hallo allemaal,
ik heb me al voorgesteld in het topic voorstellen leden, dus ik ga jullie die hele uitleg hier besparen
Maar ik ben in april bij mijn gynaecoloog in St Truiden geweest voor de gewone controle. Ik vertelde haar dat ik BAM mama wilde worden en ze heeft me dan doorverwezen naar Genk.
Ik heb dan een afspraak gemaakt voor 13 mei, de woensdag dat nu om is.
Ondertussen had ik ook al bij mijn gynaecoloog die test laten doen waar ze de doorgankelijkheid van je eileiders testen(sorry, onthou die naam maar niet).
Daaruit bleek alles goed te zijn.
En met die resultaten ben ik woensdag naar Genk gegaan.
Daar kreeg ik te horen dat ze geen alleenstaanden meer helpen sinds een klein jaar, wegens teveel problemen met vrouwen die afgewezen waren.
Maar ze waren er echt heel vriendelijk. Dat was bij dr Ombelets.
Hij heeft me dan wel meegenomen naar zijn bureau, heb daar een heel vragenlijst gekregen en dan hebben ze daar voor mij een afspraak gemaakt bij LIFE in Leuven bij Silvie Gordts.
Ik kan bij haar de 16e juni terecht.
Krijg ik ineens van een vriendin te horen dat ik daar best wegblijf, want ze was er niet over te spreken en ze kende iemand die daar 5 ivf pogingen gedaan had, die was er ook niet van te spreken, personeel zou er super onvriendelijk zijn....
En dan is ze overgestapt neer jette en dan was ze van de 1e keer zwanger....
Nu achteraf deed ze wel n mail dat ze spijt had om Leuven zo snel af te raden, want zij ging daar voor een sterilisatie ongedaan te laten maken(haar eerste man had haar daartoe gedwongen, dat was echt n slechte vent, hoor, die mishandelde haar ook. Gelukkig heeft ze nu n schat van een man en ze verdient het ook!!!!)en in LIFE hielden ze haar aan het lijntje, en ze rekenden erg door in de kosten!!
Maar eigenlijk was zo een operatie niet hun domein en ze zegt nu wel dat het daardoor ook kan zijn dat ze zo onvriendelijk waren.
Ze hebben dan uiteindelijk de operatie niet willen uitvoeren, want ze heeft epilepsie en dan heb je altijd risicozwangerschappen en ze wilden dat niet op hun geweten hebben.
Vind ik ergens wel erg, want ze kende de risico's, als ze een aanval krijgt tijdens de zwangerschap is de kans groot op een miskraam. Maar ze wordt goed opgevolgd door haar epilepsie-arts. En er zijn toch nog mensen met epilepsie die zwanger worden. Bij haar is het ook niet erfelijk, want ze heeft het gekregen door een val.
Maar soit, bij haar was het wel heel iets anders dan fertiliteitsbehandeling.
En ze zei dat die één vriendin van haar met die 5 ivf's zeker niet van de gemakkelijkste is en dat kan daar ook aan liggen.
Maar ze heeft me wel schrik aan gejaagd.
Ik heb al gehoord dat je in Jette zeer snel zwanger raakt, allé, toch al veel vrouwen gehoord die binnen de 3 maanden na de start zwanger waren.
Ik heb de indruk dat er in Leuven meer tijd over gaat.
Of heb ik de verkeerde indruk?
Het is mss ook afhankelijk van vrouw tot vrouw????
Maar ik heb eens globaal dit onderwerp gelezen en ik heb wel de indruk dat jullie over het algemeen zeer tevreden zijn van LIFE.
Ik heb even gedacht om maandag naar jette te bellen voor een afspraak, maar als ik jullie verhalen zo lees, mss toch eerst LIFE afwachten????
Weet er iemand hoe streng ze zijn voor alleenstaande vrouwen?
Ik heb een eigenhuis, een vaste job, een goed netwerk, ben gezond, kom uit een gezonde familie....
Sorry voor al deze vragen en deze hele uitleg, maar ik wil zo graag mama worden en wil het goed doen van de eerste keer.
Ok, ik weet ook wel dat het vaak niet zo is dat je meteen van de eerste poging zwanger bent, maar ik zou het erg vinden moest ik bij de verkeerde dokter zijn terecht gekomen.
groetjes
Doke