L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
beurtflight

Bericht door beurtflight » 13 mei 2009, 7:59

Ai Kimpy, verzorg je goed.

Babske,
nu al bruinverlies. Ik hoop voor jouw dat het verdwijnt. hier nog steeds geen tekenen.

Jo'tje, ben blij dat alles zo goed gaat met de innesteling. :D

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 13 mei 2009, 10:23

beurtflight schreef: Jo'tje, ben blij dat alles zo goed gaat met de innesteling. :D
Dag zal toch waarschijnlijk niet voor mij bedoeld zijn dit berichtje! Vergissinkje, geen probleem!

Veronique

Bericht door Veronique » 13 mei 2009, 13:19

Ik ben vorig jaar eens naar een 'helderziende' geweest om alles eens van mijn hart te laten. Dat was in september. Zij vertelde me dat ik binnen de drie maanden zwanger zou zijn. Achteraf had ze nog tegen mijn moeder gezegd dat het een kerstekindje zou zijn (verwekt op Kerst). We zijn nu mei en nog niets te zien.
De teleurstelling is volgens mij alleen nog maar groter als ze iets voorspellen en het niet uitkomt. Voor mij moet dat dus niet meer!

beurtflight

Bericht door beurtflight » 14 mei 2009, 7:47

Jo'tje schreef:
beurtflight schreef: Jo'tje, ben blij dat alles zo goed gaat met de innesteling. :D
Dag zal toch waarschijnlijk niet voor mij bedoeld zijn dit berichtje! Vergissinkje, geen probleem!
Idd jo'tje, dat was voor mies bedoeld/ :D

babske

Bericht door babske » 14 mei 2009, 10:57

Beurtflicgt, nog even volhouden hé meid....
Wanneer moet jij je :twisted: krijgen? Wanneer ga jij testen?? Kan je ondertussen je gedachten verzetten? Bij mij begint het steeds moeilijker te worden :? Maar vanaf morgen moet ik terug gaan werken. En waarschijnlijk zal het dan wel beter lukken om mijn gedachten te verzetten.
knuffel babske

natheke

Bericht door natheke » 14 mei 2009, 20:55

Babske,

Hier staan de duimen nog steeds omhoog! Wanneer mag je testen?

Dikke knuffel,
Natheke xxx

babske

Bericht door babske » 15 mei 2009, 10:21

Natheke, normaal gezien moet ik ongeveer rond zondag mijn regels krijgen. Maar ik ben niet altijd regelmatig. Meestal zit ik tussen de 24 en 26 dagen, maar soms ook wel eens 28 of 30. Zondag is mijn 26ste dag. Dus het wordt spannend. Ik hou het bijna niet meer vol!!!
Fijn dat je aan me denkt meid!! Het is nodig hoor.

Hoe is het nog met jou? Alles goed?

Lieve groetjes babske

beurtflight

Bericht door beurtflight » 16 mei 2009, 8:02

babske, ik test dinsdag, als de MS er niet zijn hè

babske

Bericht door babske » 16 mei 2009, 15:07

Bij ons is het weeral mislukt. De Russen zijn weer binnengedrongen...

Doke

Bericht door Doke » 17 mei 2009, 0:09

hallo allemaal,

ik heb me al voorgesteld in het topic voorstellen leden, dus ik ga jullie die hele uitleg hier besparen :D

Maar ik ben in april bij mijn gynaecoloog in St Truiden geweest voor de gewone controle. Ik vertelde haar dat ik BAM mama wilde worden en ze heeft me dan doorverwezen naar Genk.
Ik heb dan een afspraak gemaakt voor 13 mei, de woensdag dat nu om is.

Ondertussen had ik ook al bij mijn gynaecoloog die test laten doen waar ze de doorgankelijkheid van je eileiders testen(sorry, onthou die naam maar niet).
Daaruit bleek alles goed te zijn.

En met die resultaten ben ik woensdag naar Genk gegaan.
Daar kreeg ik te horen dat ze geen alleenstaanden meer helpen sinds een klein jaar, wegens teveel problemen met vrouwen die afgewezen waren.
Maar ze waren er echt heel vriendelijk. Dat was bij dr Ombelets.

Hij heeft me dan wel meegenomen naar zijn bureau, heb daar een heel vragenlijst gekregen en dan hebben ze daar voor mij een afspraak gemaakt bij LIFE in Leuven bij Silvie Gordts.

Ik kan bij haar de 16e juni terecht.

Krijg ik ineens van een vriendin te horen dat ik daar best wegblijf, want ze was er niet over te spreken en ze kende iemand die daar 5 ivf pogingen gedaan had, die was er ook niet van te spreken, personeel zou er super onvriendelijk zijn....
En dan is ze overgestapt neer jette en dan was ze van de 1e keer zwanger....

Nu achteraf deed ze wel n mail dat ze spijt had om Leuven zo snel af te raden, want zij ging daar voor een sterilisatie ongedaan te laten maken(haar eerste man had haar daartoe gedwongen, dat was echt n slechte vent, hoor, die mishandelde haar ook. Gelukkig heeft ze nu n schat van een man en ze verdient het ook!!!!)en in LIFE hielden ze haar aan het lijntje, en ze rekenden erg door in de kosten!!
Maar eigenlijk was zo een operatie niet hun domein en ze zegt nu wel dat het daardoor ook kan zijn dat ze zo onvriendelijk waren.
Ze hebben dan uiteindelijk de operatie niet willen uitvoeren, want ze heeft epilepsie en dan heb je altijd risicozwangerschappen en ze wilden dat niet op hun geweten hebben.
Vind ik ergens wel erg, want ze kende de risico's, als ze een aanval krijgt tijdens de zwangerschap is de kans groot op een miskraam. Maar ze wordt goed opgevolgd door haar epilepsie-arts. En er zijn toch nog mensen met epilepsie die zwanger worden. Bij haar is het ook niet erfelijk, want ze heeft het gekregen door een val.
Maar soit, bij haar was het wel heel iets anders dan fertiliteitsbehandeling.
En ze zei dat die één vriendin van haar met die 5 ivf's zeker niet van de gemakkelijkste is en dat kan daar ook aan liggen.

Maar ze heeft me wel schrik aan gejaagd.
Ik heb al gehoord dat je in Jette zeer snel zwanger raakt, allé, toch al veel vrouwen gehoord die binnen de 3 maanden na de start zwanger waren.
Ik heb de indruk dat er in Leuven meer tijd over gaat.

Of heb ik de verkeerde indruk?
Het is mss ook afhankelijk van vrouw tot vrouw????

Maar ik heb eens globaal dit onderwerp gelezen en ik heb wel de indruk dat jullie over het algemeen zeer tevreden zijn van LIFE.
Ik heb even gedacht om maandag naar jette te bellen voor een afspraak, maar als ik jullie verhalen zo lees, mss toch eerst LIFE afwachten????

Weet er iemand hoe streng ze zijn voor alleenstaande vrouwen?
Ik heb een eigenhuis, een vaste job, een goed netwerk, ben gezond, kom uit een gezonde familie....

Sorry voor al deze vragen en deze hele uitleg, maar ik wil zo graag mama worden en wil het goed doen van de eerste keer.
Ok, ik weet ook wel dat het vaak niet zo is dat je meteen van de eerste poging zwanger bent, maar ik zou het erg vinden moest ik bij de verkeerde dokter zijn terecht gekomen.

groetjes
Doke

natheke

Bericht door natheke » 17 mei 2009, 1:10

Hey Babske,

Wat erg! Heb er geen woorden voor... Vrees dat ik miss niet de juiste persoon ben om je te troosten, vermits ik al na 1 IUI zwanger was, maar toch meid, pfff... Het was je zo gegund! Je mag altijd een privéberichtje sturen als je wat wil 'babbelen'. Hele dikke knuffel! xxx

Doke,

Hoop dat jouw kinderwens snel vervuld mag worden. Heb geen idee hoe ze bij LIFE over alleenstaanden denken. Maar ik vind dat niemand jou die kinderwens mag ontnemen. Of je nu alleen of met twee bent, dat bepaalt niet of je een goede moeder bent.
Kan me moeilijk uitspreken wat jij moet doen. Ik ben in behandeling geweest bij LIFE en ik ben een heel tevreden patiënte. Ik ben wel van de eerste IUI zwanger geraakt, maar ik vind ze daar allemaal even vriendelijk, van de secretaresse tot de verpleging en de dokters. Ik heb daar verschillende dokters gezien,
maar ben het meest bij Sylvie Gordts geweest. Het is misschien geen spraakwaterval, maar ze legt alles wel goed uit en beantwoordt al je vragen. Van de andere artsen ben ik ook heel tevreden. Hoop dat je er iets mee bent! Alvast heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes,
Natheke xxx

kimpy

Bericht door kimpy » 17 mei 2009, 8:48

Hey babske, dit is echt kl***. Als je eens prive wil babbelen wil ik je steeds mijn hotmail ofzo geven. Ik had echt gehoopt voor jullie dat het deze keer ging lukken want jij wacht al het langste van ons allen!

Hebje al een idee of jullie nog met IUI verder gaan of terug met ICSI opstarten?

Ik ben ondertussen nog steeds ah aftellen tot 1 juni dat ik terug kan spuitjes zetten.

Beste Doke,

ik ben een tevreden patient ban LIFE. En ik vrees dat de slaagpercentages ook wel persoonsgebonden zijn.
Ik heb alle dokter ginder al gehad (ben bezig met 2e poging IVF) en ben er zeer tevreden over. Toen ik met een overstimulatie op spoed ben beland, wat niet hun schuld was maar een speling van het lot, was Dr. Gordts binnen het uur bij mij.
Ook de verpleging vind ik altijd vriendelijk.
Dit is natuurlijk onze mening. Hoe ze staan over alleenstaande moederschap weet ik niet, maar ik denk dat het de moeite waar is om te proberen ginds.

groetjes kim

Doke

Bericht door Doke » 17 mei 2009, 8:52

Hey Babske,

hoe lomp van mij.
Ik had het onderwerp heel globaal doorgenomen dat ik over je laatste reactie gekeken had, sorrry sorry sorry!!!!

Ik weet natuurlijk (nog) niet hoe je je voelt, maar ik ben er wel van overtuigd dat je je rotslecht voelt!!!!
Ik weet hoe ik me voel als ik (toekomstige) moeders zie, ik ben blij voor hen, maar ergens doet het ook pijn.
Tot voor kort was ik er (vals gelukkig)van overtuigd dat ik geen kinderen kon krijgen en huilde ik vaak.
Kan me niet 100% voorstellen hoe je je voelt,dat kan enkel als je in de situatie zit, maar weet wel dat ik zeker met je mee leef!!

Wanneer is je volgende poging?
Zal een kaarsje branden.

Hey Natheke,

ik heb zeker wat aan je reactie, hoor.
Als er toch mensen zijn met goede ervaringen, dat is al heel wat.
Als alleenstaande is het wel allemaal anders, want idd, je weet niet hoe ze er tegenover staan.
Er zijn veel vooroordelen, hoor!! Ik heb veel mensen die me steunen, maar die één vriendin, ze zegt wel dat ze me steunt, maar je voelt gewoon aan alles dat ze er eigenlijk niet achter staat. En dat doet pijn!
Ze haalt er ook alles bij om het uit mijn hoofd te praten.
Eerst dat ik er rekening mee moest houden met "wat als...." en dan zulke zaken als "... je kind bv botkanker heeft en een prothese nodig heeft, ga je die prothese dan kunnen betalen?".... Het begon eerst met kanker en andere erge ziektes, maar daar heb je ziekenkas nodig en wat het emotionele betreft, dat is altijd zwaar, ook al ben je met 2!!!!
En protheses kunnen tot 100000€ kosten, er zijn ook koppels ide dat niet kunnen betalen.
Dan over onbekende spermadonors, wie weet zijn die mannen wel psychopaten of verkrachters of moordenaars of gehandicapt of hebben een erfelijke ziekte....
Dan over LIFE...
Dan neemt ze dat terug en ergens ben ik bang dat ze het terug genomen heeft omdat ze mss weet dat ze er alleenstaanden heel snel afwijzen en dat als ik een afwijzing krijg ik het zal opgeven....
Allé, ik ben daar niet zeker van omdat ik niet weet hoe ze daar tegenover alleenstaanden denken.
Maar omdat ze alles doet om het uit mijn hoofd te praten, ze zegt het niet zo, maar ik voel dat wel zo aan.

Maar echt, ik ben ook op een forum voor bewust alleenstaande moeders en daar hebben ze me allemaal voor gek verklaard omdat ik alles zo in detail heb uitgezocht kwa emotioneel, financieel, sociaal, behandeling....

Ik zoek gewoon verder naar ervaringen, die van jou deed alvast deugd!!
Mercikes! :)

beurtflight

Bericht door beurtflight » 17 mei 2009, 14:50

Doke, ik kan enkel maar de afweging maken tussen MCA Aarschot en LIFE. En dan moet ik toch zeggen dat ze bij LIFE veel beter met je omgaan. Vanaf het secretariaat tot de dokters. Allemaal zijn ze even vriendelijk en bereidt om op elke vraag een antwoord te geven. Ik ben door hen in januari geopereerd aan endometriose, terwijl ze in MCA me vertelden dat er niets aan de hand was. Ik ben echt tevreden over LIFe en hun werking. En het zwanger raken op zich, dat hangt af van persoon tot persoon, zoals eerder vermeld.

Babske, echt wel balen. Maar ik denk aan je. Als je een babbel nodig hebt? Laat het me weten hè. xxx

babske

Bericht door babske » 17 mei 2009, 15:22

Natheke, Kimpy, Beurtflight,... allemaal heel fel bedankt voor de steun!! Ik heb het deze keer écht wel moeilijk. Omdat ik toch wel meer hoop had dan alle andere keren. Maar ja, we zullen weer even tijd nodig hebben om alles te verwerken en dan op naar de volgende poging. We gaan nu nog 1x IUI doen en als die ook niet zou lukken, gaan we terug over naar ICSI!! Maar ik heb nu even tijd nodig om alles te verwerken zodat we terug met veel moed opnieuw kunnen starten....

Doke, ik ben van Genk overgegaan naar LIFE. Ik ben van Genk niet te spreken en ik ben heel tevreden over LIFE!!! Wij hebben al heel wat pogingen achter de rug, maar ik denk dat een portie geluk ook een zeer grote factor is. En tot nu toe ben ik ook heel tevreden over de uitleg en de vriendelijkheid van het personeel bij LIFE.

groetjes babske

Plaats reactie