Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Emeltje

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Emeltje » 1 december 2015, 22:47

Ja beestjes... Hier 2 relatief jonge katten 6 & 5. En de ene lijkt meer op een hond dan op een kat, volgt me echt overal. Ligt nu trouwens ook weer bovenop mijn buik.

Hier echt al forse bewegingen ook. Zie het soms al aan de buitenkant... Manlief heeft ook al eens kunnen voelen.

Alle Phoebe, wie eerst?? Jij of ik, ik ben de 20ste uitgerekend :P

Hier ga ik terug 100% voor bv, vind dit zo zalig... (ondanks moeilijke start de vorige keer) tot 9 maand slaapt bubbels bij ons op de kamer. Daarna in eigen kamerke.
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

BluePixie

Bericht door BluePixie » 2 december 2015, 9:31

Katjes, het zijn toch ook zorgenkindjes hé :wink: Mijn twee britjes gaan niet buiten (wel op terras als we erbij zijn), dus dat helpt wel om ze lang te houden...

Ik wil alleszins bortsvoeding proberen! Maar als er echt problemen zijn, dan stop ik ermee. Een vriendin van me had laatst kloven, constante borstontstekingen en was daardoor doodziek. De kleine kreeg ook niet genoeg melk binnen. Ze voelde zich schuldig dat ze overgeschakeld is naar flesvoeding, maar ik geef haar 100% gelijk. Het moet comfortabel blijven voor mama en baby. Maar ik hoop dat het bij mij wel lukt hoor!

Dat op de kamer slapen, dat weet ik nog niet goed. Tis natuurlijk wel gemakkelijk. Maar dat is iets wat we op het moment zelf wel zullen zien. Sowieso krijgt hij maar echt zijn kamer eens we verhuisd zijn eind juli.

We zijn gisteren naar de info avond van Kind en Gezin geweest hier in het ziekenhuis. Er was vrij veel volk en ze waren precies allemaal even ver als mij! Dat wordt een babyboom... Vooral de uitleg v de vroedvrouwen vond ik wel interessant. Standaard gaan ze er wel van uit dat je zonder epidurale bevalt, onder water, en dat je borstvoeding geeft. Al is alles natuurlijk bespreekbaar. Volgende week is er nog een rondleiding in het verloskwartier, lijkt me ook wel interessant!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 2 december 2015, 17:11

@Phoebe: leuk :) haha en nu al aan het charmeren door te zwaaien :)
die info ivm kiné vind ik wel interessant. Mijn gyn is er niet echt op ingegaan, enkel dat het erbij hoort.. Ik vind wel niet veel over die 'röst' en zeker niet in onze buurt precies. Ik heb enorme pijnen (moet soms pijstillers nemen dat het niet te houden is) dus zou er toch ook graag mee verder gaan.

@bluepixie: dus onder water bevallen is zowat de standaard in je ziekenhuis?? Hier echt nooit over gehoord bij ons. Je hoort ook vaker van lachgas en dergelijke. Bij ons hier echt niks, ook geen epidurale (tenzij echt ni anders kan). Nogal klassiek hier vrees ik.
Ja dat slapen zal je later nog kunnen beslissen. Bij ons heeft ze een 5-tal maanden op de kamer gelegen. Persoonlijk vond ik dat lang genoeg. Maar ze was heel vaak daar 's nachts om te drinken, midden winter en zag het niet zitten om altijd door de kou naar andere kamer te moeten in het begin.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 december 2015, 17:49

@Linneke2: mijn gynaecoloog heeft mij 2 websites gegeven: www.bekkentherapie.nl en www.rosttherapy.com. De ontwikkelaar van de therapie heet Cecile Röst. Zij zegt dat met een paar sessies bij iemand die deze therapie kent de pijn héél veel beter kan worden... Dus mss gewoon eens langs je huisdokter gaan om een kine-voorschrift...?

