ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
LiNN89

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiNN89 » 24 mei 2019, 9:28

Banghartje schreef: ↑
22 mei 2019, 17:37
Imera schreef: ↑
15 april 2019, 14:36
Om toch een klein overzichtje te bewaren om te kunnen duimen waar nodig! Vul maar aan of corrigeer:

İmera: wachten TP cryo (mei)
Jido: stimulatie
İrisbloem: wachtweken?
Ste92: wachtweken BN 23/04
Sannedv: pauze
Kaboutertje: wachten op TP cryo
Menste: wachten op TP cryo
Banghartje & Yvonne: positieve test ♥️
Hey iedereen

Ik ben even weg geweest ....
maar ik kan zeggen dat we ondertussen 14 weken zwanger zijn.
De nipt test was goed
En wil jullie wel een klein geheimpje vertellen het is een meisje ❤️
Ik wil jullie eerst en vooral allemaal bedanken om mij en elkaar zo te steunen terwijl vele van jullie heel moeilijke tijden meemaken. Ik wens alle dames veel succes en veel vruchtbaarheid toe ..... en hopelijk heeft iedereen dit jaar dat 1ne plakkertje
Proficiat! Geniet van jullie meisje 😍

Imera

Bericht door Imera » 24 mei 2019, 10:03

Hoi

Even een update: 10 dagen na TP en test is witter dan wit. Vandaag stop ik met utrogestan..

Nu een cyclus rust inclusief hystero en hopelijk nadien met veel meer moed terug een nieuwe start.

Heeft iemand reeds een hysteroscopie gehad in Jette? Kunnen jullie mij wat extra info geven?

Hope77

Bericht door Hope77 » 24 mei 2019, 11:00

Hoi allemaal,
Ik zit met een vraag en had graag jullie ervaringen.
Wel of niet gaan werken na een TP?
De vorige keer niet gaan werken en zat tot vervelens toe thuis maar had wel tot een zw geleid.
Dus nu zegt mam blijf thuis omdat ik in de zorg werk en dit vaak stress en lichamelijk zwaar is.
Had wel vorig keer een verse TP na spuiten en gezwollen eierstokken en dit keer een cryo.
Pff weet niet of ik dat mag vragen ook aan dokter om mij ziek te melden.
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

Bloempje08

Bericht door Bloempje08 » 24 mei 2019, 11:15

24 mei 2019, 10:03
Hoi

Even een update: 10 dagen na TP en test is witter dan wit. Vandaag stop ik met utrogestan..

Nu een cyclus rust inclusief hystero en hopelijk nadien met veel meer moed terug een nieuwe start.

Heeft iemand reeds een hysteroscopie gehad in Jette? Kunnen jullie mij wat extra info geven?
Dag Imera,
Ik heb een hysteroscopie gehad in Jette. Je krijgt onmiddellijk resultaat. Ze nemen ook een biopt af van het endometrium (bij mij toch). Daar moet je dan wel een dag of 10 op wachten. Ik vond het zelf behoorlijk pijnlijk maar bij andere vrouwen is het enkel wat krampen... Veel succes, ik hoop dat ze een oplossing vinden voor je probleem!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Imera

Bericht door Imera » 24 mei 2019, 13:02

Bloempje08 schreef: ↑
24 mei 2019, 11:15
24 mei 2019, 10:03
Hoi

Dag Imera,
Ik heb een hysteroscopie gehad in Jette. Je krijgt onmiddellijk resultaat. Ze nemen ook een biopt af van het endometrium (bij mij toch). Daar moet je dan wel een dag of 10 op wachten. Ik vond het zelf behoorlijk pijnlijk maar bij andere vrouwen is het enkel wat krampen... Veel succes, ik hoop dat ze een oplossing vinden voor je probleem!
Hey Bloempje bedankt voor uw uitleg. İk vermoed dat ze bij mij ook een biopt zullen afnemen (i.h.k.v. herhaaldelijk miskramen).

Hopelijk zal de pijn wat meevallen en vinden ze niets speciaal...

Imera

Bericht door Imera » 24 mei 2019, 13:07

Hope77 schreef: ↑
24 mei 2019, 11:00
Hoi allemaal,
De vorige keer niet gaan werken en zat tot vervelens toe thuis maar had wel tot een zw geleid.
Dus nu zegt mam blijf thuis omdat ik in de zorg werk en dit vaak stress en lichamelijk zwaar is.
Had wel vorig keer een verse TP na spuiten en gezwollen eierstokken en dit keer een cryo.
Dag Hope

İn Jette vragen ze zelfs of je een doktersbrief wenst en dan is het direct voor de hele dag. İk blijf telkens thuis, gewoon voor mijn gemoedstoestand. Bij mij is het ook zo dat de tp’s telkens rond 14u doorgaan en dat het dan geen zin meer heeft om terug te gaan werken.

Het thuisblijven geeft natuurlijk geen garantie op slagen of uw kansen zullen m.i. niet dalen als men terug gaat werken tenzij men zware dingen moet tillen denk ik.

Hope77

Bericht door Hope77 » 24 mei 2019, 14:24

24 mei 2019, 13:07
Hoi allemaal,
Dag Hope

İn Jette vragen ze zelfs of je een doktersbrief wenst en dan is het direct voor de hele dag. İk blijf telkens thuis, gewoon voor mijn gemoedstoestand. Bij mij is het ook zo dat de tp’s telkens rond 14u doorgaan en dat het dan geen zin meer heeft om terug te gaan werken.

Het thuisblijven geeft natuurlijk geen garantie op slagen of uw kansen zullen m.i. niet dalen als men terug gaat werken tenzij men zware dingen moet tillen denk ik.
Dag Imera,

Ik heb net eens gevraagd aan de assistent en ze zegt dat het er niks mee te maken heeft ivm de slaagkansen.
Ik vind het een beetje dubbel, in de zorg werk je met zieke mensen en moet je vaak trekken en sleuren wat fysiek zwaar is. Dat bezorgd me al stress wat dan weer niet goed is 🤨
Ik heb mezelf beloofd om dit keer niet te gaan stressen en me op te jagen. We zullen zien 😁
Ik krijg mijn TP 29/5
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

irisbloem

Bericht door irisbloem » 24 mei 2019, 15:08

Hoi allemaal,
Ik ben zelfstandig en soms kan ik het zo plannen dat ik de dag van de tp het rustig aan kan doen maar soms kom ik thuis, heb ik amper tijd om te eten en moet ik werken tot 's avonds laat, en dat is dan ook wel stress en constant rondlopen en bukken en zo. Wel de enige keer dat het gelukt was was een dag dat ik op de dag van de tp nog hard had moeten werken. Dus ik denk niet dat dit kwaad kan hoor.

Fey1708

Bericht door Fey1708 » 25 mei 2019, 11:09

kaboutertje92 schreef: ↑
17 mei 2019, 19:52
Fey1708 schreef: ↑
17 mei 2019, 15:38
Hey allen,

Heb vandaag te horen gekregen dat ik zondag PU heb. Ze moeten mij straks nog terugbellen voor alle details. Maar helaas hebben ze er ook bijgezegd dat ze geen TP zullen doen wegens een te hoog progesterongehalte en ze dus alles zullen invriezen. Toen ik dat hoorde geraakte ik helemaal van de kaart en ik moet toegeven de moed zonk in mijn schoenen want dit betekent dat we weer een cyclus zullen moeten wachten eer we een TP hebben. Ook maak ik me zorgen over de kwaliteit na het ontdooien en of ze het wel zullen overleven. Dit is echt een hel en denk er constant aan. Hopelijk gaat het goed op zondag. Ik had dit effe nodig om mijn hartje op te luchten
Ik heb dit ook gehad. Nu eindelijk starten voor het 1 ste cryo van de 2de ivf poging. Het is zoals er hier al staat, ik voelde ook dat als ze 1 gingen terug geplaatst hebben dat het niet ging gelukt zijn!! Mijn lichaam was echt uitgeput. Nu vol goeie moed gestart!! Dus even geduld!! Dan komt het zeker goed!! Dikke knuffel
Hey,

Dank je. Heb ondertussen mijn pick up gehad. Was geen gemakkelijke pick up. Zeer pijnlijk zelf. Maar 9 eitjes waarvan 8 rijpe. Daarvan 5 bevrucht. Vandaag net bericht gekregen dat er maar 3 ingevroren werden. Van 8 naar 3 dat is een klap. Ik weet dat ik positief moet blijven maar het wordt me een beetje teveel want tijdens de pick up hebben ze een uitpuiling in mijn blaas gevonden. Ben naar de uroloog geweest en de diagnose is endometriosehaard. Dus dat moey 1st verwijderd worden maar er moet ook gezien worden of het enkel in mijn blaas zit of nog verbonden is aan mijn buikwand. In beide gevallen is het een operatie. Ik ben die endometriose zo beu en verlies moed. Hopelijk is dit snel achter de rug.
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

kaboutertje92

Bericht door kaboutertje92 » 25 mei 2019, 11:36

25 mei 2019, 11:09
kaboutertje92 schreef: ↑
17 mei 2019, 19:52
17 mei 2019, 15:38
Hey allen,

Heb vandaag te horen gekregen dat ik zondag PU heb. Ze moeten mij straks nog terugbellen voor alle details. Maar helaas hebben ze er ook bijgezegd dat ze geen TP zullen doen wegens een te hoog progesterongehalte en ze dus alles zullen invriezen. Toen ik dat hoorde geraakte ik helemaal van de kaart en ik moet toegeven de moed zonk in mijn schoenen want dit betekent dat we weer een cyclus zullen moeten wachten eer we een TP hebben. Ook maak ik me zorgen over de kwaliteit na het ontdooien en of ze het wel zullen overleven. Dit is echt een hel en denk er constant aan. Hopelijk gaat het goed op zondag. Ik had dit effe nodig om mijn hartje op te luchten
Ik heb dit ook gehad. Nu eindelijk starten voor het 1 ste cryo van de 2de ivf poging. Het is zoals er hier al staat, ik voelde ook dat als ze 1 gingen terug geplaatst hebben dat het niet ging gelukt zijn!! Mijn lichaam was echt uitgeput. Nu vol goeie moed gestart!! Dus even geduld!! Dan komt het zeker goed!! Dikke knuffel
Hey,

Dank je. Heb ondertussen mijn pick up gehad. Was geen gemakkelijke pick up. Zeer pijnlijk zelf. Maar 9 eitjes waarvan 8 rijpe. Daarvan 5 bevrucht. Vandaag net bericht gekregen dat er maar 3 ingevroren werden. Van 8 naar 3 dat is een klap. Ik weet dat ik positief moet blijven maar het wordt me een beetje teveel want tijdens de pick up hebben ze een uitpuiling in mijn blaas gevonden. Ben naar de uroloog geweest en de diagnose is endometriosehaard. Dus dat moey 1st verwijderd worden maar er moet ook gezien worden of het enkel in mijn blaas zit of nog verbonden is aan mijn buikwand. In beide gevallen is het een operatie. Ik ben die endometriose zo beu en verlies moed. Hopelijk is dit snel achter de rug.
Ik had 22 eicellen waarvan 19 bevrucht en er uiteindelijk maar 4 over. Dus ik denk dat jouw resultaat helemaal niet zo slecht is. Die endometroise heb ik niet, maar ik begrijp wel je teleurstelling als alles iedere keer word vooruit geschoven, zoals nu bij jou... Ik hoop dat je snel verder mag en dat de endometroise niet elders nog gevonden word... dikke knuffel
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Imera

Bericht door Imera » 26 mei 2019, 0:08

Yvonne, hoe gaat het nog met u? Veel aan u gedacht..

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 26 mei 2019, 16:45

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Ste1992

Bericht door Ste1992 » 26 mei 2019, 17:18

Ik vind het zo erg voor je Yvonne!
Kan me het niet inbeelden.
Zo’n dingen geven me wel stress.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog voor de 9 weken echo. Soms denk ik ik kom niet meer kijken op het forum voor zo’n zaken te vermijden maar vind het leuk om hier alles kwijt te kunnen. Voorlopig gaat alles goed denk ik en ook nog niets bloed verloren. Ook niet tijdens gemeenschap. Ik probeer gewoon te genieten en hoop dat alles goed mag blijven gaan. En ik hoop zo hard dat het voor iedereen eens goed mag uitdraaien 💕
2015; 2 ICSI pogingen gehad - jammer genoeg negatief
27/3/19 start 3de poging ICSI
8/4/19: Pick-up
13/4/19: terugplaatsing
23/4/19: zwangerschapstest positief!
13/5/19: eerste echo. Hartje gehoord!
27/5/19: Echo 9 weken

Imera

Bericht door Imera » 26 mei 2019, 18:39

Yvonne1983 schreef: ↑
26 mei 2019, 16:45
26 mei 2019, 0:08
Yvonne, hoe gaat het nog met u? Veel aan u gedacht..
Ik mag nog in bad zolang ik geen bloed verlies, dus na ons weekendje weg zit ik nu heerlijk in bad. Ik ga er beter mee om dan vorige keer dus ik vrees dat ik nog een klap ga krijgen nadat ik het vruchtje verlies.
Ik heb 14 juni afspraak met fertiliteit voor onderzoeken, ze hadden het over stollingsonderzoeken en chromosomen maar als jij nog meer testen weet die ik kan vragen hoor ik het graag.
We nemen een pauze tot september zodat mij lichaam kan herstellen. Ik adviseer het iedereen met een miskraam en blijkbaar luister ik deze keer ook naar mezelf. Er is wel een grote kans dat het niet vanzelf gaat komen en dan moet ik in het ziekenhuis pilletjes halen pf curretage ondergaan. Pff als ik dinsdag nog geen bloed verlies moest ik de gynaecoloog bellen dus ik vrees dat ik niet zo lang mag afwachten als de vorige keer.
Een ding ben ik wel blij om, ik heb tot 11 weken 3x utrogestan opgestoken dus het ligt niet aan een te laag progesteron (grootste kans blijft dat pech het resultaat is van de onderzoeken, maar gezien ZOonlief op laatst slecht voeding kreeg door placenta vermoed ik da placentas bij mij niet van topkwaliteit zijn).
Als ik met gynaecoloog bel dan zal ik vragen of ze onderzoek van de placenta van mijn zoon ook doorstuurt naar fertiliteit.
Terecht dat je nu even naar uw lichaam luistert... ik was ook even paniekerig dat ik nu terug moet stoppen met de behandeling (door o.a. De hysteroscopie), maar dan denk ik, neen luister naar uw lichaam...

Wat ze in Jette hebben voorgesteld is een algemeen bloedonderzoek: Dna, bloedstolling, chromosomenonderzoek, antilichamenonderzoek + schildklierwaarden. Wat ze nu niet gedaan hebben, maar de volgende keer wellicht wel (hoop van niet natuurlijk), het vruchtje zelf onderzoeken. En als laatst krijg ik nu een hysteroscopie. Tot nu toe zijn alle resultaten ok.

Wat ze in Jette nu ook nog doen (is nog in startfase), de Scsa test/dna fragmentatie bij partner. Bij ons was dat niet priotair volgens de arts terwijl ik van mening ben dat er misschien wel iets uit het onderzoek kan komen gezien de slechte kwaliteit/kwantiteit aan zaadcellen.

Morgen bellen ze mij op om de hysteroscopie in te plannen.

Bloempje08

Bericht door Bloempje08 » 26 mei 2019, 19:06

Iemand al meegemaakt?

Gisteren een licht positieve test (in de namiddag). Licht maar er is echt wel een streep (kwam er ook mooi binnen 5 minuten).

Vandaag negatief (ochtend). Geen pregnyl enkel progynova en Utrogstan. Ik moest wel veel plassen deze nacht en ochtend maar is niet dat ik dan tussendoor gedronken heb.

Allebei met Kruidvat 2v5. Mijn bloedafname is 12 dagen na tp, op 28/5.

Mocht iemand ervaring hebben met deze situatie, ik hoor het graag. :)
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie