Moh Bluepixie toch, kan me inbeelden dat je je slecht voelt. Ik zou ook niet weten wat er gebeurd is, maar respecteer uiteraard jouw keuze om er niet over te vertellen als je dat niet ziet zitten.
Ik denk dat je inderdaad best probeert om te doen zoals Phoebe zegt en proberen te focussen op het feit dat alles ok is met baby en dat dat uiteindelijk onze grootste droom is. En dat je al een heel fijne en mooie zwangerschap hebt meegemaakt, dat is toch ook een prachtige ervaring die we niet snel zullen vergeten he.
Maar ik begrijp jouw teleurstelling van de keizersnee heel goed. Ik was zelf namelijk heel bang dat het een keizersnee ging zijn omdat juffrouwtje maar dwars bleef liggen en was ontzettend opgelucht dat ze gedraaid is.
Eigenlijk is dat een beetje 'stom' van mij, om zohard geen keizersnee te willlen, bij mij ligt het niet zozeer aan het feit dat je dan niet 'natuurlijk' bevalt (terwijl we eigenlijk blij en opgelucht moeten zijn dat vandaag een keizersnee kan, dat er daardoor bijna geen mama's meer sterven door de bevalling en idem voor de baby's). Ik ben vooral bang om mijn baby de eerste uren niet bij mij te hebben en aangezien er geen partner is die voor haar kan zorgen, vond ik dat het ergste. Ik denk dat het bij mij vooral ook te maken heeft met het trauma van mijn eigen geboorte, die is heel erg naar boven gekomen toen ik de kraamafdeling ging bezoeken. Ik ben namelijk met een keizersnee geboren, maar dat was in 1974 en toen was dat nog met volledige narcose, dus mijn mama sliep en was niet bij bewustzijn toen ik geboren werd. En mijn papa was er niet bij, ze hadden het hem toen afgeraden 'mijnheer, dat is niet mooi hoor als we zo in de buik van uw vrouw snijden, blijf maar gewoon buiten' ... en hij heeft dat gedaan. Bovendien waren ze niet zeker of mijn mama toxoplasmoze had gehad tijdens haar zwangerschap dus hebben ze mij meteen na de geboorte meegenomen voor een hoop testen ... uiteindelijk heeft mijn papa mij als eerste pas na een aantal uren kunnen zien en hij zei dat er overal plekjes waren van electroden die ze op mij hadden gedaan. Mijn mama mocht ook geen BV geven, in die tijd was dat zo na een keizersnee. Als ik aan mijn geboorte denk, voel ik mij nog steeds verdrietig, angstig & eenzaam, heel bizar.
MAAAAAR dat was in 1974, dat is nu helemaal zo niet meer! Nu zijn er ziekenhuizen waar jouw baby wel bij jou kan blijven na de keizersnee en jouw partner kan ook al perfect goed voor baby zorgen en hem warmte & liefde geven.
En ik heb voor de rest ook absoluut niets overgehouden aan een geboorte via keizersnee, ben nooit veel ziek geweest, ben perfect gegroeid op flessenmelk, heb amper iets van allergie (zeker niet meer dan iemand anders) en ben een heel gelukkig kind geweest.
Genoeg over mij dus, maar gewoon om jou te zeggen dat ook met een keizersnee de komst van baby een prachtig moment kan zijn.
Maar nogmaals, ik begrijp jouw ontgoocheling en je zal wat tijd nodig hebben om dit te plaatsen.
Ik hoop dat er met jou niets te ergs is en ik hoop dat alles goed loopt bij de gyn morgen, hou ons zeker op de hoogte en veel sterkte <3
@phoebe ja inderdaad we zullen naar de baby's of de dokters moeten luisteren ivm de bevallingsdatum en die maat 50 ... tja die hou ik dan voor als zij poppen zal hebben
Heb niet meteen iemand die retouchen kan doen in de buurt maar ik ga het misschien toch ne keer zelf met de hand proberen, zo stom dat ik die broeken niet draag
Mijn gezicht is ook wat ingevallen, je zou ook denken dat ik een fijntje ben als je enkel dat ziet ... maar dat is helemaal niet

... door 5 jaar hormonen behandeling was ik al 25kg bijgekomen en nu met de zwangerschap ... tot mijn grote ontsteltenis wijst de weegschaal intussen boven de 100kg ... nooit gedacht dat ik daar zou geraken in mijn leven. Ook al ben ik nog maar 11kg bijgekomen door mijn zwangerschap.
Streptokokken is een bacterie die in de vagina kan zitten bij zwangere vrouwen. Wij merken daar niets van, maar kan gevaarlijk zijn voor de baby. Als je die bacterie hebt, dan geven ze antibiotica tijdens de bevalling
http://www.kindengezin.be/zwangerschap- ... -bacterie/
@Linneke de vroedvrouw die bij mij mee zal gaan, is goedgekeurd door het ziekenhuis. Die vroedvrouwen praktijk heeft een akkoord met 3 ziekenhuizen in Antwerpen dat ze mee mogen komen. Maar er hangen wel regels aan vast, zodra ik met epidurale wil bevallen, moet de vroedvrouw van het ziekenhuis overnemen maar ze mogen mij dan nog wel steunen. Mijn gyn heeft ook een goed contact met die vroedvrouwen praktijk dus hij heeft er geen probleem mee. Zo kan ik beiden combineren.
Nog 2 keer slapen en ik mag terug naar de gyn, donderdag middag is dat. Ik ga vooral even checken hoe het zit met vochtophouding want gisteren had ik mijn rechterhand dat echt mega opgezwollen was, binnenkant handen helemaal rood met witte plekken en zeer pijnlijk. Deze nacht ook veel pijn gehad en mijn pols beentje ziet echt verschrikkelijk af.
Ben voor alle zekerheid mijn bloeddruk gaan laten checken bij de medische dienst op het werk en die was nog net ok maar toch zeker aan de hoge kant. Het is vandaag iets beter maar verre van ok.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.