IUI-clubje

IUI Forum
ZonderGeduld

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 8 september 2020, 20:57

Welkom aan de nieuwe leden. :)

@Pindanootje: ik had voor wij begonnen met de IUI ook soms geen duidelijke ovulatietesten. Om gek van te worden! Hopelijk vind je alsnog je eisprong deze maand!

@Minosh: goed dat jullie de rust weer wat hebben gevonden en beiden het IVF-avontuur willen aangaan.

Ik heb morgen de eerste echo voor IUI 4 , hopelijk ook de laatste IUI. Als deze niets is wil ik graag over naar IVF, dus alvast morgen eens bespreken.

Succes iedereen met de wachtweken/aankomende echo's!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 september 2020, 21:25

Chacha schreef: ↑
8 september 2020, 14:55
Hallo iedereen!

Ik wil me graag ook bij dit clubje melden, aangezien we net de overstap hebben gemaakt van OI naar IUI :) .

Ik ben 28 jaar, getrouwd met de man van m'n leven die 31 jaar is en ondertussen toch al richting de 3 jaar aan het proberen voor ons eerste wondertje.
Even 'kort' ons verhaal: januari 2019 diagnose PCOS, 2x zwanger geraakt met clomid maar beide zwangerschappen moeten afbreken. Na de tweede zwangerschap genetisch onderzoek gehad (eerste kindje had trisomie 18 met anencefalie, tweede enkel anencefalie), dan hebben ze gezien dat we beide drager zijn van een mutatie van het MTHFR-gen. Met verhoogde dosis foliumzuur (4mg ipv 0.4) zijn onze kansen op herhaling even groot als bij elke andere zwangerschap. Ondertussen sinds januari terug aan het proberen, sommige rondes met clomid andere zonder wegens corona, maar tot op heden nog geen zwangerschap. In juli hebben we een doorverwijzing gekregen naar een fertiliteitsarts en dan opnieuw alle onderzoeken laten doen.
HSG alles normaal, bloedonderzoek alles normaal, zaadonderzoek was goed alleen iets minder zaadcellen dan gewenst maar wel qua beweeglijkheid en morfologie in orde waardoor we nu gaan starten met IUI :D .

Ik ben vorige week dinsdag gestart met clomid 50mg en zondag de Gonal-F aan het spuiten! Donderdag controle, hopelijk een dominante follikel en dan snel onze eerste inseminatie. Ik ben enorm benieuwd hoe alles gaat lopen!
Welkom chacha! Amai pittig traject ook al gehad dus 😑 ik heb die anencefalie eerlijk gezegd moeten opzoeken, had er nog nooit van gehoord, zo te zien best iets zeldzaam? Ongelofelijk toeval om beide dat gen te dragen dus, maar gelukkig is er wat mee te doen. En fijn om te weten dat je iig zwanger kan worden. Hopelijk lukt het jullie snel.. Succes donderdag ! 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 9 september 2020, 0:12

Aankomende donderdag krijg ik mijn inseminatie voor iui 2.
Wie loopt er een beetje gelijk met mij ?
En wie doet er altijd een test.. Ik wacht altijd tot mijn menstruatie doorbreekt omdat er dan altijd nog een beetje hoop is :P

Welkom aan de nieuwe leden:)
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 9 september 2020, 10:16

Succes met de 2e poging Michelle! 🍀💪

Ik kreeg gister eindelijk mijn medisch dossier in de post aan. Helemaal doorgespit.. Ook de semenanalyse van m'n vriend van elke Iui poging zat erbij. Ik zag dat poging 2 zo'n hoge kansen had vooral.. Ik had toen 2 follikels zitten. En hij had 239miljoen zaadjes in 't staal waarvan er 52m geinsemineerd zijn, dat is toch enorm, ik snap niet dat als alles zo goed zat bij ons beide er gewoon niks uit is voort gekomen. Eigenlijk ben ik hierdoor helemaal ontmoedigd. Als het zelfs toen niet is gelukt, wat moet er dan wel niet aan de hand met ons zijn, en wat zegt dat over wat we mogen verwachten in de toekomst 😪
7/2018 pilstop

