IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Melissa00

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 28 juli 2020, 10:39

Pindanootje schreef: ↑
28 juli 2020, 10:15
Net vd apotheek terug, blijkbaar zijn de naaldjes helemaal niet los te verkrijgen.. Ze kon ze enkel per 100 bestellen zei ze en dat zou me 116euro kosten. Dat vond ik echt belachelijk want ik hoor ze gratis mee te krijgen uit ZH en kom er maar 1 tekort! Dus ik bel de consulente. Zegt die dat ik ze ofwel helemaal in het ZH moet komen ophalen, ofwel de verpleegkundige gewoon 1 naaldje moet laten hergebruiken en even met fysiologisch water reinigen.. Ben er echt kwaad om eigenlijk. Wat een gedoe is dit nu weet allemaal.
Zouden jullie dat ook gewoon 1x hergebruiken of toch maar het uur extra rondrijden?
Is dat een gewone injectienaald? Want ik heb onlangs van die optreknaalden (dikkere injectienaald) per 10 ofzo kunnen kopen bij de apotheek.
Ik zou anders even bij een andere apotheek horen of eventueel via je huisarts?
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

mich75

Bericht door mich75 » 28 juli 2020, 10:46

28 juli 2020, 10:15
Net vd apotheek terug, blijkbaar zijn de naaldjes helemaal niet los te verkrijgen.. Ze kon ze enkel per 100 bestellen zei ze en dat zou me 116euro kosten. Dat vond ik echt belachelijk want ik hoor ze gratis mee te krijgen uit ZH en kom er maar 1 tekort! Dus ik bel de consulente. Zegt die dat ik ze ofwel helemaal in het ZH moet komen ophalen, ofwel de verpleegkundige gewoon 1 naaldje moet laten hergebruiken en even met fysiologisch water reinigen.. Ben er echt kwaad om eigenlijk. Wat een gedoe is dit nu weet allemaal.
Zouden jullie dat ook gewoon 1x hergebruiken of toch maar het uur extra rondrijden?
Misschien even de thuisverpleegkundige contacteren om te horen of zij geen extra naaldje heeft en anders naar een paar apothekers bellen, er zal er wel eentje zijn die ze per 1 of 10 verkoopt.

Ik heb hier nog een hele voorraad liggen van verschillende naaldjes, ik denk dat je van het Limburgse bent, maar de kans dat we kort bijeen wonen is klein, maar anders mocht je ze hier komen halen.

Als het echt niet lukt is het hergebruiken wel een optie, maar het kan zijn dat de naald niet meer zo scherp is en dat het dan pijnlijker is.

Ps: Weer typisch ZOL :(

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 28 juli 2020, 10:55

Na wat rondbellen inderdaad een oplossing. De thuis veroleegkundige had nog een ander naaldje liggen, wel andere afmetingen (korter) maar consulente zei dat dat prima was. Zolang het op de pen past is het goed. Dus normaal gezien is het opgelost :) Merci voor het meedenken lieve dames 😘
Laatst gewijzigd door Pindanootje op 28 juli 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh

Bericht door Minosh » 28 juli 2020, 11:58

@ pindanootje: Ik ben blij dat het opgelost is. 😊

Hier kan het wachten beginnen.
Het ziekenhuis zei dat ik er vertrouwen in moet hebben dat de eileider het kan overnemen. 🀞🀞🀞🀞🀞🀞🀞

fossie

Bericht door fossie » 28 juli 2020, 12:25

Minosh schreef: ↑
28 juli 2020, 11:58

Het ziekenhuis zei dat ik er vertrouwen in moet hebben dat de eileider het kan overnemen. 🀞🀞🀞🀞🀞🀞🀞
Veel succes, wij duimen allemaal mee! 🀞🀞

Tweede poging is bij mij opnieuw mislukt, net mijn regels gekregen. Die laatste dagen vΓ³Γ³r je NOD zijn zo zenuwslopend. Op naar een nieuwe poging dan maar. Ik had bij deze tweede poging een latere eisprong dan verwacht, zou ik nu best vragen of ik iets moet nemen? Heb enkel pregnyl moeten spuiten de dag voor de inseminatie, maar nog nooit iets anders moeten nemen. Vraag ik dat best zelf of zouden ze dat wel zeggen mocht het nodig zijn?
BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!

