IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
L***

Bericht door L*** » 21 september 2009, 10:01

ai, angelaa, sterkte meid!
maar zolang er geen bloed is, is er hoop...

vereltje, gaan jullie onmiddellijk al IVF doen, na 2 IUI-pogingen?
ik wil echt wel nog n paar IUI pogingen, want IVF lijkt me zoveel meer ingrijpend. en al die hormonen :x
wel veel meer kans natuurlijk!
waarom denk je dat het nodig is?

ik kijk uit naar volgende IUI, maar da's wel nog even wachten. k kan moeilijk genieten van mijn 'wacht'periode. vergeten wat je t liefste wil, een onmogelijkheid voor mij...

ik heb t lijstje aangepast en ben zo vrij geweest een (fantastische) categorie bij te maken: zwanger. kippie, ik heb je erbij geplaast, om ons hoop te geven. dat vind je toch niet erg?

Aftellen naar NOD:
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM: 22/09, IUI?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober
Lyse, 5e iui, +/- 28/09?

Zwanger:
Kippie, na 1ste iui

Vereltje

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 10:20

L***, ik weet dat het snel lijkt om al na twee IUI's over te stappen naar IVF. Maar ik heb redelijk uitgebreide endometriose, waarvoor ik eerder dit jaar behandeld ben, en aan de toenemende buikpijn voel ik dat mijn buik gewoon weer erg aan het verslechteren is.
Ik heb dus geen tijd te verliezen, opnieuw die kunstmatige menopauze en een laparoscopie zie ik niet zitten. Daar komt dan nog bij dat mijn man de komende twee maanden amper thuis gaat zijn, dus dan wordt het sowieso even niks. Dus na die verplichte rust wil ik dan mijn kansen toch weer wat doen groeien!
Ik ben ook wel bang dat het heel zwaar gaat worden, maar ik wil het toch minstens 1 keer proberen. Dan kan ik mezelf achteraf niks verwijten.

Loeki

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 10:31

Ik heb zowel IUI als IVF gedaan, en ik vond IVF heel goed meevallen in vergelijking hoor. Kvond het echt niet zoveel zwaarder. Niet bang voor zijn, kan best allemaal meevallen... 8)

Vereltje

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 10:38

Bij mij zal het verschil iets groter zijn omdat ik nu alleen pregnyl moet gebruiken. Maar uiteindelijk moet je ook maar twee weken stimuleren he, dat zal wel rap vooruit gaan (yeah right, zoals die twee wachtweken waarschijnlijk! :wink: )

Loeki

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 10:44

Vereltje met al die decapeptyl die jij hebt moeten nemen, das veel erger dan de stimulatiehormonen hoor! :) Ik vond het onderdrukken toch zwaarder dan het stimuleren. Ook weer voor iedereen anders maar toch hé. Ik heb van dat stimuleren nooit veel geweten. De stimulatie tijdens m'n tweede IUI was veel zwaarder dan de stimulaties tijdens de IVF, echt waar. Omdat ik toen veel meer op en af ging (ale mijn hormoonwaarden :wink: ). Omdat ze niks onderdrukken. Met IVF heb je daar veel minder last van.

En soms is het geen twee weken hé! En ik vond toch dat dat beter vooruit ging... (over die laatste twee weken zwijgen we maar, das wachten hé, maar dat heb je met IUI ook).

Kippie

Bericht door Kippie » 21 september 2009, 10:47

Hallo allemaal, allemaal heel erg bedankt voor het jullie heel oprechte wensen.... ik ben echt blij dat ik jullie gevonden heb.

Het is eens ganse bende al hé....
Om terug te komen op vraagjes van enkelen van jullie.

Wanneer wist je dat IUI plaatsvond?
Wij hebben woensdag om 15u20 telefoon gekregen dat ik 's avonds rond 23 uur pregnyl spuit moest kijgen. Gelukkiglijk heb ik een lieve buurvrouw die verpleegster is en die wou zo laat nog komen. Goed hé aangezien ik een beetje angst heb voor naalden.
Vrijdag moest mijn ventje in 't ziekenhuis zijn om 9u15 en ik om 11U15 voor inseminatie.

Voelde je iets van inseminatie?
Ik heb het gevoeld ja.... vond het niet zo een leuk gevoel.... volgens mijn ventje deed ik mijn ogen toe en trok ik een pijnlijk gezicht.... maar ja... wat is pijn hé.... ik zal het eerder verwoorden als een 'raar' gevoel....

Waar ben ik in behandeling?
Ik ben in behandeling in Jette bij dokter De Vos....
Ik ben heel blij van de behandeling, ze zijn er vriendelijk en behulpzaam en helpen je met woord en daadals je vragen hebt.

Kan ik al genieten van de zwangerschap?
Ik zal zeggen, ik ben een beejte voorzichtig. Ik ben wel super-blij.... maar durf het nog niet van de daken schreeuwen...
Vrijdag waren mijn HCG-waarden 200, zondag waren ze 350, zou positief zijn volgens de telefoniste van Jette, maar ik moet donderdag nog eens terug voor bloedproef... Heb ook stiekem zondagmorgnen eens predictor gedaan en ik had een mooi streepje :lol:

Hoe voelde je je de eerste weken na de inseminatie
Wel, mijn buik deed soms een beetje raar, maar dat heb ik wel vaker, dat vond ik niet zo een probeem.
In de helft van week 3 begonnen mijn borsten pijnlijk te worden, aan de zijkanten...en ook beetje te verikken
Mijn buik stond de eerste weken ook dikker dan anders, nu staat hij terug gewoon :P

Ik hoop dat ik jullie een beetje wijze raad gegeven heb.....
heel veel lieve groetjes,
kippie

Vereltje

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 11:05

Das ook waar Loeki, die decapeptyl was ook geen pretje! Maar ja dat gaat allemaal niet nodig zijn want deze maand gaat het gewoon lukken! :wink:

Loeki

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 11:15

Eila, vanwaar die knipoog? :wink:

't Gaat gewoon lukken deze keer! :D

Kzal nog wat duimen. 8)

Vereltje

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 11:28

Merci Loeki, ik wist dat ik op u kon rekenen! :D

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 21 september 2009, 11:48

Aha Kippie, ik was toch juist dat het ook in Jette was. Vandaar het vreemde telefoontje. Daar doen ze dat dus niet hé bij de eerst telefoon je proficiat wensen. Maar je had wel veel betere waarden dan ik. Ik zat met een HCG van slechts 35.

Vereltje hier blijven de duimen rechtop zenne. Ik hoop idd dat IVF niet nodig is. Maar ik snap je redenering wel dat je snel vooruit wil, want die endo gaat natuurlijk ook vooruit :cry: . Kan je in de "verplichte" rustmaanden dat je ventje er niet is, niet werken met ingevrozen zaadjes?

Liefs,

Bokje

Vereltje

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 11:52

Nee Bokje, ik zal die twee maanden nog nodig hebben voor mijn eerste IVF. Ik moet in de volgende cyclus eerst nog een hysteroscopie laten doen, en dan een maandje pillen (enfin ik schat gewoon 1 strip dus drie weken). Tegen dan is mijn man ook wel ver terug denk ik. Mocht hij daarna nog weg moeten, gaan we wel zaadjes laten invriezen. Om het echt helemaal onromantisch te maken :D

Loeki

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 12:22

Als je dat maar weet Vereltje dat je op mij kan rekenen! 8) (dus neeeeeeeee, je gaat die twee maanden niet nodig hebben voor IVF, wel voor aan je 12 weken mijlpaal te spartelen 8) )

Rare mensen daar in Jette hoor. :wink: Bij mij hebben ze op 't eerste telefoontje wel drie keer proficiat gezegd, niet dat ik het daardoor kon geloven maar toch... Het was een heel fijn telefoontje, ik kon gewoon horen hoe blij die was dat ze me dat mocht vertellen. 8)

Romantiek hou je maar voor andere dingen dan kindjes maken Vereltje. Die zijn er ook nog hé. :D

Kippie

Bericht door Kippie » 21 september 2009, 13:14

Dus Loeki, als ik het goed begrijp moest jij niet voor een tweede bloedproef gaan?

Loeki

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 14:24

Jawel, een week later. Maar dat was eerder een formaliteit zeiden ze, omdat het hcg goed was. Nu ja, ze zeiden wel dat het mis kon gaan, maar dat met mijn hcg die kans niet zo groot was. Dat stond overigens op 214 op de 15e dag na de PU, zo goed als hetzelfde als bij jou zeker hé? 8)

Ik heb toen ook halfweg nog een urinetest gedaan, en had ook een tweede streep, maar zo vet was die niet hoor. Nochtans was de week nadien m'n hcg mooi gestegen.

Zo tussentijds bloed doen ze niet in GHB bij m'n weten. Gewoon na een week.

Kippie

Bericht door Kippie » 21 september 2009, 14:34

Loeki wat bedoel je met UP?

Is het al lang geleden dat je het telefoontje gekregen hebt? Toch raar dat ze nu zo voorzichtig zijn hé.....

Plaats reactie