Welkom Malibloem, proficiat met je zwangerschap!
Wat een vreselijk en emotioneel begin van je zwangerschap heb jij gekend. Heb je er ondertussen al wat vertrouwen in dat het goed zit? K duim mee met je dat het allemaal goed zit. Begrijp maar al te goed wat het allemaal van gedachten en gevoelens met zich meebrengt. Maar elke dag is er ene bij en een stap dichter naar zekerheid

Wat super dat je al een echo hebt gehad. Het is toch een hele geruststelling om je kleintje te zien en te horen he
Sterrie, hoe reageerde de familie van je man? Waren ze verrast? Toch spannend he het nieuws bekend maken. K hoop dat je ervan geniet, net als jij natuurlijk Clau! Weet jou dochtertje er al van ondertussen?
Hier al veel discussie gehad over het al dan niet bekend maken van de zwangerschap. Mijn man wou na de paasvakantie een taart laten maken voor het werk maar vindt dat niet meer passen. Van onze zoon vonden we deze periode fantastisch en waren we zo trots. Nu is er zo veel angst en we zijn nog niet klaar om uit te leggen waarom we niet terug zo euforisch zijn. De paar mensen die het al weten hebben er allemaal een zeer uitgesproken mening over. De een zegt dat je kind je kind is, no matter wat. De ander vindt dat we verstandig moeten zijn en geen onnodige risico's moeten nemen. *zucht* Ik heb zo hard geen zin om tegen iedereen mezelf en onze keuze te liggen verantwoorden. Dan nog liever dat mensen het niet weten.
Vandaag hebben we nog een controle gehad. Ons kleintje is al 5cm en shaked er gretig op los daarbinnen. We hebben onze zoon nu ook gezegd dat er een baby in mama's buik zit. Het voelt zo vreemd. De zwangerschap dringt nog steeds niet helemaal door. Ik hoop dat dat wel ten volle zal gebeuren na de 20 weken echo...
Binnen 3 weken weten we de resultaten van de nipt test want deze hebben we ook laten uitvoeren. Hiermee weten we echter niets over CMV besmetting en doen we vooral vanuit het feit dat we voelen dat we ons moeten verantwoorden naar onze omgeving toe.
Woensdag mag ik bellen om te weten hoe het zit met toxoplasmose (blijkbaar stond de ene waarde igG denk positief en de andere negatief. Ze vermoeden dat het een kruisreactie is door positief CMV dus nu gaan ze kijken naar de evolutie... De gyn zei dat niemand zoveel pech heeft van de 2 bijna samen te krijgen en dat tijdens een zwangerschap dus ze gaat uit van het kruisreactie scenario. Ik hoop het alvast want ik kan niet mzer volgens anders)
Amaai terug een hele boterham.
Sturen jullie eens een update over hoe het met jullie gaat?
Groetjes Andromeda