@Emeltje: kan het dan zijn dat jij niet veel buikvet hebt? ;) Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik die kleine al zou zien bewegen :D Ik voel die wel heel veel maar mijn man moet al wel zijn best doen om het ook te voelen... Ik steek het dus op die 2cm isolatie die ertussen zit ;)

jackie

Bericht door jackie » 2 december 2015, 22:25

Amai Emeltje gewoon al de bewegingen kunnen zien! Daar ben ik jaloers op :)
Bij mij zijn het nog steeds bubbeltjes en niet dag ik die constant voel. Wel steeds wat meer maar toch.
Nu heb ik echt wel veel buikvet en placenta vooraan dus dat zal daar aan liggen.

@phoebe super dat de structurele echo goed was! Ik nog een weekje wachten, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat doen mocht die niet ok zijn ... Dus ik ga ervan uit dat ze ok zal zijn :D

@bluepixie 23 jaar!! Waaw dat is echt super oud! Mijn oudste kat is 18 geworden.
En mijn oudje nu lijdt al jaren al heel zware hyperthyreoidie dus daardoor is ze haar lichaam aan het uitputten :(
En mijn andere heeft eosinofiel granuloma complex (een immunologische ziekte). Dan heb je 2 binnenkatten (ik woon op een appartement) en denk je 'oef die gaan niet vechten of een ongeval krijgen' ... Maar dan hebben ze allebei een chronische ziekte! Tegenvaller :)

Ik ga ook BV proberen, ik hoop heel hard dat het lukt maar ga er ook geen drama van maken mocht het niet gaan.
Maar bon, zo dienen die borsten ook eens voor iets, ik heb van nature een h-cup dus die nemen veel plaats in en wegen zwaar, ze kunnen dan beter nuttig zijn :)
Ik heb in ieder geval al tepels die er uitzien als soupappen sinds ik zwanger ben dus mijn dochter zal daar niet moeten achter zoeken :D :D Wel wat vervelend vind ik want je ziet die tepels gewoon door mijn kleren door uitsteken, ik vind dat toch een ambetant zicht...
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 december 2015, 10:20

@Jackie: Hier ook ooit een kat gehad met eosinofiel granuloom op haar tong. Maar die werd uiteraard vergiftigd vooraleer dat echt een probleem ging vormen. Waar heeft die van jou dat? Mijn dierenarts zei dat het ook veel voorkomt aan de binnenkant van de dijen, dus daar kan het dan nog niet zoveel kwaad... Maar mond en lippen da's idd niet echt een pretje voor de poes zelf... Hoe oud zijn je katten?
Wat die borsten betreft: ik heb hetzelfde probleem, had G-cup voor zwangerschap, heb mij dan na een maand of 3 twee hele dure stevige H-cup BH's aangeschaft, maar nu beginnen die ook wel héél hard te spannen... Heb jij een idee of er überhaupt borstvoedingsBH's bestaan in die maten, en of die dan ook stevig genoeg zijn? Er is natuurlijk wel hoop voor ons: naar het schijnt heb je toch veel kans op een cup minder na een zwangerschap met BV!!! ;)

Wat het slapen op de kamer betreft: wij moeten zelfs nog een verdiep klimmen om aan de babykamer te geraken, maar voorlopig zie ik dat nog doenbaar... ;)

@Linneke2: slapen met een kussen tussen je knieën helpt ook goed zei de gynaecologe, maar dat wist je misschien al. Heb dat nu vannacht voor de eerste keer gedaan en ik heb (relatief) zaaaaaaaaalig geslapen! En niet met de benen over elkaar zitten, maar altijd mooi naast elkaar, en dat verschil voel ik idd wel als ik het eens vergeten ben...

jackie

Bericht door jackie » 3 december 2015, 10:44

Hey Phoebe, hij heeft het spijtig genoeg in zijn keel. Hij heeft het wel al jaren en lijkt geen pijn te hebben al zie ik hem soms moeite hebben met slikken. Het ziet er wel verschrikkelijk uit vind ik. Hij is intussen bijna 14 jaar en ik geef hem om de dag cortisone sinds zeker een 6-tal jaar. Ik hoop dat hij nog lang goed zal zijn want ik ben zot op die kat. Hij gaat zelfs elk jaar met mij mee op vakantie bij mijn ouders in Frankrijk :lol:
Maar ik wil hem uiteraard niet doen afzien, mocht het pijnlijk worden voor hem, dan ga ik het niet onnodig rekken.

Hihihi, leuk dat ik niet de enige ben met zo'n megacup :D Ik kan voorlopig nog in 3 bh's waar ik de laatste sluitknopjes gebruik. Ben altijd al fan geweest van Prima Donna en koop alleen dat nog. En die ondersteunen super goed.
Maar ik vrees dat ik ook naar een BV/Zwangerschaps bh op zoek ga moeten. En dan wil ik ook eentje die goed ondersteunt. Niet evident. Ik was van plan om tijdens de solden te gaan kijken bij Boops 'n Burps http://boobs-n-burps.be/ Ik hoop dat ze daar kunnen helpen.
En ik hoop inderdaad KEIHARD dat ik na de bv een kleinere cup zal hebben :lol: :lol:

Bij mij zal mijn dochter de 1e maanden bij mij slapen, dat is vooral uit gemak voor mij en aangezien er niemand anders in mijn bed ligt die dan ook wakker kan worden, maakt het niet veel uit. Ik zal zien of ik daardoor wel niet te slecht slaap en wakker word van al haar bewegingkjes maar dat zie ik op dat moment wel.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 3 december 2015, 14:20

wow G en H cup, dat lijkt me gigantisch, en zeggen dat borsten nog eens groeien bij een zwangerschap..Ik heb kleine borsten normaal maar nu zijn ze groooot en voor mij is dat net wel eens leuk ;-) maar de kans bestaat dat ze dan na de zwangerschap (en na borstvoeding) in mekaar vallen :-( Nuja, je kan daar toch niets aan doen dus valt gewoon af te wachten hé. Ik ga ook voor borstvoeding, maar je weet nooit hé dat het niet lukt.. Dan is het zo.. Of dat hij/zij te vroeg komt en dat borstvoeding niet kan lukken. We zien dus wel, maar ik hoop dat ik er kan geven! Mijn ma heeft dit nooit gedaan bij mij, en ik was nooit veel ziek en nu ook niet.. Dus ja, zo die theorie van dat ze gezonder zijn, kweet niet ...

Ik heb zo het gevoel dat ik echt niet gezond eet de laatste tijd.. Ale, toch veel ongezonde dingen (ook veel gezonde hoor). Hebben jullie dat soms ook?
't Gaat hem niet echt om verdikken ,maar gewoon puur om gezond/ongezond. Ben nog niet echt veel verdikt denk ik, mss 5 kg? Geen idee, maar alleszins mijn benen en armen nog niet denk ik. Heb mij nog maar 1 x gewogen toen mijn man zei van 'sta er eens op' maar sta anders nooit op de weegschaal. Bij de gynae ook nog niet moeten doen. Velen zeggen dat ik zo iemand ben die enkel in mijn buik zal verdikken, maar ben daar nog niet zo zeker van ;-)
Er zijn dan collega's die zeggen, je kan een zwangere vrouw haar snoep toch niet verbieden hé;-) dat stelt me dan wel efkes gerust als ik mij zo laat gaan ;-)..

Ben nog altijd niet zeker of ik al iets gevoeld heb.. Soms denk ik van wel, soms denk ik van 't zijn mijn darmen.. Alleszins niet duidelijk te onderscheiden dus ik ga ervan uit dat het nog niet de baby was :-) blijkbaar helpt het als je echt heel rustig bent, om 's avonds in bad te gaan liggen en je echt te concentreren op je buik. Maari k ben niet zo een bad-persoon, dus misschien probeer ik eens eventjes op mijn rug te liggen in bed en mij erop te concentreren.

Bij ons komt de sint ook al voor mini-me.. :D dochtertje van mijn man vraagt allemaal babyspullen aan de sint.. Dus we kunnen bijna niet anders hé. :D wel meeeegalief!

Amai en ik sta ervan versteld hoeveel verschillende ziektes er voor katten bestaan ;-) die worden gewoon als mensen behandeld;-) ik ben daar totaal niet thuis in.

