trouwen
-
trouwen
voor vele landen is het positief dat men getrouwd is. Zeker voor de goedkeuring voor belgie te krijgen.
Is het goed dat we enkel trouwen voor de wet? of biedt het ook voordelen als we trouwen voor de kerk.
Is het goed dat we enkel trouwen voor de wet? of biedt het ook voordelen als we trouwen voor de kerk.
-
-
-
dankje
Dankja voor de antwoorden. Voor de wet trouwen is geen probleem. Voor de kerk ook niet echt e zijn bijde gedoopt enz.
Maar om te zegge echt overtuigd gelovig zijn we niet dus twijfelde we hieraan.

Maar om te zegge echt overtuigd gelovig zijn we niet dus twijfelde we hieraan.

-
Ik heb ook een vraagje ivm het huwelijk. Wij waren in feite absoluut niet van plan om te trouwen, maar meer info over adoptie leerde ons dat we dat beter wèl deden. In de zomer van 2009 zijn we dus (enkel voor de wet) in het huwelijk getreden met als enige doel: meer landenkeuze als we zouden adopteren (ok, ok... en ook wel een beetje omdat we elkaar best wel graag zien zenne
)
Mijn vraag is nu: hoe bekijken ze je aantal getrouwde jaren? Is dat op het moment dat je het kindje gaat halen? Of het moment dat je je inschrijft?
Wij hadden Polen in gedachten als eerste keuze (is nog ver af hoor) maar daar moet je blijkbaar 3 jaar getrouwd zijn... Zijn we nog lang niet, maar waarschijnlijk wel tegen de tijd dat we effectief een kindje mogen verwelkomen..
Alvast bedankt voor wie reageert,
(Natha)Lie

Mijn vraag is nu: hoe bekijken ze je aantal getrouwde jaren? Is dat op het moment dat je het kindje gaat halen? Of het moment dat je je inschrijft?
Wij hadden Polen in gedachten als eerste keuze (is nog ver af hoor) maar daar moet je blijkbaar 3 jaar getrouwd zijn... Zijn we nog lang niet, maar waarschijnlijk wel tegen de tijd dat we effectief een kindje mogen verwelkomen..
Alvast bedankt voor wie reageert,
(Natha)Lie
-
-
trouwen
Als ik mij niet vergis gaat het om het aantal jaar dat je getrouwd bent bij samenstelling van je dossier, dus bij intake. Maar, je kan inderdaad best even checken bij het adoptiebureau.
-
-
- DVO Moderator
beste,
Bij landen met specifieke eisen, zoals Zuid-Afrika, bedoelt men effectief 5 jaar gehuwd, bij voorkeur voor de kerk, bij intake.
Eventueel maken ze een uitzondering bij 4.5 jaar gehuwd, maar dan moet je zeker voldoen aan de andere eisen en reeds voordien wettelijk samenwonend geweest zijn.
grts, gumi
Bij landen met specifieke eisen, zoals Zuid-Afrika, bedoelt men effectief 5 jaar gehuwd, bij voorkeur voor de kerk, bij intake.
Eventueel maken ze een uitzondering bij 4.5 jaar gehuwd, maar dan moet je zeker voldoen aan de andere eisen en reeds voordien wettelijk samenwonend geweest zijn.
grts, gumi
-
-