Elvira

Bericht door Elvira » 28 juli 2020, 12:35

fossie schreef: ↑
28 juli 2020, 12:25
28 juli 2020, 11:58

Veel succes, wij duimen allemaal mee! 🀞🀞

Tweede poging is bij mij opnieuw mislukt, net mijn regels gekregen. Die laatste dagen vΓ³Γ³r je NOD zijn zo zenuwslopend. Op naar een nieuwe poging dan maar. Ik had bij deze tweede poging een latere eisprong dan verwacht, zou ik nu best vragen of ik iets moet nemen? Heb enkel pregnyl moeten spuiten de dag voor de inseminatie, maar nog nooit iets anders moeten nemen. Vraag ik dat best zelf of zouden ze dat wel zeggen mocht het nodig zijn?
Pindanootje gelukkig is het opgelost voor jou! Pff wat een stress wel he :(
Minosh, succes met de wachtweken, ik duim voor je mee!
Fossie spijtig om te horen, veel sterkte :( Ik vind ook altijd de laatste dagen voor de NOD het moeilijkst... die zenuwen! Ik heb al veel vragen gesteld aan de hand van wat ik hier allemaal lees - meestal hebben ze er een goede uitleg voor maar dan ben je wel gerust gesteld. Dus ik zou het zeker vragen al is het enkel voor je gemoedsrust.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 28 juli 2020, 12:51

Ja die spuitjes toestand gaf me wel even stress en boosheid maar zal ook door de hormonen komen dat ik er zo zwaar aan tilde waarschijnlijk.. πŸ™ˆ

Heb ombelet vandaag ook nog gebeld om eindelijk onze uitslagen vh labo te horen (11juni opgestuurd πŸ™„). Hij was weer zeer kort want had het druk, eerst zei hij iets van "verminderde waarden" dus ik zette snel m'n luidspreker op voor m'n vriend. En toen was het ineens dat alles goed was voor Iui. Duidelijk m'n dossier niet aan het bekijken want hij zei "ja bel dus maar als je menstruatie hebt om met Puregon te starten he" terwijl ik al sinds vrijdag bezig ben. Ben er niet eens op ingegaan want hij wou duidelijk van me af dus heb gewoon geantwoord "okΓ© dan bel ik wel, dag".
Ik vraag de verslagen wel eens op bij de huisarts en lees het zelf wel eens door want heb echt het gevoel dat ik aan hem weinig heb.

Wat jammer Fossie :( ik zou alles waarover je vragen hebt toch inderdaad zelf bespreekbaar maken want als je er van uitgaat dat zij er wel aan zullen denken, en ze doen 't niet, is dat super frustrerend. En afgaande op m'n eigen ervaringen tot nu toe denken ze aan vanalles niet.
Ook nu bijvoorbeeld, laatste IUI poging, niemand die me zegt dat we de ivf papieren in gang moeten zetten of gesprekken plannen, dus moet ik ook zelf achtereen πŸ™„
7/2018 pilstop

Atalanta

Bericht door Atalanta » 28 juli 2020, 13:08

Melissa00 schreef: ↑
28 juli 2020, 9:09
28 juli 2020, 8:01
Atalanta schreef: ↑
27 juli 2020, 22:44
Goh vrijdag zou mijn menstruatiedag moeten zijn en nu toch weeral wat bloed verloren ondanks 3x Utrogestan/dag. Ik ben echt ontgoocheld :( ik bel morgen eens om te horen of het nog wel de moeite is Utrogestan verder te nemen nu?! :s

=> veel mislukkingen vandaag precies, aan iedereen good luck met de volgende poging!
Wat erg seg!!! Ik snap de ontgoocheling, iedere x goede moed tot die periode er terug aankomt.
Ik zou zeker ook horen. Volgens mij heeft het geen zin om dit te nemen als ze er willen doorkomen.
Sterkte de komende dagen❀️
Ik denk dat je zal kunnen stoppen, als de test negatief is en ze willen doorkomen.. heb dat ook al eens gehad. Heb je hen al kunnen bereiken? X

Ik moet inderdaad gewoon stoppen. Ik hoop dat ze snel doorkomen nu, maar vrees dat het pas vrijdag zal zijn. We vertrekken normaal 8 aug op vakantie, maar mss wachten we wel tot na de derde poging?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Atalanta

Bericht door Atalanta » 28 juli 2020, 13:14

28 juli 2020, 12:51
Ja die spuitjes toestand gaf me wel even stress en boosheid maar zal ook door de hormonen komen dat ik er zo zwaar aan tilde waarschijnlijk.. πŸ™ˆ

Heb ombelet vandaag ook nog gebeld om eindelijk onze uitslagen vh labo te horen (11juni opgestuurd πŸ™„). Hij was weer zeer kort want had het druk, eerst zei hij iets van "verminderde waarden" dus ik zette snel m'n luidspreker op voor m'n vriend. En toen was het ineens dat alles goed was voor Iui. Duidelijk m'n dossier niet aan het bekijken want hij zei "ja bel dus maar als je menstruatie hebt om met Puregon te starten he" terwijl ik al sinds vrijdag bezig ben. Ben er niet eens op ingegaan want hij wou duidelijk van me af dus heb gewoon geantwoord "okΓ© dan bel ik wel, dag".
Ik vraag de verslagen wel eens op bij de huisarts en lees het zelf wel eens door want heb echt het gevoel dat ik aan hem weinig heb.

Wat jammer Fossie :( ik zou alles waarover je vragen hebt toch inderdaad zelf bespreekbaar maken want als je er van uitgaat dat zij er wel aan zullen denken, en ze doen 't niet, is dat super frustrerend. En afgaande op m'n eigen ervaringen tot nu toe denken ze aan vanalles niet.
Ook nu bijvoorbeeld, laatste IUI poging, niemand die me zegt dat we de ivf papieren in gang moeten zetten of gesprekken plannen, dus moet ik ook zelf achtereen πŸ™„
Sorry dat ik je spuitenavontuur nu pas lees. Ik heb al een paar keer spuiten opnieuw gebruikt omdat ik er te weinig had. Gewoon ontsmet..

Ik heb al vaak tegen vrienden gezegd 'het meest frustrerende is niet dat die baby er niet meteen komt, maar wel dat ik continu het gevoel heb dat ik niet echt geholpen word en ik altijd maar zelf alles moet ontdekken/voorstellen.'
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Mitte

Bericht door Mitte » 28 juli 2020, 17:19

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75

Bericht door mich75 » 28 juli 2020, 17:45

Mitte schreef: ↑
28 juli 2020, 17:19
28 juli 2020, 13:08

Ik denk dat je zal kunnen stoppen, als de test negatief is en ze willen doorkomen.. heb dat ook al eens gehad. Heb je hen al kunnen bereiken? X

Ik moet inderdaad gewoon stoppen. Ik hoop dat ze snel doorkomen nu, maar vrees dat het pas vrijdag zal zijn. We vertrekken normaal 8 aug op vakantie, maar mss wachten we wel tot na de derde poging?
Dus vrijdag is pas 14d na je IUI en je mag vandaag al stoppen met utro omdat je een beetje bloed verloor gisteren (dus op dag 10)? Dat vind ik wel straf eigenlijk... voor hetzelfde geld is het nog de innesteling? Ik mag van de gyn echt nooit stoppen met progesteron voor de bloedname..
Tja, zo zie je maar dat niet elke arts of crg hetzelfde werken, maar ik volg Mitte.

Babske84

Bericht door Babske84 » 28 juli 2020, 18:24

Mitte schreef: ↑
28 juli 2020, 17:19
28 juli 2020, 13:08

Dus vrijdag is pas 14d na je IUI en je mag vandaag al stoppen met utro omdat je een beetje bloed verloor gisteren (dus op dag 10)? Dat vind ik wel straf eigenlijk... voor hetzelfde geld is het nog de innesteling? Ik mag van de gyn echt nooit stoppen met progesteron voor de bloedname..
Ik heb mn menstruatie op amper 9 dagen na de inseminatie...kan dit? Dacht dat het 12-14 dagen duurde, maar als ik dit nu lees twijfel ik. Ze zijn helemaal niet zo fel als anders...anderzijds: de test was wel negatief (vroege test)
Normaal moet ik dus morgen met Clomid starten, hopelijk zijn het dus echt mn regels en niets anders. (Ben op vakantie dus kan geen bloed laten nemen)
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 28 juli 2020, 18:40

9 dagen na inseminatie is wel extreem snel om al ongesteld te zijn... Duurt het niet altijd 12 dagen minstens?
Zelf zou ik dan eerder aan innesteling denken inderdaad. En dat het vroege testje gewoon nog te vroeg is. Test op 14d erna nog eens met een gewone zou ik zeggen.
Maarja dan zit je natuurlijk met het dilemma vd clomid al opstarten of niet....
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 28 juli 2020, 18:48

Babske84 schreef: ↑
28 juli 2020, 18:24
Ik heb mn menstruatie op amper 9 dagen na de inseminatie...kan dit? Dacht dat het 12-14 dagen duurde, maar als ik dit nu lees twijfel ik. Ze zijn helemaal niet zo fel als anders...anderzijds: de test was wel negatief (vroege test)
Normaal moet ik dus morgen met Clomid starten, hopelijk zijn het dus echt mn regels en niets anders. (Ben op vakantie dus kan geen bloed laten nemen)

'Normaal' begint je ms 14(12-16) dagen na eisprong. Iemand met een cyclus van 28 dagen kan ook steeds een late eisprong hebben en dus een kortere luteale fase. Als die luteale fase korter is dan 10 dagen is het zo goed als onmogelijk om een bevrucht eitje te laten innestelen. Als de dr dit vaststelt, of jijzelf dmv ovulatietesten dan kan de arts progesteron (bv Utrogestan) voorschrijven om zo die luteale fase te verlengen.
Ook moet je progesteron hoog genoeg zijn om de zwangerschap te laten doorgaan.

Als je pril zwanger bent kan je een innestelingsbloeding hebben, die is over het algemeen een pak minder dan gewone ms. Sommige dames blijven hun hele zwangerschap hun ms krijgen, dus bloed betekent niet altijd iets negatiefs.

Ook nog dit: er zijn een aantal vroege testen die minder gevoelig zijn dan de gewone testen.

Als een bn niet mogelijk is, eventueel zelf nog eens testen of je arts bellen.

Mitte

Bericht door Mitte » 28 juli 2020, 19:09

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie