Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
Gioia86

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Gioia86 » 9 augustus 2017, 19:24

Heel emo dagje, we moesten terug nr Jette, 3 dokters van genetica voor onze neus, dat was even schrikken..Uit alle mogelijke testen dat ze konden doen met haar en ons materiaal is niets uitgekomen niets van afwijkingen aan chromosomen, niets genetisch...zij vinden het daarom ook niet nodig om de moederkoek etc verder te gaan onderzoeken na de bevalling... sws zullen er extra testen/ onderzoeken gebeuren op ons kindje na de geboorte... maar dat is standaard als je zwanger wordt via "hulp" (blijkbaar?)
Gewoon pech... langs ene kant opluchting, langs andere kant vinden we dat ook verschrikkelijk jammer, de vraag waarom "ons" kindje... 😢😢😢

We moeten sws verder laten begeleiden door een psycholoog, zeker na de bevalling want dan volgt er meestal nog een weerslag...

Voor de rest verloopt alles goed, ik voel hem goed bewegen, heb wel enkele keren terug moeten 🤢🤢🤢 🙄En vaak zure oprispingen etc...

Onze geboortelijst ligt ook, volgende week is langs een drukker... 👍🏼 Namen zijn gekozen (Niet makkelijk 🇮🇹) voor ons engeltje zijn we zeker, mooie betekenis, echt passend, voor one zoontje was het moeilijker maar we denken overtuigd te zijn... idem zoals soof en babybummy schreven soms denk je na en slaat twijfel toe... onze naam is zeldzaam in Belgie oude Italiaanse naam... heb meer bang voor de uitspraak hier... 🤔 Hij krijgt ook een 2,3de naam op papier ter nagedachtenis van onze grootvaders/peters (in Italië wordt dit nog gedaan, dus... heb ik gezegd dat het wel ok is voor mij)

Hoe gaat het met jullie??? Het is hier zo stil... 😊

maar ook weer miserie met de gemeente ivm de erkenning van ons kindje... hij Italiaan ik Belg, niet getrouwd maar wettelijk samenwonend en blijkbaar willen ze daarvoor extra documenten uit Italië uiteraard officieel vertaald etc... heel onlogisch heb dan ook contact opgenomen met dienst vreemdelingen zaken en Theo Francken ik hoop op een duidelijk antwoord 😤😡ik kan al die extra stress echt niet aan, strks wordt ik nog zot...
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 9 augustus 2017, 20:46

Hoi hoi ,

Hier ondertussen 24 weken en denk wel dat alles in orde is heb de baby vandaag nog niet veel gevoeld dus weer ff piekeren. De 20 weken was alles goed en op schema.

De gyn zei wel dat de placenta nog niet omhoog gegaan is dus afwachten zou moeten opgelost zijn op 30 weken. Anders zal het een geplande keizersnede worden 😟

Over de naam zijn we het eens heeft ff geduurd maar hier wijken we niet meer vanaf 😄 Onze geboorte lijst moeten de nog samenstellen maar afspraak staat wel al vast.

Groetjes Mali

Sterrie

Bericht door Sterrie » 10 augustus 2017, 8:57

Amai, weeral een zware dag voor jullie Gioia... Begeleiding door een psycholoog lijkt me wel een goed idee ja, het is veel dat jullie te verwerken krijgen he. Veel sterkte nog!

Malibloem, ik voel de baby ook niet elke dag evenveel en die dagen dat het minder is, ben ik ook altijd wat ongerust. Paar weken terug zelfs aan de monitor gehangen, maar alles was dus oké. Ze zeiden mij dat de baby tot 26-28 weken nog veel plaats heeft en dus ook wat meer achteraan kan gaan liggen of beentjes naar rug toe, waardoor je hem dan een tijdje minder voelt. De laatste dagen is hij bij mij wel terug goed actief en ik hoop dat dit zo blijft vanaf nu, omdat ik toch al de 27 weken voorbij ben.

