IUI-clubje

IUI Forum
Melissa00

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 26 juli 2020, 10:27

Pindanootje ik voel exact wat je wil zeggen.. op die moment zou je gewoon willen verdwijnen van die tafel. Het gaat er ooit wel een keertje inzitten voor jou, maar tot die dag gaat het elke keer een strijd zijn als er babynieuws van iemand anders komt 🙁.

Heb ondertussen zelf lopen piekeren omdat ik niet goed weet hoe ik dit moet aanpakken.
Mijn zus in terug bezig voor een kindje. Uit het verleden weten we dat zij heel snel zwanger is, maar nu stuurde ze mij donderdag een heel licht positieve test (zo een vroege, 6 dagen voor nod). Ze vroeg me wat ik er van vond 🤦🏻‍♀️. Ik heb heel droogjes geantwoord dat het nog alle kanten op kon, maar eigenlijk wil ik op een niet brutale manier zeggen dat ik liever niet weet of ze wel of niet zwanger is. Het is haar gegund, ze is echt een hele goeie mama maar het is zo pijnlijk voor mijn man en ik. Ze is nochtans op de hoogte van onze situatie, maar zoals jullie vaak zeggen, als je er niet zelf hebt ingezeten.. Hoe vinden jullie dat ik dit moet zeggen?
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Elvira

Bericht door Elvira » 26 juli 2020, 10:31

Pindanootje schreef: ↑
26 juli 2020, 10:16
Merci voor jullie lieve reacties dames. Nee gelukkig is het iemand die we amper zien.. En ook echt geen "mama type" dus het onverwachte ervan kwam gewoon extra hard aan denk ik. Iemand die er totaal niet mee bezig is en geen enkele moeite voor doet en hup meteen 1ste poging tweeling. Bij thuiskomst heb ik er traantjes om moeten laten en vanmorgen alweer. Ergens is het heel stom. Maar zal er wel bij horen zeker. Als ik nu wist dat het bij ons ook volgende poging zou lukken dan kon ik het allemaal makkelijk loslaten en oprecht blij zijn voor elke zwangere vrouw. Maar het is die onzekerheid over de toekomst dat het zo moeilijk maakt.
En omdat niemand vh groepje over onze situatie wist, bleven ze ook extra lang over die zwangerschap door ratelen natuurlijk. En toen was het ook de moment niet meer om te zeggen "ah toevallig van je babies want wij zijn onverklaard onvruchtbaar".. 🙄
Dat klinkt als een moeilijke avond inderdaad... En jouw reactie snap ik volledig, het is toch onwijs confronterend als zoiets gebeurt, want je zou zelf zo graag dat nieuws een kunnen geven aan je vrienden en familie! Ik had juist hetzelfde met een goede vriendin laatst, ik wist wel dat ze net gestopt was met de pil, maar zij was dus ook na 2 maanden al zwanger. Nou ik heb er echt moeite mee gehad en in de auto naar huis ook moeten huilen. Dus voel je zeker niet slecht over jouw reactie.
Ik zou willen dat we een glazen bol hadden en wisten hoe dit traject zou aflopen! De onzekerheid is echt vermoeiend he...
Wij hebben morgen ons laatste gesprek voor ivf, benieuwd wat we dan weer allemaal gaan bijleren.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Elvira

Bericht door Elvira » 26 juli 2020, 10:33

Melissa00 schreef: ↑
26 juli 2020, 10:27
Pindanootje ik voel exact wat je wil zeggen.. op die moment zou je gewoon willen verdwijnen van die tafel. Het gaat er ooit wel een keertje inzitten voor jou, maar tot die dag gaat het elke keer een strijd zijn als er babynieuws van iemand anders komt 🙁.

Heb ondertussen zelf lopen piekeren omdat ik niet goed weet hoe ik dit moet aanpakken.
Mijn zus in terug bezig voor een kindje. Uit het verleden weten we dat zij heel snel zwanger is, maar nu stuurde ze mij donderdag een heel licht positieve test (zo een vroege, 6 dagen voor nod). Ze vroeg me wat ik er van vond 🤦🏻‍♀️. Ik heb heel droogjes geantwoord dat het nog alle kanten op kon, maar eigenlijk wil ik op een niet brutale manier zeggen dat ik liever niet weet of ze wel of niet zwanger is. Het is haar gegund, ze is echt een hele goeie mama maar het is zo pijnlijk voor mijn man en ik. Ze is nochtans op de hoogte van onze situatie, maar zoals jullie vaak zeggen, als je er niet zelf hebt ingezeten.. Hoe vinden jullie dat ik dit moet zeggen?
Goh wat een moeilijke ook... ik heb tegen die vriendin van mij gezegd dat ze me tijd moet geven om het nieuws te verwerken, en dat ik niet altijd mega blij kan zijn voor haar als het over haar zwangerschap gaat. Dat dit niks te maken heeft met het feit dat ik die niet wil voor haar, maar het confronterend is voor mijn eigen verdriet. Ik weet niet of ze het 100% begrijpt, maar ik vond het wel belangrijk om uit te leggen dat ik er moeilijk mee om kan gaan. Dan kan je alleen maar hopen op wat meer begrip. Ik denk dat het belangrijk is om er over te communiceren (omdat je zus het toch al weet) en een beetje je grenzen te stellen, om jezelf te beschermen?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 26 juli 2020, 12:04

