Je hoeft nog niet direct terug strijdvaardig te zijn, even verdrietig en boos zijn kan ook goed doen.
En onenigheid is er overal, hier ook.. Ook zonder Iui traject

@Minosh: hier niet veel beter.. Ik loop daar toch altijd een paar dagen ambetant van rond. Mijn man is dan wel weer de optimist die zegt volgende keer beter.Minosh schreef: ↑10 augustus 2020, 13:53De afgelopen dagen echt heel veel geweend, een echt dipje gehad. Ruzie gehad met mijn vriend. Het wordt ons allemaal wat te veel,... Het is precies een straatje zonder einde en iedere keer weer een zware teleurstelling. We moeten toch wel sterk zijn in dit traject.
Ik heb echt nood aan even weg te zijn, ... , ik hoop echt dat we allemaal snel zwanger mogen worden en blijven
We lopen weer gelijk Fossie! Ik mag donderdag gaan voor de inseminatie en morgen spuitje zetten. Spannend!! Dan wel de vieze utro op vakantie opsteken maar alles voor het goede doel hefossie schreef: ↑10 augustus 2020, 14:58Ai Minosh toch, we leven allemaal met je mee, en snappen je maar al te goed. Elke keer die hoop en dan die teleurstelling, dat weegt hé. Ze zeggen dat je het soms van je af moet zetten, maar voor zoiets bestaat geen knopje waarmee je je gedachten en gevoelens gewoon even uitzet.
Kop op, misschien kan je tijdens een korte time-out weer op krachten komen en met volle moed ertegenaan gaan. Het is ons allemaal zo gegund! Even balen mag ook echt hé, zoals de anderen hier zeggen, even gewoon alles eruit.
Veel sterkte, en vooral de moed en de hoop niet verliezen. Hoop doet leven!
Ik ben deze morgen naar de gynaecoloog geweest, woensdag derde inseminatie, dus dan weer wachten en leven op hoop... Toitoitoi iedereen!

Ik begrijp dat je je afvraagt wat er allemaal binnenin je lichaam gebeurd maar je moet het proberen los te laten. Nu is het uit je handen en moet je de natuur zn werk laten doen. Niet sufpiekeren want dan slaap je slecht, ben je slechter gezind en kom je in een negatieve spiraal. Nog eventjes geduld en je kan een test doen. Je bent nu al zover, nog een paar daagjes op je tanden bijten! You can do it!!Pindanootje schreef: ↑10 augustus 2020, 21:59Spannend voor jullie de komende dagen dus fossie en Babs! Zal voor jullie duimen op de inseminatie dagen!!
Ik heb hele avond al wat buikpijn. Beetje gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Eerst dacht ik, oh misschien juist innestelingspijn en is het een goed teken. En toen begon ik te denken, goh ik heb me int weekend ook wel paar keer even opgejaagd of in de stress gewerkt, wat als er eventueel een bevruchting was die nu is misgelopen door het opjagen en dat dat nu pijn geeft. Ofwel is m'n lichaam me weer allerlei dingen aan het laten voelen om te foppen, zoals ik al vaker gehad heb met pogingen waar ik mentaal veel van verwachtte, zoals ook bij deze. Ben mezelf zot aan het piekeren. Echt idioot

Ja ik heb dat ook enorm. Wij zijn op vakantie en hebben zondag best wat gestapt in Parijs, in de hitte. Dan denk ik weer dat dat helemaal niet goed was, terwijl ik me prima voelde. Ik moet echt proberen mezelf niet de schuld te geven, wij allemaal!Pindanootje schreef: ↑10 augustus 2020, 21:59Spannend voor jullie de komende dagen dus fossie en Babs! Zal voor jullie duimen op de inseminatie dagen!!
Ik heb hele avond al wat buikpijn. Beetje gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Eerst dacht ik, oh misschien juist innestelingspijn en is het een goed teken. En toen begon ik te denken, goh ik heb me int weekend ook wel paar keer even opgejaagd of in de stress gewerkt, wat als er eventueel een bevruchting was die nu is misgelopen door het opjagen en dat dat nu pijn geeft. Ofwel is m'n lichaam me weer allerlei dingen aan het laten voelen om te foppen, zoals ik al vaker gehad heb met pogingen waar ik mentaal veel van verwachtte, zoals ook bij deze. Ben mezelf zot aan het piekeren. Echt idioot
)
bevallen op 13 sept 2021Elvira schreef: ↑11 augustus 2020, 10:28Ja ik heb dat ook enorm. Wij zijn op vakantie en hebben zondag best wat gestapt in Parijs, in de hitte. Dan denk ik weer dat dat helemaal niet goed was, terwijl ik me prima voelde. Ik moet echt proberen mezelf niet de schuld te geven, wij allemaal!Pindanootje schreef: ↑10 augustus 2020, 21:59Spannend voor jullie de komende dagen dus fossie en Babs! Zal voor jullie duimen op de inseminatie dagen!!
Ik denk nu zo: ik weet niet hoe het is op zwanger te zijn dus alle tekenen of symptomen kunnen ook juist goed zijn. Fingers crossed dat we het een beetje los kunnen laten tot volgende week, ik mag maandag testen (weet niet of ik zolang kan wachten natuurlijk)

