IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 16 februari 2021, 16:30

Roossje schreef: ↑
16 februari 2021, 9:16
Oh sproetje!
Hoe is het ondertussen met je?
Het is geen makkelijk traject, geen enkel niet zolang de kinderwens slechts een wens blijft.
Al zeker niet wanneer je zoveel voelt, want wat je beschrijft van klachten had ik tijdens mijn eerste zwangerschap... maar je kent uw eigen lichaam het beste en als je dit al eerder hebt meegemaakt...

Misschien was het vorige keer bevrucht maar liep er iets mis met de innesteling... dat kan nog hoop geven voor de toekomst 🍀

Maar soms is een rustpauze Idd zo slecht nog niet. Want mentaal kunnen we ook niet alles aan en als het even te zwaar wordt is tot rust komen echt nodig!
Veel moed eh!
Sproetje schreef: ↑
13 februari 2021, 20:05
Dag dames, morgen zit ik in de helft van mijn wachttijd. Sinds 4 dagen heb ik zeurende buikpijn en pijn in de darmen. Overal lees ik dat innestelingspijn maar een dag of 2 duurt.. ik weet dus niet wat ik ervan moet denken. Mijn darmen doen veel pijn en ik ben winderig. Sinds gisteren ben ik super emotioneel en heb heel de tijd koud. Tepels doen ook pijn. Maar kijk... dit waren exact dezelfde dingen die ik bij poging 1 voelde en toen was het niets. De moed zakt me in mijn schoenen. Dit betekent dat ik een afspraak zal moeten maken met de fertiliteitsarts, nieuwe staaltjes moet bestellen en dus 1 of 2 cyclussen zal moeten overslaan. Mss is dat nog niet zo slecht. Zo geef ik m’n lichaam en geest even wat rust.
Het is mijn dagje dus niet geweest. En ik hoop dat hij snel voorbij is ook. En hopen op morgen een betere dag, zonder huilbuien en hopelijk wat minder pijn.

Groetjes

Sproetje
Hey Roossje

Momenteel voel ik me iets beter wat lichamelijke klachten betreft. De buikpijn is er wel nog maar niet meer zo erg als eerst. Zolang er geen menstruatie is kan het natuurlijk nog altijd. Zoals je zegt zou er de 1ste poging ook ‘iets’ kunnen geweest zijn. Dat weet je jammergenoeg niet. Ik heb er nog steeds geen goed gevoel bij. Maar ik heb me er een beetje bij neergelegd in de zin van dat ik er toch niets aan kan veranderen en dat ik zal moeten afwachten tot de test zondag.

Groetjes
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

LeRo

Bericht door LeRo » 17 februari 2021, 14:18

Hallo allemaal,

Alles ok met iedereen??

Carole, jij weet je resultaat toch al, he? Was het positief?

Jena, jij moest vandaag op controle, he? Alles ok?

Kathleen, ben jij al terug op controle geweest? Was er al meer te zien?

Ik ben gisteren geïnsemineerd.
Ik moet nu wel Amelgen 400g gebruiken ipv Utrogestan. Blijkbaar kon de producent in januari niet leveren en zal dit probleem tot begin april duren... Ik was wel even in paniek toen ik hoorde dat ik geen Utrogestan meer kon krijgen.
Maar die Amelgem hoef ik (vanwege de hogere dosering) maar 2 maal per dag op te steken. Het is wel een heel stuk duurder dan Utrogestan (€48,1).
Ik vermoed dus dat de Utrogestan-gebruikers ook een alternatief zullen aangeboden krijgen binnenkort. Be prepared! :)

Ik hoop dat jullie je allemaal ok voelen!
Veel succes nog!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Jena

Bericht door Jena » 17 februari 2021, 14:55

LeRo schreef: ↑
17 februari 2021, 14:18
Hallo allemaal,

Alles ok met iedereen??

Ik moet nu wel Amelgen 400g gebruiken ipv Utrogestan. Blijkbaar kon de producent in januari niet leveren en zal dit probleem tot begin april duren... Ik was wel even in paniek toen ik hoorde dat ik geen Utrogestan meer kon krijgen.
Maar die Amelgem hoef ik (vanwege de hogere dosering) maar 2 maal per dag op te steken. Het is wel een heel stuk duurder dan Utrogestan (€48,1).
Ik vermoed dus dat de Utrogestan-gebruikers ook een alternatief zullen aangeboden krijgen binnenkort. Be prepared! :)

Veel succes nog!!!
Veel succes! Ik heb net telefoon gekregen en ben in de war.. Deze morgen naar jette geweest en alles zag er 'goed uit'. Ben nu op dag 11.. follikel was 16mm, baarmoederslijmvlies 8,5mm.. heb normale, regelmatige cyclus en heb nog niets moeten innemen. Nu belden ze mij dat ik zaterdag geinsemineerd word en dat ik morgenavond om 22u pregnyl moet spuiten. Dat pregnyl spuitje kwam als een verassing omdat alles normaal was en ik eigenlijk niet echt uitleg kreeg waarom ik dit nu wel moest nemen en vorige twee behandelingen niet.. het enige wat ze zei was dat mijn oestrogeen waarden nu veel hoger zijn dan anders maar dat ik altijd binnen de normale waarden zit? Vreemd. Iemand ervaring met pregnyl? Dacht dat dit diende voor de rijping van de eicel maar zit op dag 11 met goede waarden?
Laatst gewijzigd door Jena op 17 februari 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

LeRo

Bericht door LeRo » 17 februari 2021, 15:10

Hey Jena,

Ik moet bijna altijd de Pregnyl spuit zetten, behalve als ik een spontane eisprong heb (zien ze meestal maar 1 dag op voorhand).
Mijn 5 eerste pogingen waren ook zonder medicatie vóór de inseminatie, maar wel telkens de Pregnyl.
Zo kunnen ze beter inschatten wanneer je eisprong zal plaatsvinden (36u na inspuiting).
Je gaat wel een mooi grote follikel hebben.... Bij mij was hij zondag 16mm en gisteren al geïnsemineerd...

Nu moet ik ook een Pregnyl-spuit zetten op maandag (dag 7 van de wachtweken).
Dat was voor mij ook een verrassing... Dat heb ik ook nooit eerder moeten doen!

Veel succes!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 17 februari 2021, 16:08

Pregnyl kan ook de innesteling ondersteunen. Ik had telkens een spontane ovulatie maar heb toch ook pregnyl moeten zetten.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Lore1

Bericht door Lore1 » 17 februari 2021, 16:21

Hallo allemaal,

Alles ok met iedereen??

Veel succes nog!!!
Dag LeRo,

Veel succes in de wachtweken, hopelijk vliegt het voorbij! Hier nog altijd aan het wachten, dag 4 zonder utrogestan... :|

Ik was in het weekend nog achter een extra doosje utrogestan geweest (voor mochten we toch zwanger geweest zijn) en onze apotheek kon er pas eind februari terug aan geraken door leveringsproblemen. Dus ik had even rondgebeld en een andere apotheek had wel nog een doosje op voorraad.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Martha1

Bericht door Martha1 » 17 februari 2021, 16:23

Jena, ik moest ook altijd Pregnyl zetten. Ze willen het zo goed mogelijk kunnen timen, denk ik.
En inderdaad, 7 dagen later nog eens om innesteling te ondersteunen... het was ook de eerste keer dat ik dat moest doen (IUI3)... en het heeft gewerkt bij mij :)

Vandaag was weer spannend. Tweede bloedname gehad, en die was goed. Beta-hCG x 11 op een week (van 92 naar 1050).
Nu opnieuw 2 weken aftellen naar de eerste echo en hopelijk een hartslagje!

Ik heb eigenlijk pas sinds een paar dagen echt symptomen (krampjes zoals tijdens menstruatie, gevoelige borsten), dus als ik niet in een fertiliteitstraject zat, zou ik het zeker daardoor nog niet door gehad hebben dat ik zwanger ben. Dus geen symptomen hoeft helemaal niets te betekenen :).

Nog over het inlassen van een rustpauze: dat hebben wij ook gedaan over Kerst en nieuw, en dat deed eigenlijk wel deugd. Zo konden we er eens tussenuit voor een weekje. Maar dat gevoel zal voor iedereen wel anders zijn.

Succes lieve dames allemaal! Houd moed!

mich75

Bericht door mich75 » 17 februari 2021, 17:24

De productie van Utrogestan (vag) ligt al stil sinds juli en het zou tot eind 2020 geweest zijn, maar is nu voorlopig opgeschoven naar eind februari.

Toen ik november aan mijn gyn een alternatief vroeg in geval dat ik er niet meer kon aangeraken, lachte hij dat weg, hijzelf had toen nog 60 dozen.

Nu lees ik hier op het forum dat sommige dames problemen hebben om het te vinden, dus gisteren nog even vlug 2 doosjes gehaald.
Ik had nog voorschriften liggen omdat ik zwanger was maar is mk geworden.

Ik hoop in maart een volgende poging te hebben en dan heb ik toch al wat in huis en dan maar hopen dat het terug verkrijgbaar is.

Jena

Bericht door Jena » 17 februari 2021, 17:53

Bedankt iedereen voor de vele reacties!
Ook nog veel moed, succes, hoopvolle en positieve vibes voor iedereen. + Soms balen, onzeker of verdrietig zijn hoort er natuurlijk ook wel bij🤷🏻
Ik heb toch nog eens naar Jette gebeld. Lieve vrouw aan de lijn. Is idd meer voor de zekerheid en om het goed te kunnen plannen (niet dat het hiervoor zonder pregnyl niet goed gepland was).
Toen ik mijn regels had na 2de mislukte iui ben ik op die baaldag beginnen googelen (niet altijd goed, i know) en heb dan een afspraak bij osteopathe gemaakt ifv kinderwens. Morgen ga ik terug bij haar. Ze ging dan wel 'intern' wat werken, hoop dat dit geen kwaad doet🙈

Jena

Bericht door Jena » 17 februari 2021, 17:54

Martha1 schreef: ↑
17 februari 2021, 16:23
Jena, ik moest ook altijd Pregnyl zetten. Ze willen het zo goed mogelijk kunnen timen, denk ik.
En inderdaad, 7 dagen later nog eens om innesteling te ondersteunen... het was ook de eerste keer dat ik dat moest doen (IUI3)... en het heeft gewerkt bij mij :)

Vandaag was weer spannend. Tweede bloedname gehad, en die was goed. Beta-hCG x 11 op een week (van 92 naar 1050).
Nu opnieuw 2 weken aftellen naar de eerste echo en hopelijk een hartslagje!

Ik heb eigenlijk pas sinds een paar dagen echt symptomen (krampjes zoals tijdens menstruatie, gevoelige borsten), dus als ik niet in een fertiliteitstraject zat, zou ik het zeker daardoor nog niet door gehad hebben dat ik zwanger ben. Dus geen symptomen hoeft helemaal niets te betekenen :).

Nog over het inlassen van een rustpauze: dat hebben wij ook gedaan over Kerst en nieuw, en dat deed eigenlijk wel deugd. Zo konden we er eens tussenuit voor een weekje. Maar dat gevoel zal voor iedereen wel anders zijn.

Succes lieve dames allemaal! Houd moed!
Oooh super!! Duim voor jou!

Jena

Bericht door Jena » 17 februari 2021, 17:56

Hallo allemaal,

Alles ok met iedereen??

Veel succes nog!!!
Heel veel succes!🙌🏻

Jena

Bericht door Jena » 17 februari 2021, 17:57

Sara1987 schreef: ↑
17 februari 2021, 16:08
Pregnyl kan ook de innesteling ondersteunen. Ik had telkens een spontane ovulatie maar heb toch ook pregnyl moeten zetten.
Sara, ik zie je onderschrift! Waaw, niet zo lang meer voor je baby er is..

Smorrebroodje

Bericht door Smorrebroodje » 17 februari 2021, 22:10

Dag iedereen,

Ik lees al heel lang stiekem mee en aangezien ik voor de derde keer nu de helse 2 weken lang moet wachten, doe ik toch even actiever mee.

Ik had gisteren mijn 3de IUI... maar dat lijkt al 137 dagen geleden. Tijd gaat veel te traag, ik word hier stiepelezot van. Ik gebruik nu voor de eerste keer ook amelgen 400 omdat ik bij de vorige poging echt heel plots 7-8 dagen na de inseminatie wat “verlies” had - in alle mogelijke vormen en kleuren dus dat was geen prettig gevoel of voorteken. Mijn fertiliteitsarts stelde voor om dit eens te proberen... Ik meen begrepen te hebben dat dit de “nieuwe” Utrogestan is dan?

Ik hooooop dat het deze keer pakt, want mijn rietjes (van dezelfde donor als mijn eerste dochter) zijn daarna op. Gelukkig is hij nog in stock (ha!) maar duurt het toch minstens 2 cycli om dat vanuit Denmark weer over te laten brengen nr UZ Jette. Er hangt dus veel af van deze poging... urgh.

Soit, ik wens iedereen hier massa’s veel moed en succes! Er zijn er ongetwijfeld nog een hele bende ook nu net als ik aan het aftellen tot de volgende zwangerschapstest. Fingers crossed!
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

LeRo

Bericht door LeRo » 18 februari 2021, 8:41

Hallo Smorrebroodje,

We hebben veel gemeen, lees ik! :)
Ik ben ook BAM. Ik heb al een dochtertje van december 2018.
Vorig jaar had ik vijf rietjes besteld, die waren in december allemaal opgebruikt en dus reserveer ik nu na elke mislukte poging weer een staal bij... Ik moet gelukkig niet wachten want ik heb een Belgische donor (waar voorlopig ook nog rietjes van op voorraad zijn. Ik hoop dat dit nog even zo blijft! :) )

Ik heb ook op dinsdag mijn IUI gehad, dus we tellen samen af.
Bij mij is het ondertussen al poging 7 (ik mag 8 IUI's doen omdat het bij de pogingen voor mijn dochtertje ook gelukt is).

Ik heb deze ochtend mijn eerste Amelgen opgestoken. Ik hoop stiekem dat het meer effect gaat hebben dan Utrogestan (omdat het dagelijks 800mg ipv 600mg is). Maar dat is misschien wishfull thinking....

Ik hoop dat deze poging lukt voor je en dat je dus niet hoeft te wachten op die nieuwe rietjes....

Fingers crossed!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

Smorrebroodje

Bericht door Smorrebroodje » 18 februari 2021, 8:54

18 februari 2021, 8:41
Hallo Smorrebroodje,

We hebben veel gemeen, lees ik! :)
Ik ben ook BAM. Ik heb al een dochtertje van december 2018.
Vorig jaar had ik vijf rietjes besteld, die waren in december allemaal opgebruikt en dus reserveer ik nu na elke mislukte poging weer een staal bij... Ik moet gelukkig niet wachten want ik heb een Belgische donor (waar voorlopig ook nog rietjes van op voorraad zijn. Ik hoop dat dit nog even zo blijft! :) )

Ik heb ook op dinsdag mijn IUI gehad, dus we tellen samen af.
Bij mij is het ondertussen al poging 7 (ik mag 8 IUI's doen omdat het bij de pogingen voor mijn dochtertje ook gelukt is).

Ik heb deze ochtend mijn eerste Amelgen opgestoken. Ik hoop stiekem dat het meer effect gaat hebben dan Utrogestan (omdat het dagelijks 800mg ipv 600mg is). Maar dat is misschien wishfull thinking....

Ik hoop dat deze poging lukt voor je en dat je dus niet hoeft te wachten op die nieuwe rietjes....

Fingers crossed!!!
Oh, fijn!! Ja inderdaad best wel gelijkaardig traject én zelfde dag inseminatie :)
Geen idee of die utrogestan/amelgen effect heeft, ik hoor tegenstrijdige dingen, maar ik herinner mij wel dat ik 4 jaar geleden dit ook heb moeten nemen (wel gewoon pilletjes) omdat ik in de eerste 6weken zwangerschap degoutant veel bandenpijn had.

Zo raar dat je 8 pogingen mag doen, had ik nog nooit gehoord! Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik er mag doen... maar als deze keer niet lukt, willen ze ook eerst nog in die 2 maanden pauze wat onderzoeken doen: eileiders, biopsie,... ook niet echt iets om naar uit te kijken...

Nu afwachten dus!! Ik ben wel zo een die niet wacht op de bloedtest en wsl vroeger al een thuiszwangerschapstest zal doen. Hopelijk is 16/2 dus een vruchtbare dag geweest voor ons allebei!! 🤞🏼Bij de hoeveelste poging was het de eerste keer gelukt dan?
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Plaats reactie