Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 2 oktober 2015, 9:00

Hoi allemaal,

Ik heb net deze post gezet in het topic zwanger, ik zet hem hier nog eens want misschien hebben jullie ook leuke ideetjes :)
BluePixie schreef:Dag allemaal,

Ik lees en schrijf al een tijdje mee hier op het forum, en nu ik op mijn werk een opdracht kreeg i.v.m. baby's, leek het me een goed idee om de vraag eens hier te stellen.

Ik werk voor een stadsbestuur, en we willen graag aan nieuwe ouders een leuk geboortegeschenkje geven bij de aangifte van hun kindje. We dachten bvb. aan een slabbetje met een leuke slogan op, maar zijn er nog dingen waar jullie aan denken, die jullie leuk zouden vinden om te krijgen? Moeilijkheid is dat we er iets op moeten kunnen drukken: ons logo, een slogan,... Of hebben jullie bij een geboorte al eens een geschenkje gekregen waar van je denkt: "amai, dat was nu echt eens tof"?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

BluePixie

Bericht door BluePixie » 2 oktober 2015, 9:13

@Linneke: Jaaaa, ik ga ook uit van die 16 weken en ik duim echt dat het klopt. Heel de zwangerschap, pfff, dat zie ik echt niet zitten...

Ik laat een griepprik zetten via het werk binnen twee weken. Maar toen ik het aan de gyn zei, zei hij dat die griepprik een beetje overroepen is en dat het niet echt nodig is. Dat het zeker geen kwaad kan, maar dat de griep ook echt zo schadelijk niet is. Een vaccin voor kinkhoest raadde hij inderdaad wel aan in het 3de trimester.

@uiltjes: koken met handschoenen aan? Really? :lol:

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 2 oktober 2015, 13:58

@uiltjes ik doe de nipt test omdat ik 41 jaar ben en dan zit je sowieso in de risico groep.
Maar ik ga ervan uit dat alles ok is :) :D

Ik denk niet dat ik die griepvaccin ga doen. Ik ben sowieso geen fan van vaccins en mijn gyn heeft het mij voorlopig niet aangeraden. Dus ik wacht nog wat af. Zal het maandag ook eens aan de vroedvrouw vragen.

Gedaan met werken voor vandaag, nu ga ik zwangerschapskledij gaan shoppen :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 oktober 2015, 14:36

@Jackie: super dat alles goed is! En ja, ik ben ook direct buiten adem, van het minste dat ik doe!

@Linneke2: Die Postafene kreeg ik ook van de gynaecoloog maar helpt echt niets bij mij! :) Gelukkig is misselijkheid en vermoeidheid al héél wat geminderd de afgelopen dagen. Griepprik wordt idd aangeraden om te laten zetten als je zwanger bent... Hoe ver was jij toen je de eerste keer iets voelde?

Nageltje

Bericht door Nageltje » 2 oktober 2015, 15:12

Super Jackie, geniet ervan! Veel plezier met het shoppen! :D

Blij te horen dat ik niet de enige ben die buiten adem is na de minste inspanning. Dacht dat dat aan mijn (gebrek aan) conditie lag. Deels zal dat wel zo zijn...

Ik doe ook mee aan het griepvaccin via het werk, zoals elk jaar. Staat wel pas midden november gepland. Ach, baat het niet...

Ik zit de laatste uren met een héél actieve baby en ik ben vrij zeker dat het niets anders is. Wat misleidend op internet dat je je kindje pas zou voelen 'bij 19-20 weken'. Niets van geloven dus, ik heb dat gevoel al een paar weken (met de gedachte "zouden het mijn darmen zijn?"), maar het wordt alleen maar frequenter en harder.

Bij mij is hij/zij op dit moment met sambaballen aan het dansen daarbinnen denk ik :lol: nu hopen dat het gevoel nog sterker wordt de komende weken zodat mijn omgeving ook eens mee kan genieten... <3 <3 <3 :oops:
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 3 oktober 2015, 8:40

@bluepixie, uhu!!!:-)
Denk ook nie dat ik griepvaccin doe. Al veel gehoord dat je dan ook niet tegen alle soorten beschermd bent dus ja. Denk dat goede handhygiene het belangrijkste is:-)

Zo cool nageltje!

En ivm geschenkje. Amai zo sjiek dat ze daar over nadenken. Ik heb nog geen ervaring, maar denk wel dat een slabbetje leuk is om te krijgen, omdat je dat altijd kan gebruiken. Denk ook nie dat mensen iets groters of duurders verwachten. Het is al de max dat je iets krijgt! Een slabbetje kan je ook perfect bedrukken. Stel dat je voor mutsje ofzo zou gaan, denk niet dat er dat velen graag zo bedrikt zien:-) een body kan ook tof zijn om te krijgen, ge kunt geen kleren genoeg hebben!;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 5 oktober 2015, 19:35

Dag dames,
Hoe gaat het met jullie?
Ik heb uiteindelijk niet veel geshopt, er was niet zo veel in mijn maat...dat is het nadeel als je 25kg bent bijgekomen door de behandelingen :(
Maar toch een kleedje en een trui gevonden!