Wat een lastige situatie van je zus Melissa.. Ik zou ook gewoon eerlijk proberen te zeggen dat dit heel hard binnen komt bij jou en je verdriet geeft, en dat je er even wat minder betrokken bij wil worden. Natuurlijk gun je je zus alles maar het is gewoon heel dubbel en confronterend en ook al kan ze zich er moeilijk in verplaatsen, misschien kan ze het toch accepteren en rekening houden met jou..
Ik vind het al moeilijk als vriendinnen en kennissen met dit nieuws komen, je zus staat nog zoveel dichterbij, wat moet dit enorm heftig voor je zijn :(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta

Bericht door Atalanta » 26 juli 2020, 12:21

@ Sarah: ik ben ook niet echt thuis in het IVF traject, zal je niet kunnen helpen, sorry. Veel succes wel, 31/07 komt dichterbij!

@Babske: heb je nu getest? Ben benieuwd naar je resultaat. Ik voel zoals steeds niets, dus heb al een voorgevoel welke richting het uit gaat..

@Pindanootje: sterkte meid, we kennen allemaal het gevoel waar je jezelf doorgesleurd hebt gisteren! Moedig. Ik ga ook soms mijn tranen even verbijten op het toilet. Er zijn wel meer en meer vrienden die van ons probleem afweten, en het doet deugd zoveel steun te krijgen.
Je staat er niet alleen voor! Sterkte!

@Melissa: zo vreemd dat je zus dat zelf niet aanvoelt dat ze voor dat prille geluk misschien beter niet bij jou ten rade moet komen :? Ik zou niet kunnen laten om het door te steken.. ik had wrs iets gezegd als ‘misschien moet je die streep eens tonen aan iemand die het wel al zelf heeft mogen meemaken..’
Laatst gewijzigd door Atalanta op 31 juli 2020, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 26 juli 2020, 12:29

Neleverdwaald schreef: ↑
24 juli 2020, 12:32
ZonderGeduld schreef: ↑
21 juli 2020, 11:00
Hallo iedereen,

ik heb me zopas aangemeld op het forum, op zoek naar steun en gelijkaardige verhalen.
Ik vat kort onze situatie samen: Na een miskraam op 7 weken en 13 maanden proberen zijn we naar de fertiliteitsarts gestapt. Al snel kreeg mijn man de diagnose teratozoöspermie , dit wil zeggen dat de zaadcellen een afwijkende vorm hebben. Slechts een klein % van de zaadcellen zijn goed.

Daarop kregen we het advies om te starten met IUI om zo enkel de goede zaadcellen te benutten. Ondertussen hebben we onze eerste poging gehad vorige maand. Na 3 echo's was het tijd voor de Pregnylspuit, een dag later volgde de IUI, 13 dagen daarna kwamen m'n maandstonden erdoor.
Deze vrijdag opnieuw de eerste echo om ronde 2 in te zetten.

Graag volg ik vanaf nu mee in jullie verhalen!

Groetjes
Bo
Dag Bo

Graag reageer ik nog even op je berichtje. Ik lees hier de blog diagonaal wel eens mee omdat wij ook al 2x in het traject gezeten hebben. Ook bij ons is er een diagnose van slechte morfologie. In 2017 bij onze zwangerschapspoging was dat zelfs 0% normaal gevormde zaadcellen. Ik zag het nut dus niet direct in van IUI omdat ik het me voorstelde als zo'n vormenspeelgoedje waarbij een vierkant blokje door een rond gaatje moest. En als er totaal geen ronde blokjes zijn, hoe kan het dan in godsnaam werken??? Maar niets was minder waar... Direct prijs vanaf de eerste poging. Om maar te zeggen, hou de moed erin! Je bent al zwanger geweest dus je kansen lijken me zeker goed! Success! Uiteraard ook aan alle andere dames hier.
Merci voor de lieve woorden!
x
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Babske84

