IUI-clubje

IUI Forum
Jena

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 15 maart 2021, 9:08

Smorrebroodje schreef: ↑
15 maart 2021, 8:49
Jena schreef: ↑
15 maart 2021, 8:38
Deze morgen helderrood bloed verloren... Vrees een beetje dat dit niet zo een goed teken is, ook al niet omdat ik al paar dagen niets van zwangerschapsgevoel/kwaaltjes heb... Moest toch bloedafname doen, dus afwachten... succes an al de rest met het begin van deze nieuwe week!
Oh neee! Wanneer heb je je bloedafname? En was het veel bloed of roze? Krampen bij of niet? Ik hoop dat het toch gewoon bloedvaatje is die geraakt werd 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Hou ons op de hoogte!
Heb afname deze morgen gedaan, was ook zo gepland vandaag te doen. Toen ik grote boodschap deed na het ontbijt, zag ik het aan het toilet papier..2x afgeveegd om zeker te zijn en was 2x zo.. was wel wat bloed aan, geen klein beetje, maar nu ook niet dat papier helemaal onder het bloed zat... eerder helderrood. Niet roos, ook niet bruin. geen slijm ofzo..De pot had blauw water van schoonmaak dus ja🙈 Daarnet ook nog eens pipi gedaan met een bang hartje, maar geen bloed in pot/papier onderbroek voorlopig. Wel lichte krampen in mn darmen, beetje dat je diarree gaat krijgen precies, heb dat ook wel bij mijn maandstonden 😏 10u naar monitoring bellen en resultaten afwachten deze namiddag zeker.. Niet dat ik onder stress zit, want weet dat ik het lot moet afwachten en ergens weet ik dat het zo wat fifty fifty is qua hoop...wil de moed niet opgeven en blijf wel kalm voorlopig, zou gewoon heel hard balen zijn als jette straks minder nieuws brengt😞 maar ja c'est la vie😔
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena

Bericht door Jena » 15 maart 2021, 15:39

Jammer genoeg slechte bloedwaarden nu (van 250 hcg naar 40) en ook veel bloed verloren. Heel jammer en verdrietig maar koester wel nog hoop. Kijk naar de toekomst met vertrouwen. Is nu ook anders dan vorig miskraam. Toen had ik missed abortion en was er sprake van mola. Nu 'blij' dat het eerder natuurlijk op gang gekomen is en dat er voorlopig geen nare dingen komen bij kijken..2de keer maakt het niet fijner maar uit mijn ervaring leer ik nu positiever om te gaan met het verlies en meer hoopvol. Juist het feit dat ik nu blijkbaar 2x chemische zwangerschap heb gehad baart me beetje zorgen... Ligt dat dan aan mij of is het gewoon het lot van de natuur? Nog heel veel succes iedereen! Ik zal waarschijnlijk even moeten wachten eer de volgende stap genomen kan worden...

Smorrebroodje

Bericht door Smorrebroodje » 15 maart 2021, 16:42

15 maart 2021, 15:39
Jammer genoeg slechte bloedwaarden nu (van 250 hcg naar 40) en ook veel bloed verloren. Heel jammer en verdrietig maar koester wel nog hoop. Kijk naar de toekomst met vertrouwen. Is nu ook anders dan vorig miskraam. Toen had ik missed abortion en was er sprake van mola. Nu 'blij' dat het eerder natuurlijk op gang gekomen is en dat er voorlopig geen nare dingen komen bij kijken..2de keer maakt het niet fijner maar uit mijn ervaring leer ik nu positiever om te gaan met het verlies en meer hoopvol. Juist het feit dat ik nu blijkbaar 2x chemische zwangerschap heb gehad baart me beetje zorgen... Ligt dat dan aan mij of is het gewoon het lot van de natuur? Nog heel veel succes iedereen! Ik zal waarschijnlijk even moeten wachten eer de volgende stap genomen kan worden...

Ooh shit Jena, dat is een klap... maar ik lees vol bewondering hoe je de moed niet laat zakken. Sterk!!
Wat is een biochemische zwangerschap dan eigenlijk? Misschien kan je toch nog een gesprek met de fertiliteitsarts vragen en horen wat de oorzaak kan zijn? Dat geeft je misschien nog wat meer rust in je hoofd?
Ik wens je alleszins heel veel sterkte toe! Neem ook maar even de tijd om dat te verwerken...
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

mich75

Bericht door mich75 » 15 maart 2021, 20:48

Jena,

Als het nu vlot verloopt, wat waarschijnlijk wel het geval is, mag je in principe bij de volgende ms starten.

Als je overstapt op ivf/icsi kan het wel zijn dat je enkele maanden moet wachten, in Jette hebben ze nog steeds een achterstand door corona.

Carole

Bericht door Carole » 16 maart 2021, 6:04

Lore1, ik heb op dezelfde dag als jou IUI gehad, nl. 7 maart. Ik moet 22 maart ook binnen voor een bloedafname, terwijl ik ook 3 pregnyl spuiten heb gekregen (gisteren mijn 3e) en 3x per dag de utrogestan. Fingers crossed! Het is mijn 4e ronde. 1e ronde miskraam op 8 wkn, met curretage weggehaald. 2e ronde miskraam op 6 wkn. 3e ronde negatief. Nu in afwachting van het resultaat van ronde 4...
Laatst gewijzigd door Carole op 16 maart 2021, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jena

Bericht door Jena » 16 maart 2021, 7:50

Smorrebroodje schreef: ↑
15 maart 2021, 16:42

Ooh shit Jena, dat is een klap... maar ik lees vol bewondering hoe je de moed niet laat zakken. Sterk!!
Wat is een biochemische zwangerschap dan eigenlijk? Misschien kan je toch nog een gesprek met de fertiliteitsarts vragen en horen wat de oorzaak kan zijn? Dat geeft je misschien nog wat meer rust in je hoofd?
Ik wens je alleszins heel veel sterkte toe! Neem ook maar even de tijd om dat te verwerken...
Bioch. Zw is dat er een bevruchting plaats vindt, hcg hormoon is er maar dat er nooit echt sprake is van eem embryo, allez dat er geen echografie aan te pas komt met levend wezentje of kloppend hartje...
Ben ergens wel opgelucht dat het er vanzelf uit is gegaan. Ga ik idd eens bespreken met dr, volgende week vrijdag heb ik telefonisch contact 🤞🏻

Jena

Bericht door Jena » 16 maart 2021, 7:52

mich75 schreef: ↑
15 maart 2021, 20:48
Jena,

Als het nu vlot verloopt, wat waarschijnlijk wel het geval is, mag je in principe bij de volgende ms starten.

Als je overstapt op ivf/icsi kan het wel zijn dat je enkele maanden moet wachten, in Jette hebben ze nog steeds een achterstand door corona.
Mja, wachten ergens wel gewoon😏 heb me eind januari aamgemeld in 2020, eerste iui was in december 😏 veel vertraging gehad met corona...

Lore1

Bericht door Lore1 » 16 maart 2021, 14:23

Veel sterkte! Probeer het een plaats te geven en dan weer vol goede moed verder... 🍀🤞
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Lore1

Bericht door Lore1 » 16 maart 2021, 14:26

Carole schreef: ↑
16 maart 2021, 6:04
Lore1, ik heb op dezelfde dag als jou IUI gehad, nl. 7 maart. Ik moet 22 maart ook binnen voor een bloedafname, terwijl ik ook 3 pregnyl spuiten heb gekregen (gisteren mijn 3e) en 3x per dag de utrogestan. Fingers crossed! Het is mijn 4e ronde. 1e ronde miskraam op 8 wkn, met curretage weggehaald. 2e ronde miskraam op 6 wkn. 3e ronde negatief. Nu in afwachting van het resultaat van ronde 4...
Spannend he... Het begint dichterbij te komen! 🍀
Gisteren trouwens ook mijn 3e spuit pregnyl gehad en ook 3x per dag utrogestan (een hele zoektocht om er nog te vinden he?!). Is dit al elke keer met 3x pregnyl geweest bij jou?
Start 2019

Carole

Bericht door Carole » 16 maart 2021, 15:12

Hey Lore1,

Ja, bij elke ronde heb ik 3x pregnyl 5000 en 3x/ dag utrogestan gekregen (met vooraf ook nog chlomid van dag 5 tot 9 vd cyclus).

Nog 6 dagen!

Succes!

Lore1

Bericht door Lore1 » 16 maart 2021, 15:32

16 maart 2021, 15:12
Hey Lore1,

Ja, bij elke ronde heb ik 3x pregnyl 5000 en 3x/ dag utrogestan gekregen (met vooraf ook nog chlomid van dag 5 tot 9 vd cyclus).

Nog 6 dagen!

Succes!
Ik neem ook clomid maar van dag 3 tot dag 7. Bij mij is het de eerste keer met 3x pregnyl. Vorige keer maar 1x voor de IUI.

Jij ook veel succes! 🤞🍀
Start 2019

Lore1

Bericht door Lore1 » 18 maart 2021, 7:31

Roossje schreef: ↑
12 maart 2021, 20:18
Vandaag dag 14 van cyclus. Wel een heel trage cyclus deze. Vanmorgen echo gehad en het groeien van follikel(s) is eindelijk op gang gekomen. Maandag opnieuw echo en dan hopelijk woensdag IUI.
Ronde 2 voor ons...
Dag Roossje, zit je ondertussen op het wachtbankje? Of moet de IUI nog gebeuren?
Start 2019

Zitav

Bericht door Zitav » 18 maart 2021, 17:04

Hey!
De eerste keer dat ik een berichtje post..
Mijn vriendin en ik hebben een jaartje geleden een eerste mail verstuurd naar UZ Gent om een afspraak te maken om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Na gesprek goedgekeurd (we werken uiteraard met donor), bloedonderzoek en echo is er pcos vastgesteld. Daarbij zagen ze ook dat er waarden niet goed stonden. Na een afspraak bij de endocrinoloog konden we in december 20' starten. Bij de controle echo gezien dat ik poliep had. Terug wat maanden verder doordat de poliep weg moest hebben we vorige week de eerste keer een terugplaatsing gehad.
Man wat duren die twee wachtweken lang.. En wat maakt je hoofd je zot.. Nog een weekje geduld hebben..
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Carole

Bericht door Carole » 21 maart 2021, 10:54

Hey lore1

Vandaag dag 14... Morgen bloedtest! Hoe is het daar? Nog steeds onder het moto 'Geen bloed geeft moed'? :)

Hier nog steeds bang aant afwachten. Morgen het verdict!

Veel succes.

Lore1

Bericht door Lore1 » 21 maart 2021, 17:18

21 maart 2021, 10:54
Hey lore1

Vandaag dag 14... Morgen bloedtest! Hoe is het daar? Nog steeds onder het moto 'Geen bloed geeft moed'? :)

Hier nog steeds bang aant afwachten. Morgen het verdict!

Veel succes.
Door de utrogestan, hier sowieso geen bloed... Vorige keer pas 5 dagen na het stoppen met utrogestan. Is dat bij jou ook zo?

Hier ook nog steeds bang afwachten, hopelijk positief nieuws... Wachten tot dinsdag nog voor bloedtest, zo spannend :o

Ik stuurde je trouwens een privébericht ;-)
Start 2019

Plaats reactie