Steun en behandelingen

MickSha

Steun en behandelingen

Bericht door MickSha » 1 juni 2013, 23:52

Hallo Pcos'ertjes !

Ik vroeg me af hoe jullie met jullie Pco omgaan?
Hebben jullie iets waar je kracht uitput?

Bij mij is dit mijn Tattoo die ik onlangs heb laten zetten. Het is een hartje met een cardiogrammetje dan het woordje Faith vervolgd met een golfje alles in 1 lijn verwerkt.

In welk ziekenhuis zijn jullie in behandeling als ik zo nieuwschierig mag zijn? :D
Ikzelf in het Universitair Ziekenhuis Brussel Campus Jette (Centrum voor Reproductieve Geneeskunde)

Faith_82

Bericht door Faith_82 » 2 juni 2013, 8:56

Moed blijven putten... Moeilijk!
Meestal door verhalen van lotgenootjes, op fora, in het echte leven.
Ik heb een collegaatje dat hetzelfde heeft meegemaakt, mijn zus ook, de babbels met hen doen deugd!

En ik hab al 1 zoontje, die geeft mij ook veel kracht!
Maar erover praten meid, heel belangrijk!!
Het lukt je wel.

Ik ga in Genk int ZOL, bij dr. Ombelet.

vuurvliegje

Bericht door vuurvliegje » 2 juni 2013, 9:56

Nog een CRG-ertje hier. Ik heb gelukkig een steunende vriendenkring en in ben in begeleiding bij het CAW sinds mijn miskraam in november.

Krike

Bericht door Krike » 3 juni 2013, 13:21

@faith

hoe is het daar in genk?

Ik heb gekozen voor leuven omdat ik niet veel goede reacties kreeg voor dr ombelet, is dit waar?

Al is genk een pak dichterbij...

MickSha

Bericht door MickSha » 3 juni 2013, 15:48

vuurvliegje schreef:Nog een CRG-ertje hier. Ik heb gelukkig een steunende vriendenkring en in ben in begeleiding bij het CAW sinds mijn miskraam in november.
Ben je er wat tevreden over?
Ik ben nog maar ene keer gegaan dus veel kan ik er nog niet over zeggen..
Bij welke arts ga jij als ik vragen mag en hoelang al ?
Wat jammer van je miskraam :( ja het is niet makkelijk te verwerken.. heb het echt jaren moeilijk gehad! Je hebt mensen die gewoon door doen kunne zeggen van foutje van de natuur.. laten we opnieuw proberen, Maar ikzelf ben daarvoor veel te emotioneel enz. En pas 2012 besloten van er voor tegaan, enja dan te horen gekregen dat ik Pcos heb, dat is weer zo een slag in je gezicht eh.

Groetjes!

vuurvliegje

Bericht door vuurvliegje » 3 juni 2013, 16:07

Dag Miksha,

Ik weet zelf niet goed bij wie ik ga. Mijn eerste gesprek was bij Dr Blockeel. Heel lieve man. Maar toen ik moest overschakelen van behandeling (IVM lukte niet dus werd het IVF), hebben ze mij bij Dr De Vos geplaatst. Zeer competente man, maar heel afstandelijk en droog. Ik heb iemand met warmte nodig.

Na donderdag (de miskraam) heeft Jan, een fantastische echografist, mij dan een afspraak vandaag gegeven bij Dr Blockeel opnieuw. Jan meende donderdag te zien dat er een miskraam bezig was. Vandaag was er echter een embryo met hartslag. Maar het is te klein, de hormonen staan te laag, het hartje gaat te traag,... Kans is klein dat het het haalt.

Het moeilijkste buiten het wachten vind ik dat je geen mensen ziet. Je hebt geen vaste echografist en dan wordt je gebeld door monitoring of zetten ze het op de website. Ik heb meer nood aan een gezicht.

MickSha

Bericht door MickSha » 6 juni 2013, 10:06

vuurvliegje schreef:Dag Miksha,

Ik weet zelf niet goed bij wie ik ga. Mijn eerste gesprek was bij Dr Blockeel. Heel lieve man. Maar toen ik moest overschakelen van behandeling (IVM lukte niet dus werd het IVF), hebben ze mij bij Dr De Vos geplaatst. Zeer competente man, maar heel afstandelijk en droog. Ik heb iemand met warmte nodig.

Na donderdag (de miskraam) heeft Jan, een fantastische echografist, mij dan een afspraak vandaag gegeven bij Dr Blockeel opnieuw. Jan meende donderdag te zien dat er een miskraam bezig was. Vandaag was er echter een embryo met hartslag. Maar het is te klein, de hormonen staan te laag, het hartje gaat te traag,... Kans is klein dat het het haalt.

Het moeilijkste buiten het wachten vind ik dat je geen mensen ziet. Je hebt geen vaste echografist en dan wordt je gebeld door monitoring of zetten ze het op de website. Ik heb meer nood aan een gezicht.
Ow zo erg voor jou:( Veel moed!!!!

wel ik ben mijn 1ste keer dus bij een assistent moeten gaan. Lynn Vercammen. Ook een vriendelijke vrouw! Ik ben wel blij met haar.
Toen ik 1st een assistent gynecoloog kreeg dat was veel minder ! Die wist zo precies nietveel af van PCOs of van Clomid enz want ze is da nog gaan navragen.. maar ik wist dit dus al van het internet maarja het is hun job om mij verder intelichten eh :)
En het laatste wat je zegt kan ik me goed inbeelden dat dit niet evident is zo.
Morgen moet mijn vriend gaan om zijn zaad te laten teste, hopelijk is dit goed of we zijn nog verder van huis..

Arianna

Bericht door Arianna » 8 juni 2013, 23:02

Is niet altijd gemakkelijk, omdat veel mensen het ook niet echt kennen en weten wat we moeten doorstaan.
Volgens veel mensen zit het ook gewoon tussen je oren ze zouden eens moeten weten.

Na lang wachten hebben we toch een pracht van een dochtertje gekregen. Maar ondertussen zijn we ook weer eventjes in behandeling voor een 2 de wondertje.
Merk wel dat veel mensen zoiets hebben van waarom nog eens alles doorstaan jullie hebben al een kindje wees daar blij en tevreden mee.

Zijn hier soms nog mensen in behandeling in Hasselt?

liefs
x

MickSha

Bericht door MickSha » 9 juni 2013, 7:59

Arianna inderdaad dat is waar!
Zelf als je het dan uitlegd .. verstaan ze het nog met moeite en sommige doen er licht over! zo van als het dat maar is tegenwoordig kunnen ze veel!
Maar ze beseffen niet hoe zwaar het voor ons is Hoe we ons voelen zucht!
Allesinds veel succes en moed verder!

Arianna

Bericht door Arianna » 9 juni 2013, 21:35

Idd MickSha, mensen kunnen zo hard zijn hoor. Maar ja dat nemen we er dan ook maar weer eens bij.

Hoe ver sta je met uw behandelingen meid?
Bij mij is alles eventjes stop gezet, omdat het labo een reorganisatie ging doen.

veel succes alvast

xxx

MickSha

Bericht door MickSha » 10 juni 2013, 9:47

Arianna schreef:Idd MickSha, mensen kunnen zo hard zijn hoor. Maar ja dat nemen we er dan ook maar weer eens bij.

Bij mij is alles eventjes stop gezet, omdat het labo een reorganisatie ging doen.

veel succes alvast

xxx

Hey Arianna,

Wel ik ben pas gestart.. Dus nog niet ver. Het is allemaal zo onwennig en veel ineens..

Danku ,jij ook veel succes verder ;)

Arianna

Bericht door Arianna » 10 juni 2013, 21:43

MickSha schreef:
Arianna schreef:Idd MickSha, mensen kunnen zo hard zijn hoor. Maar ja dat nemen we er dan ook maar weer eens bij.

veel succes alvast

xxx

Hey Arianna,

Wel ik ben pas gestart.. Dus nog niet ver. Het is allemaal zo onwennig en veel ineens..

Hey MickSha,

Zijn jullie bezig met IVF? Welke medicatie moet jij gebruiken? En gaat het emotioneel een beetje?
Als je vragen ofzo moest hebben mag je ze altijd stellen hoor.

x

MickSha

Bericht door MickSha » 11 juni 2013, 19:32

Arianna schreef:
MickSha schreef:

veel succes alvast

xxx

Hey Arianna,

Hey MickSha,

Zijn jullie bezig met IVF? Welke medicatie moet jij gebruiken? En gaat het emotioneel een beetje?
Als je vragen ofzo moest hebben mag je ze altijd stellen hoor.

x
Hallo,

Neen niet met Ivf , binnekort met clomid .. hopelijk slaat dit aan

bedankt!

waitykaty

Bericht door waitykaty » 13 juni 2013, 17:15

Hallo,

Bij mij hebben ze ook PCOS vastgesteld en sindsdien ben ik in behandeling.
Eerst bij een gyneacoloog (6 maanden met Clomid, zonder succes) en nu in Jette bij Ik heb 1x Gonal F en pregnyl gebruikt, 1x gonalf met IUI en nu gaan we voor een tweede IUI.

Ik vraag mij af of IUI wel een goede oplossing is voor PCOS. Zijn er veel PCOSers die hiermee succes hebben geboekt?
Heb het gevoel dat ik recht op de IVF afsteven. Het is een raar voorgevoel dat ik niet goed van me kan afzetten.

Nemen jullie allemaal Clomid?

groetjes,
Laatst gewijzigd door waitykaty op 7 december 2013, 9:40, 1 keer totaal gewijzigd.

skeetje1986

hey

Bericht door skeetje1986 » 13 juni 2013, 20:51

hey hey,

Ikzelf heb ook PCO en wij hebben net de tweede icsi achter de rug die positief was maar eindigde in een vroeg miskraam.(van ons was het wel van de eerste keer icsi omdat ventje geen goeie zwemmertjes heeft ook)
Ik heb geen ervaring met clomid ...
Ben nu begonnen met accupunctuur omdat ze (vanuit het ziekenhuis zelf) zeggen dat dat een goeie invloed heeft bij PCO
Het is het proberen waard hé ...
Ben sinds vorige week ook in behandeling met een dietiste omdat ook afvallen een goeie invloed heeft op PCO ...
'k wil alles op alles zetten omdat het toch zou lukken. Het is soms allemaal oneerlijk hé dat we er zoveel moeite voor moeten doen maar khoop dat op een dag onze inspanningen beloond worden :)

grtjs Skeetje

Plaats reactie