Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
Fiekemarieke

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Fiekemarieke » 30 juni 2017, 16:41

Gioia, ik hoop dat jullie wat kunnen genieten van jullie verlof ! Ff alles achterlaten zal deugd doen. En wat fb betreft, mensen beseffen soms idd niet hoe kwetsend goedbedoelde opmerkingen kunnen overkomen.. Denk dat we het allemaal ook wel eens hebben voorgehad dat er iemand zei (over het zwanger worden op zich) 'Laat het los, dan zal het wel vanzelf gaan' en daar dan precies met bedoelen dat het onze eigen schuld was..
Super nieuws wel dat jullie zoontje het goed doet. Was echt opgelucht om dat te lezen ! En dat jullie jullie meisje willen vermelden op het geboortekaartje vind ik ook heel mooi. Ze zal uiteindelijk toch voor altijd zijn zusje blijven he..

Malibloem, dat is toch wel echt een nadeel van die testen he, dat ze soms paniek om niks veroorzaken ! Mag ik vragen waarom jullie dan toch nog extra opgevolgd moeten worden, als de vwp in orde was ?

Babybummy, proficiat met jullie zoontje !

Sterrie, epilepsie en zwangerschap zijn idd geen vanzelfsprekende combinatie. Maar als je medicatie op punt staat en je goed opgevolgd wordt, hoeft het geen problemen te geven he. Goed dat de echo dit bevestigd heeft !!

Mei, ja rechtstaan is echt het lastigste dat er is he als je zwanger bent. Hopelijk kom je je shift goed door ! En heel erg van je huisarts. Ik heb dat ook eens voor gehad. Iemand anders zoeken, niets aan te doen :?

Hier is het een week met horten en stoten geweest.. DInsdag amper de trap op geraakt, mijn man moeten roepen om mij te helpen. En woensdag was het zo ver. Weggedraaid en er af gedonderd. Tripje naar de spoed dus, waar ik ook nog eens ben flauw gevallen in de wachtzaal. Alles is gelukkig wel in orde met ons meisje en dinsdag gaan we naar onze eigen gynaecoloog voor de 16-weken echo. Aan dat flauwvallen is jammer genoeg niet veel te doen.. Veel zout eten, rusten, steunkousen dragen.. En hopen dat het binnen een paar weken beter is. Ik kan niet wachten !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Mei

Bericht door Mei » 30 juni 2017, 17:17

Pas idd maar goed op met dat flauwvallen. Ik ben mijn vorige zwangerschap ook flauwgevallen, op het werk, in de vertrekhal, blijkbaar stond iedereen maar te kijken en niemand kwam helpen, buiten de collega's.. maar voor de passagiers was het extra animatie. Ze zijn me toen komen afvoeren met de ambulance. Dus mijn supervisors en collega's hebben nu ook weer schrik dat ik de grond ga kussen. (Gelukkig) en idd steunkousen zou het een beetje voorkomen. Heb dat toen ook even volgehouden.. mijn gynae raadt het nu ook weer aan, voor het flauwvallen en mijn spataders, maar daar moet ik me toch al voor laten opereren dus ik heb zoiets, dat ze dan maar een groot onderhoud houden. Ik heb geen wilskracht om in de zomer met steunkousen rond te lopen.
Dus doe voorzichtig, al voel ik zelf snel als het zover is... maar voor de zwangerschap kan het idd geen kwaad..
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie

Bericht door Sterrie » 3 juli 2017, 9:30

Yup Fiekemarieke, ik ben enkele maanden voor we aan kinderen wilden beginnen al overgeschakeld naar een lagere dosis medicatie en dat ging goed. En nu heb ik regelmatig nog opvolging met mijn neuroloog, dus ik hoop maar dat ik aanvalsvrij zal blijven! Toch maar oppaasen met dat flauwvallen, dat je niet van de trap valt ofzo. Maar meer doen dan rusten en jezelf verzorgen zal je idnerdaad niet echt kunnen doen... Komt dit dan door een lage bloeddruk?

Mei, hoe is je eerste werkdag geweest? Hopelijk niet te lang moeten rechtstaan? En onze gyn heeft dan ook al kind(jes) blijkbaar, want ik wist dat eigenlijk niet :)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 3 juli 2017, 17:30

Hoi ,

Alles goed met iedereen, hier wel nu bijna 19 weken. Zal blij zijn als mijn buik een beetje meer te zien zal zijn. Want nu
Zie je nog niet veel

@fiekemarieke: was gewoon nog een extra echo om mij ook wat gerust te stellen en toch een te kijken hè of er toch niks aan de hand was. Maar alles is goed met de baby.

Groetjes

Mali

Mei

Bericht door Mei » 5 juli 2017, 9:25

Het werken was een ramp! Ik voelde me niet goed, 450 passagiers voor ons neus om te profilen en we waren maar met drie om dat te doen, mijn collega's waren al pist en moe dus ik mag dan zeker klagen, niet? De zweetdruppels liepen van mijn voorhoofd, ben enkele keren effe gaan lopen uit de drukte omdat ik te weinig zuurstof had en duizelig was en ik vroeg aan mijn teamleader die dag: is er ander werk voor mij, want ik voel me niet goed. Antwoord: nee! We zijn met veel te weinig vandaag.
Fijn he, ik was woest! Mijn collega's waren dat al. Er is geen zittend werk bij ons dus ik zal moeten doorbijten en als t echt niet gaat, zal k vroeger stoppen...
en das zo belachelijk opt werk, ik kan gewoon ni ter plaatse staan. Ben zelfs de voorbije weken nog 2x gaan tennissen... en het lopen ging nog redelijk goed al heb ik de laatste jaren mijn tennissen zo verwaarloosd.

Hier volop beweging in de buik. Voel het veel sneller als mijn eerste zwangerschap en je ziet mijn buik ook al bewegen.

Sterrie, ik geloof dat ze twee kindjes heeft, ben ni meer zeker. Volgende week vrijdag heb k de 20-weken echo.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

babyBummy

Bericht door babyBummy » 6 juli 2017, 10:16

Hoi Iedereen!
Hopelijk kunnen jullie allemaal wat genieten van dat wondertje in jullie buik!

Wij hebben gisteren onze 16-weken echo gehad en alles ziet er tip top uit. Ze kon ook al zien dat de hersentjes goed zijn, het hartje, de bloedvaten, geen hazenlip,.. noem maar op. Dus ook voor de 20-weken echo volgende maand lijkt alles in orde te komen. Ons kleintje was heel beweeglijk, tijdens de echo zwaaide hij naar ons en geeuwde hij. Zo leuk om te zien! Het zal niet meer lang duren voor ik hem kan voelen volgens de vroedvrouw want daar ligt hij ideaal voor en hij stampt enorm veel. (Vinnig ventje- dat gaat wat geven) Ik heb hem al wel eens gevoeld, maar dat leken gewoon luchtbelletjes. De misselijkheid is de laatste dagen beter (al mag ik dat niet te veel luidop zeggen) het blijft bij 2-3 keer kokhalzen in de ochtend. Ik heb alvast de lijst even aangepast:

Clau : 2e kindje - IVF - uitgerekend 5/11 - echo op 19/5 - MEISJE
Sterrie : 1e kindje -IVF - uitgerekend 7/11 - echo op 1/6 - JONGEN
Me1986 : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 11/11 - echo op 20/06 - kindje :lol:
Sooof : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/11 - echo 29/5 - ? vlokkentest goed !
Undomiele : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 22/11 - echo op ? - ?
Mei : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 27/11 - echo op 14/07- meisje
Malibloem : 1e kindje -IVF - uitgerekend 29/11 - echo op 22/5 - ?
Carootje : 1e kindje - IVF - uitgerekend 3/12- echo op 26/06 - jongen???
Gioia: 1e en 2e -ICSI - uitgerekend 9/12 - echo op 8/6 - ? en ?
Fiekemarieke : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/12 - echo op 4/7 - MEISJE
Anne23 : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 22/12 - echo op ? - ?
Babybummy : 1e kindje - IVF - uitgerekend 23/12 - echo op 10/8/2017 - JONGEN
Trientje : 2e kindje - ICSI - uitgerekend ? - echo op 18/5 - ?
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Sterrie

Bericht door Sterrie » 6 juli 2017, 12:01

Babybummy, mijn volgende afspraak is ook net op 10 augustus :) Ik ben dan 27 weken en moet ook de suikertest doen die dag. Leuk dat alles in orde is met jullie ventje, het is toch altijd fijn om nog eens een goede echo te hebben he! En binnenkort de eerste bewegingen, spannend! Hier steeds meer duidelijke bewegingen, hoewel ik er nog niet echt een regelmaat in kan vinden. Soms is hij vooral 's avonds actief, de laatste dagen vooral in de voormiddag eigenlijk :D

Amai Mei, dat klinkt echt niet leuk, zo'n werkdag en die reacties van je collega's... Oké, het is druk, maar je zou toch wel een beetje medeleven van je collega's mogen verwachten he :| En voor jou komt de 20-weken echo ook in zicht, ik duim!

Hoe zit het eigenlijk met jullie gewichtstoename? Ik kwam geleidelijk aan de eerste maanden: op 3 maanden +3kg, op 4 maanden +4kg en tegen de 20 weken ongeveer +5kg. Lijkt me wel oké, ik klaag niet :wink: Maar ik merkte wel dat ik vorige week ongeveer 6kg was bijgekomen en deze week is het plots maar 5kg meer. Kan het kwaad dat ik precies een beetje ben afgevallen terug? Of heb ik misschien wat minder vocht ofzo? Ik maak me nu weeral zorgen dat ik misschien niet genoeg vruchtwater heb, en dat het daardoor komt? Altijd wel iets nieuws wat ik me in mijn hoofd haal :roll: Want vorige week op de 20-weken echo heeft de gyn niets van het vruchtwater gezegd. Betekent dit dat het sowieso goed was, of dat ze het gewoon niet gemeten heeft?

Ook mijn update aan de tabel:
Sterrie : 1e kindje -IVF - uitgerekend 7/11 - echo op 10/08 - JONGEN
Mei : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 27/11 - echo op 14/07- meisje
Carootje : 1e kindje - IVF - uitgerekend 3/12- echo op 26/06 - jongen???
Fiekemarieke : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/12 - echo op 4/7 - MEISJE

Ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat met de dames die niet meer gereageerd hebben, hopelijk alles goed met jullie en de baby?

Fiekemarieke

Bericht door Fiekemarieke » 6 juli 2017, 15:47

Mei, jammer dat je niet wat meer begrip krijgt op je werk. Je zo onbegrepen voelen moet het extra zwaar maken denk ik.

Babybummy, wij hebben ook gisteren onze 16weken echo gehad ! Op 16w2d is ons meisje 16 cm en 175 gram. Alles zag er goed uit, dus we zijn weer even gerust. Ik begin er stilaan echt in te geloven dat het nu echt niet meer zal misgaan. De 20-weken echo zal pas op 22 weken (16/8) zijn, omdat de gyn op vakantie gaat, maar binnen 3 weken gaan we nog eens langs de vroedvrouw, dus dan wordt het wachten toch mooi opgesplitst.
Mijn buikje begint echt zichtbaar te worden, maar heb nog niets gevoeld van beweging. Ik geeft haar nog 2 weken :lol:

Sterrie, ik ben nu 16w en ben 3 kg bijgekomen. Heb het eens opgezocht en dat is knal op het gemiddelde. Als je eens een kilo afvalt moet je niet panikeren hoor, het is alleen niet de bedoeling dat je blijft afvallen. Maar zoals je zegt kan dat perfect het vocht zijn hoor. Ik heb me voorgenomen van me thuis niet te wegen. Alleen bij de gynaecoloog, altijd op dezelfde weegschaal.

Sterrie : 1e kindje -IVF - uitgerekend 7/11 - echo op 10/08 - JONGEN
Mei : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 27/11 - echo op 14/07- MEISJE
Carootje : 1e kindje - IVF - uitgerekend 3/12- echo op 26/06 - JONGEN
Fiekemarieke : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/12 - echo op 16/8 - MEISJE

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 6 juli 2017, 18:06

Hoi

Hier alles goed , ik ben nu 19 weken en ongeveer 3,5 kg bijgekomen. Draag meer rond en valt nog niet zo echt op. Op 25 juli mag ik voor de 20 weken echo maar ben dan al 22 weken.

Voel de baby elke da wel bewegen maar is nog maar zacht. Zal nog wel komen dat we het allemaal goed gaan voelen hè.

Groetjes Mali

Mei

Bericht door Mei » 6 juli 2017, 18:26

Amai ik ben jaloers op jullie gewichten! Ik ben nog net geen 10kg bijgekomen. En ben maandag 20weken. Maar bij mijne zoon was ik ook bijna 20kg in totaal bijgekomen. Ik ben nu een 3kg minder als bij de zoon, ik doe mijn best om eronder te blijven ;) Hahaa
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

clau

Bericht door clau » 8 juli 2017, 22:25

Hi dames,

Hier ben ik ook weer eens ;)
Verlof gehad en wat genoten van Qtime met mijn gezinnetje ;)
Ons jaarlijkse bezoekje gedaan aan Pairi Daiza, paar dagen blankenberge en afgesloten met het sunset concert van Gers pardoel @ Qbeach ;) zalig

Sterrie niet teveel fixeren op het gewicht, kan zoveel schelen op een dag, de ene dag drink/eet je al wat meer/minder enz. Komt goed ;)
ik was bij de laatste controle 3kg bijgekomen. Geen idee op hoeveel het nu staat, weegschaal thuis en die van bij de gyné verschillen (die van thuis is wat liever hahaha)
Vrijdag nieuwe echo (23+4) dus dan eens zien wat het geeft :)

Mei wat een situatie op je werk seg. Beetje begrip kan toch niet zo moeilijk zijn he. Als het echt niet lukt, je gyné vragen dat ze je thuis zet, doen ze normaal toch wel als je werkgever je geen aangepast werk kan geven.

Malibloem binnenkort zullen de bewegingen wel feller worden. Dan kun je al eens een flinke trap verwachten haha. Geniet ervan ;)

Fiekemarieke binnenkort zullen je je kleintje wel voelen. Stilletjes, maar erg leuk. Heel bijzonder.

Hier alles in orde. Kleine meid doet het goed denk ik ;)
Ze is erg actief, zit vaak rond te draaien maar lijkt nog steeds erg laag te liggen. Is dit bij jullie ook? Als ze draait is dat echt helemaal beneden met haar poep/hoofd aan de zijkant van mijn buik. Soms zelfs onaangenaam. Kan me niet herinneren dat dit bij Valerie ook was :)
Verder sinds vanmiddag ontzettend opgezwollen voeten/onderbenen. Al vanalles gedaan maar het neemt niet af. Ook niet gehad vorige zwangerschap, maar toen ben ik net bevallen voor het echte zomerweer begon.
Nog iemand al last van? Of een gouden tip? Voetjes liggen omhoog, gekoeld in een koud badje en ingesmeerd met van die verkoelende gel.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 10 juli 2017, 8:46

Welkom terug clau, zo te lezen heb je goed genoten met het gezinnetje!

Bij mij zit de baby ook nog wel laag, als ik beweging voel is dat nog altijd onder mijn navel. Maar nu ook weer niet 'onaangenaam' laag :wink: Maar hij is wel minder actief dan jouw meisje precies, het is niet dat ik hele draaiingen voel, eerder stampkes/duwkes. Mijn placenta ligt wel vooraan, misschien dat het daaraan ligt? Ook voel ik hem niet elke dag even vaak/fel. Sowieso wel elke dag enkele keren, maar heb het gevoel dat het de laatste dagen wat minder is en wat minder hard. Maar is hopelijk normaal op deze termijn, (bijna 23 weken)?

Bij de hittegolf in juni had ik ook last van vocht in mijn voeten en onderbenen. Als ik op het einde van de werkdag naar het station wandelde, had ik echt van die dikke voetjes :D Maar ik heb niet echt een gouden tip, behalve dan inderdaad voeten omhoog en koud voetbadje. Wat ook zou helpen, is het vocht naar boven 'wegmasseren', maar of dat echt helpt weet ik niet...

Fiekemarieke

Bericht door Fiekemarieke » 10 juli 2017, 13:34

Steunkousen kunnen eventueel nog helpen en er op letten dat je niet te veel zout inneemt. Voor de rest is het uitzweten...

Ik heb gisteren denk ik haar eerste stampjes gevoeld. Ben nog niet helemaal zeker, maar ben toch overtuigd dat het niet mijn darmen waren. Zo leuk en spannend !

clau

Bericht door clau » 12 juli 2017, 20:44

We hebben genoten ja, en geluk gehad met het weer ;)
Nu is het weer aftellen naar ons verlof in augustus. Dan gelukkig wel 2 weekjes haha. Daarna mag dochterlief naar de "grote" school (1ste lj) en dan is het echt aftellen naar de bevalling. Wat kijken we er naar uit :D

Sterrie ik dacht dat het vanaf 26 weken is dat we baby minstens Xkeer zouden moeten voelen. Vrijdag eens navragen. Placenta kan opschuiven dus daar kan idd het verschil in gevoel inzitten. Zolang ie niet voor de uitgang schuift is het goed ;)

Fiekemarieke 😁 leuk he.

Met de andere dames ook alles in orde?
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Mei

Bericht door Mei » 15 juli 2017, 2:44

Vandaag de 20-weken echo gehad. Alles was goed. Mag me verwachten aan een geplande keizersnede.
Bij t zoontje na 20u weeën uiteindelijk keizersnede gehad omdat ik geen verdere opening meer kreeg.. hij was groot en ik ben te smal, te klein bekken. Ze willen geen risico nemen. Had wel graag natuurlijk willen bevallen, omdat je daar veel sneller bent van hersteld.. maar liever een geplande keizersnede dan een deja vu gevoel..

Ben ook steunkousen gaan bestellen, heb gigantische spataders gekregen, laatste twee weken heel erg geworden... en met heel erg, bedoel ik heeeeeeel erg. 😬 Benieuwd of ik het volhou als het terug zomer wordt...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie