Brusjes in de maak

Plaats reactie
Loeki

Bericht door Loeki » 5 juni 2010, 14:24

Ma nee Liezeke helemaal niet wrang!! Matéo telt toch evengoed mee als onze andere kindjes zeker, wasdanu!!! Veel succes meideke we duimen allemaal mee!

Kim hopelijk idd zondag gewoon kei-goed nieuws!

Ook voor Pelkie draaien de duimpjes natuurlijk. 8)

mies

Bericht door mies » 5 juni 2010, 18:47

'k Heb hier net efkens een inventaris gemaakt...

Kind: 1 :D
Afspraak fertiliteitscentrum: 0
Account fertilityfriend: 1
Thermometers: 2
Voorbehouden kopje voor (ochtend-)urine: 1
Ovulatietests 15 mIU/ml: 4 (exp 08/2010)
Ovulatietests 20 mIU/ml: 9 (exp 01/2011)
Ovulatietests 30 mIU/ml: 1 (exp 03/2010) + 25 (exp 06/2010)
Zwangerschapstests 10 mIU/ml: 9 (exp 12/2010)
Zwangerschapstest Quid: 1 (exp 10/2010)
Zwangerschapstest Kruidvat: 1 (exp 10/2010)
Fertility monitor: 1
Fertility monitor test sticks: 19 (exp 10/2010)
Niet-zaaddodend glijmiddel: 3 (exp 08/2010)
Instead cups: 20
Voorbehouden kussen-voor-onder-de-poep: 1
Hoestsiroop met guaifenesine: 1/3e (exp 06/2009)
Chinese kruiden voor haar: 3/4e (exp 11/2013)
Chinese kruiden voor hem: 3/4e (exp 11/2013)
Vitaminen voor hem: 0
Foliumzuur voor haar: 0 :oops: :oops: :oops:
Tampons: 15 :mrgreen:

Allez, nog een paar aanvullingetjes en we zijn helemaal klaar om op de "natuurlijke" manier een brusje te maken 8)
En liefst rap, of heel mijn voorraad is vervallen :mrgreen:

Miepje

Bericht door Miepje » 5 juni 2010, 19:58

mies, het zou niet kunnen dat je nogal sterk organisatorisch en schematisch aangelegd bent... :D Met zo'n batterij 'hulpmiddelen', kan het niet anders dan dat het brusje er is voor alles vervallen is... Ik duim alvast. je weet maar nooit.

mies

Bericht door mies » 5 juni 2010, 20:14

Tja, alleen heeft het de eerste keer allemaal niet kunnen helpen... het zaad was misvormd, de eitjes sprongen niet goed, het corpus luteum deed niet naar behoren zijn werk, de eileiders zaten alletwee toe :?
Dan nog te zwijgen van de "koude baarmoeder" enzo...

En organisatorisch? Euhm, dan had ik al laaaaang terug foliumzuur in huis, en iets meer tampons (al is dat laatste gewoon mijn onderbewustzijn die de zaak probeert naar zijn hand te zetten)... Als ik iets geleerd heb uit heel die fertiliteits-cirque, is het wel dat je al die zaken totaal NIET in de hand hebt... als de ooievaar verdwaald is, moet je hem een goeie GPS bezorgen. Ik heb onze straat vol met pijlen naar ons huis gezet, maar helaas vond de ooievaar onze straat niet eens :?
't Is dus meer een weerspiegeling van hoe ik er vroeger tegenaan keek, vóór duidelijk werd dat ik zelf de zaak niet zou kunnen "forceren".

mies

Bericht door mies » 5 juni 2010, 20:27

O ja, ik was ook nog mijn grote hoop (in)fertiliteits-boeken vergeten :oops: :oops:

Miepje

Bericht door Miepje » 5 juni 2010, 22:30

hey mies,

het is inderdaad de grootste les die je uit het verdwalen van de ooievaar kunt leren hé. dat je in 't leven niet alles in de hand hebt...
één pluspunt heb je nu alvast tegenover eerst... je bent zwanger geweest, je hebt je kindje goed en wel op de wereld gebracht. het kan! nu duimen dat het zonder grote frustraties lukt voor het brusje... maar wat moet komen komt...

ik wens jou en alle brusjes-wensers het allerbeste toe! bij ons wordt het stilaan duidelijk dat er waarschijnlijk geen brusje meer komt...

Miepje

Loeki

Bericht door Loeki » 5 juni 2010, 23:22

Whoehoew, Mies in actie! :D

Op dat foliumzuur zou ik ook niet wachten zenne, moet je dat niet drie maanden nemen ofzo? Als er binnen de drie maanden een brusje komt is het gebrek aan foliumzuur vast nog altijd stukken gezonder dan de batterij clomid, pregnyl en andere "toestanden". 8)

Die 25 ovulatietesten die vervallen in juni, tsssss... Werk van maken hoor! :wink:

Kvind je inventaris nog meevallen Mies! Kheb hier zelfs nog een "dosis" pregnyl liggen... Verleidelijk... En Gonal-F heb ik ook nog in huis... Als je eitjes een boostje nodig hebben? :wink:

Ach ja, was het maar op te lossen met een een goeie organisatie... Maar nee hé, je moet net loslaten, er vooral niet aan denken! :mrgreen:

Miepje geen brusje meer voor je dochtertjes? :(

Sterretje

Bericht door Sterretje » 6 juni 2010, 8:25

Zit hier ook continu in tweestrijd; als ik nu als bij wonder een cyclus zou hebben, zou ik op dit eigenste moment de russen moeten hebben (vorige keer was van 7 mei). Niet dus.
Voel me niet zwanger.
Hebben wel 'geoefend'.
Heb niet op eten/drank gelet (gisteren nog eensgoed ingevlogen), neem geen folimzuur of vitamines...
Als ik nu wel zwanger zou zijn, ga ik me niet schuldig mogen voelen, 'k kan het toch niet weten hé ;)

Morgen afspraak ferti center. 'k kijk er naar uit, gewoon al om te weten waar ik sta.
1 ding is zeker: als ik niet mag starten met IVF binnen de twee à drie maanden, ga ik wel proberen met ovulatietesten of cyclusopvolging bij de gyn. Misschien ga ik wel terug aan de clomid :)

Stom, dat mijn lichaam nog steeds zo onbetrouwbaar is :(

mies

Bericht door mies » 6 juni 2010, 8:34

Geef mij maar clomid en pregnyl enzo, ipv een tekort aan foliumzuur en dan een neurale-buisdefect... ik heb echt enorm veel respect voor Liesje want ik weet zelf niet of ik het aan zou kunnen!!!

Bjorn en Kim

Bericht door Bjorn en Kim » 6 juni 2010, 9:35

amai dames wat een organisatie, jammergenoeg werkt dat bij ons niet want ventje zijn zaad is zo slecht dat de kans onbestaande is dat het op natuurlijke manier lukt. Hij moet wel terug geopereerd worden dus stiekem hoop ik dat dit een verbetering zal meebrengen en ik ben van plan om toch nooit meer de pil te nemen tot op zekere leeftijd als ik zeg van nu wil ik er geen meer, wil jonge moeder zijn...

Soit dames laat ons eerst hopen dat ik straks twee kanjers van emmykes in mijn buikje mag ontvangen, ik ben er klaar voor!

Loeki

Bericht door Loeki » 6 juni 2010, 11:53

Kimmeke we duimen!! :D

Mies hup dan naar de apotheek voor vitamientjes? :)

Sterretje dikke knuff... Pfffff vervelend hé... Aftellen maar naar morgen! Dan weet je toch weer wat meer. Anders toch maar testje doen hé binnenkort. 8)

Bjorn en Kim

Bericht door Bjorn en Kim » 6 juni 2010, 13:34

Dit kan je je niet voorstellen van de 4 emmykes hadden we 4 toppertjes!!! ik heb nog nooit toppertjes gehad... 2 zitten lekker warm in mijn buikje, 2 zitten lekker koud in de vriezer!!

Ik was zo bang er geen 2 te hebben maar heb er nu 4 ik kan het echt nog niet geloven, ben zo blij!

Nu bang afwachten he...

zoals ik dus in het begin zei geen kwantiteit maar kwaliteit en het is gelukt!

Wat ben ik zo blij met mijn overstap van ziekenhuis!

Ikke26

Bericht door Ikke26 » 6 juni 2010, 14:53

Kim, veel succes!!! Ik duim alvast mee (voor iedereen hier trouwens!

Bij mij zijn de russen er gisteren doorgekomen, deze morgen bloedafname gedaan en vanavond starten met puregon spuiten. t Doet toch wel raar nu het echt zo ver is om terug te starten hoor. Ben superblij dat we er weer kunnen voor gaan!

Loeki

Bericht door Loeki » 6 juni 2010, 17:30

Waaaaw Kim!!!! 4 toppertjes!!! Je ziet we kunnen nogal duimen hé! :wink: Flink nestelen hoor embykes! :D

Hee Ikke begin je er ook weer aan. Succes meid!!!

mies

Bericht door mies » 6 juni 2010, 21:08

Wooooohooooo Kim!! VIER toppertjes!! Ik kan het geloven dat je blij bent van overgestapt te zijn!
Hebben ze je in Jan Palfijn eigenlijk een ander schema gegeven dan in het UZ?

Ikke, veel succes met die eerste spuit straks... moet inderdaad wel raar zijn. Een echte totale flash back veronderstel ik...
Is het voor de rest te doen, met Arne en zijn korte nachten, en 's morgens vroeg dan toch weer paraat staan op een FM of andere afspraken? Combineer je het nu met werken, of blijf je thuis?

Plaats reactie