Oja en een batje = een koopje :D
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 december 2015, 19:49

@Jackie: Hier ook al een hele tijd enkel Prima Donna! :) En ze hebben mij in de winkel ook boobs 'n' burps aangeraden. Maar denk dat ik nog wat ga wachten tot vlak na de bevalling voor zo'n BH, mijn schoonzus zei namelijk dat er nog een cup bijkomt eens er effectief melk in komt... :? En waaw al 6 jaar cortisone, da's écht lang! Laat je dan af en toe zijn lever- en nierwaarden controleren? Die van ons heeft door zijn aandoening een hele hoge bloeddruk waardoor hij nu al nierinsufficiëntie heeft, krijgt daar dan ook nog eens pillen voor en speciale (superdure) voeding die we hem door de dag af en toe aanbieden in een speciale pot, zodat de anderen die (uiterst lekkere) voeding niet opeten. Wat de baby betreft, wij hebben natuurlijk iemand die af en toe ook eens de baby uit bed kan gaan halen, als je dat idd elke keer zelf moet doen begrijp ik het wel dat je ze bij je legt, zou ik persoonlijk ook wel doen...

@Uiltjes: de onze vallen ook hoor, dan wel niet in elkaar maar wel naar beneden door de zwaartekracht! ;) Wat BV betreft is het wel bewezen dat het beter is voor de weerstand van de baby, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke FV-baby ziekelijk is he ;) Ik vind het alleszins de meest logische zaak van de wereld om op zijn minst heel hard te proberen om borstvoeding te geven. Schijnt dat het ook veel gemakkelijk is omdat je de baby gewoon kan aanleggen en niet altijd die flessen moet klaarmaken 's nachts enzo... Heb ook gehoord dat het nu de nieuwste trend is om 6 maand lang uitsluitend BV te geven... Dat is iets waar ik alvast niet aan ga kunnen meedoen want begin met stage als de baby 5 maand is... Ik heb nu 6 weken thuis gezeten en ook ongezond gegeten, en superveel gesnoept, mijn man is zelfs anderhalve kilo bijgekomen door mee te snoepen :D Heb hem echter kunnen overtuigen vanaf vandaag 3 weken héél gezond te eten, dus nu lopen we allebei rond met honger omdat groenten en fruit heel snel verteerd zijn ;) Ik ben ook ongeveer 5 kg bij, vond dat wel heel veel al dus wil nu niet nog veel meer verdikken...
Over katten die als mensen behandeld worden: dat lijkt zo, maar dat is absoluut niet waar hoor, als je de zorgen voor mensen en dieren vergelijkt worden mensen nog altijd super bevoorrecht, alleen al door het bestaan van de ziekenkas, want voor je dieren moet je alles zelf betalen en dat maakt het soms echt onbetaalbaar... Maar goed, dat terzijde ;)
Hoe ver ben jij nu? Ik weet alleszins dat de dingen die ik in mijn buik voelde en waarvan ik niet zeker was of het darmen waren of de baby, achteraf toch echt wel de baby bleken te zijn... Dus hoogstwaarschijnlijk heb je die wel al gevoeld maar ben je er gewoon nog niet zeker van :)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 3 december 2015, 20:00

Oef, cup G en H, da's de moeite! Ik heb een C (nu een D) en heb daar meer dan voldoende mee. Wel een beetje schrik, want mijn mama had ook een C, tot ik geboren ben... Sindsdien heeft ze een F! Dus ik hoop dat de mijne weer naar normale grootte gaan. Ik heb wel geen borstvoeding gekregen, misschien heeft dat er ook iets mee te maken...

Aiai, mijn katje is dus niet de enige die ziek is. Inderdaad, da's zot wat die allemaal kunnen hebben van ziektes, precies mensen...

@Linneke: ja, het ziekenhuis in Oostende is gekend voor onderwater bevallingen, en dat is dus ook de standaard. Er is ook een relaxatiebad (ziet er een beetje zoals een jacuzzi in de wellness uit). Het water zou ervoor zorgen dat je de weeën beter kan opvangen, waardoor je minder snel een epidurale vraagt. 't Is geen verplichting natuurlijk om onder water te bevallen, maar ik wil het wel proberen. Maar soms kan het ook niet, bv. als je kindje te vroeg komt of als je ingeleid wordt.

Ik heb gisterenavond een bad genomen, en heb ook voor het eerst mijn buik zien bewegen! En geloof me, ik ben absoluut niet mager... :roll:

Pff, ik eet ook niet gezond hoor. Omdat ik nog altijd niet veel kan eten, ga ik nu sneller naar suikerrijke dingen grijpen in het idee van "dan heb ik toch iets binnen". Maar gezond kan dat niet zijn. Ben nog altijd niet verdikt...

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 december 2015, 10:26

Ojee, ik ben dan wel geen man, maar ik geloof toch dat ik ga sterven vandaag...
Gisteren is mijn neus superveel pijn beginnen doen en vandaag zit mijn hoofd volledig toe en voelt mijn neus aan als rauw vlees. Daarbovenop had ik gisteren héél veel geluk: mijn kinesiste blijkt één van de zeldzamen te zijn die behandelen volgens de techniek van Cecile Röst (dit is de therapie die mijn gynaecologe voorgeschreven heeft tegen bekkeninstabiliteit). Nu heb ik daar gisteren de eerste oefeningen aangeleerd, maar kan ik vandaag amper steunen op mijn linkerbeen. Kinesiste zegt dat het normaal is als reactie op gisteren. Ik heb echt krukken nodig maar die heb ik niet, denk dat ik een bezem bij de hand neem vandaag... :D Mijn man is naar de apotheker om alles wat ze heeft dat ik mag gebruiken ;) Heeft iemand tips wat kan helpen? Ik ga alvast gemberthee maken (goed voor de weerstand?)

Baby is sinds eergisteren ook harder beginnen schoppen, maar als ik langs de buitenkant probeer te voelen vind ik dat heel moeilijk. Vooral omdat ik overal mijn hartslag voel, die zit echt in de weg! :lol:

Emeltje

Bericht door Emeltje » 6 december 2015, 21:34

hallo ladies,

Veel beterschap phoebe, hopelijk snel minder last... ik heb dikwijls last van mijn linker heup, geraak dan niet meer uit de zetel... voorlopig nog maar af en toe eens dus niet zo erg als van jou.

Veel dames hier met een 'grote' boezem... Ik heb een grote D, bij mijn vorige borstvoeding een F... Het beste is om te wachten met een voorgevormde voedingsbh tot je melkproductie goed op gang is gekomen, je kan wel al een soepele zonder vulling aankopen voor de bevalling. Ah, als je voorgevormde koopt vergeet de borstcompressen niet mee te rekenen :wink:

Voor mij is borstvoeding geven super, ik geniet er echt van... als alles goed gaat natuurlijk. Bij elsa ging mijn melkproductie omlaag door een slechte zuigreflex en heb ik een week moeten afkolven voor ze terug full time aan de borst kon/wou drinken. Maar daarna echt super makkelijk, altijd melk bij, altijd op temperatuur, je kan zelf eten terwijl je de borst geeft, ... Nu ieder zijn eigen verhaal en keuze natuurlijk. En inderdaad je borsten zijn wat slapper na bv maar dat heb ik er met veel plezier voor over. Nog een weetje, je borsten hebben na bv 2 jaar nodig om terug helemaal 'op te vullen' met vet.

Hier in het ziekenhuis mag je niet bevallen in het bad, er is wel een weeënbad waar ik mijn vorige bevalling een tijd in gelegen heb, helpt inderdaad heel goed om de weeën beter op te kunnen vangen. Hier ook twee keer bevallen zonder epi...
Zo'n rondleiding op het verloskwartier is inderdaad interessant, hier de 1e keer ook gedaan en persoonlijk vind ik het wel handig te weten waar je uiteindelijk terecht komt als het zo ver is.

Anders alles in orde hier, alleen last van mijn heup (af en toe) maar is verdraagbaar, en zure oprispingen... lang leve de riopan :P
En de schopjes, denk dat het een sterk bubbelke is hier in mijn buik, ben voorzien van een speklaagje, al was ik wel voor mijn zwangerschap 8 kg vermagerd.