Bericht door Babske84 » 26 juli 2020, 12:31

De test was helaas negatief. Het was een heel late eisprong (pas na 21-22 dagen), dus had er niet veel van verwacht.
Op naar de volgende! We geven de moed niet op 👊🏼
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 26 juli 2020, 12:36

@Pindanootje & @Melissa - Wat pijnlijk inderdaad, zo'n avond kan dan wel heel lang duren. Melissa, hopelijk kan je erover praten met je zus. Ik heb op dit moment ook 2 vriendinnen dichtbij die zwanger zijn. Wel beiden na een heel lang traject. Aangezien zij weten wat het is, kunnen we er goed over praten. Het is inderdaad zo dat mensen die er niet mee zijn geconfronteerd, het soms niet begrijpen.

Als ik een tip kan geven , ik ben gewoon eerlijk over de situatie tegen iedereen, dan krijg je al veel minder opmerkingen en vragen over de kinderwens. Het is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar ik ben van nature een open persoon.

Onze gyn zei ook dat we 6 pogingen IUI hebben voor we overgaan op IVF. Daarnaast vertelde ze direct erna dat het bespreekbaar is om na 4 pogingen over te gaan. Ik weet nog niet hoe ik me daarbij voel.

Gisteren laatste controle-echo gehad, follikel 20mm. Deze ochtend de Pregnylspuit gehad en dan morgen terug inseminatie. Het startschot van 2 lange wachtweken.

Hebben jullie ook veel bijwerkingen van Pregnyl?

@Babske: Spijtig van de negatieve test. Veel succes in je volgende cyclus! Ik duim mee
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 26 juli 2020, 12:53

@zondergeduld: veel succes morgen! Heb nog nooit last gehad van de Pregnyl, enkel van de amelgen (progesteronpillen) achteraf.

Bedankt iedereen voor de raad, ik ga proberen langs te gaan bij men zus om het haar persoonlijk zeggen, niet via sms.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 26 juli 2020, 13:29

Atalanta, ik vind jouw reactie wel een hele goede eigenlijk :D "misschien moet je dat vragen aan iemand die het al heeft mogen meemaken" schitterend, die onthou ik :)

Babs wat jammer vd negatieve uitslag :( :( Balen he... Dat je volgende keer meer geluk mag hebben 🍀
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2020, 14:23

Vraagje: Ik heb zo net bloed verloren, niet veel maar toch genoeg om ff te panikeren, morgen moet ik terug voor een follikelmeting, heeft iemand dit al voorgehad??? Bloedverlies voor eisprong? Maak me wat zorgen?
Ik moet vanavond ook nog een spuit zetten?

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 26 juli 2020, 15:50

Minosh schreef: ↑
26 juli 2020, 14:23
Vraagje: Ik heb zo net bloed verloren, niet veel maar toch genoeg om ff te panikeren, morgen moet ik terug voor een follikelmeting, heeft iemand dit al voorgehad??? Bloedverlies voor eisprong? Maak me wat zorgen?
Oei nee, geen ervaring mee 😕..

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 26 juli 2020, 15:52

Hoi Minosh,

Wat vervelend voor je. Was het nieuw (helder, roze) bloed? Of eerder donkerrood/bruin? Ikzelf heb soms een aantal dagen na mijn menstruatie af en toe nog wat bloedverlies.
Ik zou gewoon de prik zetten zoals gepland en morgen uitleg vragen bij je bezoek. Proberen rustig te blijven is het belangrijkste denk ik.

Succes!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 26 juli 2020, 15:53

Ik heb dit ook nog niet gehad nee. Heb je ook pijn? Misschien is er een huisarts van wacht die je even kan bellen om te overleggen als je je zorgen maakt! Of staat er iets over in de bijsluiter? Ik denk op zich niet dat het iets heel alarmerends hoeft te zijn maar ik ben ook geen arts natuurlijk 😬
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2020, 16:26

Merci voor de tips.
Geen pijn of iets anders... mijn eisprong moet er wel aankomen omdat ik ook “vruchtbaar slijm” verlies... Wel nog geen positieve ovulatietest.
Het is echt helder bloed,niet zoals mijn menstruatie,...
Ik lees dat het ovulatiebloeding kan zijn, ...
Ik ga gewoon mijn spuit zetten en proberen rustig te blijven tot morgenvroeg, en hopelijk is mijn eisprong niet weg...

Plaats reactie