Fie1992

Bericht door Fie1992 » 9 september 2020, 11:06

Pindanootje schreef: ↑
9 september 2020, 10:16

Ik kreeg gister eindelijk mijn medisch dossier in de post aan. Helemaal doorgespit.. Ook de semenanalyse van m'n vriend van elke Iui poging zat erbij. Ik zag dat poging 2 zo'n hoge kansen had vooral.. Ik had toen 2 follikels zitten. En hij had 239miljoen zaadjes in 't staal waarvan er 52m geinsemineerd zijn, dat is toch enorm, ik snap niet dat als alles zo goed zat bij ons beide er gewoon niks uit is voort gekomen. Eigenlijk ben ik hierdoor helemaal ontmoedigd. Als het zelfs toen niet is gelukt, wat moet er dan wel niet aan de hand met ons zijn, en wat zegt dat over wat we mogen verwachten in de toekomst 😪
Hoi Pindanootje,

Hoewel ik niet meer actief deelneem aan dit topic, ben ik jullie verhalen blijven volgen. Jouw berichtje raakte me en ik voelde de nood je toch even een hart onder de riem te steken.
Eerst en vooral: ik snap je ontgoocheling en het lijkt me zo ontzettend menselijk om te gaan twijfelen aan jezelf als je die gegevens ziet. Toch moet je proberen vertrouwen hebben in de wetenschap, in de dokters die hun uiterste best voor je zullen doen. Ik lees in je onderschrift dat je overgaat naar Jette. Het aantal succesverhalen uit die hoek zijn enorm. Niemand zegt dat ze niets voor jullie zullen kunnen betekenen. Met een open blik die richting uit, proberen de voorgeschiedenis als geschiedenis te beschouwen en dus achter je te laten en vol goede moed de nieuwe stap aanvatten!

Laat de moed niet zakken, meid. Wie weet hou je voor je het goed en wel beseft wel een fantastisch klein mensje in je armen. Het is jullie beide zo hard gegund!!
Ik duim dat de nieuwe behandeling jullie snel gelukkig zal maken! Toi toi toi!
❤ feb 2021

mich75

Bericht door mich75 » 9 september 2020, 12:37

9 september 2020, 10:16

Je moet de moed niet verliezen, zelfs als alles goed is dan geeft iui bijlange geen 100% op slagen.
Bekijk het positief, velen zijn jaloers op zo'n aantal zaadjes. Jij had trouwens toch problemen met een te dun bms, dus dat kan ook een probleem geweest zijn.

Je gaat naar Jette gaan, stapt over op ivf, dus goede vooruitzichten.

Chacha

Bericht door Chacha » 9 september 2020, 12:47

8 september 2020, 21:25

Welkom chacha! Amai pittig traject ook al gehad dus 😑 ik heb die anencefalie eerlijk gezegd moeten opzoeken, had er nog nooit van gehoord, zo te zien best iets zeldzaam? Ongelofelijk toeval om beide dat gen te dragen dus, maar gelukkig is er wat mee te doen. En fijn om te weten dat je iig zwanger kan worden. Hopelijk lukt het jullie snel.. Succes donderdag ! 🍀
Ja, 5% van de bevolking is drager van het gen. Dom toeval dat wij dat net allebei hebben :roll:
Ja, dat is idd fijn om te weten, maar geeft ook wel een dubbel gevoel. Aan de ene kant kunnen we idd zwanger geraken, wat al een grote stap is. Aan de andere kant lukt het nu om de één of andere reden niet meer.. Ik hoop gewoon dat IUI de goede stap voor ons is en dat we eindelijk die volgende stap kunnen zetten.
Ik snap jou gevoel ook van de moedeloosheid.. Soms wordt het gewoon heel zwaar om dragen en voel je je moedeloos. Veel praten over dat gevoel denk ik, ook met je dokters. Wie weet komt er toch nog iets uit! Heel veel steun van hieruit!

