Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
lieze81

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 5 maart 2016, 9:55

ik ga nog even komen binnenvallen :wink:

@Blue pixie: dat ambetant gevoel down under zal inderdaad wel van het checken voor opening zijn. Bij mij hebben ze dit nu al een keer of 5-6 gedaan. En echt de dag zelf raak ik bijna niet in/uit de zetel gedraaid van het zeer.. is zo precies de spier tussen schaambeen en begin bil. Dus niet mee inzitten, gaat vanzelf weer over.

ik heb hier wel al zitten lachen met jullie olie... en dan vooral bij het voorstellen HOE Je die massage doet!? Ik kan daar al efkes niet meer aan :D

@ Jackie : ik heb ook zo'n last van vochtophoping. Hou het wel goed in de gaten want dat kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Mede daarom word ik ook zo goed opgevolgd. Hier vooral in mn voeten, al zijn mn benen ook wat gezwollen maar dat merk ik minder. Mn voeten doen soms echt pijn... In mn handen heb ik er ook last van maar dat merk ik enkel door die witte vlekjes onder mn vel, anders heb ik er geen last van.

qua broeken: ik heb vorige week een 'mooie' trainingsbroek van de C&A mee voor maar €12.50 of zoiets voor na de bevalling. En mn deftige zwangerschapsbroek (waar ik nu al een paar weken niet meer in kan) . Eens je thuis bent weet je pas hoe je op dat moment bent en kan je dan nog naar de winkel om een goedkope, voorlopige broek.

tja, hier dus nog steeds geen baby. Vandaag 6 dagen na datum. :(
Heb gisteren wel gelezen dat een 1e kindje tegenwoordig gemiddeld 8 dagen over tijd komt!
Bij een 2e kindje zou dat 3 dagen zijn..
geen idee of het klopt, was de 1e x dat ik dit zag staan.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 5 maart 2016, 10:50

Hey dames

Ik zou ook in geen 100 jaar waren hoe ik eraan zou moeten kunnen om die olie in te masseren. Mijn man scheert al efkes mijn bikinilijn (of liever badpak lijn omwille van tijger strepen :P ) Super handig...

Qua broeken voor na de bevalling heeft noppies wel handige huisbroeken.

@lieze, van mijn eerste ben ik 6 dagen overtijd gegaan en van mijn 2de 10 dagen. Succes alvast met de bevalling straks.
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

BluePixie

Bericht door BluePixie » 5 maart 2016, 12:49

Haha mijn buik is vrij 'compact' met als resultaat dat ik nog zelf mijn bikinilijn kan doen... Al kan ik niks zien :wink: Weet niet of ik mijn man daar met een scheermes in de buurt wil laten :P

Ik heb ook wat gewone joggingbroeken en twee voor de zwangerschap (eentje van JBC (enkel online) en eentje van noppies). Die gaan mee naar het ziekenhuis. Ik kreeg al de tip om donkere broeken mee te doen (bloedverlies enzo). Als ik zoals vandaag de deur niet uit moet, dan draag ik ook zo'n broek. Zit heerlijk!

Vanmorgen twee borstvoedingssjaaltjes gemaakt, lijkt me superhandig. Zijn in dunne stretchstof in een leuk motiefje en kan je dubbel rond je nek draaien. Bij borstvoeding hang je hem dan enkel over je schouder als camouflage. Grote tetradoeken zijn blijkbaar ook heel handig om dat te doen. Ik hoop dat ik snel de 'handigheid' te pakken heb om borstvoeding te geven zonder dat iedereen kan meegluren :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 5 maart 2016, 14:02

