Om te beginnen zijn er heel wat gynaecologen die niet weten waarmee ze bezig zijn als het fertiliteit betreft. Er zijn hier enorm veel verhalen te vinden waar van je mond soms openvalt.Sproetje schreef: ↑6 februari 2021, 17:00Hey meiden
Vandaag dag 16. Follikelmeting: Links speelde weer verstoppertje en het deed nogal pijn om ze te vinden ook. Daar niets. Rechts was de follikel gegroeid tot 15mm. Echt niet veel dus. Dan maar bloed getrokken. Ik dacht dit zal nog te vroeg zijn, die follikel is nog veel te klein. Maar niets is minder waar... morgenochtend moet ik gaan voor de inseminatie, terug zonder pregnyl. Ik vroeg of dit wel ok was met zo’n kleine follikel en ze zei dat de follikel rijp is, dat mijn oestradiol nog nooit zo hoog stond en dat mijn LH 53 staat en dat een teken is dat ik een piek heb.
Ik heb er toch weer gemengde gevoelens bij. Is dit wel ok zo’n kleine follikel? Ondanks de positieve woorden van iedereen heb ik het gevoel dat het een reden heeft waarom de pogingen mislukken en dat die kleine follikels de reden zijn.
Nuja aan de andere kant heb ik wel het vertrouwen dat de gynaecologen wel weten wat ze doen en ze mij niet zouden laten komen moesten ze niet overtuigd zijn dat mijn eisprong eraan komt en dit een volwaardige poging wordt.
Ik ben een beetje kwijt wie nu nog bezig is met IUI en waar in de cyclus jullie zitten? Hoe gaat het bij jullie?
Groetjes
Sproetje
Er gebeuren echt vaak dingen waardoor je gewoonweg niet eens een kans krijgt, maar vaak weet je dit niet of kom je het pas achteraf te weten.
IUI heeft een slaagkans van 10-15%, dus er is meer kans dat het niet lukt dan wel en als het dan niet lukt wil dat niet zeggen dat er iets fout is gelopen.
Nog een beetje info: een follikel moet normaal min 18mm zijn om een rijp eitje te hebben, bij IUI wacht men meestal tot de follikel 20-24mm is om zeker een rijp eitje te hebben, maar als je lichaam zelf al naar een eisprong gaat kan het zijn dat de follikel kleiner is en de inseminatie eerder plaatsvindt.
Een follikel met een eitje geeft een oestradiol van 200-600, als je meerdere follikels hebt ligt de waarde hoger. Het kan dus zijn dat je een hoge oestradiol waarde hebt doordat er meerdere follikels zijn, maar dat de eitjes nog niet rijp zijn.
Als je oestradiol zijn piek bereikt begint het LH te stijgen en heb je een 24u later de LH-piek en dan weer na 24u je eisprong.
Als je twijfels hebt moet je dat zeker met je gyn bespreken, als deze poging niet zou lukken want misschien zit alles wel helemaal goed.

31/05/23

na gisteren heel de dag in het zeteltje gelegen te hebben en me niet zo best te voelen, voel ik me vandaag veel beter. Had veel buikpijn en voelde me precies wat ziekjes/koortsig. Zou van m’n eisprong kunnen zijn denk ik. Blij dat het vandaag beter is