Recente diagnose van PCO.

Plaats reactie
koala

Bericht door koala » 27 januari 2010, 21:19

amai volgende week wordt weer een week van veel nieuws!
Ik hoop voor iedereen positief en weer een stap dichter bij ons doel
:-)

Mendie

Bericht door Mendie » 27 januari 2010, 21:33

Hallo,

Ik ben 23 jaar en al ruim een jaar gestopt met de pil in december is bij mij het pco syndroom geconstateerd en ben gister begonnen met mijn eerste clomidkuur ben vorige week voor het eerst weer ongi geworden in een jaar tijd (er was ons verteld dat ik een miskraam had door de verpleegster) Omdat ik ook al een positieve test had gehad maar dat bleek niet zo te zijn heb dus een vals positie test gehad volgens de gynaecoloog ik was gewoon ongi geworden vreemd allemaal maar goed volgende week kijken of ik een eisprong heb erg spannend!!
Weet iemand hoe dat pricies in zijn werk gaat en wanneer je het meest vruchtbaar bent?

groetjes mendie

Fien83

Bericht door Fien83 » 28 januari 2010, 20:53

Hoi Mendie,

Welkom hier :-). Als je gewoon clomid moet nemen, moet je normaal regelmatig echo's laten nemen om te kijken of er follikels rijpen. Toen ik nog bij de gewone gyn ging, moest ik bloed laten nemen toen de follikel ongeveer 18mm groot was en dan bepaalden ze of ik een LH-piek had (dit wil zeggen dat je een eisprong gaat krijgen) en dan moesten we op dat moment betrekking hebben. Op fertiliteit geven ze gewoon een pregnylspuit die de eicel opwekt en dan weet je ook wanneer je vruchtbaar bent (zo'n 36u na de spuit). Hopelijk heb je hiermee een antwoord? Veel succes!

fee

Bericht door fee » 29 januari 2010, 21:57

hoi meiden,

Ik heb hier een tijdje niet meer geschreven. Er was trouwens ook niets te vertellen. Maar ik heb wel jullie verhalen blijven volgen.

Ik weet sinds deze week dat ik geen 2de kijkoperatie moet ondergaan en dat er zal overgeschakeld worden naar IVF. De laatste stap wordt gezet. Hopelijk met resultaat.

Groetjes

ICU22

Bericht door ICU22 » 30 januari 2010, 12:57

Dag allemaal,

Mijn maandstonden zijn net begonnen, 11 dagen na mijn eisprong. Grrr...ik had het wel verwacht na neg. samenlevingstest en 1ste 'cyclus' in 10 maanden, maar toch...er was nog steeds dat sprankeltje hoop.
Weten jullie of dat 11 dagen een té korte luteale fase is? Ik had 2/02 in mijn hoofd als NOD (14d na eisprong).

We gaan in ieder geval 2/02 naar UZA om meer te weten te komen. We hebben wel al afgesproken dat we als het kan/mag...eerst terug gaan proberen om te kijken of mijn cyclus nu misschien terug spontaan herstelt, hopelijk heeft 1 x clomidcyclus alles terug in gang geduwd.

Soit, ik duik de zetel op een kersenpitje en een dekentje. Straks nog zwemles gaan geven en schoonbroer komt nog langs en blijft slapen...geen kans dus om te wenen/te zagen tegen mijn vriend.
Ik duim op een echte NNNNNNOD voor jullie!

XX

Koala (34): 6 m methformine, duphaston, kijkoperatie, 1x clomid, pregnyl, 1 febr gyn - boedafname en echo,

ICU22 (29j): 9 m gn cyclus, 1 x duphaston-clomid-pregnyl, 2 febr bespreking vorige cyclus, plan van aanpak en staal van partner

Linds (27): 4 cycli Clomid + Pregnyl, daarvoor zeeeeer onregelmatige lange cycli, 2 miskramen (1 zonder behandeling, 1 met). NOD 5 FEB, die week staal van partner

elke (29j);3xclomid,,1xmenopur zonderIUI 1xmenopur met IUI en HSGonderzoek 3dex menopur en pregnyl en IUI NOD niet duidelijk door de utrobollen. Test doen op 7febr.
:evil: :evil:

Vlinder82

Bericht door Vlinder82 » 30 januari 2010, 21:31

Hey dames,

Ben hier ff ni meer geweest omdat ik het nogal druk had.
Ik zag dat hier al veel gepost was maar ik ga later ff bijlezen ben momenteel snip verkouden en kan niet veel onthouden dus is niet echt de moment er voor.

Ondertussen ben ik bezig met derde ronde clomid en pregnyl. Ook deze keer heeft de clomid 100 gewerkt en gelukkig ging mijn cyclus dit keer niet op zo een snel tempo als de vorige keer.
Net op het moment dat ik en men dokter ook volgens mij begonnen denken dat het weer niks meer zou worden was men folikkel ineens goed gegroeid. Ik was echt superblij dit is de eerste echte kans die wij krijgen in al die tijd dus :). Ik ben nadien nog twee keer terug moeten komen voor een echo, en de voorlaatste keer zei de gyn dat we al moesten klussen.

Gelukkig hebben we dat gedaan want toen ik de laatste keer terug ging bleek dat men follikel al uit zichzelf gesprongen was. De pregnyl heb ik dus niet gekregen. Momenteel zit ik in de wachtperiode over 11 dagen weet ik of ik zwanger ben of niet.

Ik heb wel wat pijn gehad van men eisprong, maar volgens de gyn hadden we wel geklust op de ideale moment dus hopelijk levert het wat op :)

Als mijn verkoudheid wat beter is kom ik hier nog keer bijlezen en zal ik ook wat meer reageren op andere hier, sorry voor men wat egoistisch berichtje!

Groetjes,
Vlinder

Fien83

Bericht door Fien83 » 31 januari 2010, 18:51

@Fee: join the club! Wij zijn ook overgeschakeld op IVF/ICSI en zitten nu op het wachtbankje. Eng hé, zo ineens de laatste stap, maar anderzijds mss eindelijk een echte kans!

@ICU: mijn luteale fase verkortte telkens ik clomid nam. Elf dagen is nog oké. Bij mij was het op de duur nog maar 7 dagen en dat was wel een probleem voor de fertiliteitsarts. Sowieso ondersteunen ze je bij IVF enzo om deze fase te rekken. Veel succes dinsdag bij Clasen.

Ik ben vandaag naar een babyborrel geweest en overal liepen bolle buiken en pas geboren baby's. Ik voel mij uiteraard nu dik kl*te! Ik kan er eigenlijk met momenten totaal niet meer tegen!

fee

Bericht door fee » 31 januari 2010, 20:11

@Fien83, wat was de reden ook alweer waarom jullie moeten overschakelen op IVF/ICSI? Op welk wachtbankje zit je momenteel? Op die van het testen of op die van de IVF? Ik moet eind februari op gesprek en dan zal ik wellicht meer weten.
Ik vind het echt akelig dat dit onze laatste stap is. Aan de ene kant wil ik er zo snel mogelijk aan beginnen en aan den anderen kant zie ik zo tegenop die emotionele rollercaster.

ICU22

Bericht door ICU22 » 31 januari 2010, 20:25

@Fien83: Ik ben te vroeg geweest. Had eventjes wat bruin/roze verlies en zo begint het altijd, dus ik dacht. daar zijn ze...maar sindsdien niets meer.
Veel succes met IVF/ICSI wanneer starten jullie?
@Fee: spannend! eind februari lijkt nog lang, maar hopelijk kan je intussentijd nog wat relaxen.

Toitoi!

koala

Bericht door koala » 1 februari 2010, 10:30

hallo allemaal,

er is nog geen enkele follikel groot genoeg ondanks de Clomid. Dus nu moet ik donderdag terug voor een nieuwe meting. Voorlopig nog geen pregnyl en bloedafname en gewoon wachten en hopen dat er eentje groeit!

koala

Linds

Bericht door Linds » 1 februari 2010, 17:18

@koala: Veel sterkte met wachten, hoop met jou mee dat er eentje groeit en klaar is voor meer...

Bij mij komt NOD dichterbij (vrijdag) en dat is spannend. Mijn humeur is niet te genieten, en raar maar waar, ik hoop dat dat zo blijft... :evil:

ICU, veel succes, jouw NOD was 2 FEB, niet?

Mendie

Bericht door Mendie » 1 februari 2010, 18:41

Hallo koala,

Ik slik nu voor het eerst clomid en moet aanstaande donderdag naar de gyn om te kijken of ik een eisprong heb vind het erg spannend hoop dan ook voor jou dat alles goed gaat komen.Lijkt me allemaal erg frustrerend ben ook benieuwd wat mij allemaal nog te wachten staat. Veel sterkte met wachten :)

Groetjes mendie

Fien83

Bericht door Fien83 » 1 februari 2010, 19:45

@fee: Toen we van de gewone gyn naar fertiliteit overschakelden hebben ze ook een onderzoek gedaan naar het zaad van mijn vriend en dat was van zeer slechte kwaliteit. En het volume, en de morfologie en de beweeglijkheid was ondermaats dus was de enige oplossing IVF/ICSI. Wat is bij jullie de oorzaak? Ik zie er ook tegen op hoor. Ik ben echt bang wat er allemaal gaat gebeuren en hoe we ons erbij gaan voelen. En het is zoals je zegt, de laatste stap hé! We zitten op het wachtbankje om te mogen starten. Mijn regels afwchten en dan beginnen met de pil. Op één maart wordt de planning opgesteld voor de medicatie en pick up enzo... Dat deze maand maar snel voorbij gaat, want ik word zo stilaan zot :-)

ICU22

Bericht door ICU22 » 2 februari 2010, 21:56

Dag allemaal,

hier is het spanning alom. vandaag was mijn NOD en afspraak met gynaecoloog. Resultaten waren niet super: zaad was beter maar nog steeds antistoffen. Hij zei het zal IUI worden. We hebben samen beslist om eerst even te wachten of mijn cyclus na de clomid & pregnyl zelf op gang komt en in april/me terug te komen om IUI te starten in hopelijk natuurlijke cyclus.

Ondertussen was/ben ik nog steeds niet ongesteld. Toen we terugkwamen van gynaec. dacht ik, toch fff testen: positief, andere test gaan halen; weer positief...
We wachten nog even af, misschien komt het door de pregnyl?
En het kan ook gewoon niet: 1ste x eisprong in meer dan 10 jaar door clomid, maar 1 x (verplicht) gevreeën, anti-stoffen in sperma, slechte doorlaatbaarheid baarmoederslijmvlies,geen levende zaadcellen te bespeuren bij samenlevingstest....

Heel bizar! Ik moest het even kwijt, ben volledig ah flippen, vooral als ik even mijn datum uitreken en tot de ontdekking kom dat, mocht het kloppen, ik op de sterfdatum van mijn zus uitgerekend zou zijn!
maar ik kom straks/morgen gewoon melden dat ik echt mijn regels heb.

Groetjes,
Ineke

Cassyke

Bericht door Cassyke » 3 februari 2010, 7:27

Hey ICU,

Dat is inderdaad wel een heel raar verhaal! Wanneer was je Pregnyl-spuit?
Ik duim allesinds mee dat het toch zo is!!!!!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Plaats reactie