Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Plaats reactie
eline90

Re: Uitgerekend jan-feb-maa 2022

Bericht door eline90 » 21 juni 2021, 9:09

mich75 schreef: ↑
19 juni 2021, 18:40
Welkom aan de nieuwe dames, ons groepje groeit goed aan.

Wij zijn een midweek naar cp geweest met ons gezin, wij hebben al een dochter van 4 en een tweeling van 2, maar ook met mijn schoonmoeder, wij nemen haar wel vaker mee om haar een plezier te doen en is dan ineens haar verjaardagscadeau.
Nu had zij achter onze rug mijn schoonzus en haar zoon van 6 meegevraagd.

Dus het waren een aantal dagen met de nodige spanningen en discussies. Ik heb de nodige tijd besteed om kledij uit te zoeken zodat ze zeker niets zouden merken want mijn buik valt toch wel op en we willen de zwangerschap nog voor ons houden.
Na 2 dagen ging er een gesprek over zwangerschap of gewicht, weet het al niet meer en toen gezegd dat ik een kwabberbuik heb door de vorige zwangerschappen en ook laten zien, dan was het toch al een zorg minder dat ze zouden ontdekken dat ik zwanger was.
Nu zijn we dus terug thuis, maar ik ben stik op, uit ervaring weet ik dat dit wel 2 weken kan duren en de warmte helpt er ook niet aan.

Deze vermoeidheid heeft nog niets met de zwangerschap te maken denk ik.

Over 10 dagen heb ik controle bij een nieuwe gyn in een nieuw zh, dus hopen dat het meevalt. Soms heb ik ook wel even een moment dat ik denk dat ik slecht nieuws kan krijgen, maar ik dan ban ik snel die gedachte.

Buiten mijn dikkere buik en borsten heb ik geen kwaaltjes en ik weet dat zelfs als het misloopt ze nog een hele tijd aanwezig blijven, dus daar kan ik me niet op baseren.

Ik ga er vanuit dat het goed zit en hoop binnenkort met de doptone het hartslagje te kunnen horen, altijd handig als tussentijdse geruststelling.

Hey Mich

Ik leef met je mee, zo hard uitkijken naar je vakantie, zoveel geld aan uitgeven en dan door zoiets verpest worden.. πŸ˜”

Wat spannend voor de nieuwe gyn, dat was die Franstalige toch he? Ik heb morgen mijn eerste echo ook bij mij weet niemand het en ik zou het ook graag zo willen houden. Gezien ik zo veel ben aangekomen stelt niemand zich die vraag gelukkig 😜

Maar het geval met je schoonzus heb ik aan de hand met mijn moeder:

Mijn moeder is verhuisd naar het buitenland en om kosten te besparen heeft ze haar huis hier verhuurd. Dus als ze naar BelgiΓ« komt blijft die op eigen initiatief bij mij logeren. Zonder te vragen of ik en mijn man plannen hebben of of dat het kan.

Ik heb twee broers en ze zei is een keer β€œik voel me meer op mijn gemak bij mijn eigen dochter als bij mijn schoondochters”.
Maar stelt zich zelfs niet de vraag of haar schoonzoon zich wel op zijn gemak voelt met de adem van zijn schoonmoeder op zijn nek.

Mijn moeder is zo slordig zowel in het huishouden als voor haar eigen gezondheid het enigste wat telt voor haar is haar uiterlijk. En ik baal ervan als ik verneem dat ze naar Belgie gaat komen dan begint de stress al. Ik kan niet meer positief zijn ten opzichte van niks. Ze helpt niet met het huishouden en laat al haar rommel liggen (een koffietas van haar kan dagen op de toog blijven staan zonder dat ze zich eraan stoort) rookt 4 pakken sigaretten per dag en hoest 24u aan een stuk. Het is precies een toerist die op hotel zit en dan ook nog eens bezoek uitnodigt zonder eerst te vragen of wij mss plannen hadden. Kort gezegd de wereld draait om haar en de rest interesseert haar niet. Stel dat je bijvoorbeeld iets wilt vertellen over de waterschaarste in de wereld, moet je zorgen dat dat in twee zinnen gebeurt want ze onderbreekt jou en begint dan over haarzelf te praten, ik ben nie zeker of ze de eerste twee zinnen dan wel al mee heeft.

Op de dag van mijn vorige miskraam had ik haar dat verteld en als antwoord kreeg ik β€œjammer, de volgende keer beter” en ze is die dag op citytrip vertrokken. Terwijl ik de grootste trauma van mijn leven aan het meemaken was

Ik heb er zo’n afkeer van gekregen dat ik mezelf begin te beschuldigen en ik krijg schrik dat ik ook zo’n moeder zou worden. Daarnaast zou ik nie willen dat mijn kind met haar opgroeit ze zou maar eens roken in haar buurt of weer alles laten rondslingeren wat mijn kind in haar/zijn mond zou steken..

Het liefst van al zou ik willen zeggen dat ze de huurder eruit zet en er zelf terug intrekt gezien ze om de twee maanden voor twee weken verblijft, maar dat durf ik niet. Dan voel ik me weer een waardeloze dochter..

Sorry allemaal van al dat geklaag maar ik moest het ergens kwijt.. πŸ˜”
Feb β€˜21: ICSI TP 1.1: POS β€”> MK op 8 weken
Mei β€˜21: ICSI TP 1.2: POS β€”> Zoontje geboren op 26/01/β€˜22 πŸ’™

April β€˜22: ICSI TP 2.1: POS πŸ€πŸ€ž

mich75

Bericht door mich75 » 21 juni 2021, 12:08

Hey Eline,

Dat met mijn schoonma en schoonzus was maar een midweek, ik had het ergens wel voorzien, maar neemt niet dat het enorm zwaar was. De commentaar die ik heb moeten slikken, pfff er is niets goed aan mijn kinderen :cry:

Maar bij jou is het dus om de 2 maanden? Dat is toch niet houdbaar? Doet me wel wat denken aan die van mij, zij rookt niet, maar drinkt als een tempelier. Ik heb een aantal jaren geen contact met haar gehad hierdoor en door haar toenmalige vriend. Toen ze een nieuwe vriend had heeft ze terug toenadering gezocht, maar alles verloopt nog stroef al zijn we ondertussen meer dan 20j later.
Haar vriend rookt wiet, dit mag enkel in het weekend, maar zijn weekend loopt van donderdag tot dinsdag :?

Ik vind dat ik haar haar kleinkinderen niet kan ontzeggen, maar ik zou er liever niet op bezoek gaan. Het is een tijdje beter geweest na een ruzie dat ik niet wil dat ze dronken is als we op bezoek zijn, maar de laatste paar keer dat we er zijn geweest ging het weer de verkeerde kant op. 1 ding heb ik wel kunnen regelen en dat is dat er binnen geen wiet gerookt wordt als wij er zijn, maar dan gaat hij in de tuin roken, dus zitten we nog wel met zijn kuren.

Als het aan hen ligt mogen de kids ook enkel braaf in de zetel zitten.

Ik heb heel wat issues door wat er in mijn kindertijd is gebeurd, vooral emotionele verwaarlozing omdat mijn ouders zichzelf belangrijk vonden. Ik wou als kind zelf geen kinderen omdat ik niet wou dat een kind moest doorstaan wat ik meemaakte, ik wist toen niet beter.
Ik kan je zeggen dat ik totaal anders met mijn kinderen omga en ik maak ook fouten, maar ik heb mijn kinderen wel basisvertrouwen gegeven, iets fundamenteel.

Ik weet niet hoe je man erover denkt, maar ik kan me inbeelden dat die toch ook niet staat te juichen dat je ma telkens komt logeren. Denk aan je (mentale) gezondheid en die van je baby en ga het gesprek aan.
Ik ben een ondankbare dochter, egoΓ―stisch dat ik 3 kinderen heb, we zijn al met te veel op deze wereld, dus gaan vertellen dat er nog eentje bijkomt,...

Ach ja, overal zijn er wel problemen zeker en hier kunnen we erover klagen :lol:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

LiefjeCW

Bericht door LiefjeCW » 21 juni 2021, 19:39

Dames

Weer lange tijd weg geweest. Jullie hebben hier geen gemakkelijke midweek of bezoeken opzitten lees ik. πŸ₯΄

@Mich ik hoop dat je wat bekomen bent van je midweek en dat je toch een beetje hebt kunnen genieten.

Ik vandaag mijn eerste echo gehad. Ik had gehoopt dat ik nu rustig kon genieten, maar niks is minder waar. Ik heb een mooi kloppend hartje gezien, maar de gyn was niet zo blij met de grote van het vruchtje. Het vruchtje is 6+1 en ik zou volgens de berekening 6+6 zijn. Met ICSI weet ik natuurlijk wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, maar de innesteling lijkt me dan toch altijd een gokje. Vandaar dat ik het raar vond dat de gyn me niet gewoon een paar dagen terug heeft gezet ipv nu het vruchtje 50/50 kans te geven. Het vruchtje, vruchtzakje en vruchtdooier zijn allemaal in proportie van elkaar, ook een mooie hartslag, dus ik was niet mee met zijn bezorgdheid. Volgende week moet ik terug, maar ik krijg hier dan toch stress van.
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

Emelie

Bericht door Emelie » 21 juni 2021, 20:13

Hoi, hier ben ik ook weer terug! Ik ben vandaag 7+3 en sinds gisteren zijn mijn symptomen weg. Geen bleurgh gevoel meer… ik maak me zo een zorgen. Vandaag was echt een baaldag en dat terwijl ik vandaag net 28 werd. Gelukkig kan ik woensdagmiddag bij de gynae terecht om te kijken. Ik ben zo bang dat de geschiedenis zich zal herhalen, want heb er echt een slecht gevoel bij. Geen bloedverlies, maar neem utro ter ondersteuning…
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀
03/24 ICSI 3: 2 ❄️ 2 ❌️
07/24 ICSI 4: 11 ❄️

eline90

Bericht door eline90 » 21 juni 2021, 20:15

@Mich zo heeft ieder huisje zijn kruisje wss..
Het is wat het is, ze maken onze levens er niet simpeler op.. Maar goed, het deed toch goed om het effe aan onbekenden te vertellen :p

@LiefjeCW 50% is de helft he! Tot week 12 is het voor veel mensen 50% denk ik. Blijf optimistisch, 50% is niet weinig!

Van buitenaf is het natuurlijk makkelijker praten.

Wanneer had jij je terugplaatsing gehad? Want ik ben vandaag 6+6 en ik heb morgen pas mijn eerste echo.

Heeft de dr je verteld hoever je effectief zit? En hoeveel mm was het?

Over β€œoptimisme” gesproken:
Ik denk dat ik morgen wel slecht nieuws ga krijgen, ik heb 0,0% zwangerschapssymtomen en ik heb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn..

mich75

Bericht door mich75 » 21 juni 2021, 20:18

LiefjCW, ik had op 6+4 een vruchtje met de grootte van 5+6 zonder hartslag. Er is toen beslist dat ik met de medicatie moest stoppen en zien of de mk spontaan op gang kwam en anders Cytotec nemen.

Ik heb toen veel opgezocht en ik kwam heel wat verhalen tegen waarbij het vruchtje te klein was en waar het toch een succesvolle zwangerschap werd, MAAR ze hadden wel allemaal een hartslag, die zonder hartslag daar kwam geen goed vervolg aan. Uiteraard waren er ook verhalen met een slechte afloop, maar dit was dan meestal bij een zeer zwakke hartslag.

Ik heb het nadien aan mijn gyn gevraagd en ze zei dat als er wel een hartslag was geweest dat het een heel ander verhaal was.

Bij mijn echo nu was alles in orde en toch zei ze dat er nog altijd 15% kans is dat het foutloopt. Ik weet dat dit de statistieken zijn, maar het is niet fijn om te horen.

Verder gaat het nog wel even duren eer ik bekomen ben, ik heb al 3 dagen zoveel mogelijk platte rust genomen en dit gaat de rest van de week waarschijnlijk ook nog zo zijn. Ik heb cvs en ik ben echt ver over mijn grenzen gegaan en moet dit nu bekopen, maar ik zal het wel weer te boven komen.

eline90

Bericht door eline90 » 21 juni 2021, 20:23

Emelie schreef: ↑
21 juni 2021, 20:13
Hoi, hier ben ik ook weer terug! Ik ben vandaag 7+3 en sinds gisteren zijn mijn symptomen weg. Geen bleurgh gevoel meer… ik maak me zo een zorgen. Vandaag was echt een baaldag en dat terwijl ik vandaag net 28 werd. Gelukkig kan ik woensdagmiddag bij de gynae terecht om te kijken. Ik ben zo bang dat de geschiedenis zich zal herhalen, want heb er echt een slecht gevoel bij. Geen bloedverlies, maar neem utro ter ondersteuning…

Hey Emilie

Wat naar om te horen. Maar dat hoeft niet negatief te zijn!

Ik heb vorige week bloedverlies gehad en heb totaal GEEN symptomen. En volgens de gyn bleek alles toch in orde te zijn.

Ik hoop dat ze jou woensdag ook wat kunnen geruststellen!

Pas op: mijn pessimistisch gedrag op mijn zwangerschap is ook een reflectie op mijn voorgaande miskraam, eigenlijk zouden we dat niet mogen doen..

Probeer in ieder geval toch nog te genieten van je verjaardagπŸ’œ

bigima

Bericht door bigima » 21 juni 2021, 21:27

Hillie schreef: ↑
18 juni 2021, 16:44
Oh zo leuk, wat extra leden hier!
Hier gisteren ook kei goed nieuws gehad, eindelijk de eerste echo gehad op 8w (ja, die 3 weken wachten duren echt eeeeuwen!). En alles wat ze konden checken, was perfect!
Ik heb uiteindelijk dan ook maar een afspraak gemaakt voor vaccin eind volgende week (dan ben ik 9w), ook omdat ik 2 weken daarna op vakantie ga, en dan ben ik toch al iets meer beschermd.
Oh Wat leuk nieuws Hillie! πŸ™‚πŸ™‚

Ik heb vrijdag vaccin gehad was 9w+1d. beetje pijn in mijn arm en hoofdpijn op dag twee voor de rest alles OK gelukkig. πŸ™‚
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Goedgelukje

Bericht door Goedgelukje » 22 juni 2021, 0:23

@eline90: oh ik snap dat je het gevoel hebt dat het te mooi is om waar te zijn. Dat gevoel herken ik zelf ook. En je zou voor minder je zo voelen na je vorige mk ! Ik duim alvast heel erg mee dat je morgen goed nieuws mag krijgen. Dat alles tip top in orde mag zijn!

@Emelie: ook voor jou duim ik mee dat je woensdag positief nieuws mag krijgen. Ik hoop dat je in afwachting morgen niet te veel stress hebt en toch wat kan ontspannen!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 🩷 Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°
09/25: ICSI 2.1 ❀️ Uitgerekend 14/07/2026

LiefjeCW

Bericht door LiefjeCW » 22 juni 2021, 6:11

eline90 schreef: ↑
21 juni 2021, 20:15
Het is wat het is, ze maken onze levens er niet simpeler op.. Maar goed, het deed toch goed om het effe aan onbekenden te vertellen :p

@LiefjeCW 50% is de helft he! Tot week 12 is het voor veel mensen 50% denk ik. Blijf optimistisch, 50% is niet weinig!

Wanneer had jij je terugplaatsing gehad? Want ik ben vandaag 6+6 en ik heb morgen pas mijn eerste echo.

Ik denk dat ik morgen wel slecht nieuws ga krijgen, ik heb 0,0% zwangerschapssymtomen en ik heb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn..
@Eline90 dat is waar 50% is niet weinig. Ik probeer zoveel mogelijk positief te denken, maar soms bekruipt me dat gevoel dat het zoals je zegt te mooi om waar te zijn is.
Mijn terugplaatsing was op 20/5, wanneer was die van jou?

Kop op en positief blijven (moeilijk ik weet het), maar niet iedereen die zwanger is heeft symptomen! Ik duim vandaag zo hard voor je dat je een goede eerste echo hebt. πŸ€

@Mich75 bedankt voor de bemoedigende woorden, daar houd ik me aan vast, dat er een hartslag is. Ik heb het filmpje van de hartslag al 100 keer gezien denk ik, om zeker te zijn dat ik het goed heb gezien ook al heeft de gyn dat bevestigt πŸ˜‚.

Pfff leven met CVS is volgens mij niet gemakkelijk. Probeer nu inderdaad die rust te nemen zoveel je kan en even aan jezelf te denken.
Nog 4x IUI ❌

eline90

Bericht door eline90 » 22 juni 2021, 9:15

LiefjeCW schreef: ↑
22 juni 2021, 6:11

@Eline90 dat is waar 50% is niet weinig. Ik probeer zoveel mogelijk positief te denken, maar soms bekruipt me dat gevoel dat het zoals je zegt te mooi om waar te zijn is.

Kop op en positief blijven (moeilijk ik weet het), maar niet iedereen die zwanger is heeft symptomen! Ik duim vandaag zo hard voor je dat je een goede eerste echo hebt. πŸ€

@Mich75 bedankt voor de bemoedigende woorden, daar houd ik me aan vast, dat er een hartslag is. Ik heb het filmpje van de hartslag al 100 keer gezien denk ik, om zeker te zijn dat ik het goed heb gezien ook al heeft de gyn dat bevestigt πŸ˜‚.

Pfff leven met CVS is volgens mij niet gemakkelijk. Probeer nu inderdaad die rust te nemen zoveel je kan en even aan jezelf te denken.
Goedemorgen Liefje

Dankjewel voor je steun! Had een afspraak om 8:30, ik had me idd al aan het ergste voorbereid, maar het hartje klopte zoals het moest en de grootte was ook heel goed.

Hebben jullie dat ook dat jullie daar in paniek slaan en niet meer weten wat je wou vragen?

De slaagkans heb ik niet gevraagd en heeft ze ook niet gezegd.
Ik dacht dat mijn vorige MK op 11 weken was maar het was blijkbaar op 8w ik weet niet hoe ik me dat zo herinner..

Dus heeft ze me voor over twee weken nog een tussentijdse echo ingepland om zeker te zijn dat alles in orde is..

Ik denk dat ik dan pas geruster kan zijn..

Ik had mijn TP op 24/05 en volgens de gyn was ik vandaag 6+6 en uitgeteld op 09/02!

Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt bij je volgende echo! ❀️

LiefjeCW

Bericht door LiefjeCW » 22 juni 2021, 9:32

22 juni 2021, 9:15

Goedemorgen Liefje

Dankjewel voor je steun! Had een afspraak om 8:30, ik had me idd al aan het ergste voorbereid, maar het hartje klopte zoals het moest en de grootte was ook heel goed.

Hebben jullie dat ook dat jullie daar in paniek slaan en niet meer weten wat je wou vragen?

Ik dacht dat mijn vorige MK op 11 weken was maar het was blijkbaar op 8w ik weet niet hoe ik me dat zo herinner..

Dus heeft ze me voor over twee weken nog een tussentijdse echo ingepland om zeker te zijn dat alles in orde is..

Ik had mijn TP op 24/05 en volgens de gyn was ik vandaag 6+6 en uitgeteld op 09/02!

Oooo zo een goed nieuws. Probeer ervan te genieten, ook al snap ik dat je pas geruster gaat zijn na die tweede echo. De slaagkans had ik ook niet gevraagd, die heb ik er gratis bijgekregen πŸ₯΄.
Ik herken dat volledig dat je binnen gaat en een hoop vragen hebt en bij buitenkomen geen enkel hebt gesteld, omdat je er gewoon niet meer op komt.
Wat ik wel raar vind is de telling bij jou en bij mij. Mijn terugplaatsing was 20/5, die van jouw 24/5. Mijn uitgerekende datum is 08/02 en die van jouw 09/02. Ik zou volgens Gyn gisteren ook 6+6 zijn en het vruchtje geeft 6+1 aan. Ik snap er niks meer van πŸ˜‚
Nog 4x IUI ❌

mich75

Bericht door mich75 » 22 juni 2021, 10:14

Via deze link kan je je uitgerekende datum berekenen.

Ik had een tp op 12/05 van een 4-daagse en ben uitgerekend voor 29/01 en ben dus nu 8+3.

eline90

Bericht door eline90 » 22 juni 2021, 11:34

Ik heb geen idee hoe dat allemaal wordt berekend, en een hoeveeldaagse TP ik heb gehad.
Maar daar zal dus wel ergens een logica achter zitten he? :P

"Ik zou volgens Gyn gisteren ook 6+6 zijn en het vruchtje geeft 6+1 aan. Ik snap er niks meer van πŸ˜‚" --> Dit snap ik ook niet πŸ˜‚

Maar als het goed blijft verlopen en als alles volgens schema verloopt hebben we dus een dagje verschil! 😍

En Mich een weekje voor ons!

Emelie

Bericht door Emelie » 22 juni 2021, 18:07

22 juni 2021, 9:32
22 juni 2021, 9:15

Goedemorgen Liefje

Oooo zo een goed nieuws. Probeer ervan te genieten, ook al snap ik dat je pas geruster gaat zijn na die tweede echo. De slaagkans had ik ook niet gevraagd, die heb ik er gratis bijgekregen πŸ₯΄.
Ik herken dat volledig dat je binnen gaat en een hoop vragen hebt en bij buitenkomen geen enkel hebt gesteld, omdat je er gewoon niet meer op komt.
Wat ik wel raar vind is de telling bij jou en bij mij. Mijn terugplaatsing was 20/5, die van jouw 24/5. Mijn uitgerekende datum is 08/02 en die van jouw 09/02. Ik zou volgens Gyn gisteren ook 6+6 zijn en het vruchtje geeft 6+1 aan. Ik snap er niks meer van πŸ˜‚
Dat is inderdaad wel raar! Ik had tp 19/05 van een 5daagse. Vandaag 7+4 en uitgerekend 4/02 πŸ˜…πŸ˜‚
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ πŸ₯° 03/02/2022 Lily ❀
03/24 ICSI 3: 2 ❄️ 2 ❌️
07/24 ICSI 4: 11 ❄️

Plaats reactie