@BluePixie: mijn gyn verwacht zelf helemaal niet dat ik vroeger zal bevallen, ik hoop het zelf héél erg hard! ;) Zij schat gewoon het geboortegewicht rond 4kg. Van het voelen naar opening heb ik op het moment zelf amper en erna helemaal geen last gehad...
Waar heb jij je borstvoedingst-shirts aangeschaft? Heb hier nog 2 bonnen liggen van 20% korting in C&A, maar denk dat ik al het mooie uit hun collectie al in huis heb... ;)
Jij bent blijkbaar zelf wel heel handig met een naaimachine... Hier stelde mijn moeder nog voor om zo'n doeken te maken voor borstvoeding... ;)

@Jackie: Had jij niet zo'n grijper gekocht om dingen van de grond mee op te rapen? Misschien dat eens proberen als massage-verlengstuk? ;)
Het punt ivm met die reflux hier is, dat ik dus altijd reflux had, vanwege die maagbreuk, ook zonder baby in mijn buik, en dat dat nu plots blijkbaar helemaal verdwenen is, dus kan al bijna niet zijn doordat de baby gezakt is alleen, want dan had ik het nog steeds moeten hebben. En als ik voel, zit die eigelijk nog steeds behoorlijk bovenop mijn maag hoor... ;)

@Lieze: Nog 2 dagen dan om aan het gemiddelde te komen... Courage!

Net langs de apotheker geweest, mijn "foefolie" (dat wordt hier thuis beter begrepen dat "periwadde?olie"? :D) is besteld en komt maandag toe.
Scheren heb ik gisteren na het heel lang uit te stellen dan ook maar op de tast gedaan, maar ik voel dat dit écht nog voor verbetering vatbaar is :D Mijn man heeft dus ook al de opdracht gekregen dit binnenkort een grondig te doen (die zijn dat scheermes toch nog veel meer gewoon dan ons ;)) en op het inmasseren van de olie verheugt hij zich ook al :D

Al mijn zwangerschapsbroeken die ik in het begin gekocht had zijn sinds een maand of 2 ook écht niet meer draagbaar. Ik heb een zwarte en een grijze joggingbroek die ik altijd aandoe als ik ergens naartoe moet, en als het deftig moet zijn heb ik een jumpsuit. That's it. En wie mijn joggingbroeken niet fatsoenlijk genoeg vindt, die moet zijn ogen maar toedoen ;) Maar heb er alleszins nog geen commentaar op gehad... :)

BluePixie

Bericht door BluePixie » 6 maart 2016, 8:31

@Phoebe: ik naai wel veel zelf ja :) ik heb nogal een verslaving aan mooie stofjes (getuige mijn halve stoffenwinkel thuis). Maar die sjaals zijn echt poepsimpel en mooi, je hebt zo veel leuke stofjes (ik heb nu een grijze met pijlen en een witte met zwarte veertjes). Als je mama het ziet zitten, doen! Ik haalde mijn inspiratie hier: https://diaryofamadcrafter.wordpress.co ... ity-scarf/

Haha, hier kreeg de olie ondertussen ook de benaming 'foefolie' :lol:

Ik heb mijn borstvoedingst-shirts nu gekocht bij een zwangerschapswinkel in Oostende, maar ze hebben ze ook allemaal bij Boobs 'n Burps heb ik gezien in de online winkel. Zijn er van noppies en queen mum, niet zo goedkoop. Maar de schoonmama wou per se sponsoren (en wou per se dat ik naar daar ging) :roll: ik heb bij de jbc nog leuke topjes en t shirts gekocht in de solden, maar die zijn niet voor borstvoeding jammer genoeg. Bij de c&a moet je echt geluk hebben he. Soms hebben ze toffe dingen, maar soms trekt het echt allemaal op niks...

