was ze er. Magisch moment, al de uren daarvoor van de arbeid vergeet je dan gewoon.

Inmiddels is ze al een maand oud! 😱 De tijd vliegt voorbij! Dus dames, geniet ervan!!

Veel succes aan iedereen die nog niet bevallen is.
Aan degene die al bevallen zijn, een dikke proficiat en geniet van jullie wondertje!!

Evaeke

Bericht door Evaeke » 29 juni 2025, 14:51

Hallo allemaal!

Ik vond het al zo gek dat ik me niet meer kon aanmelden.
Inge proficiat met jullie flinke dochter!
Wij zijn op 11 juni (39w) ook trotse ouders geworden van ons dochtertje 🩷🩷 3kg585 en 52 cm!
Wij zijn volop aan het wennen aan elkaar.

Heel veel geluk allemaal met de bevalling en de weken erna.
Het is zwaar, maar veel clichés zijn helemaal waar 🥰

Groetjes!

Avocado

Bericht door Avocado » 1 juli 2025, 23:19

Proficiat Inge en Evaeke! Ik word zo blij van al dat goede baby nieuws 😍 Bij de rest al beweging?

Hier echt aan het afzien van de warmte en de grote buik, da's nog het voordeel van dat inleiden, dat ik nog maar 3 weken moet volhouden in plaats van 5.
Ben terug naar Jette gegaan, het is daar super chique verbouwd nu. De gynaecoloog daar zei hetzelfde als mijn gynaecoloog, baby wordt heel groot geschat (4,3 kg geboortegewicht) en wachten tot 40 weken kan complicaties geven bij de bevalling.
Dus ga nu toch maar het advies volgen, 18 juli gaan ze kijken hoe het ervoor staat en op welke manier ze het op gang kunnen brengen.
Zag het eerst totaal niet zitten, maar ondertussen heb ik er wel vrede mee, heb ook een aantal positieve bevallingsverhalen gehoord met inleiden, dus het hoeft niet per definitie heftiger te worden.

We hebben onlangs ook nog een 3D foto gekregen, het ziet er ook echt zo'n stevige baby met hele bolle wangetjes uit 😄
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

mich75

Bericht door mich75 » 2 juli 2025, 9:09

@Avocado, mijn schoonzus haar baby werd op 34w geschat op 3,4kg en er zou dus een inleiding volgen bij 37 weken. Die schatting leek heel aannemelijk aangezien de eerste ook ruim 4,5kg woog bij de geboorte.

Inleiding wou niet lukken en uiteindelijk na 3 dagen een spoedks. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn schoonzus zwangerschapsdiabetes had, nierproblemen ((was al een probleem bij de 1e zwangerschap) en uiteindelijk ook zwangerschapsvergiftiging.
Toen bleek de baby net geen 3kg te wegen en moest hij in de couveuse.

Maar aangezien er bij jou door 2 gynaecologen ongeveer dezelfde inschatting wordt gemaakt, zal het wel kloppen.

Je kan ook wel vragen dat ze de inleiding heel rustig opstarten, maak zeker je wensen kenbaar en maak een duidelijk geboorteplan.

Bij mij is het 3 keer spontaan begonnen, de laatste keer had ik wel laten strippen omdat ik echt op was, maar zo op voorhand weten wanneer lijkt mij echt handig. Je kan dingen regelen en vooral aftellen als het echt te zwaar wordt.

Succes
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 5 juli 2025, 5:31

Hallo allemaal!

Ik wil jullie vol trots melden dat ik gisteren mama ben geworden. Na een korte inleiding omwille van zijn voorspelde grootte, is Ferre gisteren, op 38+2, ter wereld gekomen. En hier klopte de voorspelling volledig, hij is zelfs iets groter en zwaarder dan geschat. 🙈 Schatting op 38 weken was hier 53 cm en 3,8 kg, maar het is 54,5 cm groot en 3,920 kg zwaar geworden.

De inleiding verliep hier heel vlot. Donderavond binnengekomen met reeds 2,5 cm ontsluiting en na een nachtje pilletjes opsteken, hebben ze ´s ochtends rond 8u mijn vliezen gebroken toen ik een kleine 4 cm had. Toen een uurtje zelfstandig de weeën laten komen en die deden hun werk al goed, ik zat al op 5 cm. Verhuist naar de verloskamer en daar hebben ze uiteindelijk na een uurtje of twee nog een lichte dosis weeënopwekkers toegediend. Het werd even pittig en heb toen ook besloten om een epidurale te nemen. Deze is rond 12u geplaatst en om 14u was het tijd om te gaan persen. Een kleine 40 minuten verder, was mijn ventje er!
Nu genieten van elkaar! 🥰

Heel veel succes nog @avocado!
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵 - Ferre 04/07/2025

cever23

Bericht door cever23 » 12 juli 2025, 19:50

Dikke proficiat aan degene die al mama zijn geworden!
Hoe bevallen de eerste weken jullie?
Ik ben met 40 + 3 ingeleid en ben op 3/7 bevallen van een flinke dochter Amélie. 🥰
De inleiding begon ‘s avonds met een ballonnetje en pilletjes elke 4u en tegen de ochtend zat ik aan 4 cm ontsluiting. Om 6:40 hebben ze mijn vliezen gebroken en toen ging het opeens heeeel snel. Ik kreeg direct heel pittige weeën die snel na elkaar kwamen. En ik ben op 30 min tijd van 4 cm naar 10 cm gegaan. 🫣
Tijd voor een epidurale was er dus niet meer en ook het persen duurde amper 20’.
Een flinke brok van 3840 gram en 51 cm. Ze doet het super en we genieten volop.
Veel liefs en nog succes aan de dames die moeten bevallen!

Avocado

Bericht door Avocado » 18 juli 2025, 18:19

Proficiat Poppemieke en Cever 😍 Blij dat het zo vlot verlopen is en jullie zo kunnen genieten van jullie wondertje!

Hier loopt het helemaal niet zoals ik zou willen, mijn gynaecoloog stelt me teleur. Ik heb haar niet gekozen (mijn dokter heeft het ziekenhuis verlaten toen ik 20 weken was) en zou haar ook niet opnieuw kiezen. Mijn laatste controle was op 35 weken en nu wou ze onze 38 weken afspraak gewoon afbellen, omdat het agendagewijs niet meer uitkwam. Maar zoals eerder verteld waren ze al weken bezig over de risico's van onze jongen te laten volgroeien, dus ik heb toch een controle geëist, ik wil weten hoe het er nu voor staat en wat onze opties zijn. Mag nu maandag toch binnenspringen, maar puur omdat ik dat per se nodig vind, dokter wou gewoon blind een inleidingsdatum vastleggen op 39 weken blijkbaar... Ik zou nochtans denken dat deze laatste weken cruciaal zijn om nauw op te volgen.
Het kan er mij ook niet goed in dat het zo riskant zou zijn, maar er uiteindelijk maar 1 week vroeger wordt ingeleid. Een verhaal zoals bij jouw schoonzus zal er dan niet gebeuren Mich, maar het is maar te hopen dat hij dan ook niet echt zo groot geworden is!

In ieder geval blij dat ik toch voor maandag gepusht heb, dat we zekerheid hebben wat er kan gebeuren en dat het er oké uitziet. Ik heb alvast mentaal bijgesteld van volgende week bevallen naar de week erop.
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 26 juli 2025, 13:58

Die controle is er niet meer van gekomen, zaterdagochtend vroeg werd ik wakker in een nat bed, en enkele uren later kwamen de weeën op gang!
Uiteindelijk een volledige dag in het ziekenhuis doorgebracht, vlak voor middernacht kwam dan eindelijk ons zoontje Aster ter wereld 😍
Nu sinds enkele dagen thuis en het gaat echt super goed. Fysiek moet ik er nog van bekomen, het is niet allemaal van een leien dakje gelopen. Maar mentaal voel ik me heel stabiel, echt zo een voldaan gevoel.
Nu allemaal genieten van de mooie momenten, eind goed al goed 🥰
Het is trouwens helemaal geen dikke baby, eerder een lange smalle. Zijn geboortegewicht op 38 weken was 3,6 kg en lengte bijna 53 cm.
UZ Jette

Inge86

Bericht door Inge86 » 11 september 2025, 21:01

@ Avocado, nog een dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje!!

@Iedereen, hoe is het met jullie? Volop aan het genieten van jullie kleine wondertje? 😃

Hier is alles prima. Onze kleine meid is komende zondag 16weken oud. De tijd vliegt voorbij 😱
Mijn bevallingsrust is ook al ten einde maar godzijdank wat ben ik blij dat ik nog wat extra heb genomen 😊
Hoe slapen jullie kindjes overdag? Hier doet ze voornamelijk korte dutjes (30-45min) of is dit normaal? (Eerste kindje dus geen idee eigenlijk)
Over de nachten mogen we niet klagen, integendeel ze slaapt door 😊.
Uiteraard klaag ik niet en liever zo dan dat ze overdag langer zou slapen en 's nachts veel wakker zou zijn.
Maar vroeg het zo gewoon af 😬.

Fijn weekend allemaal 👋🏻

Evaeke

Bericht door Evaeke » 19 september 2025, 8:34

Hallo inge !

Hier gaat 't slapen precies zo :o :D , overdag korte dutjes en 's nachts heel goed! Soms slaapt ze overdag eens wat langer maar meestal 45minuten per dutje! Inderdaad prima zo, nachtrust is veel waard hé. Ben vooral benieuwd of het zo blijft, durf er niet teveel op hopen haha!

Viv is nu 14 weken en ik moet terug gaan werken als ze 17 weken is 😮💨 abnormaal hoe snel de tijd is gegaan...

Groetjes!

Inge86

Bericht door Inge86 » Gisteren, 14:44

Hey allemaal

Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes?

@Evaeke, viel het wat mee om terug te beginnen met werken? Gaat Viv inmiddels ook al naar de opvang? Viel dat wat mee?
Ik start morgen terug met werken na 5 maanden thuis te zijn geweest. Ik vind het best wel spannend 🙈😅

Fijne zondag nog! 👋🏻

Plaats reactie