Deze middag had ik mijn 1e afspraak bij de vroedvrouw. Was echt wel fijn, iemand die tijd heeft om alles uit te leggen en op 'domme' vragen te antwoorden :). Het was even spannend bij het luisteren naar het hartje want we hebben baby wat moeten zoeken, maar gelukkig gevonden.
Nu is het nog 10 dagen wachten op resultaat nipt test en dan kan ik echt helemaal genieten!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 6 oktober 2015, 9:13

Hoi hoi,

@Phoebe: bij mij was het rond 11 weken zoiets. Nu ben ik er bijna 14 en wordt het alsmaar duidelijker.

@Jackie: leuk dat je toch iets gevonden hebt :). Ik ga er nog een tijdje mee wachten denk ik. Het is nog niet nodig, kan gewone kleren aan. Ja leuk hè bij de vroedvrouw, is een heel ander gevoel dan bij de gyn. Geen haast en alles kan besproken worden.

@bluepixie: leuke opdracht die je gekregen hebt! Mss een bedrukt drinkbekertje? Dat kan ook wel iedereen op termijn gebruiken denk ik?

@nageltje: fijn al die beweging :)!

Ik denk ook bij griepprik baat het niet...

Ik heb vrij veel last van buikpijn. Op internet lees ik dat de baarmoeder nu serieus aan het groeien is en dat last kan geven. Ze zou nu ook verder omhoog komen.
Over dik 2 weken echo, 16 weken.

grtjs

BluePixie

Bericht door BluePixie » 6 oktober 2015, 11:31

Hoi allemaal!

Bij mij begint het buikje nu ook echt wel duidelijk te worden. Hopelijk vanavond eindelijk de resultaten van de combinatietest. En als die goed zijn, dan heb ik niets meer te verbergen :)

Mijn maag blijft me parten spelen! Zondagavond moest ik bij mijn schoonouders wafels gaan eten. Ik had er al niet veel zin in, maar heb mezelf geforceerd om toch iets te eten. Ik ben dus heel de nacht en gisteren heel de dag slecht geweest hé! Ben zelfs moeten naar huis gaan van het werk. Niet te doen... en niemand anders die er last van had. Gevoelig zwanger maagje...

@Linneke: dat drinkbekertje vind ik ook wel een leuk idee! Ik zal het hier zeker voorstellen. Ben benieuwd wat er uit de bus zal komen :)

@Uiltjes: een slabbetje staat bij mij ook op één! Zeker met een leuk woord of slogan (een beetje in de stijl van de campagne van de provincie West-Vlaanderen met de dialectwoorden). En zolang er geen gewone reclame of enkel een logo opstaat, is dat toch leuk om te gebruiken hé.

Wanneer beginnen jullie met kijken voor meubeltjes / de geboortelijst? Ik heb daar precies nu al zin in :wink: Ben trouwens al een beetje aan het verzamelen...

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 6 oktober 2015, 13:14

@Bluepixie: ik duim voor goede resultaten straks!
Ook hier nog steeds misselijk. Maar het wisselt echt. Gisteren was ik echt ok, maar vandaag.. een stuk minder!
Ik ben nog niet bezig met geboortelijstje ofzo maaaaar waar ik nu wel mee begonnen ben is me inschrijven voor allerlei cadeautjes enzo (zoals de roze doos, babyboom). Dat vind ik wel heel leuk om staaltjes van allerlei te ontvangen :)

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 6 oktober 2015, 13:58

@linneke, draag je ook nog je gewone broeken? ik ook nog hoor, maar wel nog maar 11 weken hier :-) hoewel er veel winkels bestaan en heel veel soorten, zwangerschapskledij vind ik meeeegasaai en ouderwets.. er zitten maar weinig hippe of zelfs gewone dingen tussen! vinden jullie dat ook niet???

volgende maandag DE echo!

moet je dat zelf aanvragen, roze doos? online ofzo? ik ben daar allemaal niet op de hoogte van hoe dat in mekaar zit. anders vraag ik dat ook direct aan!

ik heb al een bedje gekocht en een matras, in een uitverkoop.. en ook toevallig een leuk berenjasje, unisex dan wel..hoewel ik het natuurlijk nog veel te vroeg vind, maar kon het echt niet laten.. als je een koopje tegenkomt, kan je dat toch niet laten liggen? ;-) anders ging ik het ook nog niet gekocht hebben.
van mij kriebelt het ook om nog meer te kopen, maar ik hou me toch nog wat in denk ik.. het is zo verleidelijk hé!!
ik heb ook al zitten surfen voor geboortekaartjes.. er is niets mis mee hé met al stilletjesaan wat voor te bereiden of ideetjes op te doen? ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 6 oktober 2015, 14:48

Ik heb de roze doos gekregen bij mijn eerste bezoek aan de gyn. Zitten inderdaad wel leuke staaltjes in. Babyboom ken ik niet, ik zal het eens opzoeken!

Ik ben al een beetje aan het verzamelen, want dit weekend bij mijn nichtje geweest en daar al wat materiaal meegepikt van toen haar kindjes klein waren: slaapzakjes, een babyzitje, zo van dat soort dingen. En verder krijgt mijn mama het altijd maar moeilijker om zich in te houden om kleertjes te kopen, haha :) Gelukkig weet ze wat ik graag zie. Ik heb zelf ook al een paar body'tjes gekocht waaraan ik echt niet kon weerstaan...

Geboortekaartjes heb ik ook al bekeken! Heb al een paar leuke ideetjes. Nu nog het geslacht afwachten... :roll:

@uiltjes: ik vind dat eigenlijk wel meevallen hoor! De broeken die ik gekocht heb (2 jeans, 1 zwarte geklede broek) zijn echt wel mooi en modern, en buiten de band is er helemaal niet aan te zien dat ze voor een zwangerschap zijn. Bij de JBC hebben ze ook een paar leuke topjes/truitjes. Je moet eens online kijken, daar hebben ze meer (en vaak mooie kortingen).

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 6 oktober 2015, 15:14

zou je daar zelf naar moeten vragen als je dat nog niet gekregen hebt? misschien krijg ik dat maandag.. anders zal ik het aan het secretariaat vragen ;-) voor 't zelfde geld is de helft voor de vuilbak, maar ik vind dat altijd wel leuk, zo van die 'goodiebags'.
ahhh handig zo! :-) ik heb nu dat bedje gekocht maar voor 'tzelfde geld biedt er mij iemand een bedje aan, dat ze niet meer nodig hebben. dan kan ik het nog altijd bij mijn ouders zetten :-) daarom ook dat ik nog wat afwacht om mij in allerlei nieuwe aankopen te storten. zou het wel leuk vinden om hier en daar iets te krijgen om te lenen ofzo, eventueel zelfs zwangerschapskleren. als mensen het niet meer nodig hebben en er niet echt aan denken om het te verkopen ofzo, why not hé! een collega was altijd supermooi gekleed.. misschien vraag ik toch eens subtiel (als ik het vertel dan) of ze haar kleren niet verkoopt of uitleent ;-) gewoon omdat ik ze zo mooi vind! zou zelfs nog de prijs die zij betaalde voor willen geven, bij wijze v spreken :-)

webshop jbc:
JBC Webshop neemt een pauze!

Onze ervaren techniekers werken momenteel hard om de JBC-webshop te verbeteren.
Onze excuses voor het ongemak. De webshop zal vandaag nog terug beschikbaar zijn. Bedankt voor je geduld. Tot binnenkort!

haha :-)

ik zal voor bodietjes dan ook unisex moeten nemen.. maar bon, ze zeggen toch dat je best niet overdrijft met maatje 50, dus denk dat ik wel zal luisteren naar die raad. :-)

Emeltje

Bericht door Emeltje » 6 oktober 2015, 22:57

Hey dames,

Over die gevoelige magen... hier mijn vorige zwangerschappen telkens verschrikkelijk last van het zuur rond 14 weken, tot aan de bevalling. Gelukkig mag je riopan of gaviscon nemen als het nodig is. Heb dozen riopan gebruikt mijn zwangerschappen... telkens 's nachts 1 want ik werd telkens wakker van 't zuur.

Qua zwangerschapskledij inderdaad in jbc leuke dingen, van noppies zijn er ook nog mooie kleren in de jeans van orchestra zitten lekker vind ik :wink:

griepvaccin laat ik niet zetten, er zijn zoveel varianten die je wel nog kan krijgen... tot nu toe ook nog nooit de griep gehad (hout vasthouden)

Wij krijgen hier een badboekje cadeau van de gemeente en een slabbetje, vind het wel een leuk gebaar en slabbetjes heb je nooit te veel :P

Voor mensen die van west-vlaanderen zijn, er vanaf volgende week vrijdag stockverkoop van babyartikelen in Jabbeke, gaat van volledige slaapkamers tot pyjama's (woody), merkkledij, buggy's, eetgerei, ... allemaal dingen die ze opkopen van faillissementen, zeker eens de moeite om te gaan.

Verder alles in orde hier, geen last eigenlijk van kwaaltjes en net als uiltje aan het aftellen naar de 12 weken echo maandag.

Slaapwel dames
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 6 oktober 2015, 23:10

Ik heb serieus last van zuur, echt niet fijn, maar voorlopig neem ik niets. Stom, I know, maar ik durf niet.
Ben zo bang dat ik iets fout ga doen voor baby. Maar lang ga ik het niet meer volhouden zonder medicatie ...

Oh en vandaag in de C&A geweest en op hun webshop. Ik vind dat ze toffe dingen hebben, jeans zitten goed en ze hebben ook grote maten, wat goed is voor mij. Intussen dus al redelijk veel spullen gekocht, nu moet ik wat stoppen :)

Voor de babyspullen zelf wacht ik op resultaat van mijn nipt test. Dan pas ga ik durven mij daarmee bezig te houden. Het blijft toch nog ambetant wachten op het resultaat, ook al was de 12 weken echo goed.

Plaats reactie