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 7 december 2015, 14:34

Bedankt voor de tips Phoebe. Ik vond de websites heel interessant!
Het kussen daar slaap ik inderdaad al een paar weken mee. Bij mij zijn hakken uit den boze. Als ik daarop rondgelopen heb dan ben ik precies kreupel daarna.
Wat een meevaller van je kinesiste! Is de pijn al beter ondertussen?
Voor die verkoudheid van je, warme theetjes drinken, lepel pure honing (helpt goed bij hoest en keelpijn), neus spoelen met fysiologisch water, stomen, dafalgan mag ook gerust.. En dan verder uitzieken vrees ik.. Hopelijk voel je je nu al beter!

Wat een grote boezems hier allemaal! Kan ik dus absoluut niet over meespreken. Vind het nu dus perfect :).
Borstvoeding vond ik heel zwaar persoonlijk. Maar ik had een zware zwangerschap, bevalling en daarna nog een dochter die niet sliep. Geen enkele nacht doorgeslapen tot ze 1 jaar was. Ik was dus eerlijk gezegd kapot, veel kilo's vermagerd en oververmoeid. Ik hoop dus dat het deze keer iets vlotter zal verlopen. Maar ik heb me voorgenomen dat ik er gewoon mee stop als het niet haalbaar meer is voor mezelf. Ieder moet dit voor zich bekijken hè, en zoals uiltjes ook al schreef ik ken kinderen die nooit bv hadden en nooit ziek zijn, terwijl ons poppemie toch wat ziektes heeft doorgemaakt hoor!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 7 december 2015, 16:21

Hoihoi,

Ik ben aan het aftellen naar de echo van vanavond! 't Is eindelijk zover... Ik hoop dat alles in orde is, heb toch wel een beetje stress...

@Linneke: voor mij zijn hakken ook geen optie meer... wel ambetant omdat ik voor mijn vaak deftig moet zijn. Maar gelukkig heb ik ook wel platte botten voor onder mijn kleedjes. Iets minder elegant, maar daar moeten ze dan maar mee leven :) Je hebt het duidelijk wel zwaar gehad bij je vorige kindje! Ik duim voor je dat het deze keer veel beter gaat. Heb je dan lang borstvoeding gegeven? Ik wil het alleszins niet met mijn werk combineren en wil dus na 3 maand overschakelen naar flesvoeding.

@Phoebe: veel beterschap!!! En die hartslag, dat ken ik! Mijn man vindt het ook moeilijk om de schopjes en mijn hartslag van elkaar te onderscheiden. Wel zot hoe hard ons hart klopt hé nu :)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 december 2015, 16:57

@Emeltje: bedankt voor de tip, maar voorgevormde BH's zijn hier sowieso uitgesloten, die zijn voor 500% NIET compatibel met mijn boezem :) En ben je zeker dat die borsten na 2 jaar terug helemaal "gevuld" zijn? Ik had me zo verheugd op voor altijd wat minder! ;)

@Linneke2: bedankt voor de tips! Ik was gisteren iets beter maar vandaag precies hervallen... :S Gelukkig is mijn bekken wel terug min of meer OK.
Had jij tijdens je eerste zwangerschap dan ook last van je bekken? Wat die BV betreft, als het idd zo moeilijk verloopt, dan heeft die baby denk ik idd meer baat bij een moeder zich goed voelt dan een moeder die afziet. Hopelijk verloopt het bij jou nu allemaal wat vlotter...

@BluePixie: succes met echo vanavond! Dat komt wel in orde...
Ik had er zelfs nog niet bij stilgestaan dat die hartslag komt doordat ons hart nu veel meer moet werken, ik vroeg mij elke keer af: "huh, klopt dat altijd zo hard?" Ik heb de laatste tijd wel vaker last van "leeghoofdigheid"... ;)

Mijn man kwam daarnet thuis van een collega met een hele baby-uitzet, de hele gang staat vol matrassen, dekens, reisbed, stoom-en-blendermachine, angel care,....... en dat allemaal voor de volle €282,5! 't Was precies nen échte "papa", zo helemaal alleen zijn verantwoordelijkheid opnemen voor wat we nodig hadden en wat niet, aangezien ik thuis gebleven ben om die collega haar kindjes niet te besmetten... Ik ga mij sebiet eens bezighouden met alles van naderbij te bestuderen...

Ondertussen hebben we de baby ook zien schoppen, ik had totaal niet verwacht dat mijn buik langs buiten al ging bewegen door die lichte stampjes.

Plaats reactie