IUI-clubje

IUI Forum
Babske84

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 27 augustus 2020, 9:26

Melissa00 schreef: ↑
27 augustus 2020, 9:17
Babske84 schreef: ↑
27 augustus 2020, 8:18
Dag dames,

Weer een hele nacht slecht geslapen...vandaag was testdag en waren het nu de zenuwen of toch misselijkheid van het kleine wonder dat aan het groeien is...ik denk het laatste want de test was duidelijk positief 😁

Het enige wat ik me nog afvraag: ik heb in een beker geplast en zag utrogestan deeltjes: dit kan de test toch niet fout beinvloed hebben he? Ik heb 16 dagen geleden Pregnyl gezet.

Ik ben nog in italie dus super spannend maar ik ben blij en de misselijkheid nemen we erbij.

Ik hoop dat jullie dit moed geeft voor jullie vervolgstappen en ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie ook snel een positief resultaat hebben.

Liefs,
Barbara
Ooh geweldig😍! In utro zit enkel progesteron, geen HCG. Heel blij voor je, proficiat 🌸
Thx Melissa en Pindanootje, ik dacht al wel dat het geen invloed had maar wou zeker zijn. 🙏🏻
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Minosh

Bericht door Minosh » 27 augustus 2020, 9:57

Dikke proficiat 🥳 Babske! ❤️

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 27 augustus 2020, 10:09

mich75 schreef: ↑
26 augustus 2020, 17:53
Wat wel belangrijk is, is dat je vit D en vit B12 voldoende hoog zijn, dit kan je laten controleren via een bn.
Deze ga ik inderdaad zeker eens laten checken bij de volgende x bloedprikken, thanks!
Hoorde ve kennis dat ook een orthomoleculair arts opzoeken eens zinvol kan zijn.Iemand van jullie dat al eens gedaan? omdat die ook kijken naar andere dingen in je bloedwaarden dan ze doorgaans in het ZH doen, en veel met voeding of vitaminen/mineralen proberen bij te werken enz..
Ik sta voor alles open momenteel maar wil anderzijds ook niet mn tijd/centjes wegsmijten aan iets wat niks kan uithalen..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh

Bericht door Minosh » 27 augustus 2020, 11:07

Pindanootje schreef: ↑
27 augustus 2020, 10:09
[quote=mich75 post_id=358705 time=<a href="tel:1598457198">1598457198</a> user_id=7548]
Wat wel belangrijk is, is dat je vit D en vit B12 voldoende hoog zijn, dit kan je laten controleren via een bn.
Deze ga ik inderdaad zeker eens laten checken bij de volgende x bloedprikken, thanks!
Hoorde ve kennis dat ook een orthomoleculair arts opzoeken eens zinvol kan zijn.Iemand van jullie dat al eens gedaan? omdat die ook kijken naar andere dingen in je bloedwaarden dan ze doorgaans in het ZH doen, en veel met voeding of vitaminen/mineralen proberen bij te werken enz..
Ik sta voor alles open momenteel maar wil anderzijds ook niet mn tijd/centjes wegsmijten aan iets wat niks kan uithalen..
[/quote]

Ik heb dat zelf nooit gedaan. Ik geloof wel dat voedingstoffen bij kunnen dragen tot misschien een be
tere eicelkwaliteit. In het boek innesteling wordt hierover ook gesproken, sindsdien neem ik dit ook allemaal in en laat is sommige dingen links liggen.
De dokter van Gent spreekt over volgende voedingssupplementen http://www.dokterdecleer.com/nl/voeding ... ten-46.htm
Enkele van die voedingssupplementen staan ook in het boek.
Persoonlijk denk ik, dat je zeker eens ten rade kan gaan.

hoe gaat het nu met jou en je vriend? Ik hoop dat je wat rust hebt kunnen vinden.
Grtjes

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 27 augustus 2020, 12:15

Minosh schreef: ↑
27 augustus 2020, 11:07
hoe gaat het nu met jou en je vriend? Ik hoop dat je wat rust hebt kunnen vinden.
Grtjes
Beter wel weer eigenlijk, veel gepraat afgelopen week, weekend was weer heel tof gelukkig en hebben we terug de batterijen opgeladen. Hij gaf wel aan dat hij eigenlijk veel zwaarder zit met het feit dat er nog geen kindje is dan hij altijd heeft laten blijken. Hij zag hoe fel ik er al mee zat, en wou me dan niet belasten met z'n eigen emoties dus deed altijd vrolijk en sterk. Terwijl ik eigenlijk liever had gehad dat hij het vaker deelde, en we dezelfde dingen herkenden bij elkaar, soms voelde het voor mij juist alsof het van hem af gleed alsof het niks was en ik in m'n eentje er zoveel leed van had. Hij zou er nu wat opener over gaan babbelen zei hij, dus hopelijk lukt dat ook.
Merk wel dat hij enorm zware verwachtingen heeft van de eerste ivf poging in jette en het eigenlijk echt direct prijs moet zijn voor hem. Uiteraard hoop ik het ook maar al die druk is niet helpend natuurlijk.

En bij jou meid, gaat 't al beter? Waren laatst ook wat moeilijkheden toch ivm de stap naar ivf/niet.
7/2018 pilstop

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 27 augustus 2020, 12:50

De dokter van Gent spreekt over volgende voedingssupplementen http://www.dokterdecleer.com/nl/voeding ... ten-46.htm
Ik heb dus meteen al besteld de FertilityMan en de FertilityWoman :D Hopelijk draagt 't zijn steentje bij. Dank je!! :)
7/2018 pilstop

Atalanta

Bericht door Atalanta » 27 augustus 2020, 13:13

Ik neem gewoon de zwangerschapssupplementen uit het kruidvat :lol:
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Babske84

Bericht door Babske84 » 27 augustus 2020, 14:36

27 augustus 2020, 10:09
[quote=mich75 post_id=358705 time=<a href="tel:1598457198">1598457198</a> user_id=7548]
Ik heb dat zelf nooit gedaan. Ik geloof wel dat voedingstoffen bij kunnen dragen tot misschien een be
tere eicelkwaliteit. In het boek innesteling wordt hierover ook gesproken, sindsdien neem ik dit ook allemaal in en laat is sommige dingen links liggen.
Enkele van die voedingssupplementen staan ook in het boek.
Persoonlijk denk ik, dat je zeker eens ten rade kan gaan.

Grtjes
[/quote]

Hey, ik heb dat enkele jaren geleden laten doen bij dokter Caron in Zellik. Ik had een lekkende darm, zat niet goed in mn vel en had veel mineralen en vitaminen te weinig. Daarboven is gebleken dat ik intollerant ben vr melk en eieren. Allemaal niet te vinden met gewoon bloedonderzoek. Het kost veel geld en zeker da vele supplementen die ik moest nemen maar het heeft geholpen. Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt omdat het duur was en ik me beter voelde. Ik heb dus geen ervaring met de supplementen en fertiliteit maar wel met algemene gezondheid.
Het is het overwegen waard maar nogmaals: je bent er wel wat geld mee kwijt 😏
Succes!

Minosh

Bericht door Minosh » 27 augustus 2020, 19:51

27 augustus 2020, 12:15
Grtjes
Beter wel weer eigenlijk, veel gepraat afgelopen week, weekend was weer heel tof gelukkig en hebben we terug de batterijen opgeladen. Hij gaf wel aan dat hij eigenlijk veel zwaarder zit met het feit dat er nog geen kindje is dan hij altijd heeft laten blijken. Hij zag hoe fel ik er al mee zat, en wou me dan niet belasten met z'n eigen emoties dus deed altijd vrolijk en sterk. Terwijl ik eigenlijk liever had gehad dat hij het vaker deelde, en we dezelfde dingen herkenden bij elkaar, soms voelde het voor mij juist alsof het van hem af gleed alsof het niks was en ik in m'n eentje er zoveel leed van had. Hij zou er nu wat opener over gaan babbelen zei hij, dus hopelijk lukt dat ook.
Merk wel dat hij enorm zware verwachtingen heeft van de eerste ivf poging in jette en het eigenlijk echt direct prijs moet zijn voor hem. Uiteraard hoop ik het ook maar al die druk is niet helpend natuurlijk.

En bij jou meid, gaat 't al beter? Waren laatst ook wat moeilijkheden toch ivm de stap naar ivf/niet.
Super fijn om te horen.
Het is goed dat jullie gepraat hebben.
Te veel druk erop leggen is weer ook niet goed, maar geniet even van de pauze, het zal jullie deugd doen 😀

Voorlopig hebben we het nog niet over Ivf gehad, ik wil wel, maar hij houdt nog even de boot af... We zien wel, ik probeer nu ff te genieten en me toe te leggen op voeding. Ne mens moet ergens controle over hebben 😅!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 27 augustus 2020, 21:35

@minosh ja klopt de rust zal even goed doen hoop ik. Het is allemaal zo veel en stressvol.
Fijn dat bij jullie de storm ook even is gaan liggen en je je op de voeding kan toeleggen. Super foods lijken me ook heel interessant. Je vriend zal even tijd nodig hebben om aan 't idee te wennen misschien, het is ook allemaal niet niks.

Gister kwam weer eens iemand met z'n goedbedoelde adviezen aan waar ik NIET op zit te wachten "ah maar je moet gewoon de temperatuur methode eens volgen". Ik kon wel door de grond zakken. Jezus.. Die idiote thermometer lag 2 jaar geleden ook al langs m'n bed ja maar tis blijkbaar iets complexer dan dat 🙄 om gek van te worden..
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 28 augustus 2020, 18:22

27 augustus 2020, 21:35
@minosh ja klopt de rust zal even goed doen hoop ik. Het is allemaal zo veel en stressvol.
Fijn dat bij jullie de storm ook even is gaan liggen en je je op de voeding kan toeleggen. Super foods lijken me ook heel interessant. Je vriend zal even tijd nodig hebben om aan 't idee te wennen misschien, het is ook allemaal niet niks.

Gister kwam weer eens iemand met z'n goedbedoelde adviezen aan waar ik NIET op zit te wachten "ah maar je moet gewoon de temperatuur methode eens volgen". Ik kon wel door de grond zakken. Jezus.. Die idiote thermometer lag 2 jaar geleden ook al langs m'n bed ja maar tis blijkbaar iets complexer dan dat 🙄 om gek van te worden..
Amaai, precies dat je daar nog niet aan gedacht had😅!

Ik ben blij met de rust op dit moment, ik vergeet bijna dat ik utrogestan moet opsteken 😅.

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 29 augustus 2020, 7:16

Urghh, ik heb het weer moeilijk...

Ik had toch gezegd dat ik ging wachten tot vandaag voor zo'n vroege test he... wel, heb ik dus niet gedaan. Ik had donderdag al een vroege test gedaan (van Clearblue) en het duurde wel erg lang voor er een streepje kwam, ik ben zo stom geweest om geen timer of zo op te zetten, het kan wel dat het pas na 3 minuten was. Maar er was een héél héél licht streepje. Zo licht dat ik bijna dacht dat ik het me verbeeldde. Ik heb het uren daarna opnieuw uit de vuilbak gehaald om te zien of ik het me niet verbeeld had... echt belachelijk.

Ik had dus echt wel gehoopt dat ik vandaag een meer zichtbaar streepje zou hebben, maar er komt gewoon niks. Geen enkele streep.

Ik ben het zo zo beu. Ik heb echt de indruk dat er telkens heel vroeg iets misloopt.

Ik heb zaterdagavond 15/08 Pregnyl gehad. Zou dat op donderdagochtend 27/08 nu nog voor een vals positief resultaat hebben kunnen zorgen? Zitten toch meer dan 10 dagen tussen...

En natuurlijk is het weer weekend nu... urghh.

Sorry voor deze negatieve post, maar wat een hel zijn die wachtweken!!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Babske84

Bericht door Babske84 » 29 augustus 2020, 8:38

Johanna1991 schreef: ↑
29 augustus 2020, 7:16
Urghh, ik heb het weer moeilijk...

Ik had toch gezegd dat ik ging wachten tot vandaag voor zo'n vroege test he... wel, heb ik dus niet gedaan. Ik had donderdag al een vroege test gedaan (van Clearblue) en het duurde wel erg lang voor er een streepje kwam, ik ben zo stom geweest om geen timer of zo op te zetten, het kan wel dat het pas na 3 minuten was. Maar er was een héél héél licht streepje. Zo licht dat ik bijna dacht dat ik het me verbeeldde. Ik heb het uren daarna opnieuw uit de vuilbak gehaald om te zien of ik het me niet verbeeld had... echt belachelijk.

Ik had dus echt wel gehoopt dat ik vandaag een meer zichtbaar streepje zou hebben, maar er komt gewoon niks. Geen enkele streep.

Ik ben het zo zo beu. Ik heb echt de indruk dat er telkens heel vroeg iets misloopt.

Ik heb zaterdagavond 15/08 Pregnyl gehad. Zou dat op donderdagochtend 27/08 nu nog voor een vals positief resultaat hebben kunnen zorgen? Zitten toch meer dan 10 dagen tussen...

En natuurlijk is het weer weekend nu... urghh.

Sorry voor deze negatieve post, maar wat een hel zijn die wachtweken!!
Wanneer is je inseminatie geweest? Dacht dat na 10-11 dagen pregnyl geen beinvloeding meer mag geven. Ik had vorige keer ook een vroege test gedaan maar vind die niet zo betrouwbaar. Ik heb nu getest op 14 dagen met clearblue en dat was een duidelijke test. Iets duurder maar wel mooi afleesbaar. Take care en probeer voldoende afleiding te zoeken, ik weet dat het moeilijk is maar stress is ook niet goed voor een innestelling dus zet Netflix op en geef je hoofd wat rust. 🙏🏻

Minosh

Bericht door Minosh » 29 augustus 2020, 10:45

Wat jammer voor je Johanna!
Je mag je zeker slecht voelen, het is nooit leuk om een negatieve test te hebben.
Ik dacht ook dat pregnyl na 10 dagen geen invloed meer kon hebben.
Neem je na je iui iets ter ondersteuning zoals utrogestan?

Veel sterkte de komende dagen. Dikke knuffel 🧸

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 29 augustus 2020, 12:13

@Babs: IUI was op 16/08 bij mij. Voor een eerste IUI ging het ook echt goed vond ik. Ook de omstandigheden errond, het was op een zondag dus lekker rustig overal, daarna op vakantie geweest... het slaat gewoon altijd in als een bom.

@Minosh: ik neem 3x per dag Utrogestan. Heel vervelend vind ik dat, dat ik dat nu nog tot maandagochtend moet nemen voor die 1% kans dat de test verkeerd was. Dat vond ik vorige cyclus ook. Het stelt je menstruatie alleen maar langer uit.

Alleszins, ik blijf hopen voor jullie allemaal natuurlijk dat het goed komt ooit!! Ergens was het wel beter decennia geleden dat je helemaal niet zo snel kon testen, dan had ik nu die stress niet, maar ik ben ook veel te rationeel en pietje precies op dat vlak, ik wil echt weten wat er in mijn lichaam gebeurt, zo snel mogelijk.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Plaats reactie