IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 10 augustus 2020, 18:27

@liesbeth ah zo spijtig meid!! Dat telefoontje slaat absoluut binnen als een bom ja. De eerste keer met Iui toen ze mij belden was ik er ook een wrak na.
Je hoeft nog niet direct terug strijdvaardig te zijn, even verdrietig en boos zijn kan ook goed doen.
En onenigheid is er overal, hier ook.. Ook zonder Iui traject 😂
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 10 augustus 2020, 20:34

Minosh schreef: ↑
10 augustus 2020, 13:53
De afgelopen dagen echt heel veel geweend, een echt dipje gehad. Ruzie gehad met mijn vriend. Het wordt ons allemaal wat te veel,... Het is precies een straatje zonder einde en iedere keer weer een zware teleurstelling. We moeten toch wel sterk zijn in dit traject.
Ik heb echt nood aan even weg te zijn, ... , ik hoop echt dat we allemaal snel zwanger mogen worden en blijven
@Minosh: hier niet veel beter.. Ik loop daar toch altijd een paar dagen ambetant van rond. Mijn man is dan wel weer de optimist die zegt volgende keer beter.
Het vraagt inderdaad veel van jezelf en je relatie op sommige momenten. Probeer toch maar heel hard te genieten van wat tijd met jullie 2, en daarna met goeie moed weer verder.

Een vriendin van mij zegt altijd: alles komt goed, soms moet je even wachten, maar alles komt goed. Daar blijf ik me dan maar aan vasthouden.

Ik heb vandaag de nieuwe afspraak vastgelegd voor de controle-echo, deze maand is mijn vaste gynae in verlof en moet ik dus bij haar assistent. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in, duimen maar dat het goed komt.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Babske84

Bericht door Babske84 » 10 augustus 2020, 21:21

fossie schreef: ↑
10 augustus 2020, 14:58
Ai Minosh toch, we leven allemaal met je mee, en snappen je maar al te goed. Elke keer die hoop en dan die teleurstelling, dat weegt hé. Ze zeggen dat je het soms van je af moet zetten, maar voor zoiets bestaat geen knopje waarmee je je gedachten en gevoelens gewoon even uitzet.

Kop op, misschien kan je tijdens een korte time-out weer op krachten komen en met volle moed ertegenaan gaan. Het is ons allemaal zo gegund! Even balen mag ook echt hé, zoals de anderen hier zeggen, even gewoon alles eruit.

Veel sterkte, en vooral de moed en de hoop niet verliezen. Hoop doet leven! 🍀🍀☘️

Ik ben deze morgen naar de gynaecoloog geweest, woensdag derde inseminatie, dus dan weer wachten en leven op hoop... Toitoitoi iedereen!
We lopen weer gelijk Fossie! Ik mag donderdag gaan voor de inseminatie en morgen spuitje zetten. Spannend!! Dan wel de vieze utro op vakantie opsteken maar alles voor het goede doel he 😊

Veel moed nog Minosh! Ik hoop dat je je snel beter voelt, ook emotioneel. Take care
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 10 augustus 2020, 21:59

Spannend voor jullie de komende dagen dus fossie en Babs! Zal voor jullie duimen op de inseminatie dagen!!

Ik heb hele avond al wat buikpijn. Beetje gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Eerst dacht ik, oh misschien juist innestelingspijn en is het een goed teken. En toen begon ik te denken, goh ik heb me int weekend ook wel paar keer even opgejaagd of in de stress gewerkt, wat als er eventueel een bevruchting was die nu is misgelopen door het opjagen en dat dat nu pijn geeft. Ofwel is m'n lichaam me weer allerlei dingen aan het laten voelen om te foppen, zoals ik al vaker gehad heb met pogingen waar ik mentaal veel van verwachtte, zoals ook bij deze. Ben mezelf zot aan het piekeren. Echt idioot
7/2018 pilstop

Babske84

Bericht door Babske84 » 10 augustus 2020, 22:33

Pindanootje schreef: ↑
10 augustus 2020, 21:59
Spannend voor jullie de komende dagen dus fossie en Babs! Zal voor jullie duimen op de inseminatie dagen!!

Ik heb hele avond al wat buikpijn. Beetje gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Eerst dacht ik, oh misschien juist innestelingspijn en is het een goed teken. En toen begon ik te denken, goh ik heb me int weekend ook wel paar keer even opgejaagd of in de stress gewerkt, wat als er eventueel een bevruchting was die nu is misgelopen door het opjagen en dat dat nu pijn geeft. Ofwel is m'n lichaam me weer allerlei dingen aan het laten voelen om te foppen, zoals ik al vaker gehad heb met pogingen waar ik mentaal veel van verwachtte, zoals ook bij deze. Ben mezelf zot aan het piekeren. Echt idioot
Ik begrijp dat je je afvraagt wat er allemaal binnenin je lichaam gebeurd maar je moet het proberen los te laten. Nu is het uit je handen en moet je de natuur zn werk laten doen. Niet sufpiekeren want dan slaap je slecht, ben je slechter gezind en kom je in een negatieve spiraal. Nog eventjes geduld en je kan een test doen. Je bent nu al zover, nog een paar daagjes op je tanden bijten! You can do it!! 👊🏼👊🏼
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Atalanta

Bericht door Atalanta » 10 augustus 2020, 23:00

@zondergeduld, Liesbeth en Minosh: echt jammer dat het niets geworden is! Een succesverhaal zou deugd gedaan hebben...jullie staan er niet alleen voor!

@Babske en Fossie: ik loop ook weer gelijk met jullie! Ik had vandaag controle (dag 12), ik hoopte morgen of ten laatste overmorgen te mogen gaan voor de inseminatie omdat we op het punt staan op reis te vertrekken. Maar hij zei dat het waarschijnlijk pas donderdag of vrijdag zou zijn.. hij raadde aan toch op vakantie te vertrekken en het zo te proberen (het zaad van mijn vriend is nog niet zooo slecht) ‘de rust van de vakantie zal misschien beter doen dan die inseminatie’ zei hij. (Wat ook weer heel veel vertrouwen geeft in de inseminaties :shock: ). Ik heb hem wel gevraagd om me geen 4 keer die inseminatie meer aan te doen en hij was akkoord om na nog 2 beurten op IVF over te stappen, wat wel een geruststelling is. Hij zei dat ik er wat meer in moest geloven.. alsof m’n baarmoeder in mijn hoofd zit :lol:
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Elvira

Bericht door Elvira » 11 augustus 2020, 10:28

Ja ik heb dat ook enorm. Wij zijn op vakantie en hebben zondag best wat gestapt in Parijs, in de hitte. Dan denk ik weer dat dat helemaal niet goed was, terwijl ik me prima voelde. Ik moet echt proberen mezelf niet de schuld te geven, wij allemaal!
Ik denk nu zo: ik weet niet hoe het is op zwanger te zijn dus alle tekenen of symptomen kunnen ook juist goed zijn. Fingers crossed dat we het een beetje los kunnen laten tot volgende week, ik mag maandag testen (weet niet of ik zolang kan wachten natuurlijk 😅)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 11 augustus 2020, 12:53

Elvira schreef: ↑
11 augustus 2020, 10:28

Ja ik heb dat ook enorm. Wij zijn op vakantie en hebben zondag best wat gestapt in Parijs, in de hitte. Dan denk ik weer dat dat helemaal niet goed was, terwijl ik me prima voelde. Ik moet echt proberen mezelf niet de schuld te geven, wij allemaal!
Ik denk nu zo: ik weet niet hoe het is op zwanger te zijn dus alle tekenen of symptomen kunnen ook juist goed zijn. Fingers crossed dat we het een beetje los kunnen laten tot volgende week, ik mag maandag testen (weet niet of ik zolang kan wachten natuurlijk 😅)

Dat is helemaal waar. We weten niet hoe 't voelt dus eigenlijk kunnen we niet beoordelen of het wss wel of wss niet zo is nu. Ik was stiekem aan het peinzen of ik vrijdag al eens bij de huisarts zou kunnen laten bloed prikken om te zien of die al iets in hcg kan zien. In feite is het dan toch net op 't randje testbaar al :p?
7/2018 pilstop

Elvira

Bericht door Elvira » 11 augustus 2020, 22:53

11 augustus 2020, 12:53

Dat is helemaal waar. We weten niet hoe 't voelt dus eigenlijk kunnen we niet beoordelen of het wss wel of wss niet zo is nu. Ik was stiekem aan het peinzen of ik vrijdag al eens bij de huisarts zou kunnen laten bloed prikken om te zien of die al iets in hcg kan zien. In feite is het dan toch net op 't randje testbaar al :p?
Goh dat weet ik niet, net ff gegoogled en zou moeten kunnen:

De bloedtest kan al een veel kleinere hoeveelheid HCG hormoon opsporen. Hierdoor kan een bloedtest dus eerder een zwangerschap ontdekken dan een gewone thuistest. Dit kan meestal al na ongeveer 6 tot 8 dagen na de ovulatie.

Misschien dan toch inplannen? 😀 ik ben dan nog op reis dus ga wachten tot maandag 🤷‍♀️
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 12 augustus 2020, 10:58

11 augustus 2020, 22:53

De bloedtest kan al een veel kleinere hoeveelheid HCG hormoon opsporen. Hierdoor kan een bloedtest dus eerder een zwangerschap ontdekken dan een gewone thuistest. Dit kan meestal al na ongeveer 6 tot 8 dagen na de ovulatie.

Misschien dan toch inplannen? 😀 ik ben dan nog op reis dus ga wachten tot maandag 🤷‍♀️

Klopt, ik las het inmiddels ook, eigenlijk zou ik dan zelfs morgen al wel kunnen gaan bij de huisarts.. Maar m'n vriend heeft zoiets van, nee heb geduld, tijdens al die corona-maanden beklaagde ik het me zo dat we niet vooruit konden en dat ik de "hoop van de wachtweken" niet eens had, en nu heb ik die wel en kan ik weer niet wachten om het te weten. Het is ook nooit goed :D maar het laat me dit keer inderdaad niet los. Als ik netjes besluit te wachten tot dinsdag in het ZH, weet ik echter ook wel dat ik in het weekend van ongeduld toch een early testje zal doen dusja....
Amuseer jullie in Parijs nog in ieder geval!!

@Atalanta, zijn jullie op verlof vertrokken? Lijkt me ook wel even een dilemma, hier blijven voor de inseminatie of alsnog vertrekken en het op natuurlijke wijze proberen. Ergens wel een aparte opmerking van je arts, dat de rust vh verlof beter zou werken dan de KI methode.. Fingers crossed voor je iig!

@Minosh, en valt het bij jou wat mee? Moet niet eenvoudig zijn als je zelf staat te popelen om verder te proberen en je vriend even time-out nodig heeft. Wij hadden dat vorig jaar ook een beetje, toen we de "diagnose" kregen aug of sept, konden we in principe direct starten met IUI zei de consulente maar toen was m'n vriend er nog niet aantoe. En toen hij in oktober wel wou aanvangen zag ik het even nog niet zitten dus zijn we uiteindelijk na nieuwjaar pas begonnen. Vriendin van me zei dan, waarom zoveel wachten of je mentaal klaar bent, iemand anders die zonder veel planning zwanger is geraakt moet er toch ook gewoon mee dealen en dan komt het toch ook vanzelf goed. Maarja al die ziekenhuis perikelen vergen toch net wat meer van je vind ik.
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 12 augustus 2020, 11:16

11 augustus 2020, 22:53

Ik snap je ongeduldigheid volledig, ik heb die ook meestal. Ik test meestal 4 dagen voor Nod omdat mijn gevoel het me meestal wel zegt dat het niet gelukt is.

Het is op dit moment geen evidente situatie, mijn vriend ziet op dit moment IVF totaal niet zitten, hij wil wel nog iui proberen. Ik heb hiermee toegestemd. We zitten ook op een echt kantelmoment. We hebben de uitspraak zelf gedaan, of ik ga alleen verder of we gaan voor IVF volgende x.... Ik kan niet blijven wachten en steeds in onzekerheid leven. Ik heb het gevoel dat er iets is met mijn eicellen, en je kan dit alleen maar zien bij IVF, dus ik wil dit kunnen uitsluiten voor mezelf. Ik wordt volgend jaar 35 en ik wil niet langer wachten..
Moeilijke tijden, maar we komen er wel door :-)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 12 augustus 2020, 12:27

12 augustus 2020, 11:16
Ik snap je ongeduldigheid volledig, ik heb die ook meestal. Ik test meestal 4 dagen voor Nod omdat mijn gevoel het me meestal wel zegt dat het niet gelukt is.

