ICSI Leuven of Jette?

ICSI Forum
Plaats reactie
Blosom

ICSI Leuven of Jette?

Bericht door Blosom » 10 augustus 2024, 12:30

Lieve dames,
Na 2 eerdere miskramen op 6 en 8 weken, heb ik woensdag een stilgeboorte gehad van onze zoon op 17 weken. Onze wereld staat volledig stil… Hij had een afwijking in de kleine hersenen en hersenstam, en hoogstwaarschijnlijk ook het zeldzame Joubert-syndroom (1 op 100.000)

Wij zitten nu ruim 3,5 jaar in het fertiliteitstraject. Deze zwangerschap was door ICSI in Jette en ik was van de eerste poging direct zwanger! De stilgeboorte en onderzoeken zijn gebeurd in UZ Leuven (wegens doorverwijzing van mijn gynaecoloog).

Van beide ziekenhuizen zijn wij tevreden. Maar het voelt nu zo dubbel om in Jette te blijven omdat mijn zoon deze afwijkingen heeft. Maar ik WEET dat Jette top is…

Om terug te starten met een nieuwe poging (want er waren geen embryo’s om in te vriezen) twijfel ik dus over welk ziekenhuis… Jette is en blijft pionier op vlak van fertiliteit, in Leuven zijn er nu genetische onderzoeken gedaan op deze zwangerschap.

Ik ben 41 jaar, met nog 5 IVF/ICSI pogingen en wil “wijs” kiezen, zeker voor onze eerste zoon die wij hebben moeten afgeven…

Heeft iemand ervaring met fertiliteit zowel in UZ Leuven als in Jette? Of heeft iemand een aanbeveling over welke fertiliteitsarts goed is in herhaalde miskramen en mogelijkheid op genetische afwijkingen?
🩵⭐️

Inge86

Re: ICSI Leuven of Jette?

Bericht door Inge86 » 19 augustus 2024, 19:07

Dag Blosom

Amaai, heftig... Ik heb er haast geen woorden voor.
Hoe gaat het inmiddels met je?

Ik zit zelf in een ander ziekenhuis dan UZ Leuven/Jette, dus ik kan je hier niet mee verder helpen.

Veel sterkte nog en goede moed.

Doloo87

Bericht door Doloo87 » 21 augustus 2024, 14:54

Eerst en vooral knuffel…

Ik heb ondertussen 4 PU’s achter de rug en maar 1TP in samenwerking met UZLeuven. Ik ga morgen bellen voor gesprek in Jette..

Mn vraagje naar jou, moest je steeds naar jette voor echo en bloedname? Dat is het enige wat me tegenhoud maar mn huisdokter wil me zelfs thuisschrijven die periode om me rust te gunnen.

Voor de rest, ik kan niet helpen maar ik kan je wel meegeven dat je je gevoel moet volgen. Ik voel dat in Leuven uitbehandeld ben, ik kreeg de raad om naar psycholoog te gaan ivm “ongewenst kinderloos” ondanks dat ik nog 2 pogingen heb. Maar ik ben heel moeilijk te stimuleren en als er dan een eicel is dan geraakt deze niet bevrucht.
07-11/23: 3IUI NEG
11/23: ICSI1-2 bevrucht - niet verdergedeeld - geen TP
03/24: ICSI2- geen bevruchting
05/24: ICSI3- TP van 2 - x
08/24: ICSI4- geen bevruchting
Overstap Jette
12/24 :ICSI5- TP- x
02/25:ICSI6-geen bevruchting
ECD..

Hope88

Bericht door Hope88 » 22 augustus 2024, 13:25

Doloo87 schreef:
21 augustus 2024, 14:54
Eerst en vooral knuffel…

Ik heb ondertussen 4 PU’s achter de rug en maar 1TP in samenwerking met UZLeuven. Ik ga morgen bellen voor gesprek in Jette..

Mn vraagje naar jou, moest je steeds naar jette voor echo en bloedname? Dat is het enige wat me tegenhoud maar mn huisdokter wil me zelfs thuisschrijven die periode om me rust te gunnen.

Voor de rest, ik kan niet helpen maar ik kan je wel meegeven dat je je gevoel moet volgen. Ik voel dat in Leuven uitbehandeld ben, ik kreeg de raad om naar psycholoog te gaan ivm “ongewenst kinderloos” ondanks dat ik nog 2 pogingen heb. Maar ik ben heel moeilijk te stimuleren en als er dan een eicel is dan geraakt deze niet bevrucht.
Hey Doloo,

Wij zijn tijdens onze behandeling ook overgestapt naar Jette.

Ik kan je gerust stellen dat echo en bloedafname zeker niet in Jette moeten. Je kan aangeven dat je dit extern zou willen doen en dan geven ze je een aanvraag voor labo en echo mee. Je moet dan steeds een kopie van deze aanvraag meenemen naar je labo/gynae zodat ze dit kunnen invullen.
Op de aanvraag staan ook de gegevens van Jette en dat ze het voor een bepaald uur (ik dacht 13u) moeten doorsturen naar hen.
Ook consulten met de arts kunnen soms telefonisch (sowieso niet het eerste gesprek), waardoor het aantal keer dat je naar daar moet rijden echt wel beperkt is.
Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

andreaa23

Bericht door andreaa23 » 4 februari 2025, 4:19

Hope88 schreef:
22 augustus 2024, 13:25
Doloo87 schreef:
21 augustus 2024, 14:54
Eerst en vooral knuffel…

Hey Doloo,

Wij zijn tijdens onze behandeling ook overgestapt naar Jette.

Ik kan je gerust stellen dat echo en bloedafname zeker niet in Jette moeten. Je kan aangeven dat je dit extern zou willen doen en dan geven ze je een aanvraag voor labo en echo mee. Je moet dan steeds een kopie van deze aanvraag meenemen naar je labo/gynae zodat ze dit kunnen invullen.
Op de aanvraag staan ook de gegevens van Jette en dat ze het voor een bepaald uur (ik dacht 13u) moeten doorsturen naar hen.
Ook consulten met de arts kunnen soms telefonisch (sowieso niet het eerste gesprek), waardoor het aantal keer dat je naar daar moet rijden echt wel beperkt is.
Veel succes!
Het is geweldig om je antwoord te lezen, het helpt me echt

Plaats reactie