L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
LittleBean

Bericht door LittleBean » 23 februari 2010, 16:29

Hallo Noa09,

Ik begrijp heel goed dat je bang bent nu, ik heb zelf een bbz gehad in Dec 2007 op 7 weken (na 'natuurlijk' zwanger te zijn geworden).

Bij mij waren de HCG waarden wel telkens een klein beetje gedaald, maar niet zo dramatisch als bij een miskraam en ik had ook een beetje spotting maar geen pijn.

Moest het een bbz zijn bij jou (en ik duim voor jou dat het niet zo is - toch raar dat de HCG waarden gestegen zijn) dan kan mijn ervaring je hopelijk een klein beetje geruststellen.

Mijn bbz zat (vemoedelijk) in mijn linkereileider nadat een echo had uitgewezen dat er niets in mijn baarmoeder zat. Normaal gezien kunnen ze vanaf 6 weken iets zien op echo.

Omdat ik maar 7 weken ver was,geen pijn had en er geen dringende medische redenen waren hebben ze mij een inspuiting met methotrexaat gegeven om de bbz te beeindigen.

Dit was wel in Londen maar ik denk dat ze dit ook in Belgie doen als het vroeg in de zwangerschap is en ze niet willen/moeten opereren.

Ik hoop dat de echo morgen uitsluitsel brengt en ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

LB

Rhune

Bericht door Rhune » 23 februari 2010, 19:05

Hey Noa,

Euh? hoe kan dat nu ?
Waarom heb ze niet ook direct een echo genomen, nu moet je weer bang afwachten tot morgen.

Kan het zijn dat het uiteindelijk toch goed komt ??
Misschien waren er er eerst twee ingenesteld en nu maar 1 want je had er toch twee teruggeplaatst gekregen he.

ik blijf toch duimen hoor voor jou

Noa09

Bericht door Noa09 » 23 februari 2010, 19:20

Hoi Kelly,

Ik kan ook niet meer volgen hoor...
Heb vorige week duidelijk gevraagd of ik vandaag ook een echo moest maar neen zeiden ze in Leuven, alleen een bloedname en die kon ik in Hasselt laten doen, vandaar...
Goh... ergens hoop ik heel hard dat er een mirakel gebeurt maar ik vrees ervoor...
Ik heb nog steeds geen bloedverlies of echte krampen gehad totnutoe, in principe kan het dus nog verschillende kanten uit...
Blijf toch maar even stevig doorduimen, je weet maar nooit...

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 23 februari 2010, 19:23

Hey Noa,

alle dat is toch een mens zot maken, waarom doen ze dan niet gewoon een echo zeg, zeker omdat je je nog geen bloedingen hebt gehad dan zijn ze direct zeker geweest. en wist jij ook waar je aan toe was .

snap het niet dat leuven er zo laks over doet zeg , die moeten toch zeker begrijpen hoe je je nu moet voelen, je zit gewoon om een emotrionel rollercoaster

Ik blijf inderdaad duimen hoor, hoe laat moet je morgen gaan?

Noa09

Bericht door Noa09 » 23 februari 2010, 22:27

Hoi Kelly,

Om 9u30, net als anders...
Ga deze keer niet met de trein maar laat papa taxi spelen, voor alle veiligheid...
Vind dat ze op zijn minst wat meer info hadden kunnen geven over de telefoon, over hetgeen waar zij aan dachten...
Nu haal ik me de ergste rampscenario's in mijn hoofd natuurlijk en jaag ik me op...
Ben ook doodsbang want ben alleen he dus er is niemand bij me als het 'begint'...

Noa09

Glenys

Bericht door Glenys » 24 februari 2010, 13:45

Amaai Noa, ik kan je reactie begrijpen. Het raakt me dat je nog steeds niet kunt rekenen op een iets empathischer aanpak. Nogmaals wens ik je veel sterkte toe. Ik denk aan je.

Noa09

Bericht door Noa09 » 24 februari 2010, 15:37

Hoi Glenys, Kelly, LittleBean,

Bedankt voor jullie reacties... op den duur weet ik niet meer of ik nu zo veeleisend ben of dat ik volkomen normaal reageer :?
Vanmorgen naar Leuven geweest voor echo.
Eerst op en top stressen in de auto want er stond een keilange file dus was te laat en ik had serieus last van darmkrampen :?
Op de echo was een druppelvormig dooierzakje te zien maar zonder witte stip in, dus zonder embryootje...
Ook al had ik dat verwacht, ik had het ergens liever niet gezien...
'Gelukkig' zat het wel in de baarmoeder dus geen bbz, toch een hele opluchting!
Moet nu 'gewoon' afwachten wanneer de miskraam doorzet, dus geen pilletjes opsteken ofzo...
Ik voel me intriest nu... weet niet hoe ik hier mee moet omgaan, hoe ik dit een plaatsje moet geven...
Dat ik ook nu weer moet wachten is er teveel aan...
En het zal ook een poos duren voordat ik terug mag starten...
Ergens meen ik dat ik het beter zou kunnen verwerken als ik over bv 6 weken weer mocht starten maar dat mag dus niet...
Het doet me deugd dat jullie zo met me begaan zijn, mijn omgeving doet heel erg haar best om me op te vangen maar ze beseffen de juiste impact toch niet helemaal...
Ik moet gewoon doorgaan maar wil eerst mijn verdriet een plaatsje proberen te geven.
Samen sterk he... ooit lukt het ons wel (weer)...

Noa09

LittleBean

Bericht door LittleBean » 24 februari 2010, 16:24

Hey Noa09,

Ik voel echt met je mee en het spijt me dat de echo geen goed nieuws gebracht heeft.

Ik kan begrijpen dat je toch een beetje opgelucht bent dat het geen bbz is en 'maar' een miskraam.
Ik heb beide gehad en de bbz was voor mij fysiek en mentaal veel zwaarder om overheen te komen en door de methotraxaat injectie mochten we minstens drie maanden niet proberen zwanger te raken.

Je zegt dat je moet wachten voor je weer mag proberen en ik weet natuurlijk niet hoe lang dat is in jouw geval, maar geef je lichaam en je geest de tijd om weer op z'n positieven te komen.

Het verdriet zal nooit helemaal weggaan, maar het wordt na verloop van tijd wel draaglijker.

Ik hoop echt dat je in de toekomst weer zwanger geraakt en zwanger blijft en dat wens ik je van harte toe.

Big Hug,

LB

Rhune

Bericht door Rhune » 24 februari 2010, 17:35

Hey Noa,

pff toch niet zoals ik heb gehoopt maar gelukkig is het inderdaag geen BBZ ook al is dit geen trootst.

leef echt met je mee, maar ook hier geraken we allemaal door, ook al gaat dit voor jou nog even duren.

Hoe lang moet je wachten voor je terug mag starten?

hier geen telefoon gekregen dus dat wilt zeggen dat er toch minstens 1 embryo heeft overleefd, ben zo blij en opgelucht , hopelijk zijn er twee en zijn ze niet gestopt na dat er 1 heeft overleefd of hebben ze het wel goed genoteerd dat ik er liefst twee wou terug zetten

groetjes
Kelly

Glenys

Bericht door Glenys » 24 februari 2010, 17:48

Joepie Rhune, keigoei nieuws! Ik duim mee!

Noa09

Bericht door Noa09 » 24 februari 2010, 19:00

Kelly,

Goed he!
Voor jou weer nieuwe hoop!
Ze hebben geen echte termijn gegeven, maar moet miskraam afwachten en 1ste regels spontaan laten doorkomen en mag pas bij 2de regels starten met de pil - waarom pil bij cryopoging ben ik mij nu aan het afvragen???
Kan mij precies niet herinneren dat ik de vorige keer eerst de pil heb genomen vooraf?
Volgens mij ben ik toen meteen na een negatieve bloedtest op de tweede dag van mijn regels gestart met Estrofem?
Jij toch ook denk ik he?
Pft... zorgen voor later...

Noa09

Rhune

Bericht door Rhune » 24 februari 2010, 20:08

Hey Noa,

inderdaad nieuwe hoop voor mij , ook al is er nie veel hoop op hoor, weet nie waarom maar we moeten positief blijven denken zeker . ben al blij dat er overlevende zijn

ja is raar dat je met de pil moet starten ik moest ook onmiddelijk beginnen met Estrofem, inderdaad den tweede dag van de cyclus , misschien gaan ze bij jou direct terug een verse poging doen?
alle dan ga ik eingelijk nu duimen dat het nu maar vlug afkomt zodat je toch ergens kan aftellen en dat je je vlug kan focussen op je nieuwe kansen want dat helpt bij mij meestal het beste,

Rhune

Bericht door Rhune » 25 februari 2010, 11:16

Hallo,

Er zijn twee cryo's terugplaatst, ging heel vlot.
heb er dus ng 3 in de vrieser want ze hebben er geen meer moeten uithalen dus 2 op 2 , had ik nooit durven verwachten dacht echt dat ze allemaal nodig gingen hebben.

nu dus weer spannend afwachten tot 9 maart.

nu ga ik wat rusten se,

groetjes

Rhune

Bericht door Rhune » 1 maart 2010, 18:38

Hallo,

het is hier stil hoe is het met iedereen?

grtz
Kelly

Noa09

Bericht door Noa09 » 1 maart 2010, 20:49

Hoi Kelly,

Hier nog steeds geen verandering... dus ook nog geen enkel vooruitzicht...
Hoe voel jij je?
Draag goed zorg voor je emmietjes he!

Noa09

Plaats reactie