ICSI-clubje

ICSI Forum
Jido

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 28 juni 2019, 11:38

Imera schreef: ↑
28 juni 2019, 11:10
Dag dames

Hier net telefoon gekregen dat test positief is. Goede hcg waarde MAAR weeral een lage progesteron en moet volgende week terug. Ik hoop dat het deze keer goedkomt, de laatste keren dat mijn progesteron laag was heb ik telkens een miskraam gehad.

Ik hoop zo hard dat het de derde keer goedloopt.

Voor alle dames tussen hoop en wanhoop, ik hoop zo hard dat het allemaal nog goedkomt... een bloeding is niet altijd slecht, maar snap jullie angsten... het volledig ICSI verhaal heeft mij al doen snappen dat een positieve test niet alles wil zeggen. Vreemd he, toen ik het daarnet hoorde aan de telefoon waren zowel ik als mijn partner zeer stil. İk zei enkel danku mevrouw. Niet blij, wel dankbaar én met een traantje van angst...

Voor diegene die aan het wachten, stimuleren,... zijn veel succes! Ik denk aan jullie!

Ps: 0,0 symptomen
Dikke proficiat, Imera!!

We snappen allemaal die angst.. Zeker aangezien je al 2x een miskraam bent moeten ondergaan...
Ik hoop zo met je mee dat het deze keer allemaal goed mag verlopen! De eerste hindernis is al genomen en je hebt toch al die positieve test. Nu vooruit kijken en zien wat er aan die progesteron gedaan kan worden. Zou de raad van Mich zeker uitzoeken en mss eens informeren of je nog iets extra kan bijkrijgen! Als het maar helpt!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

KATEDV

Bericht door KATEDV » 28 juni 2019, 11:47

Proficiat Imera!!
Denk ook dat het nog binnen normale waarden valt daar je pas volgende week terug bn moet doen.

Hope77

Bericht door Hope77 » 28 juni 2019, 12:22

Proficiat Imera!!!! Hopelijk is het een blijvertje...

Hier lukt het niet meer om normaal te functioneren, heb me al ziek gemeld. Weet niet wat denken of voelen. Ik weet dat dit niet goed is voor mijn zwangerschap maar ik ben mezelf al aan het voorbereiden dat het over en uit is.
En dit maakt me heel erg verdrietig, dokter zei dat we het niet mochten opgeven maar heb nooit echt geluk gehad dus zal nu ook wel niet zijn.
De echo ging als een waas over me heen, toen ik hoorde dat ze zei dat vruchtje 3mm was en wat klein voor 6w5, ze zag ook wel wat bloed in mijn baarmoeder. Pffff vind het spijtig dat ik geen echo foto heb gevraagd, althans we hebben er geen meegekregen.
Mentaal ben ik precies al afscheid aan het nemen en het lijkt of mijn kwaaltjes ook minder zijn.
Ik denk dat ik ook ga vragen of ik na 1 week niet terug mag langsgaan want 2 weken is echt lang om in onzekerheid te moeten leven
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

mich75

Bericht door mich75 » 28 juni 2019, 13:16

28 juni 2019, 11:33

Hoi Mich, neen... enkel dat ik de medicatie (utro) moest blijven gebruiken. İs dat een waarde dat kan stijgen? Mijn HCG waarde is wel dubbel zoveel (1000) als de vorige positieve testen..
De utro en Inprosub zijn beide progesteron en kunnen ook de waarde verhogen als je meer gebruikt.

Je progesteron moet min 10 zijn. Maar je kan altijd eens bellen om te vragen of je mag verhogen, je hebt tenslotte al een geschiedenis van lage progesteron en mk.

Sommige dames pakken er wel 8/dag om hun progesteron op te krikken.

En ik denk niet dat je echt teveel progesteron kan hebben (tijdens een zw). Bij mijn eerste zw vroeg ik de waarde en toen zeiden ze +60 en ik moest ook 3/dag verder nemen.

Bij de 2de heb ik de waarde niet meegekregen, maar was blijkbaar ok.

jillvdw

Bericht door jillvdw » 28 juni 2019, 17:01

Jido schreef: ↑
28 juni 2019, 11:38
Dag dames

Hier net telefoon gekregen dat test positief is. Goede hcg waarde MAAR weeral een lage progesteron en moet volgende week terug. Ik hoop dat het deze keer goedkomt, de laatste keren dat mijn progesteron laag was heb ik telkens een miskraam gehad.

Voor alle dames tussen hoop en wanhoop, ik hoop zo hard dat het allemaal nog goedkomt... een bloeding is niet altijd slecht, maar snap jullie angsten... het volledig ICSI verhaal heeft mij al doen snappen dat een positieve test niet alles wil zeggen. Vreemd he, toen ik het daarnet hoorde aan de telefoon waren zowel ik als mijn partner zeer stil. İk zei enkel danku mevrouw. Niet blij, wel dankbaar én met een traantje van angst...

Voor diegene die aan het wachten, stimuleren,... zijn veel succes! Ik denk aan jullie!

Dikke proficiat, Imera!!

We snappen allemaal die angst.. Zeker aangezien je al 2x een miskraam bent moeten ondergaan...
Ik hoop zo met je mee dat het deze keer allemaal goed mag verlopen! De eerste hindernis is al genomen en je hebt toch al die positieve test. Nu vooruit kijken en zien wat er aan die progesteron gedaan kan worden. Zou de raad van Mich zeker uitzoeken en mss eens informeren of je nog iets extra kan bijkrijgen! Als het maar helpt!
Proficiat Imera!!! Ik duim ook mee dat het derde keer goede keer is voor jou...!!!

@Jido: met mij alles goed - ik voel me 'normaal'. Probeer niet te zoeken achter eventuele wel of geen symptomen... alles kan zo anders zijn, elke zwangerschap maar ook van persoon tot persoon dus ja... ik wacht nog in volle spanning tot 8/7 en geen idee wat ik ga mogen verwachten.... gewoon ondergaan, een andere keuze is er niet.
Ondertussen kijk ik mee uit naar je resultaat volgende week en blijf ik nog even positief denken voor je alvast :-)
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

MenSte

Bericht door MenSte » 28 juni 2019, 17:26

Dag dames

Proficiat Imera!!

Om je even wat geruster te stellen over je progesteronwaarde: ik had een progesteron van amper 8, terwijl het absolute minimum 10 is. Ik nam op dat moment al 3x utrogestan per dag (vaginaal), maar omdat mijn progesteron zo laag was, moest ik onmiddellijk 2x utrogestan oraal per dag bijnemen. En dat heeft echt geholpen want ik ben ondertussen 12 weken zwanger! Ik hoop voor jou op dezelfde uitkomst!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Imera

Bericht door Imera » 28 juni 2019, 20:50

MenSte schreef: ↑
28 juni 2019, 17:26
Dag dames

Proficiat Imera!!

Om je even wat geruster te stellen over je progesteronwaarde: ik had een progesteron van amper 8, terwijl het absolute minimum 10 is. Ik nam op dat moment al 3x utrogestan per dag (vaginaal), maar omdat mijn progesteron zo laag was, moest ik onmiddellijk 2x utrogestan oraal per dag bijnemen. En dat heeft echt geholpen want ik ben ondertussen 12 weken zwanger! Ik hoop voor jou op dezelfde uitkomst!
Danku allemaal! Ze hebben niet gezegd dat ik het moet verhogen, maar ik ga dit zelf wel doen denk ik. Heb wel niet genoeg utro, dus bel ik maandag voor een extra voorschrift. İk hoop dat het een fluctuerende waarde is en dat het tegen volgende week van zelf stijgt (samen met de hcg uiteraard)

Sannedv

Bericht door Sannedv » 28 juni 2019, 22:23

28 juni 2019, 20:50
MenSte schreef: ↑
28 juni 2019, 17:26
Dag dames

Proficiat Imera!!

Danku allemaal! Ze hebben niet gezegd dat ik het moet verhogen, maar ik ga dit zelf wel doen denk ik. Heb wel niet genoeg utro, dus bel ik maandag voor een extra voorschrift. İk hoop dat het een fluctuerende waarde is en dat het tegen volgende week van zelf stijgt (samen met de hcg uiteraard)

Fingers crossed! 🤞🤞🤞🍀🍀🍀
Ik hoop zoooo dat het lukt!

Ik denk dat utro gewoon verhogen al geen slecht plan is!
Gogogo, deze blijft 9 maanden plakken volgens mij!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv

Bericht door Sannedv » 28 juni 2019, 22:29

Hope77 schreef: ↑
27 juni 2019, 16:19
Helaas hebben we niet zo goed nieuws gekregen, vruchtje was nog maar 3mm en geen hartje gezien. Dokter zei dat het op het randje was en nog niet op te geven. Volgens haar berekening kon het wel en moeten we over 2 weken teruggaan voor echo. Alles kon nog... ik heb me al kapotgehuild en weet het niet meer. Volgens berekening ben ik 6w5 ver😭😭😭
Oh Hope, wat een klote nieuws!
Ik hoop zo dat het nog goed komt 🍀😘

Goed idee denk ik om te vragen of je een weekje vroeger terug mag voor een tweede echo. Die onzekerheid is idd niet gezond en moeilijk vol te houden.

Hele dikke knuffel
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

wens2020

Bericht door wens2020 » 28 juni 2019, 22:30

Ik heb het idee dat het hier niet meer goed zit.
Mijn zwangerschapsgevoel is sinds gisteren compleet verdwenen. Mijn op hol geslagen hormonen zijn weg, mijn harde opgezette buik, de vermoeidheid, het rare gevoel in mijn buik, urine is terug licht, 's nachts lig ik niet meer wakker, rare dromen zijn weg, mijn maagzuur en mijn borsten. Ik voel me nu terug de oude. Echt elk ding is weg :(
Ik vrees voor een missed abortion.
Die stress is echt niet goed voor mij.

nieuweling

Bericht door nieuweling » 28 juni 2019, 23:12

Sannedv schreef: ↑
28 juni 2019, 22:29
Hope77 schreef: ↑
27 juni 2019, 16:19
Helaas hebben we niet zo goed nieuws gekregen, vruchtje was nog maar 3mm en geen hartje gezien. Dokter zei dat het op het randje was en nog niet op te geven. Volgens haar berekening kon het wel en moeten we over 2 weken teruggaan voor echo. Alles kon nog... ik heb me al kapotgehuild en weet het niet meer. Volgens berekening ben ik 6w5 ver😭😭😭
Oh Hope, wat een klote nieuws!
Ik hoop zo dat het nog goed komt 🍀😘

Goed idee denk ik om te vragen of je een weekje vroeger terug mag voor een tweede echo. Die onzekerheid is idd niet gezond en moeilijk vol te houden.

Hele dikke knuffel
Het is inderdaad de onzekerheid die moeilijk vol te houden is. Ik hoop zo dat het toch nog goed komt met jou en met iedereen hier.

Wij weten niet goed wat te denken. Gisterenmorgen heeft vriendin haar bloeding gehad, wat op de wc en daarna nog 3 keer bij het afvegen of inbrengen van de utrogestan.
Vandaag heeft ze verder niets meer gehad. Geen krampen. Vriendin heeft er nog goede moed in. Maar weet niet wat denken. Morgen mogen we langs gaan bij de dokter.

L91

Bericht door L91 » 29 juni 2019, 10:40

Hallo allemaal,

Gisteren dan uiteindelijk toch mijn (eerste) punctie gehad. 11 eicellen werden gevonden.
Zonet telefoon gekregen dat er 8 bruikbaar waren en dat 7 daarvan bevrucht zijn.
Ik vermoed dat dit een goed resultaat is? Weet iemand hoeveel procent gemiddeld nog afvalt tot aan dag 5?

Spannende/bange/hoopvolle groetjes!
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

ZonderZorgen

Bericht door ZonderZorgen » 29 juni 2019, 21:18

Ze gokken op 70% dat de 5 dagen haalt.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Imera

Bericht door Imera » 29 juni 2019, 21:26

L91 schreef: ↑
29 juni 2019, 10:40
Hallo allemaal,

Gisteren dan uiteindelijk toch mijn (eerste) punctie gehad. 11 eicellen werden gevonden.
Zonet telefoon gekregen dat er 8 bruikbaar waren en dat 7 daarvan bevrucht zijn.
Ik vermoed dat dit een goed resultaat is? Weet iemand hoeveel procent gemiddeld nog afvalt tot aan dag 5?

Spannende/bange/hoopvolle groetjes!
7/11 bevrucht is al mooi, hoeveel er nadien afvallen, heb ik geen idee eigenlijk. Bij mij was het 50%.
Wanneer krijg je een terugplaatsing? Dag 3 of 5?

wens2020

Bericht door wens2020 » 29 juni 2019, 21:29

Dat hangt ook heel erg van de kwaliteit af en van het labo.
In Edegem viel bij mij juist minimaal 70% af van de bevruchte eicellen tot dag 5. De dokter gaf na 4 puncties eerlijk toe dat hun labo niet te vergelijken was met Jette en als ik nog kans wou maken ik over moest stappen.
Effectief bleef er toen 4 keer zoveel over en de kwaliteit was ook veel beter.

Plaats reactie