Mitte schreef: ↑30 september 2020, 19:28
Minosh schreef: ↑30 september 2020, 19:16
Wat een dilemma

! Ik zou het ook niet weten... ik snap wel dat je vooruit wil, maar eenmaal je ergens start, is het waarschijnlijk niet mogelijk om na 1 poging te switchen... Ik zou de voor en nadelen goed naast elkaar leggen en samen de knoop doorhakken.
Dat kan zeker wel hoor, switchen na 1 beurt.
@pindanootje: je moet goed nadenken over hoeveel vertrouwen je nog hebt in het centrum denk ik. Je kan natuurlijk altijd eens op consult gaan om te informeren hoe vlot je in Genk zou kunnen starten. Meestal is na een punctie 1 rustmaand voldoende. Dat van die cryo’s klopt wel geloof ik, je mag denk ik niet met een tweede poging starten voor alle diepvriesbaby’s (zo noem ik die van mij

) teruggeplaatst zijn. Je kan ook al in Jette terecht voor de intake als je nog elders bezig bent want dat was bij YDV het geval.
Klopt, je kan na een poging gewoon switchen, maar de cryo's moeten inderdaad allemaal op zijn. Dit is ook als je niet van centrum veranderd. Stel dat je bijna 43 (tot die leeftijd zijn de terugbetalingen geldig) bent en je hebt nog cryo's dan kan je niet vlug vlug nog een punctie laten doen.
@pindanootje, je weet waarom je weg wil in het ZOL. Ik begrijp dat je ongeduldig bent, maar je weet hoe de IUI's verlopen zijn, bij IVF/ICSI is de timing nog belangrijker en ook de hormoonwaarden en daar kijken ze gewoon niet naar.
Toen ik zei dat ik de overstap naar Jette ging maken, gaf mijn gyn we wel gelijk, maar ze zei ook dat ze toen net een nieuwe laborante hadden en dat wanneer zij de icsi deed, er dubbel zoveel zwangerschappen waren, dus als ik zou blijven ik misschien meer kans had.
Als je daarvan moet afhangen??? Dan 1000x liever het labo van Jette en de professionaliteit.
Ook heb ik onlangs in een ander topic gelezen dat het ZOL momenteel ook met een wachtlijst werkt, dit ging over IUI, maar misschien is het voor IVF ook zo.
Als je het toch overweegt, kan je eens bellen en horen in welke tijdspanne je eventueel zou kunnen beginnen en dan kan je nog zien wat je doet.