Minosh, dankjewel :) . Het is al zeer heftig geweest inderdaad, maar de wens voor zo'n kleintje is zo enorm groot! Dus gaan we elke keer maar door met goede moed (met af en toe eens een hobbel hoor :mrgreen: )

Zondergeduld, dankjewel! Veel succes met je IUI!

Michellefee, veel succes! Ik duim voor je :wink: Ik hoop ook snel m'n inseminatie te hebben, voelt weer als een eerste echte kans!
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 9 september 2020, 13:36

Dank jullie wel lieve dames 💞💞 Doet me deugd..!! En inderdaad, moet de hoop hierdoor niet verliezen, en vertrouwen hebben in de stappen die we gaan nemen in Jette. Het is soms lastig als je ongeduldig bent maar zal de moed erin houden!
In augustus was het staal dan weer veel lager overigens hoor, maar 7 miljoen geinsemineerd toen. Geen idee waar die verschillen aan liggen maarja. Ook dat maar even loslaten zeker :)
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 9 september 2020, 13:51

Soms is het goed om die cijfertjes en informatie soms weg te leggen. Soms is er ook niet onmiddellijke een medische verklaring waarom iets niet lukt. Ik ben ook al een jaar op zoek naar waarom... maar daar is geen eenduidig antwoord op.
Stress is ook een factor en toch worden mensen zwanger die in heel stressvolle situaties zijn, voeding is belangrijk en toch worden heel veel mensen in ongezonde situaties zwanger.... Ik kan zo blijven doorgaan.
Het is volgens mij belangrijk om heel veel vragen aan de dokters te blijven stellen zodat zij misschien samen met jullie antwoorden kunnen vinden en hopelijk snel tot een wondertje kunnen komen.
Dat wachten is het vervelendste in heel dit traject ;-)
Veel goede moed.

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 9 september 2020, 17:39

Allereerst welkom aan de nieuwelingen en moge dit forum een mentale steun zijn!! :)

Ik snap je helemaal Pindanootje, ik heb soms het gevoel dat ze toch nog heel veel dingen niet weten... En het is jammer want in mijn hoofd zou elk ziekenhuis hetzelfde moeten zijn van niveau kwaliteit, maar dat is niet de realiteit. Het zou best kunnen dat ze in Jette dingen ontdekken die ze ergens anders nooit gezien hebben.

Ik ben ondertussen bezig met Puregon te spuiten voor mijn tweede IUI (waarschijnlijk ergens volgende week, het is nu dag 7). Maar het is zo chaotisch in mijn hoofd de laatste tijd. Stress op het werk, en ik ben gisteren voor de eerste keer gewoon vergeten om Puregon te spuiten. Ik voel me zo dom. De hele dag ben ik me aan het ergeren omdat in een whatsapp-groepje constant over bevallingen en kinderen wordt gepraat, en dan vergeet ik 's avonds nog mijn eigen spuit te zetten. Ik heb ze dan maar 's morgens gezet... ik denk eigenlijk niet dat het veel kwaad kan, die Puregon is maar een ondersteuning voor de eisprong die sowieso wel zou komen vroeg of laat, maar toch. Meer en meer mensen weten het nu ook van mij, en beginnen dan door te vragen, en langs de ene kant moet ik blij zijn dat ze zich zorgen maken en oprecht het beste voor me hopen, maar langs de andere kant denk ik: laat me gerust.

Eerlijk: zonder corona zou ik nu liever een rustcyclus willen. Maar ik durf gewoon niet, uit schrik dat ze binnenkort alles weer sluiten en we dan pogingen hebben laten liggen. Ik moet nu dus echt proberen me de volgende dagen niet te veel op te winden en te geloven dat een tweede poging iets gaat uitmaken.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 9 september 2020, 17:56

Ik heb een klote dag gehad op 't werk. Eerst kwam er iemand nieuw bij, zwangere buik, dus dacht al Ohnee. Na een tijdje moet je er uit beleefdheid toch eens naar vragen. Zei ze "ja dat is nog niet makkelijk geweest voor me want 't duurde lang met deze baby". Dan denk ik al, ah fijn, iemand die 't snapt en ook gehad heeft en waarbij 't is goedgekomen. Nee hoor, "het duurde wel bijna een jaar, amai dat had toch zn impact op me, bleek vitamine D tekort te hebben en moeten bijpakken en toen pas lukte het. Terwijl ik de eerste na 2 maand kreeg, dus gewoon normaal".
Dan wringt het al overal bij mij he.. Oké iedereen verdient begrip voor z'n eigen struggles, akkoord, maar zit in n fase waarin ik hier echt geen begrip voor kan opbrengen of naar geklaag luisteren.
En eind vd dag dan nog iemand van tijdje geleden tegen gekomen, dat lag al gevoelig. Zij probeerde in dezelfde periode zwanger te raken als toen ik begon namelijk. En ik weet nog hoe bezwaard ik me voelde tov haar indertijd, want zij had al eens een miskraam meegemaakt en was heel traumatisch, dus ik had al schrik dat ze mij met een dikke buik zou gaan zien rondlopen en wou haar geen slecht gevoel geven. Natuurlijk bleef de dikke buik uit bij mij. Bij haar niet. Toen ik op 24 december m'n regels kreeg terwijl ik die keer echt dacht prijs te hebben, deed zij op 24dec een positieve zwangerschap test. Inmiddels is haar kindje nu ruim een jaar oud.. Maar maakte ze laatst opnieuw een miskraam mee. Ze was er zwaar van aangedaan, en ik heb haar graag dus vind 't zielig, maar kon alleen maar afgunst voelen over 't zoontje wat ze intussen wel heeft. Ik voel me een triestig persoon als ik zo denk over een ander, maar het is gewoon zo.
Dit hele traject maakt me een ander en naar iemand..
Ik zie er nu al tegenop om weer met hun te moeten samenwerken omdat ik het niet kan verkroppen allemaal. Ik kan ook nog eens niks erover vertellen tov hun want zou onprofessioneel zijn vanuit m'n functie. Dus sorry, ik gooi 't allemaal even over jullie uit 🙈
7/2018 pilstop

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 9 september 2020, 18:14

Ik snap je wel hoor pindanootje..

Ik werk zelf ook met veel dames om mij heen en als ik er soms aan denk dan realiseer je dat sommige zelfs als zwanger zijn van een tweede kindje. En dan snap je niet hoe het mogelijk is dat het bij jou zelf niet gegund is. Helemaal als je alles goed op een rijtje hebt en je er klaar voor bent. Hier lekker van je afschrijven doet mij wel goed merk ik en ook goed dat jij dat doet. Ik heb eerst een tijd meegelezen maar nu toch sinds kort aangemeld om meer ondersteuning te zoeken.. en ikvind het fijn om niet alleen te zijn. Jaaa bah. Als je er zo op terug kijkt denk je 1 jaar bezig zijn. Dat is niets. Gelukkig kan je niet alles van te voren herzien. Dat zou mij persoonlijk ongelukkiger maken. Een knuffel van mij voor alle meiden die in hetzelfde schuitje zitten
Start 2017.

12 weken echo goed ❤

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 9 september 2020, 18:28

michellefee2020 schreef: ↑
9 september 2020, 18:14
Ik snap je wel hoor pindanootje..