Goh dat weet ik niet, net ff gegoogled en zou moeten kunnen:Pindanootje schreef: ↑11 augustus 2020, 12:53
Dat is helemaal waar. We weten niet hoe 't voelt dus eigenlijk kunnen we niet beoordelen of het wss wel of wss niet zo is nu. Ik was stiekem aan het peinzen of ik vrijdag al eens bij de huisarts zou kunnen laten bloed prikken om te zien of die al iets in hcg kan zien. In feite is het dan toch net op 't randje testbaar al :p?
ik ben dan nog op reis dus ga wachten tot maandag 
bevallen op 13 sept 2021Elvira schreef: ↑11 augustus 2020, 22:53Goh dat weet ik niet, net ff gegoogled en zou moeten kunnen:Pindanootje schreef: ↑11 augustus 2020, 12:53
Dat is helemaal waar. We weten niet hoe 't voelt dus eigenlijk kunnen we niet beoordelen of het wss wel of wss niet zo is nu. Ik was stiekem aan het peinzen of ik vrijdag al eens bij de huisarts zou kunnen laten bloed prikken om te zien of die al iets in hcg kan zien. In feite is het dan toch net op 't randje testbaar al :p?
De bloedtest kan al een veel kleinere hoeveelheid HCG hormoon opsporen. Hierdoor kan een bloedtest dus eerder een zwangerschap ontdekken dan een gewone thuistest. Dit kan meestal al na ongeveer 6 tot 8 dagen na de ovulatie.
Misschien dan toch inplannen?ik ben dan nog op reis dus ga wachten tot maandag
![]()

Ik snap je ongeduldigheid volledig, ik heb die ook meestal. Ik test meestal 4 dagen voor Nod omdat mijn gevoel het me meestal wel zegt dat het niet gelukt is.Elvira schreef: ↑11 augustus 2020, 22:53Goh dat weet ik niet, net ff gegoogled en zou moeten kunnen:Pindanootje schreef: ↑11 augustus 2020, 12:53
De bloedtest kan al een veel kleinere hoeveelheid HCG hormoon opsporen. Hierdoor kan een bloedtest dus eerder een zwangerschap ontdekken dan een gewone thuistest. Dit kan meestal al na ongeveer 6 tot 8 dagen na de ovulatie.
Misschien dan toch inplannen?ik ben dan nog op reis dus ga wachten tot maandag
![]()
Oei meid, dat is niet niks! Wat heftig voor je.. Wat maakt dat hij iui wel ziet zitten maar ivf niet? Zou hij dan liefst de kinderwens loslaten dan de stap naar ivf zetten ?Minosh schreef: ↑12 augustus 2020, 11:16Ik snap je ongeduldigheid volledig, ik heb die ook meestal. Ik test meestal 4 dagen voor Nod omdat mijn gevoel het me meestal wel zegt dat het niet gelukt is.
Het is op dit moment geen evidente situatie, mijn vriend ziet op dit moment IVF totaal niet zitten, hij wil wel nog iui proberen. Ik heb hiermee toegestemd. We zitten ook op een echt kantelmoment. We hebben de uitspraak zelf gedaan, of ik ga alleen verder of we gaan voor IVF volgende x.... Ik kan niet blijven wachten en steeds in onzekerheid leven. Ik heb het gevoel dat er iets is met mijn eicellen, en je kan dit alleen maar zien bij IVF, dus ik wil dit kunnen uitsluiten voor mezelf. Ik wordt volgend jaar 35 en ik wil niet langer wachten..
Moeilijke tijden, maar we komen er wel door![]()

Minosh schreef: ↑12 augustus 2020, 11:16
Ik snap je ongeduldigheid volledig, ik heb die ook meestal. Ik test meestal 4 dagen voor Nod omdat mijn gevoel het me meestal wel zegt dat het niet gelukt is.
Het is op dit moment geen evidente situatie, mijn vriend ziet op dit moment IVF totaal niet zitten, hij wil wel nog iui proberen. Ik heb hiermee toegestemd. We zitten ook op een echt kantelmoment. We hebben de uitspraak zelf gedaan, of ik ga alleen verder of we gaan voor IVF volgende x.... Ik kan niet blijven wachten en steeds in onzekerheid leven. Ik heb het gevoel dat er iets is met mijn eicellen, en je kan dit alleen maar zien bij IVF, dus ik wil dit kunnen uitsluiten voor mezelf. Ik wordt volgend jaar 35 en ik wil niet langer wachten..
Moeilijke tijden, maar we komen er wel door![]()
En wat vreest hij concreet dat kan mislopen? Verkeerde zaad bij jou eitjes gezet of complicaties voor jou zelf of..? Misschien zijn er zorgen die tijdens een gesprek met de arts ook weer gerustgesteld zouden kunnen worden. Hoe meer info je krijgt hoe meer je ergens op kan vertrouwen denk ik.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten