k Ga er zowiezo eens mee naar de CM lopen, want er zijn dingen die niet kloppen. Maar k ben wel geïntersseerd in jullie meningen, aanpak.
Hier is onze situatie. Onze eerste afspraak in juli bij fertiliteit was een algemene consultatie (dus niet privé) bij dr A. Wij waren niet zo tevreden van dr A en wouden de volgende keer liever een andere dr, dus maakten een afspraak voor onze tweede consultatie voor dr. B in oktober (wel privé). (tussen A en B gingen we gewoon verder met onderzoeken)
Nu krijg ik hier een factuur van september voor een bloedname, voorgeschreven door dr A (geen probleem), maar we moeten wel een supplement betalen van 27 €. Terwijl wij nooit op prive consult zijn geweest bij dr. A. Bovendien vind ik 42 euro uit eigen zak betalen voor een simpele bloedname (bepaling bloedbeeld op d3) veel.
Verder heb ik ook nog de indruk dat het in ons ziekenhuis onmogelijk is om het fertiliteitstraject te volgen zonder privé afspraken. Wat ik eigenlijk niet correct vind. Als je altijd graag wat meer tijd doorbrengt bij een dr en perse altijd dezelfde wil, OK, maar je zou toch geholpen moeten kunenn worden als je dat niet wil. En nog, ik wil gerust wat meer betalen voor de consultatie zelf, maar moeten al die onderzoeken dan ineens ook een pak meer kosten?
Hoe doen jullie dat: privé, niet prive? En betalen julie ook van die stomme supplementen op een bloedname?
Repelsteeltje, die gerust centjes wil uitgeven om haar droom te verwezelijken, maar niet 'uitgebuit' (om een straf woord te gebruiken) wil worden door het ziekenhuis.