Ik werk zelf ook met veel dames om mij heen en als ik er soms aan denk dan realiseer je dat sommige zelfs als zwanger zijn van een tweede kindje. En dan snap je niet hoe het mogelijk is dat het bij jou zelf niet gegund is. Helemaal als je alles goed op een rijtje hebt en je er klaar voor bent. Hier lekker van je afschrijven doet mij wel goed merk ik en ook goed dat jij dat doet. Ik heb eerst een tijd meegelezen maar nu toch sinds kort aangemeld om meer ondersteuning te zoeken.. en ikvind het fijn om niet alleen te zijn. Jaaa bah. Als je er zo op terug kijkt denk je 1 jaar bezig zijn. Dat is niets. Gelukkig kan je niet alles van te voren herzien. Dat zou mij persoonlijk ongelukkiger maken. Een knuffel van mij voor alle meiden die in hetzelfde schuitje zitten
Thanks, het van me afschrijven doet mij ook echt goed, zolang ik dit heb heb ik geen therapeut erbij nodig 😄 Zeker met die laatste was het echt alsof we op de atletiek piste liepen en ik nog altijd aan m'n eerste rondje was en zij me al gedubbeld had en kwam zeggen hoe zwaar 't was.
Heb er echt barstende hoofdpijn van allemaal.. Net maar even een stevige wandeling met 't hondje gedaan maar raak 't gevoel nog niet helemaal kwijt.. Morgen beter zeker.

@johanna, wat naar dat je van ellende de spuit vergeten bent, ocharme. Ik heb geen enkel idee of dat kwaad kan maar mocht je je er zorgen over maken, ff bellen naar je arts zou ik zeggen. Niet simpel allemaal he :( Dikke knuffel
7/2018 pilstop

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 9 september 2020, 22:52

@Pindanootje: wat een k*tdag. Ik begrijp dat dit superzwaar moet zijn voor je. Ik voel md ook zo bij elke zwangerschapsaankondiging die op mn social media passeert.
Wat mich zegt over je aantallen aan zaadcellen is waar. Wat ben ik jaloers op die aantallen, wij raken amper aan 2miljoen. Maar inderdaad, ookal zijn alle omstandigheden perfect, er is geen garantie op succes. Probeer die cijfers wat naast je neer te leggen en uit te kijken naar de toekomst. Ik duim voor je dat je in Jette het geluk van een klein wonder kan vinden.

@johanna: wat stom van die ene spuit. Maar kan idd waarschijnlijk geen kwaad. Er is ook zoveel om over te denken tijdens deze trajecten, dan is het soms allemaal even chaos in je hoofd.

@michellefee: ik krijg waarschijnlijk vrijdag IUI 4. Dus dan lopen we wat gelijk. Ik moet voor het eerst Utrogestan gebruiken deze ronde. Dus ben benieuwd naar het effect op mn wachtweken. Ik heb ook altijd zon testdrang rond dag 10-11.

We kregen vandaag alvast een afspraak voor de intakegesprekken voor IVF. Als het deze maand niets wordt dan kunnen we hopelijk snel verder. Ik vind het best spannend dat ik binnenkort mss moet spuiten zetten bij mezelf. Nog even afwachten, hopelijk moet het niet zover komen.

Succes dames , samen staan we sterk!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 10 september 2020, 11:14

@zondergeduld dan lopen we inderdaad erg gelijk, ik heb deze ochtend mijn inseminatie gehad. Nu wachten wachten wachten..blehh.
Ik gebruik wel vanaf het begin al medicijnen, ik prik 10 dagen met gonal F, gebruik sinds deze maand 87,5 en om mijn eisprong een boost te geven gebruik ik pregnyl. Enige aanwijzing waarom ik meteen mocht starten met medicijnen is omdat ze een kleine kans zagen op endometriose. Maar was niet 100% zeker. Ik had deze maand 1 eitje van 18 voordat ik de pregnyl mocht spuiten en 2 kleine eitjes erbij. Ze hadden gezegd dat het mee kon springen maar dat is dan maar zo. Ik vind het wel beter. Hoe groter de kans hoe beter ik het vind. Ik ben ook wel benieuwd hoelang het doorgaat op iui bij mij. Bij mijn man hadden ze deze maand ook 1,6 miljoen zaadjes kunnen bewerken , net zoals de vorige keer, het is net aan genoeg voor iui begreep ik. Het word weer spannend. Succes morgen.. 💌
Start 2017.

12 weken echo goed ❤

Plaats reactie