Na 2 eerdere miskramen op 6 en 8 weken, heb ik woensdag een stilgeboorte gehad van onze zoon op 17 weken. Onze wereld staat volledig stil… Hij had een afwijking in de kleine hersenen en hersenstam, en hoogstwaarschijnlijk ook het zeldzame Joubert-syndroom (1 op 100.000)
Wij zitten nu ruim 3,5 jaar in het fertiliteitstraject. Deze zwangerschap was door ICSI in Jette en ik was van de eerste poging direct zwanger! De stilgeboorte en onderzoeken zijn gebeurd in UZ Leuven (wegens doorverwijzing van mijn gynaecoloog).
Van beide ziekenhuizen zijn wij tevreden. Maar het voelt nu zo dubbel om in Jette te blijven omdat mijn zoon deze afwijkingen heeft. Maar ik WEET dat Jette top is…
Om terug te starten met een nieuwe poging (want er waren geen embryo’s om in te vriezen) twijfel ik dus over welk ziekenhuis… Jette is en blijft pionier op vlak van fertiliteit, in Leuven zijn er nu genetische onderzoeken gedaan op deze zwangerschap.
Ik ben 41 jaar, met nog 5 IVF/ICSI pogingen en wil “wijs” kiezen, zeker voor onze eerste zoon die wij hebben moeten afgeven…
Heeft iemand ervaring met fertiliteit zowel in UZ Leuven als in Jette? Of heeft iemand een aanbeveling over welke fertiliteitsarts goed is in herhaalde miskramen en mogelijkheid op genetische afwijkingen?
🩵