Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Emeltje

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Emeltje » 27 maart 2016, 23:08

@bluepixie, lijkt me een vlotte bevalling :wink: leuk dat de vroedvrouw foto's genomen heeft voor jullie.
Persoonlijk vind ik bevallen ook 'meevallen' (als alles goed gaat natuurlijk) ookal doet het veel pijn... ik weet het het klinkt cliché... de pijn is het allemaal waard en ben je snel vergeten. Ah en inderdaad het idee dat er zoveel tijd tussen de persweeën zit herken ik ook, ik had ook dat gevoel bij mijn vorige bevallingen maar als ik dat dan vroeg aan mijn ventje zei hij meteen, nee gij... da was de ene na de andere :P
Geniet maar van jullie ventje en goed uitrusten tussendoor :wink: Hoe gaat het anders thuis?? hopelijk geen te korte nachten...

Ik heb ook de wikkelbody's van la redoute en vind die ook de beste, er komt trouwens niks aan ook, de derde keer dat ik ze ga gebruiken en er is nog niks aan.
Met het valieslijstje ga ik ook akkoord, de dingen die bluepixie zegt die eigenlijk geschrapt kunnen worden het ik ook nooit gebruikt... Ah een schaar is altijd handig om mee te nemen...

Super benieuwd naar de volgende geboorte hier... hopelijk allemaal vlotte bevallingen :wink:

slaapwel dames
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 27 maart 2016, 23:24

Ooooh Bluepixie, wat fijn dat je jouw verhaal met ons deelt, ik vind het super geruststellend, dankjewel!!
Ook al is het ook afzien, het voelt goed aan als ik jouw verhaal lees. Ik hoop dat het bij mij even 'vlot' kan verlopen.
En zo super dat de borstvoeding goed loopt, ik ben daar wel wat ongerust om want ik wil het graag zolang mogelijk doen en ben bang dat het niet vlot zal lopen. Dus daar ook is jouw verhaal een hele geruststelling.
Geniet keihard van jullie tijd samen en knuffel Vic van mij :wink:
En geweldig dat maat 50 ook lukt, ik pak het zeker ook allemaal in en dan zien we wel :lol:
Voor bv ben ik ook van plan om aan de mensen te vragen om naar buiten te gaan. Heb je de eerste dagen Vic ong om de 2u aangelegd? Ik kreeg dat als raad.
Ik hoop snel ook zo'n mooi verhaal met jullie te kunnen delen :wink:

Vandaag weer niet aan die valies geraakt :roll: , morgen nog eens proberen :D
Mijn oudste kat (16j) is intussen snel aan het aftakelen :cry: , ik heb het gevoel dat ze nog wil wachten tot baby er is, maar niet veel langer. Ze is intussen graatmager en heeft 2 teennageltjes die precies aan ingroeien zijn :|
Maar vandaag was ik kleren aan het plooien die ik nog had gewassen voor baby en ze kwam erbij liggen, wat ze anders nooit doet. Het was wel mooi om te zien.

@ketje bedankt voor de tip van de sportdrank en fles met dopje!

Bon, met dat zomeruur ben ik dus nog niet moe :roll: , nog wat voor tv hangen in de zetel ...
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 28 maart 2016, 10:25

@BluePixie: buiten dat kleine scheurtje lijkt me dat idd de gedroomde bevalling!
Die bikini die neem ik ook alleen maar mee écht omdat ik me dan veiliger voel, al weet ik idd ook wel dat ik dat nooit aan ga hebben :D En foto's getrokken door het ziekenhuispersoneel, da's een grandioos idee!

@Jackie: zo triest van je kat! :( 't Leven is toch altijd miserie: komt je wondertje eindelijk bijna ter wereld, moet je ondertussen wel afscheid nemen... Ik vind dat onverantwoord, denk dat ik ga staken! :x

Hmm, mijn metekindje komt vandaag paaseitjes rapen, dat zal dan precies toch in de veranda worden ipv in de tuin :mrgreen: En ik had nog wel zo mijn best gedaan om allemaal apart verpakte eitjes te zoeken zodat ze zeker niet in contact konden komen met honden- of kattenpipi!

jackie

Bericht door jackie » 28 maart 2016, 13:32

Hihi dankje @phoebe om te staken voor mijn kat, het is inderdaad een zeer dubbel gevoel :cry:
Ik wil het niet rekken voor haar, maar ik zou haar zo graag mijn dochter voorstellen. Klotebeslissing dus (sorry voor mijn taal maar dat is het wel)

Deze ochtend wel vooruit gegaan, mijn klein bevallingsvalies is klaar! En de inhoud van mijn grote valies voor de rest van het ziekenhuisverblijf is volledig bij elkaar gezocht, enkel nog alles effectief in de valies steken, maar dat is voor later, ben nu wat moe :roll:

Voor de rest veel harde buiken, sinds gisteren ook pijnlijke ribben links, waar ze met haar rug ligt, en mijn linkerborst doet ook pijn. Hopelijk is dat allemaal normaal. Zal blij zijn dat ik woensdag naar de monitor mag want ben sinds gisteren gestopt met Asaflow en ben er toch niet helemaal gerust in :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 28 maart 2016, 18:29

@Jackie: flink gewerkt met die valiezen!! Zou mij ook niet gelukt zijn hoor om dat allemaal in één keer te doen... die asaflow, die moet je stoppen omwille van de bevalling vermoed ik om geen overmatig bloedverlies te hebben? Wat is de reden dat je die neemt? Verwen je kat nog maar dubbel en dik!!

Ik heb vandaag écht het gevoel dat die kleine eruit wil! Heb zelf een behoorlijk slechte dag (hoofdpijn, niet te lessen dorst, stijve spieren, moet, lage bloeddruk, hartkloppingen,... en normaalgezien is baby dan ook vrij stil, maar nee hoor niet vandaag, mijn buik heeft hier al rare "manoevres" gedaan! :wink: Alsof baby los wil breken... Ach, ik ben er gewoon helemaal klaar voor, maar toch nog 3,5 weken wachten... Donderdag controle, spannend of er al iets veranderd zal zijn aan die baarmoederhals... Gisteren ook "fotoshoot" gehouden (= mijn man heeft foto's getrokken van mijn buik :wink: ) Nu wachten tot hij de foto's bewerkt heeft (bijsnijden, verscherpen,...). Vind het heel spannend. Hebben geprobeerd een foto te nemen van de hond zijn neus tegen mijn buik, maar da's dus écht niet zo eenvoudig want hij komt net niet hoog genoeg :D Hebben hem dan op een zetel moeten zetten maar dat was niet echt makkelijk voor hem om te blijven zitten en hij was een beetje onwennig door de rare dingen die hij moest doen :D Om die neus dan tegen mijn buik te krijgen beetje chocoladesaus aan mijn buik gewreven, maar toen was hij natuurlijk de hele tijd aan't likken en dat was dan ook weer niet de bedoeling van de foto... :D

jackie

Bericht door jackie » 28 maart 2016, 23:10

Hahaha Phoebe, zo grappig die fotoshoot met de hond :lol: :lol: :lol:
Ik zou wel wat foto's willen met de katten maar die kan je nog een pakje minder makkelijk laten poseren dan een hond :roll:
Baby's kunnen inderdaad rare manoeuvers uitvoeren in de buik :wink:
Ik hoop dat je je morgen beter zal voelen.

Ik ben zo opgelucht dat ik morgen niet meer moet gaan werken, al dat rusten maakt toch wel een verschil in het vocht ophouden vind ik, hopelijk heeft het ook een positieve invloed op mijn bloeddruk!
Nog even wachten tot woe ochtend en dan weet ik het.

Ik nam Asaflow in het begin voor een betere innesteling, en ben het daarna blijven nemen omdat het geen kwaad kan en ik mij er beter bij voelde en dan werd het ook goed om eclampsia te vermijden toen mijn bloeddruk zo steeg.
Maar ik moet inderdaad stoppen om hevige bloedding bij de bevalling te vermijden en zou blijkbaar ook niet super zijn moest ik een epidurale willen (ik ga proberen zonder maar je weet maar nooit:)).
Dus ik vind het toch wat spannend om ermee te stoppen na 38 weken :|
Voordeel is wel dat als er nu iets is, of ik voel nu minder, het geen enkel probleem is als ze geboren moet worden, dat is wel een opluchting.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 29 maart 2016, 11:32

@Emeltje: de nachten vallen best mee hoor. We moeten er wel vooral voor zorgen dat we er op tijd inkruipen. S nachts vraagt hij nu eten om de 3,5 à 4 uur en valt erna snel in slaap. Hij is een vlotte drinker, dus na een half uurtje (incl verversen en hem weer in slaap wiegen), kunnen wij ook onze ogen weer ffkes toedoen. Overdag vraagt hij soms vaker melk, gisteren zat er 2 keer maar 2u tussen en 1 keer maar 1u45. Maar overdag is dat zo erg niet.

@Jackie: graag gedaan hoor! Laat je voor de BV niet te zot maken, om de 3u is voldoende, dan kom je aan genoeg voedingen per dag (min 8 ).De vroedvrouwen in het ziekenhuis hebben me daarin fantastisch begeleid en uren naast mijn bed gezeten om me te helpen aanleggen. Het ging in het begon moeilijk, want hij vroeg zelf nooit om eten en viel aan de borst meteen in slaap. Zou iets te maken hebben met het feit dat hij te vroeg geboren is. Ik moest hem om de 3u wakker maken, maar s nachts mocht ik hem 1 keer een blokje v 6u laten slapen. Heerlijk om wat uit te rusten na de bevalling. Dankzij alle hulp lukt het nu heel goed, en hij vraagt nu ook zelf om zijn voeding. Die blokjes v 6u slaap zitten er dus wel niet meteen meer in :) Ik zat er op voorhand ook mee in dat het niet zou lukken, maar vertrouw in jezelf en de hulp die je krijgt in het ziekenhuis, het komt echt wel goed! BV geven is echt super, de band die je krijgt met je kleintje is onbetaalbaar!
Hier ook een oude kat in huis, mag er niet aan denken dat hij er niet meer zou zijn :( de katten doen het trouwens wel heel goed met de baby!

@Phoebe: wij hadden ook nog net een fotoshoot gedaan met mijn buik, ben blij dat ik die foto's nog heb! Hihi, zal inderdaad niet simpel geweest zijn met de hond.

Goed dat jullie valiezen klaarstaan. Geloof me, als het niet zo is, is het echt wel eventjes stressen!

Pff, ik loop echt superambetant van de jeuk. Maar mijn gyn is met verlof en de vroedvrouw komt pas vrijdag. Doorbijten! Wel jammer dat ik daardoor geen wandelingetje kab gaan doen met dit mooie weer...

Tijdens het typen ligt Vic trouwens op zijn buikje op mijn borst te knorren. Zalig! :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 30 maart 2016, 17:27

Oooh zo schattig dat Vic op jouw borst ligt te slapen @bluepixie. Daar kijk ik naar uit, naar zo'n momenten met mijn baby :)
En merci voor de BV tips, die kan ik zeker gebruiken! Kan je voor de jeuk niet even in het ziekenhuis langs? Het zou ambetant zijn mocht het een infectie worden he. Of kan je geen andere vroedvrouw sneller laten komen?

Deze ochtend monitor controle + bloeddruk + urine check gehad in het ziekenhuis.
Alles ok, mijn meisje was serieus actief :). Mijn bloeddruk is nog aanvaardbaar en geen eiwitten in de urine.
Dus ik mag tot volgende week donderdag wachten tot ik controle heb bij mij eigen gyn.
Behalve als ik er niet gerust in ben natuurlijk. Want ik vind toch dat mijn bloeddruk terug stijgt nu ik met asaflow ben gestopt. We zien wel. De bevalling is nog niet voor meteen volgens hen.

Voor de rest zit ik hier wel te huilen in de zetel omdat ik het echt niet meer weet voor mijn kat. Het is zo zielig om haar zo mager te zien (het is echt nog een skelet met haar op :( ) maar ze komt nog knuffelen, eet veel en slaapt veel. Ze begint wel soms haar evenwicht te verliezen.
Ik weet echt niet of ze nog een week of twee kan wachten, en ben ongerust voor de tijd dat ik in het ziekenhuis zal zijn.
Mijn buurvrouw en een vriendin gaan zeker langskomen maar wat als het erger wordt als ik er niet ben?
En hoe erg is het dat ik haar moet laten inslapen als ik thuiskom met baby, alsof ze plaats moet maken :(
Ik weet trouwens niet hoe ik met haar en baby bij de dierenarts moet geraken :|

Phoebe

Bericht door Phoebe » 30 maart 2016, 19:39

@Jackie: het lijkt me dat je kat geen pijn heeft, aangezien ze nog eet en komt knuffelen...? Het vermageren is natuurlijk van de hyperthyreoïdie, daar valt nix aan te doen, maar wil niet zeggen dat ze daar last van heeft... Als je echt wil dat je kat je dochtertje nog ontmoet, dan lijkt het mij wel verantwoord om ze nog niet te laten inslapen. Als je in het ZH ligt en het gaat achteruit, mja, dat kan natuurlijk, daar zal je rekening mee moeten houden... Leg sowieso het nummer van je dierenarts klaar voor je buurvrouw en vriendin en zet misschien het vervoerbakje in de buurt? En achteraf kan je de dierenarts eventueel aan huis laten komen als inslapen nodig zou zijn? Pfff sterkte hoor da's echt iets enorm moeilijk!
Wat die asaflow betreft: nooit gehoord dat ze dat geven omwille van vruchtbaarheidsbehandelingen!! Alweer iets nieuws geleerd...
Goed dat je bloeddruk onder controle blijft! Zal dan wel helemaal niets met mogelijke zwangerschapsvergiftiging te maken hebben...
Wat de fotoshoot betreft: ben er idd zelfs niet aan begonnen met de katten! Ik heb het al jaren door dat die express veranderen van positie elke keer je je gat opheft om het fototoestel te nemen omdat ze net zo schattig liggen... :wink: Ik heb wel al dikwijls een foto genomen als één van de katten op mijn buik ligt, zijn niet speciaal mooie foto's, maar vind dat wel iets leuks voor de baby later...

@BluePixie: ik heb idd wel even zitten lachen met het idee dat je in paniek met een handdoek tussen je benen je valies moet maken :D Vind wel dat het je heel snel gelukt is, op een half uurtje al in het ZH!! Maar was ook wel nodig blijkbaar als de weeën al om de 5 minuten kwamen na een half uur...
Jeuk is een goed teken toch? Zolang het niet pijn doet... Moest ik van jou zijn, ik zou er een beetje ijs op leggen...

Hier hebben we uiteindelijk toch een familyfix-systeem + Pearl autostoel voor later tweedehands aangekocht. Zo kunnen we de maxi cosi toch vastklikken, schijnt echt veel minder gedoe te zijn met die gordels enzo... Staat sinds gisteren geïnstalleerd in de auto! :) Heb dan ook alles bijeengezocht dat bij de maxi cosi hoort (heb zo vanalles in 1x gekocht en dan geraak je er amper wijs uit...), alle hoezen enz zijn gewassen en zelfs de trappelzak is er al in geïnstalleerd, die kan dus ook in de auto... ;)
Ondertussen is mijn bekken nog een stuk erger geworden: vroeger "klakte" dat terug op zijn plaats elke keer dat ik me draaide 's nachts, maar sinds gisterennacht dus niet meer en nu doet het veel meer pijn. Gelukkig morgen kine!
Heb de indruk dat mijn harde buiken lichtjes pijnlijk beginnen worden en heb af en toe zo eens een vaginaal steekje of krampje, maar echt mini. Benieuwd voor morgen wat de gyn gaat zeggen! Ben er redelijk zeker van dat alles nog steeds potdicht gaat zitten... :wink:

jackie

Bericht door jackie » 31 maart 2016, 16:48

Hoe was het bij de kine Phoebe? En bij de gyn?
Mijn vochtophouden is weer hoge hoogtes aan het scheren, krijg meteen pijn als ik stap.
Gelukkig is dat minder erg dan bekkenpijn, ocharme, zo erg dat het niet meer in elkaar 'klikt'.

Ik heb een isofix systeem voor maxicosi op mijn lijst staan. Als niemand die koopt, dan ga ik ook 2e hands zoeken want het is toch wel veel geld he.

Heeft iemand van jullie ervaring met een 'sluitband' of 'sluitlaken'? Wordt blijkbaar wel wat in Nederland gebruikt en ben aan het twijfelen of ik er eentje zou kopen.
https://www.bevallenzonderzorgen.nl/slu ... h-belicht/

Phoebe

Bericht door Phoebe » 1 april 2016, 11:06

Kine bevestigde mijn vermoeden: het zit opdenduur té los om nog op zijn plaats te kunnen klakken. Maar hoe dan ook, vannacht heeft het weer 2x geklakt, dus mss heeft ze toch iets terug op zijn plaats gezet...
Bezoek aan gyn was grappig: jong verliefd koppeltje ging voor eerste echo, horen we ineens een mega klop van uit de wachtzaal, da manneke was gewoon flauw gevallen :D Dacht: "ocharme, en die moet ooit nog bevallen ook, wa gaat hij dan doen?? :mrgreen: " Anyway, hij was wel met zijn kop serieus ergens tegen gestuikt dus ambulance is geweest enz. Waren dus iets later buiten dan verwacht, maar alles was in orde. Echo heeft ze niet gedaan, wel kweek voor streptokokken en eens gevoeld aan baarmoederhals, maar alles zit nog steeds (jammer genoeg) potdicht. Ze was er redelijk van overtuigd dat ze mij binnen 2 weken gewoon terug ziet op consultatie... Na fundusmeting zei ze ook dat er een gemiddeld boeleke in zit van grootte, dus blijkbaar lopen we nu niet meer zo neig voor op schema... :)

Voor de rest zwaar geforceerd gisteren: kine, bezoek bij broer, ouders, grootouders, oma, gyn en dan nog familiefeest bij schoonouders. Ik kon gewoon écht niet meer. Volledig op! En mijn man had net 3 nachten gewerkt en maar 3u geslapen dus die was ook helemaal kapot dus moest ook zelf rijden want hij was echt te moe. Gelukkig niet al te veel verkeerd op de baan :) Maar goed, vandaag alweer wat beter, enkel stofzuigen nu, daarna doe ik niets meer :)

jackie

Bericht door jackie » 1 april 2016, 21:12

Wooow Phoebe, ik word al moe als ik lees wat je gisteren allemaal deed, dat is echt wel keiveel!
Ik heb vandaag een toertje rond de blok gewandeld en een pakketje opgehaald en dat was al genoeg :lol:
Zo grappig dat die al flauw viel bij de 1e echo, dat zal iets worden bij de bevalling :roll:

Mijn dochter zou wat mogen indalen, ze duwt enorm tegen mijn ribben vandaag, amai!
Maar ben wel blij dat 1/4 bijna voorbij is, had het wat 'ambetant' gevonden voor haar mocht ze op 1 april geboren werd :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 april 2016, 22:13

@Jackie: geen idee hoe dat voelt, zo'n kind tegen je ribben, heb daar al horrorverhalen over gehoord maar die van mij zit echt mooi met de poep onder mijn maag en de voetjes enzo dan iets meer naar onderen links, waar eigenlijk geen enkel "belangrijk" orgaan zit.

Ik vroeg me nu net iets af: als je partner blijft slapen op de materniteit, moet je daar dan voor betalen? Vind dat precies nergens terug...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 3 april 2016, 10:21

@Phoebe: bij ons in het ziekenhuis was dat 15 euro per nacht 'hotelkosten'. Daarvoor kreeg hij lakens en een kussen om op de zetel te slapen en een ontbijt. Ons oorspronkelijke idee was dat hij enkel de eerste nacht zou blijven slapen, maar uiteindelijk heeft hij de 4 nachten in het ziekenhuis geslapen. Uit eigen keuze, omdat hij dicht bij ons wilde zijn. Ik moet toegeven dat ik dat wel superlief vond. En handig, want zo moest ik niet altijd mijn bed uit om pampers te verversen :wink:

@Jackie: moet wel ambetant zijn! Vic heeft ook altijd erg laag in mijn buik gezeten, dus ik ken ook het gevoel niet van een baby die tegen de ribben zit. Maar ik duim voor je dat ze nu gauw begint in te dalen... Ik had ook gezegd dat ik hem zou ophouden als hij er op 1 april wilde uitkomen :lol:

Wij hebben ook een isofix in mijn man zijn auto. We zijn er echt zot content van! Klik erin, klik eruit. Zo snel en zo handig. Dat is de auto waar we ook mee rijden als we samen ergens naartoe gaan, maar in mijn auto zit geen isofix. Dus ik zal nog vloeken als ik met die gordel moet prutsen als mijn man weer gaan werken is :roll: Eens de maxicosi fase voorbij is, lijkt het me minder belangrijk. Een autostoel laat je uiteindelijk meestal gewoon in je auto zitten hé. Ik vind dat toch belangrijk, daarom zullen wij er twee hebben (eentje cadeau van de mutualiteit voor in mijn auto en eentje die we zelf kopen die op de isofix past in mijn man zijn auto).

't Was een korte nacht hier... Vic laat steeds minder tijd tussen zijn drinkmomentjes... 2 uur is ook al geen uitzondering meer, en tegen dat hij dan weer in slaap ligt... *geeuw* Probeer nu nog maar voldoende te rusten, dames :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 3 april 2016, 12:53

Hier ook geen super nacht gehad :roll:
Ik word sowieso om de 2 uur wakker maar deze nacht had ik dan ook nog zoveel reflux dat ik op een bepaald moment wakker werd omdat het tot in mijn neus terug naar boven kwam. Bah, pijnlijk ook wel :x

Pffff en ik ben hier zo wat ongerust aan het zijn, ik vind dat mijn dochter sinds 2 dagen minder actief is. Waarschijnlijk is dat normaal naar het einde van de zwangerschap toe en heeft ze te weinig plaats maar ik voel ze graag bewegen.
Ik heb pas donderdag terug afspraak bij de gyn maar ga proberen voordien even bij de vroedvrouw te passeren.

@phoebe bij de rondleiding in ons ziekenhuis zeiden ze ook dat de partner iets moet bij betalen maar ik weet niet hoeveel.

Plaats reactie