Leuk speelgoed

JD

Bericht door JD » 25 mei 2010, 13:12

Wanneer bouwen jullie het parkbed om tot speelpark?

Leon is nu bijna 12 weken, hij slaapt overdag nog steeds in zijn parkbed.
De parkbekleding (incl omranding) hebben we dus nog niet weggedaan en we beperken nu ook het speelgoed in zijn park (enkel mobiel en een aantal knuffels).

Loeki

Bericht door Loeki » 25 mei 2010, 13:20

Parkje is bij ons niet om in de slapen, slapen doet Yveske in de wieg. Hij slaapt niet met een mobieltje boven hem.

Kdenk dat zolang je kindje in slaap valt tussen het speelgoed en je het gevoel hebt dat het goed gaat, dat 't wel prima is!

Ik merk nu bijvoorbeeld dat Yveske (vier maand en een week oud) het moeilijk krijgt om te slapen beneden in zijn wiegje. Hij heeft meer afzondering en duisternis nodig, dus leg ik hem wat vaker in zijn bedje boven.

Beetje zoeken wat Leon het beste afgaat, en 't zal sowieso wel veranderen de komende weken. Als je bv merkt dat hij niet meer zo goed slaapt in zijn park, is het mss de moment om hem boven zijn dutjes te laten doen en het park voor te behouden om te spelen. 8)

lisa marie

Bericht door lisa marie » 25 mei 2010, 16:07

Marie slaapt overdag ook nog altijd in haar parkwieg. De omranding heb ik zo'n drie weken geleden er al afgehaald. Ons meisje wilde echt wel rondkijken. Links van haar hangt wel een speeltje tegen de zijkant, en er hangt een mobieltje aan het park. Soms hang ik een speeltje aan de hemel (cfr. de schakels waar ik over sprak), maar als ik merk dat ze moe begint te worden, haal ik ze weg.

Om te slapen leg ik wel een dekentje over haar. Soms als ze wakker wordt, en echt wakker is, dan stampt ze zelf al het dekentje weg en begint de beentjes in de lucht te zwieren en met haar vuistjes te spelen. Als ik dan merk dat ze moe word, dek ik haar terug toe.

Maar zodra ik merk dat ze de slaap echt moeilijk vindt in haar parkje, ga ik haar ook boven leggen. Maar stel het nu nog uit, ben bang dat ze anders dag en nacht gaat wisselen, of 's avonds, na de laatste fles niet meer in slaap geraakt.

Loeki

Bericht door Loeki » 25 mei 2010, 22:54

Mies een dromenvanger? Vind ik wel een tof iets voor op 'n slaapkamertje. Kan je altijd verhangen ook... Al dacht ik wel dat er "regels" zijn om 't ding op te hangen (maar daar hoef je je niets van aan te trekken natuurlijk).

mies

Bericht door mies » 25 mei 2010, 23:01

Hier heeft Meis nooit kunnen slapen in haar park. Wat dachten wij wel? :wink:
Dus ja, mijn speciaal parkmatras etc was voor niks geweest.

Ik ben nu wel aan het denken om in haar kamertje ook iets van amusement te voorzien, zodat ze als ze 's morgens wakker wordt alvast iets heeft om naar te kijken. Ik had gedacht aan een soort niet-bewegende mobiel (tenzij door de wind), maar ik denk dan ook weer dat het beter iets zou zijn dat ik gemakkelijk van plaats zou kunnen veranderen. En liefst niet boven haar hoofdje. Kwestie van een eenzijdige hoofd-houding en daardoor afplatting te vermijden natuurlijk. Iemand ideeën?

lisa marie

Bericht door lisa marie » 26 mei 2010, 15:35

Ik heb Marie daarnet voor de eerste keer boven in haar bedje gelegd voor haar dutje. Na haar flesje van 13u50 hebben we nog een tijdje samen 'gespeeld', daarna heb ik haar in haar parkje gelegd. Omdat ze nog heel wakker was, heb ik haar gekleurde schakels opgehangen. Daar heeft ze een tijdje als een gek naar liggen slaan. Toen had ik de indruk dat ze moe werd, ze begon te zeuren etc. Dan schakels weggenomen, lakentje en dekentje over haar gelegd, maar ze leek de slaap echt niet te kunnen vinden.
Ik wilde toch boven de badkamer wat opruimen. Heb haar dan meegenomen naar boven, en daar in haar bedje gelegd. Ze heeft daar nog bijna een half uur in stilte met open ogen liggen rondkijken ('s nachts is het helemaal donker, op een blauw nachtlichtje na, nu had ik de rolluiken half dicht gedaan, om dag en nacht niet te laten verwisselen). En een twintig minuten geleden is ze in slaap gevallen. Benieuwd voor hoe lang !!! Van mij hoeft ze zo de eerste keer niet té lang te slapen hoor, ik ben nog altijd een beetje bang dat ze dag en nacht weer gaat wisselen.

Loeki

Bericht door Loeki » 26 mei 2010, 15:37

En heeft Marie lekker geslapen? :)

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 26 mei 2010, 19:15

Kaan hft nooit in zijn park geslapen (hihihi Mies, wat dacht ik wel :wink: ). Alé om heel eerlijk te zijn heel uitzonderlijk eens omdat hij al spelend in slaap is gevallen.

Hier hbb we voor Kaan de schakels gekocht en ze zijn jajaja een groot succes! Hij hft zelfs ontdekt dat ze rammelen ook als je ermee over en weer slaat. Auw, voor mama haar hand.

Liefs,

Bokje

lisa marie

Bericht door lisa marie » 27 mei 2010, 13:09

Ze heeft welgeteld een uurtje boven geslapen, en tussenin heb ik haar tutje nog moeten geven. Maar het is een begin !!

Miepje

Bericht door Miepje » 28 mei 2010, 14:33

nog een tip voor het leuke speelgoed. Op tijd eens het park uitmesten. kwestie dat niet alles bij elkaar op een hoop ligt ... pfff, ik heb dat aan het begin van de week eens gedaan en mij een bult verschoten van al het speelgoed dat ze hebben.

maar toch misschien een vraagje aan jullie. Ons huis is niet megagroot (we gaan nog verbouwen, maar nu dus sparen). Hun dubbel park is stilaan klein aan het worden voor het rollebollen dat ze nu graag doen, dus dacht ik dat het tijd werd voor een plekje waar ze wel voluit kunnen rollebollen. Salontafel aan de kant gezet en van die vloerpuzzel-tegels op de vloer gelegd.... Bah, ik vond het superlelijk. ik zit er niet mee in om een beetje ruimte aan onze dochters te geven, maar ik wil niet de hele tijd op die lelijke gekleurde kakafonie te kijken ('t is een kwestie van smaak, maar toch). Hebben jullie ideeën of alternatieven? Opgelet de oppervlakte zou moeten groter zijn dan 77 op 144 cm (da's de grootte van hun park (dat dus stilaan te klein wordt)...

mies

Bericht door mies » 28 mei 2010, 17:25

Ik heb me daar toevallig van de week in geörienteerd. En uiteindelijk ook voor de puzzeltegels gekozen (van intertoys, de enige die volgens Test Aankoop niet giftig zijn), omdat ze gemakkelijk af te breken zijn en weg te bergen als er bezoek komt.
Je hebt ook puzzeltegels maar dan minder fel van Skip Hop Playspot, maar wel duur (99 euro voor 177.8 centimeter × 142.2 centimeter).
En dan nog de klassieke turnachtige matten, zoals in de creche, bijvoorbeeld van Wesco, maar die zijn ook duur hoor. En natuurlijk geraak je dat moeilijker kwijt als je die even wilt opbergen.
Of natuurlijk een speeltapijt, of meerdere naast elkaar, bijvoorbeeld met zo van die autowegen op enzo. Goedkoop bij bijv. Ikea te vinden. Maar wordt wel stoffig.

Ga je je park voorlopig nog laten staan?
Wijzelf hebben gelukkig een nogal "lege" woonkamer, waardoor er nog plaats genoeg is voor Meis en haar spullen. Al is het minimalistische effect natuurlijk wel weg op die manier :?
Maar hoe je het ook draait of keert: later gaan je kindjes meestal ook ergens een speelhoek moeten hebben bij jou in je buurt. No way dat zij rustig op hun slaapkamertje gaan spelen, neenee ze willen zijn waar jij bent! Dus ergens een speelhoek en/of een groot deel van je wandmeubel gereserveerd voor het speelgoed zal helaas een must worden... met de begeleidende kakafonie aan kleuren helaas...

Sterretje

Bericht door Sterretje » 30 mei 2010, 18:28

Amber heeft altijd in haar parkwieg geslapen (en nu nog) de weinige keren dat ik haar in bed legde voor haar dutje, waren rampzalig.
ik ben dus wel blij met de speciale matras die we kochten voor de wieg, en ben niet van plan die snel weg te doen, tenzij ze echt heel goed kan zitten/staan, maar dan wil ze waarschijnlijk niet meer in haar park.
Vanaf dat ze drie maanden was denk ik is de bekleding eraf gevlogen en een maandje later ook de hemel weg.
ze valt dikwijls spelend in slaap en wordt vrolijk terug wakker.

qua speelgoed is de parkhanger ook een succes en knuffelberen die ze van alle kanten bekijkt en tegen haar legt. ze zal zich dan ook niet snel vervelen.

Amber begint nu ook echt te draaien en keren, en ik overweeg ook om stilaan haar eens op de grond te leggen. HEb een beetje hetzelfde probleem als Miep, maar dan niet enkel omdat ik de vloertegels lelijk vind, maar omdat ik niet veel plaats heb om ze te leggen. onze livingstaat al vrij vol met de meubels, en de enige vrije plek is nu ingenomen door het park, wat ik dus graag nog wil laten staan, ofwel naast de televisie, wat ik dus niet ideeal vind, stel dat ze zich begint op te trekken aan de TV-kast, moet er niet aan denken. in de keuken is er een beetje plaats, maar daar ligt de hond altijd....
Sowieso wil ik niet dat je er te veel over moet lopen bij passage dus de enige optie die ik nog heb is in de veranda en bij mooi weer verhuis ik ze denk ik gewoon naar het terras.

mies

Bericht door mies » 30 mei 2010, 19:22

hmmm inderdaad een probleem... zeker als je binnen een dikke maand of 9 nog een nieuw park-bewonertje mag verwachten 8)
(ik duim nog steeds mee voor een vruchtbare vakantie :D )

Kan je misschien niet een 1-zit ofzo van je bankstel (als je dat hebt) ergens anders zetten? In een voorleeshoekje voor de bedtijd-verhaaltjes ofzo? Ik ben maar aan het meedenken he...
Of anders wat spullen verkopen en een kast helemaal wegdoen?
Ofwel mag de hond verhuizen naar een spiksplinternieuw honden-luxeverblijf in de tuin? :wink:

mies

Bericht door mies » 6 juni 2010, 8:44

Was ik nog vergeten: zeepbellen blazen, ook een mega-aanrader!

mies

Bericht door mies » 13 juni 2010, 20:51

Kweetniet of het jullie ook al is opgevallen, maar ik zie tegenwoordig heel veel kinderwagens en maxi-cosis met schakels aan... Zouden er hier echt zoooooooveel mee-lezers zijn?? :roll: :roll: :roll:

Ondertussen hebben wij een oud Fisher Price activity center en een xylofoontje geleend, en o o o wat een succes!!
(spijtig dat het xylofoontje vals staat, mama kan daar echt niet tegen :? )

Plaats reactie