Het is op dit moment geen evidente situatie, mijn vriend ziet op dit moment IVF totaal niet zitten, hij wil wel nog iui proberen. Ik heb hiermee toegestemd. We zitten ook op een echt kantelmoment. We hebben de uitspraak zelf gedaan, of ik ga alleen verder of we gaan voor IVF volgende x.... Ik kan niet blijven wachten en steeds in onzekerheid leven. Ik heb het gevoel dat er iets is met mijn eicellen, en je kan dit alleen maar zien bij IVF, dus ik wil dit kunnen uitsluiten voor mezelf. Ik wordt volgend jaar 35 en ik wil niet langer wachten..
Oei meid, dat is niet niks! Wat heftig voor je.. Wat maakt dat hij iui wel ziet zitten maar ivf niet? Zou hij dan liefst de kinderwens loslaten dan de stap naar ivf zetten ?
Ik hoop echt dat jullie er samen uit kunnen komen.. Het is zo al niet evident allemaal.. Of misschien kan jullie centrum ook wel een psychologisch consult aanbieden aan hem/jullie bijvoorbeeld wat iets kan helpen?
7/2018 pilstop

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 12 augustus 2020, 13:11

12 augustus 2020, 11:16

@Minosh: Goh, wat een lastige situatie. Ik denk dat ik je alleen maar kan aanraden om veel te praten met elkaar. Ik snap wel dat je verder wil en niet langer wachten.. Uiteindelijk is al wat we doen wachten wachten wachten. Als hij zich kan vinden in nog 1 IUI en dan over naar IVF vind ik dat wel iets om te overwegen. Het is tenslotte een kindje van jullie samen. Ik duim alvast heel hard mee dat wat je ook mag beslissen, je goed nieuws krijgt volgende maand.

@Pindanootje: Jaa, dat ongeduld, dat is me wat. Ik wil zelf ook altijd al testen een paar dagen voor de Nod. Ik heb het gevoel dat ik er dan ook beter mee overweg kan dat het niets is geworden. Tegen de dag dat dan mn menstruatie begint, ben ik al voorbereid ofzo. Natuurlijk duim ik dat het wel wat is geworden deze keer. Ik zou gaan voor de thuistest dit weekend en niet voor de bloedafname, is gewoon wat mijn gevoel zegt.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Minosh

Bericht door Minosh » 12 augustus 2020, 13:14

Hij heeft heel veel schrik dat er iets verkeerd kan lopen tijdens het proces van IVF en dat wil hij echt niet...
Ik hoop dat onze vakantie wat rust brengt, zodat we de juiste beslissing kunnen nemen.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 12 augustus 2020, 13:20

12 augustus 2020, 13:14
Hij heeft heel veel schrik dat er iets verkeerd kan lopen tijdens het proces van IVF en dat wil hij echt niet...
Ik hoop dat onze vakantie wat rust brengt, zodat we de juiste beslissing kunnen nemen.
En wat vreest hij concreet dat kan mislopen? Verkeerde zaad bij jou eitjes gezet of complicaties voor jou zelf of..? Misschien zijn er zorgen die tijdens een gesprek met de arts ook weer gerustgesteld zouden kunnen worden. Hoe meer info je krijgt hoe meer je ergens op kan vertrouwen denk ik.
Maar een deugddoende vakantie zonder teveel zwangerschapszorgen kan ook helpen wss. Alles even laten bekoelen en de gedachten op wat anders richten.

@zonder geduld, ja ik denk ook dat ik me maar ga beperken tot de early testjes vd action en niet de huisarts ga lastig vallen.. Bovendien als ze slecht nieuws voor me heeft dan zou dat precies harder aankomen dan zo'n testje waar weer geen streep op komt.
7/2018 pilstop

Plaats reactie