Oh, de naam, dat blijft toch een moeilijke beslissing he :D Het is ook gewoon zo'n belangrijke keuze, zowel voor kindje als voor de ouders. Onze top-3 is ondertussen gereduceerd tot 2 favorieten, we geraken er stilaan! En ik denk dat het bij ons de niet-zo-vaak-voorkomende naam gaat worden uiteindelijk, al staat het nog niet 100% vast. De andere naam hadden we wel al langer in gedachten en komt niet in onze directe omgeving voor, maar is over het algemeen wel een naam die je vaak hoort (in top-20 van Kind&Gezin lijst). En ik heb een vermoeden dat een goede vriendin die in september moet bevallen die naam misschien ook zal nemen, dus dan zal de keuze zeker snel gemaakt zijn :)

In de namiddag eindelijk nog eens een echo, het is 6 weken geleden ondertussen! Ik moet vandaag ook de suikertest doen, maar zie er een beetje tegenop. Dat vies drankje drinken en ook voor de uitslag. Diabetes zit in de familie bij ons, dus ik hoop maar dat ik geen zwangerschapsdiabetes zal hebben...

Babybummy, jij hebt vandaag ook een echo, als ik me goed herinner?
Mei, hoe is het met jou, we hebben je al lang niet meer gehoord? Hopelijk alles goed met jou en de baby?

Even een update (11/08): Mijn echo gisteren was goed. Beebje is goed gegroeid, weegt al 1170gr en zit zelfs vier dagen voor op termijn. Verder lag hij ook al met hoofdje naar beneden. Wel weeral met zijn voetjes voor zijn gezicht, dus zich weer aan het verstoppen zodat we geen goede foto hebben... Maar blij dat alles in orde is!

Vanmiddag minder goed nieuws gehad: mijn waardes van de suikertest zijn aan de hoge kant, waar ik al voor gevreesd had. Ik moet maandag dus gaan voor de uitgebreide suikertest! Pff, geen pretje! Ik hoop maar dat die waardes wel in orde zullen zijn, want anders is dat weer een kopzorg erbij tijdens de zwangerschap... Iemand van jullie daar ervaring mee?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

clau

Bericht door clau » 15 augustus 2017, 9:48

Ook hier ff update:

Gisteren echo gehad en suikertest. Nog geen uitslag van de test, zal voor morgen zijn of in de komende dagen (privé bij gyne)
Echo was goed. Ze ligt met haar hoofdje naar beneden, ze heeft voldoende ruimte en gewicht zit rond de 1250gr. Vond ik veel voor deze termijn (precies 28w gisteren)?
Verder begin ik opnieuw last te krijgen van mijn rug maarja.
De naam staat vast, maar de zoektocht naar doopsuiker en kaartjes verloopt moeilijker :D zoveel moois, gewoon veel te veel keuze.
Nog 4 dagen werken en dan 2 weekjes verlof. En daarna aftellen naar de bevalling :)

Sterrie succes maandag. Hopelijk zijn de waardes dan idd goed. Indien niet moet je dan gaan prikken?

Gioia goed dat jullie extra begeleiding krijgen, het is al allemaal zo zwaar om dragen he.
Is het intussen gelukt op de gemeente?
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 16 augustus 2017, 11:37

Hoi sterrie,

Ik heb het zelfde voor vandaag uitslag suikertest gehad en ook mijn waardes waren niet goed. Moet nu maandag ook gaan voor de uitgebreide test. Ven nu toch ook weer een beetje bezorgt hoor.

Moet zeggen dat mijn zwangerschap nog niet zorgeloos is geweest. Ben nu vandaag 25 weken en heb maandag nog een controle gehad bij de vroedvrouw en hartslag was goed.

Groetjes

Mali

Sterrie

Bericht door Sterrie » 16 augustus 2017, 18:40

Ik heb maandag de uitgebreide suikertest gedaan en deze keer waren alle waarden goed, gelukkig! Ik moet dus niet op dieet ofzo, ben opgelucht! Natuurlijk wel gezond eten en niet te veel suiker, maar dat geldt voor elke zwangere vrouw he :) Malibloem, ik hoop dat jouw uitgebreide test ook goed zal zijn, het kan dus he! Ik heb wel mijn twijfels bij die korte suikertest ze. De vrouw die de bloednames deed maandag zei dat bij de meeste vrouwen de uitgebreide test uiteindelijk wel goed is, ondanks een slechte korte test. Dus de stress en lange test voor niks :| Want mijn korte test was om 16u, dus had die dag al gewoon gegeten en gedronken, terwijl dat sommige dokters blijkbaar aanraden om die test ook nuchter te doen. Soit, ik ben blij dat het nu wel goed was!

En ben net terug van 2 daagjes aan de zee en heb nog verlof rest van de week, dus wel leuk om een rustige week te hebben!

Clau, ik denk dat 1250gr op 28weken aan de zware kant is, maar zeker niet abnormaal ofzo. Baby woog bij ons 1178gr op 27+2w dus ondertussen zal die ook wel meer dan 1200gr wegen op 28w. En bij ons zat hij op P76, dus wel zwaarder dan gemiddeld, maar zeker nog duidelijk binnen de uitersten. Dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken :wink:

clau

Bericht door clau » 21 augustus 2017, 12:32

Malibloem hopelijk is de uitgebreide test vandaag goed. Duimpjes draaien.

Sterrie zorgen maak ik me niet hoor. Zolang de gyné het goed vind ben ik gerust ;) we zien wel, als ze maar gezond ter wereld komt ;)

Wij gaan er weer een paar dagen tussenuit. Een bezoekje brengen aan het mooie giethoorn in Nederland en dan nog wat andere plekjes. We zien wel waar de MH ons brengt :D

Hopelijk met de andere dames ook alles in orde?
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 21 augustus 2017, 20:52

Hey dames...

Controle 24w echo was perfect... 😍
ligt ook al met hoofdje naar beneden, maar hebben het gezichtje wel kunnen zien. Zat er met de handjes soms wat voor... prutsen aan neusje/gezichtje (zoals ik deed als baby) voor resultaten suikertest en andere resultaten van bloedtest als ik binnen 3dagen niets hoor is er niets! Maar dat citroen suikerspul leegdrinken was hele opgave... 🤢🤢🤢
Alles zit ook nog goed dicht...
Op echo dus geen tekenen van vroegere bevalling...(tot hier toe) Volgende keer is 18september dan krijgen we ook beiden ons kinkhoest vaccin en ik nog is zo een spuit omdat ik A- ben van bloedgroep 😉
Maar 4 september hebben we die kennismaking bij de vroedvrouw die dan aan huis zal komen na bevalling en die controleert ook urine, bloeddruk en hartslag...

Ga toch informeren voor 3D (ons ander kindje zit vrij hoog en alweer meer onherkenbaarder geworden 😓) dus wss kunnen ze vermijden dat in beeld te brengen...

Morgen gaan we voor een ontwerp van geboortekaartje...en terug voor erkenning, zoals verwacht zijn wij juist en zij fout, heb zelf telefoon gehad met excuses 😒

Aan de dames die in verlof zijn geniet ervan...👍🏼
Malibloem hopelijk test goed gegaan...

Hoe met de rest hier❓❓❓

Groetjes 😘😘😘
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 23 augustus 2017, 11:39

Hoi hoi iedereen ,

Heb gisteren ook mijn resultaat gekregen van de uitgebreide suikertest en deze was goed, dus geen zwangerschapsdiabetes.

Verder gaat alles heel goed voel geregeld ons ukje en vooral als ik wil gaan slapen. Straks gaan we kijken voor onze geboorte kaartjes en Doopsuiker.

Had ook graag zo een 3D echo willen laten doen. Heb bij de gyn nog nooit echt duidelijk het gezichtje gezien.

Hebben jullie ook last van rusteloze benen ?

Groetjes

Sterrie

Bericht door Sterrie » 27 augustus 2017, 9:55

Leuk dat alles ook goed gaat bij jullie!

Clau, veel plezier in Nederland, geniet ervan!

Malibloem, bij jou dus ook een goede uitslag van de suikertest, gelukkig. Want anders is het toch serieus opletten met suiker he, voor de rest van de zwangerschap nog. Ik heb eigenlijk geen last van rusteloze benen.

Dinsdag ben ik 30 weken, eindelijk een drie'ke :D

Mei

Bericht door Mei » 27 augustus 2017, 12:49

Ik ben hier al even niet meer geweest, omdat ik heel hard merk dat het voor ons ons tweede kindje is... ge kent het allemaal al.. en lengtes en gewicht doet ook niet zoveel na een echo omdat ik weet dat ze er ook serieus kunnen langstzitten. Daarom dat ik ook wat op de achtergrond ben verdwenen.. alles is hier goed. De normale dingen, maar die horen er bij.. nog een 12weken te gaan..
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

clau

Bericht door clau » 30 augustus 2017, 21:29

Wij zijn terug van ons tripje :) heerlijk genoten van al het moois dat Nederland te bieden heeft haha.
Een goede 1250km getourd op een week tijd :D
Vooral giethoorn is een aanrader.
Veel gefietst en gewandeld. Gelukkig ging dat nog goed.
Vandaag nog met de dochter en een vriendinnetje van haar het blotenvoetenpad gaan doen hier bij ons in Limburg, dat was toch net wat vermoeiender :D
Morgen de kinkhoest vaccinatie en dan de 14de terug controle.
Wil deze week wel nog in actie schieten om de kamer te verven en inrichten. Het schiet er steeds bij in. Voor manlief heeft het geen haast omdat ze de eerste weken toch bij ons zal slapen, maar ik wil het gewoon af hebben.
Het is nog maar 10weken en het zal nu snel gaan :D

Hoe is het verder?

Mei: ik herken het wel een beetje, voor een 2de is het idd wat anders. Ik vind vooral dat het precies minder genieten is omdat je zoveel met andere dingen bezig ben.

Sterrie leuk he die 3 ervoor. Aftellen maar.
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 31 augustus 2017, 9:40

Leuk om te horen dat alles goed gaat met jou en de baby, Mei!

Oh, het blotevoetenpad, dat is leuk he! Maar kan me voorstellen dat dit voor een 30-weken zwangere toch een uitdaging is :D En inderdaad, nu met die 3 ervoor kunnen we toch al een beetje beginnen aftellen he! Bij ons is de babykamer zo goed als af. Het belangrijkste wat wij eigenlijk nog moeten doen is het geboortekaartje en de doopsuiker (zijn we wel al aan begonnen ondertussen) en ook de geboortelijst nog wat bijwerken.

Ik heb gisteren de 30-weken echo gehad en alles is in orde! Het was wel bij een andere gyn (onze gyn is op verlof Mei) en het is opmerkelijk om te zien dat elke gyn zo'n controle toch iets anders aanpakt. Ik vond dat hij meer zaken controleerde dan mijn eigen gyn, of het in elk geval toch luidop uitsprak. Dus dat was wel leuk, maar ik voel me toch nog altijd het meest op mijn gemak bij mijn gyn, deze deed echt nogal raar :)

Mei

Bericht door Mei » 31 augustus 2017, 15:23

Sterrie, ik ben van de week voor mijn geboortekaartjes gegaan bij drukkerij Vandepaer in Halen. Heel goede service. Bij de zoon en onze trouw ook ons kaartjes daar gehaald. En nog een leuke winkel voor .. alles eilk, is de kinderplaneet in Baal. Weet ni of je een lijst legt ofzo. Ik heb da daar laten leggen de eerste keer. Nu doe ik gewoon een pamperrekening, veel hebben we ni meer nodig. Ma da is een winkel waar ik al uuuuuuren heb gespendeerd en ik knutsel mijn Doopsuiker ook zelf en daar haal ik ook alles.. onder is alles voor al grote kinderen ook en speelgoed, rugzakken. Boven hebben ze echt alles voor baby's. Ma echt alles ;) zeker de moeite!!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

babyBummy

Bericht door babyBummy » 31 augustus 2017, 15:40

Hoi Dames

Super om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat. :D
Het blotevoetenpad is inderdaad superleuk om te doen en nog leuker met warm weer!
Wij zijn naar Pairi Daiza geweest vorige week, dat was toch wel enorm vermoeiend voor mij. En na enkele uurtjes stappen kreeg ik weer last van mijn bil/ been door mijn wervels.

Ik kijk zo uit naar die 3! Dus ik kan me echt inbeelden dat het een zaligheid moet zijn om daar te komen.
Volgende week (woensdag) moeten wij op controle voor de 24-weken echo, ook al zijn we eigenlijk zaterdag al 24 weken ver. Het is een zaligheid om die activiteit in je buik te voelen, maar hem zien op de echo is toch nog iets anders.
Ik kan al niet meer wachten, ik heb nog nooit zo afgeteld naar de feestdagen als nu.

Vandaag heb ik het ontwerp van onze kerstkaartjes opgestuurd voor een proefdruk. De meter en peter hebben aangeboden om voor de doopsuiker te zorgen. Onze geboortelijst ligt ook al klaar bij de Kinderplaneet. (inderdaad een zalige winkel) En het kamertje komt donderdag aan. :D Ik kan dus wel stellen dat ik er zo goed als klaar voor ben. Nu de baby nog! :D
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Plaats reactie