@Lieze: ik duim zo hard dat je dit weekend naar het ziekenhuis hebt mogen spurten... :wink:

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Duupje

Bericht door Duupje » 6 maart 2016, 9:55

Wat die borstvoedingst-shirten betreft: ik had er bij H&M gekocht, maar die voorzien nog een dikke buik en na een tijd is die buik niet zo dik meer en vind ik het model dus niet meer zo goed. Wat ik er ook gekocht had, zijn borstvoedingstopjes. Die vind ik geweldig! Ik draag er gewone t-shirten over. Als ik eten geef, dan doe ik mijn gewone t-shirt omhoog, maar zit ik daar niet met een blote buik!
Misschien kan dit een (niet te dure) tip zijn?
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 6 maart 2016, 11:06

Ooh bedankt BluePixie! Heb ineens de link naar ons moeder gemaild! ;)
C&A is idd écht geluk hebben, en wachten tot ik in Gent ben want da's de dichtste winkel die de zwangerschapscollectie heeft (schandalig! alsof er nergens anders zwangere vrouwen zijn! ;))

Bedankt voor de tip Duupje! Ben ook wel op zoek naar dingen die ik naar beneden kan doen ipv naar boven, want idd ook geen zin om buik te ontbloten, die borst is al erg genoeg ;)

Ik heb sinds gisteren een "scheve" buik :D Baby ligt met hoofd naar beneden, en het rugje loopt over mijn navel, poep op mijn maag. Maar nu zit die een klein beetje gedraaid met de voeten naar links, dus loopt het rugje nu in een boogje rechts van mijn navel: dikke buik rechts, links minder dik, best wel grappig. En als die dan de benen strekt dan recht die echt mijn buik uit in de breedte, alsof je aan 2 kanten aan een ballon zou trekken en dan weer zou lossen, wat een wiebelbuik! :D

jackie

Bericht door jackie » 6 maart 2016, 14:56

Hihihi Phoebe, lang leve de scheve buiken. Bij mij heeft ze altijd al zo wat meer naar rechts getrokken waardoor mijn navel vaak niet meer in het midden ligt :)
Kan me inbeelden dat je hoopt op vroeger bevallen. Ik hoop dat stiekem ook :D
Liefste zou ik willen bevallen tussen 6/4 en 11/4 (voor 6/4 verlies ik anders een week bevallingsrust want die start pas 29/3 aangezien het ervoor Pasen is en paasmaandag, mijn laatste werkdag is wel 24/3 aangezien ik niet op vrijdagen werk, nog maar 3 weken...aftellen!!).
Haha, die grijptang voor de massage, creatief idee maar ik ga dat toch maar gebruiken daar waar het voor dient :).

Foefolie is wel een goede benaming :wink: , spijtig dat ik niemand heb in mijn omgeving die me daarmee kan helpen. Maar ik geef het niet op, ik probeer vanavond nog een keertje :roll:

Amai Bluepixie, ik wou dat ik kon naaien, dat is toch wel super handig. Ik heb zelfs 2 zwbroeken van Fragile (zo joggingbroeken) die ik jaren geleden eens in een stockverkoop bij hen kocht, die ik niet draag omdat de pijpen te lang zijn en niet wet hoe ze in te korten, echt belachelijk.

En ja bij C&A is het inderdaad wat zoeken, maar sommige dingen zijn wel ok en dan is het super dat het goedkoop is. Al vind ik de bv-tshirts die ik van Esprit heb (via de solden van Boobs'n burps) wel een pak beter.
En inderdaad stom dat de meeste winkels geen zwcollectie meer hebben, maar ik bestel gewoon online, laat het via een winkel in mijn buurt leveren, pas het daar en wat niet goed is, stuur ik via de winkel meteen terug. Je krijgt ook snel je geld terug, als ik goed mik, krijg ik het terug voor ik mijn visa afrekening heb :wink:

Merci Duupje voor de tip, dat is een goed idee om zo topjes te kopen.

Ik ga deze namiddag met mijn mama sukerbonen doosjes vullen. Dan hopen dat de druk van de hoesjes van de dozen volgend weekend klaar is. Dan kan ik de doosjes afmaken (het zijn gewoon transparante vierkantjes van Ava waar ik een hoes voor heb laten drukken met haar naam en de tekening van het kaartje) en de zakjes maken voor de kids: die vul ik met smarties idem kleur als de suikerbonen (wit & fuchsia :D ) en ik sluit de zakjes met kartonnetjes die ik ook laat drukken met aan 1 kant haar naam en aan de andere kant ook de tekening van het kaartje.
Ik wil dat de suikerbonen tegen 20/3 volledige af zijn.

Dan rest mij enkel de ziekenhuis valiezen. Hoelang op voorhand maken jullie die klaar?

Fijne zondag namiddag dames!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

lieze81

Bericht door lieze81 » 6 maart 2016, 15:35

sorry Bluepixie: Ik ben nog steeds in wacht modus. :?

Hebben jullie al es gekeken in de orchestra prémaman voor bv tshirts?
Ik heb er een paar vandaar en die vallen héél goed mee van prijs. Met zo'n kaart van hen heb ik nauwelijks €10 betaald, zonder die kaart komt het op €15 als ik mij niet vergis.
Ik durf ook geen te dure kopen omdat je niet weet hoeveel gewicht je zult kwijt zijn na de bevalling. Als de bv goed lukt ga ik na een week of 2 wel es shoppen. :D
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 7 maart 2016, 12:05

@Duupje: merci voor de tip! De H&M is inderdaad een goed idee, online zie ik dat ze veel hebben. Al denk ik dat ik eens tot in Brugge rij, want online vind ik het altijd moeilijk om te weten welke maat ik moet nemen.

@Lieze: pfjoew! Wanneer moet je terug naar de gyn? Vandaag?
Ik heb vorige week nog bij Ochestra gekeken, en ze hadden echt niks :( 't Hangt misschien ook van winkel tot winkel af...

@Phoebe: idem hier met de scheve buik :) Meestal lig hij aan de rechterkant. Symmetrie is overrated :wink:
Hier is dat vroeger bevallen een beetje dubbel... In principe zou ik wel graag met mijn eigen gyn bevallen, hij is vanaf 26/03 in verlof. Maar aan de andere kant was het plan ook om pas dan in zwangerschapsverlof te gaan (iets minder dan 2 weken voor mijn uitgerekende datum). Dusja :) Iets in mij gelooft eigenlijk echt niet dat ik die 40 weken ga uitlopen. Maar voor hetzelfde geld heb ik het helemaal mis en moeten ze me nog inleiden... Tja, you never know hé :?

Hier ook aftellen: nog 3 weken werken, 25/03 is mijn laatste dag. Ik moet op 17/03 wel naar de gyn, en als hij zegt dat het beter zou zijn dan zou ik eventueel wel nog een weekje vroeger stoppen.

@Jackie: ik naai graag, maar heb een hekel aan 'retouches'. Met als resultaat dat ik ook vaak met broeken rondloop die te lang zijn hoor :wink:

Hier zijn het ook nog enkel de valiezen... Ik denk dat ik ze volgend weekend zal klaarzetten. Ben dit weekend wel al begonnen met een lijstje wat er allemaal in moet (ook met de dingen op die ik er nog niet kan instoppen omdat ik ze nog nodig heb, zoals mijn stijltang - dan kan mijn man op het lijstje kijken moest ik niet meteen meer kunnen helpen met de valies klaarmaken).

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 7 maart 2016, 16:35

Haha de foefolie, zalige naam :). Ik gebruik het niet, zou niet weten hoe ik eraan moet geraken en vraag me ook af of het veel verschil zou geven.

@Bluepixie; ben echt jaloers op je naaikunsten! Ik heb ooit eens een initiatiecursus gevolgd maar ik heb er vrees ik het geduld niet voor en ben er ook niet erg handig in. Dus nooit iets verder mee gedaan. Maar als ik dan lees wat jij zelf met leuke stofjes kan maken, dan heb ik er wel wat spijt van. Nu, ik ga ook zeer graag shoppen moet ik zeggen, dus ik vind dan zo weer allerlei leuke dingen in leuke stofjes :).

Ik moet niet meer gaan werken dus draag bijna altijd trainingbroeken of een makkelijke jeans. Ik heb er maar 2 deftige eigenlijk. En 1 ervan is ondertussen alweer te klein..
Ik herinner me van bij de eerste dat het niet zo makkelijk is qua kleren want je oude kleren zijn nog te klein, de zwangerschapskleren te groot. Ik had dan snel wat nieuwe dingen gekocht maar die waren daarna dan weer te groot.. Dus is even puzzelen naar een goede outfit. Ik droeg borstvoedingsbloesjes van h&m denk ik (die moet ik nog terug gaan zoeken). Ik vond het niet bepaald de periode waarin je je op je 'mooist' voelt. Niet enkel door de kleren maar je lichaam ziet er anders uit enzo. Maar dat gaat na een tijd ook wel weer voorbij.

@Phoebe: zou wel super zijn als je van de reflux verlost bent :). Wie weet, duimen maar!
Voorweeën en echte weeën hou ik uit elkaar als volgt: de voorweeën zijn best wel pijnlijk, een trekkerig gevoel vooral ook helemaal beneden. Maar echte weeën komen met een vast interval tussen en dat is nog niet het geval hier. Als ik buscopan neem dan gaan ze ook zachtjes weer weg. Daardoor weet ik het ook ;).

Ik heb nog geen controle van opening gehad tot nu toe. Vorige week wel de streptokokken wisser maar was snel even met een wattenstaafje wrijven. Bij de controle van 37 weken volgende week zou mijn gyn wel gaan voelen zei hij.

Mijn valies staat min of meer klaar. Alles kan er natuurlijk niet in, er zijn dingen die ik nu nodig heb. Dat moet ik nog even noteren op een briefje voor mijn man.
@Jackie; ik zou mijn vroedvrouw ook wel kunnen meevragen denk ik naar het ziekenhuis maar weet niet of ze dat daar leuk gaan vinden? Wat dan met hun eigen personeel vraag ik me af?
Bij die van mij kan je echt daar gaan bevallen, alles is ingericht en je kan er ook daarna verblijven. Maar we zijn bang dat er iets zou gebeuren bij de geboorte waarbij snel medische hulp nodig is die je enkel in een ziekenhuis vindt.. Vandaar durven we het niet goed riskeren. Ik wacht sowieso nog af of ik een 38 weken kan halen en zal er dan toch nog eens over nadenken.

Ik ben benieuwd wie de eersten hier zullen zijn :)
Statistisch gezien zou ik binnen dit en ongeveer 2 weken bevallen (kijkend naar mijn eerste bevalling volgens de gyn), dus we zijn aan het afwachten!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 maart 2016, 9:58

Pff. Even een berichtje waar jullie waarschijnlijk niet veel van zullen snappen, maar ik voel me zo slecht...

Gisterenavond is er een 'probleempje' opgedoken waardoor ik morgen op extra tussentijdse controle moet bij de gyn. Ondertussen is het een beetje bang afwachten, want ik weet niet wat ik ervan moet denken en wat ik moet verwachten. Er is een kans dat het een keizersnede zal worden. 'k Vind het wat raar om het hele verhaal hier zo wat in het openbaar te doen, dus ik ga er liever niet verder op in. Maar 't is alleszins een rot gevoel om zo op het einde van de zwangerschap ineens zo veel twijfels te hebben over het verdere verloop... Ik ben er altijd wat van uitgegaan dat het een natuurlijke bevalling zou worden (en liefst in bad), dus ik weet echt niet wat ik moet verwachten.

Met de baby is wel alles in orde hoor, die doet het nog steeds heel erg goed. Met mij net iets minder, ik heb vannacht echt geen oog dichtgedaan...

(sorry voor het egoïstisch geklaag, en dan nog zonder duidelijke uitleg)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 maart 2016, 11:12

@BluePixie: Idd een vrij moeilijk te begrijpen verhaal... Kan me niet inbeelden wat er nu plots gebeurd kan zijn waardoor het toch keizersnede zou worden... Maar als ik het goed begrijp is er helemaal nix mis met je kindje maar kan het gewoon zijn dat je ipv op een natuurlijke manier via een keizersnede zal moeten bevallen? Da's inderdaad wel niet zo'n leuk nieuws, maar misschien moeten we opnieuw eens het einddoel voor ogen houden: een gezonde baby op de wereld zetten! Daar deden we het uiteindelijk toch allemaal voor, en hoe dat nu ook verloopt, er zijn aan alles wel voor- en nadelen. We weten ook allemaal al héél goed dat het leven nooit loopt zoals we het willen, we kunnen alleen maar blijven hopen... Die baby, dat was wat we wilden, op welke manier dan ook, toch? En natuurlijk is het niet leuk, dat begrijp ik heel goed, maar dat ben je zo vergeten als hij er eenmaal is :) Ik wil uiteraard niet minimaliseren wat je op dit moment voelt... Wanneer moet je bij de gyn zijn vandaag? Laat je ons iets weten? Veel moed!

@Jackie: jammer maar helaas kunnen we die bevallingsdatum niet echt plannen natuurlijk... Ik vind persoonlijk 2 april ideaal, dan ben ik 37w en 1 dag (echter volgens de gyn ben ik dan 36w6, dus die gaat het allicht als prematuur beschouwen, grrrrrrr), dan heb ik nog 6 maand lekker thuis met baby en passen mijn maatjes 50 nog ;)
Die foefolie is idd iets dat je echt enkel maar zelf kan doen of je partner, jammer genoeg, als je dat aan een vriendin vraagt gaat die maar raar kijken denk ik ;)
Heb je zo nergens in de buurt een retouchewinkeltje waar je je pijpen van je broeken kan laten inleggen? Of heb je nergens een tante ofzo die dat kan? ;)
Je doopsuikerkleurtjes klinkt wel mooi! Ik heb geen aparte kindjesdoopsuiker, die mogen gewoon elk nog een zakje nemen :)
Mijn valiezen stel ik alsmaar uit, omdat ik eerst de doopsuiker af wil... Komen daar nu nog wel wat schooltaken bij ook, dus zal niet echt voor direct zijn... Of misschien doe ik het eens ergens tussendoor...

@Lieze: vind die orchestra niet zo'n aangename winkel, en hun systeem met die kaart daar ben ik al helemaal niet voor te vinden, alsof je eerst moet betalen om te "mogen" goedkoop kopen bij hen... Loop jij nog steeds rond ondertussen? Of lig je al in 't ZH? ;)

@Linneke2: heb ook mijn twijfels bij het effect van de foefolie, want blijkbaar gaat het enkel om de massage die alles soepeler zou maken, en niet op de olie... Maar je kan het alleszins bij de apotheker krijgen... :)
Zouden onze zwangerschapsbroeken van in 't begin van de zwangerschap niet ideaal zijn voor vlak na de bevalling ook? Ik ga daar toch alleszins van uit... ;) Eigenlijk zet ik helemaal niet uit, in tegenstelling tot vele andere vrouwen denk ik. Mijn poep is nog steeds hetzelfde gebleven, mijn onderbenen zitten vol vocht maar de rest is mooi gelijk gebleven. Mijn gezicht is zelfs redelijk ingevallen. Als ik enkel mijn eigen gezicht zou zien zonder de rest zou ik zweren dat ik een dunneke ben, maar dat is eigenlijk echt niet zo, ik ben vrij stevig gebouwd met de nodige vetophopingen ;) Dus ik vraag me echt af hoe ik er uit ga zien na de bevalling...
Die streptokokken, zijn dat die waar je vruchtwater "erwtensoep" van wordt? Heb dat gezien bij verloskunde op school, maar ben vergeten door welke bacterie dat precies kwam... ;)
In principe mag je je eigen vroedvrouw meenemen naar het ziekenhuis, maar idd, of ze het leuk gaan vinden... En ik begrijp je angst om bij de vroedvrouw te bevallen: àls er iets misgaat, zit je nog steeds beter in het ZH...

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 8 maart 2016, 13:41

@Bluepixie: inderdaad wel een verhaal dat wij niet echt kunnen volgen.. Het belangrijkste in je boodschap lijkt me wel dat er met de kleine pruts niets aan de hand is! Eigenlijk is al de rest van ondergeschikt belang. Ik kan me voorstellen dat je mss geschrokken bent en je nu slecht voelt en daarom wil ik je ook veel goede moed toewensen. Maar hoe hij ook op de wereld zal komen, op dat moment zal je vooral blijdschap voelen hoor. Hou ons op de hoogte!

@Jackie en Phoebe: als we dan toch bezig zijn met het kiezen van data, dan neem ik 24 maart :). Dan ben ik 38w1d, en dat zou precies goed uitkomen om de rest van dit schooljaar te overbruggen en in september dan weer op te starten.

@Phoebe: die streptokokken is blijkbaar een soort virus dat 20procent van de zwangeren meedraagt. Het is enkel gevaarlijk wanneer je vaginaal bevalt en het dan doorgeeft aan het kindje. Daarom wordt het nu getest en dan krijg je tijdens de arbeid antibiotica toegediend om het kindje te beschermen. Ze testen dit tussen 35 en 37 weken met zo'n wissertje normaal gezien.

Heb zo meteen een afspraak met vroedvrouw voor ademhalingsoefeningen, dus ga vertrekken!

jackie

Bericht door jackie » 8 maart 2016, 14:21

Moh Bluepixie toch, kan me inbeelden dat je je slecht voelt. Ik zou ook niet weten wat er gebeurd is, maar respecteer uiteraard jouw keuze om er niet over te vertellen als je dat niet ziet zitten.
Ik denk dat je inderdaad best probeert om te doen zoals Phoebe zegt en proberen te focussen op het feit dat alles ok is met baby en dat dat uiteindelijk onze grootste droom is. En dat je al een heel fijne en mooie zwangerschap hebt meegemaakt, dat is toch ook een prachtige ervaring die we niet snel zullen vergeten he.
Maar ik begrijp jouw teleurstelling van de keizersnee heel goed. Ik was zelf namelijk heel bang dat het een keizersnee ging zijn omdat juffrouwtje maar dwars bleef liggen en was ontzettend opgelucht dat ze gedraaid is.
Eigenlijk is dat een beetje 'stom' van mij, om zohard geen keizersnee te willlen, bij mij ligt het niet zozeer aan het feit dat je dan niet 'natuurlijk' bevalt (terwijl we eigenlijk blij en opgelucht moeten zijn dat vandaag een keizersnee kan, dat er daardoor bijna geen mama's meer sterven door de bevalling en idem voor de baby's). Ik ben vooral bang om mijn baby de eerste uren niet bij mij te hebben en aangezien er geen partner is die voor haar kan zorgen, vond ik dat het ergste. Ik denk dat het bij mij vooral ook te maken heeft met het trauma van mijn eigen geboorte, die is heel erg naar boven gekomen toen ik de kraamafdeling ging bezoeken. Ik ben namelijk met een keizersnee geboren, maar dat was in 1974 en toen was dat nog met volledige narcose, dus mijn mama sliep en was niet bij bewustzijn toen ik geboren werd. En mijn papa was er niet bij, ze hadden het hem toen afgeraden 'mijnheer, dat is niet mooi hoor als we zo in de buik van uw vrouw snijden, blijf maar gewoon buiten' ... en hij heeft dat gedaan. Bovendien waren ze niet zeker of mijn mama toxoplasmoze had gehad tijdens haar zwangerschap dus hebben ze mij meteen na de geboorte meegenomen voor een hoop testen ... uiteindelijk heeft mijn papa mij als eerste pas na een aantal uren kunnen zien en hij zei dat er overal plekjes waren van electroden die ze op mij hadden gedaan. Mijn mama mocht ook geen BV geven, in die tijd was dat zo na een keizersnee. Als ik aan mijn geboorte denk, voel ik mij nog steeds verdrietig, angstig & eenzaam, heel bizar.
MAAAAAR dat was in 1974, dat is nu helemaal zo niet meer! Nu zijn er ziekenhuizen waar jouw baby wel bij jou kan blijven na de keizersnee en jouw partner kan ook al perfect goed voor baby zorgen en hem warmte & liefde geven.
En ik heb voor de rest ook absoluut niets overgehouden aan een geboorte via keizersnee, ben nooit veel ziek geweest, ben perfect gegroeid op flessenmelk, heb amper iets van allergie (zeker niet meer dan iemand anders) en ben een heel gelukkig kind geweest.
Genoeg over mij dus, maar gewoon om jou te zeggen dat ook met een keizersnee de komst van baby een prachtig moment kan zijn.
Maar nogmaals, ik begrijp jouw ontgoocheling en je zal wat tijd nodig hebben om dit te plaatsen.
Ik hoop dat er met jou niets te ergs is en ik hoop dat alles goed loopt bij de gyn morgen, hou ons zeker op de hoogte en veel sterkte <3

@phoebe ja inderdaad we zullen naar de baby's of de dokters moeten luisteren ivm de bevallingsdatum en die maat 50 ... tja die hou ik dan voor als zij poppen zal hebben :lol:
Heb niet meteen iemand die retouchen kan doen in de buurt maar ik ga het misschien toch ne keer zelf met de hand proberen, zo stom dat ik die broeken niet draag :roll:
Mijn gezicht is ook wat ingevallen, je zou ook denken dat ik een fijntje ben als je enkel dat ziet ... maar dat is helemaal niet :lol: ... door 5 jaar hormonen behandeling was ik al 25kg bijgekomen en nu met de zwangerschap ... tot mijn grote ontsteltenis wijst de weegschaal intussen boven de 100kg ... nooit gedacht dat ik daar zou geraken in mijn leven. Ook al ben ik nog maar 11kg bijgekomen door mijn zwangerschap.
Streptokokken is een bacterie die in de vagina kan zitten bij zwangere vrouwen. Wij merken daar niets van, maar kan gevaarlijk zijn voor de baby. Als je die bacterie hebt, dan geven ze antibiotica tijdens de bevalling
http://www.kindengezin.be/zwangerschap- ... -bacterie/

@Linneke de vroedvrouw die bij mij mee zal gaan, is goedgekeurd door het ziekenhuis. Die vroedvrouwen praktijk heeft een akkoord met 3 ziekenhuizen in Antwerpen dat ze mee mogen komen. Maar er hangen wel regels aan vast, zodra ik met epidurale wil bevallen, moet de vroedvrouw van het ziekenhuis overnemen maar ze mogen mij dan nog wel steunen. Mijn gyn heeft ook een goed contact met die vroedvrouwen praktijk dus hij heeft er geen probleem mee. Zo kan ik beiden combineren.

Nog 2 keer slapen en ik mag terug naar de gyn, donderdag middag is dat. Ik ga vooral even checken hoe het zit met vochtophouding want gisteren had ik mijn rechterhand dat echt mega opgezwollen was, binnenkant handen helemaal rood met witte plekken en zeer pijnlijk. Deze nacht ook veel pijn gehad en mijn pols beentje ziet echt verschrikkelijk af.
Ben voor alle zekerheid mijn bloeddruk gaan laten checken bij de medische dienst op het werk en die was nog net ok maar toch zeker aan de hoge kant. Het is vandaag iets beter maar verre van ok.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Plaats reactie