IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 18:53

YDV schreef: ↑
29 september 2020, 18:48
Pindanootje schreef: ↑
29 september 2020, 16:15
Inderdaad.. Hebben 4 Iui pogingen gedaan dus ik denk niet dat nummer 5 of 6 ineens nog wat gaat doen. Behalve dan hoop gedoe voor niks.
Heb me nog niet geïnformeerd over Halle nee.. M'n vriend zegt dat ik 't moet loslaten en afwachten. Maar ik ben zo niet 😂🙈 ga wellicht toch eens n informerend mailtje doen.....
En intussen jette elke week bellen om te horen of er toevallig niks vrijgekomen is :p
Normaal gezien gingen wij ook de overstap naar Jette maken na de 3de punctie. Hadden ons intake gesprek al gehad in augustus en vanaf ik wist dat er geen cryo’s waren meteen alle afspraken om te starten vastgelegd.
Ik heb dus begin november een afspraak met de counselor staan (die regelt alles om dan te mogen starten). Toen zeiden ze mij aan de telefoon dat dat dan was om te starten in december (als ik het goed begrepen heb). Ik weet niet wanneer jouw afspraak met de counselor vastligt?
Want het ziet ernaar uit dat ik de mijne zal mogen afbellen. De 3de punctie is er een embryootje blijven plakken en nu ben ik bijna 7w zwanger.
Als de 2de echo goed is ga ik mijn afspraken dus afbellen en misschien is dit dan voor jou een optie om vroeger te kunnen starten?

Ooh meen je dat !? Wat geweldig!!! Eerst en vooral proficiat :D en als tweede : mag ik jouw afspraak in november dan alsjeblieft overnemen 😂😂?
Misschien kunnen we ergens iets afspreken dat als jij belt om je afspraak te annuleren, ik enkele minuten nadien kan bellen om voor die week te vragen wat er vrij is, dan moeten ze mij wel dat tijdslot geven toch 😄😄
Momenteel hebben we nog niks van datum gekregen met de counselor namelijk, enkel telefonisch consult 20 okt met de bloed uitslagen maar 🤷‍♀️
Amai dit zou m'n dag goedmaken seg 🤩
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 19:04

Sorry dat ik zo direct ben YDV, sta hier precies gelijk een ongeduldige puppy te trappelen besef ik.. ik moet even m'n enthousiasme intomen wellicht 🙈😂 maar mocht je inderdaad na je 2e echo je traject in Jette gaan annuleren zou het voor mij een geweldige kans zijn om van die vrije plek gebruik te kunnen maken..
Stuur me gerust een privé berichtje indien mogelijk :p
7/2018 pilstop

YDV

Bericht door YDV » 29 september 2020, 19:11

29 september 2020, 18:53
Ooh meen je dat !? Wat geweldig!!! Eerst en vooral proficiat :D en als tweede : mag ik jouw afspraak in november dan alsjeblieft overnemen 😂😂?
Misschien kunnen we ergens iets afspreken dat als jij belt om je afspraak te annuleren, ik enkele minuten nadien kan bellen om voor die week te vragen wat er vrij is, dan moeten ze mij wel dat tijdslot geven toch 😄😄
Momenteel hebben we nog niks van datum gekregen met de counselor namelijk, enkel telefonisch consult 20 okt met de bloed uitslagen maar 🤷‍♀️
Amai dit zou m'n dag goedmaken seg 🤩
Bedankt! Mijn 2de echo staat gepland op 13/10. Dus als die goed is ga ik ze de dag nadien afbellen, echo is pas ‘s avonds.
Mij hadden ze het daar zelf aangeraden in Jette om zo snel mogelijk alle afspraken vast te leggen net omdat er zo’n wachttijd is. En annuleren kunnen we altijd zeiden ze.
Dus ik wil het jou zeker laten weten als ik mijn afspr heb afgebeld. 😉 als ik er iemand blij mee kan maken, graag! Want tijdens zo’n traject moet je al genoeg wachten he..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

YDV

Bericht door YDV » 29 september 2020, 19:17

29 september 2020, 19:04
Sorry dat ik zo direct ben YDV, sta hier precies gelijk een ongeduldige puppy te trappelen besef ik.. ik moet even m'n enthousiasme intomen wellicht 🙈😂 maar mocht je inderdaad na je 2e echo je traject in Jette gaan annuleren zou het voor mij een geweldige kans zijn om van die vrije plek gebruik te kunnen maken..
Stuur me gerust een privé berichtje indien mogelijk :p
Heb nog nooit privéberichten gestuurd. Heb geprobeerd eentje te sturen. Miss moet je eens kijken of dat het gelukt is? 😜

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 19:24

Inderdaad!! Ik duim extra hard mee de 13e oktober dan 😂 ik ben meteen helemaal ah glunderen hier haha! Was voorheen al zeer blij met dit forum maar nu nog eens dubbel 😄 Geweldig... 💞 Ben je nu al enorm dankbaar!
7/2018 pilstop

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 29 september 2020, 19:42

YDV .. gefeliciteerd 🥳🥳🥳 ik wens je heel veel geluk.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

beldes

Bericht door beldes » 29 september 2020, 20:29

29 september 2020, 15:12
De intake in jette vanmorgen ging goed.. Was ontroerd door de prachtige fotomuur in de wachtzaal. De foto's zelf maar ook de tekstjes vd ouders erbij, bij een paar moest k m'n tranen even verbijten :)
Toen bij de dokter binnen, had een zeer uitgebreid medisch dossier bij voor hem, waar ik duidelijk veel teveel tijd in gestoken heb aangezien hij het in enkele minuten al doorgebladerd had en teruggaf. Hij zei dat 't semenonderzoek v m'n vriend zeer goed was "amai, blijf jij maar hier als donor" :D haha
Maar de domper was dat we januari pas kunnen starten ivm de covid drukte. Terwijl ik echt al in de startblokken stond.. Hele weg terug kwamen de tranen dan. Maar ik moet me er maar bij neerleggen besef ik nu, er is niks aan te doen. Had 't heel hard nodig dat ik dit klote jaar met goed nieuws kon eindigen maar helaas. Nog een 3e keer kerst /Nieuwjaar vieren zonder zwanger buikje.
Hoop echt dat we januari direct prijs hebben, ben er aan toe 🙄
hey pindanootje!
zo stom dat er van volgend jaar wordt gesproken!
ik heb volgende week dinsdag afspraak bij Dr de brucker zijn thuispraktijk. ga daar natuurlijk ook polsen over timings. ik maat het je weten.

en hopelijk is mijn iui 5 dan toch gelukt en is de afspraak zelf niet nodig. ik blijf in de kansen geloven (anders mt ik het niet doen ;))

groetjes
beldess
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

YDV

Bericht door YDV » 29 september 2020, 20:53

@Pindanootje: heel graag gedaan! Ik heb hier ook al enorm veel aan het forum gehad. We hebben geen gemakkelijk traject gehad en ik putte altijd veel moed en hoop uit de positieve verhalen van lotgenootjes.
@michellefee: bedankt! Al is het nog steeds wat moeilijk om te geloven en we zijn er nog niet gerust in. Maar als je in een fertiliteitstraject zit besef je nog meer dat zwanger worden een wonder is, en zwanger blijven nog meer!

Ik duim mee dat het jullie ook snel gegund mag zijn!

Elvira

Bericht door Elvira » 29 september 2020, 21:45

@ Pindanootje, ik was al aan het wachten op jouw update hier, wat een enorm lange wachttijd maar hopelijk kan je meegenieten van YDV's geluk en op die manier al sneller terecht!! Ben benieuwd of je ervoor nog gaat proberen, IUI of IVF in t ZOL?
Ik zal eens moeten nadenken of wij ook naar Jette willen als het in Gent niet lukt, want die wachttijden liegen er niet om... Maar ik heb zondag mijn eerste terugplaatsing dus daar nu eerst maar op focussen :)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 21:53

Elvira schreef: ↑
29 september 2020, 21:45
@ Pindanootje, ik was al aan het wachten op jouw update hier, wat een enorm lange wachttijd maar hopelijk kan je meegenieten van YDV's geluk en op die manier al sneller terecht!! Ben benieuwd of je ervoor nog gaat proberen, IUI of IVF in t ZOL?
Ik zal eens moeten nadenken of wij ook naar Jette willen als het in Gent niet lukt, want die wachttijden liegen er niet om... Maar ik heb zondag mijn eerste terugplaatsing dus daar nu eerst maar op focussen :)
Wat lief, zo meeleven 🥰!! Ja m'n vriend zei het vanavond al, dat ik de hele dag toch wat down rond liep hier en toen dat berichtje kwam van mss een eerdere afspraak dankzij YDV, liep ik direct weer goed gezind rond 😂 Extra hoop om aan vast te houden doet een mens toch veel he!! Niet dat 't hopeloos was als we tot januari moesten wachten natuurlijk, maar toch, elke maand die vroeger kan is beter wat mij betreft..
Ik denk dat ik geen poging in het ZOL meer wil doen, maar misschien als ik een paar nachtjes erover geslapen heb dat dat veranderd is.. Even bezien..
Oh zondag de grote dag meid!!! Wat spannend 😍 Ik hoop heel erg voor jou dat het zal lukken!!!! Dan weet je 12 dagen erna meteen of het is ingenesteld he? Ik duim alvast mee 🍀
7/2018 pilstop

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 29 september 2020, 22:08

Hey iedereen,
wij hebben het weekend genomen om eens samen te ontspannen en wat te bekomen van alle emoties. We hebben beslist om toch nog een IUI te doen, net omdat het ons al 2x is gelukt om tot bevruchting te komen. We zien wel wat het brengt. Ondertussen hebben we 20 oktober een afspraak bij het CRG voor een rondleiding en het ophalen van het prikschema/medicijnen.

@Johanna1991: Ja dat testen op voorhand dat is zo moeilijk te weerstaan. Wat spijtig dat het negatief was, dikke knuffel. Ik denk dat het inderdaad geen kwaad kan om al de afspraken in te plannen, afbellen kan nog altijd.

@Michellefee: succes met de Utrogestan. Ik had wat last van een opgezette buik en krampen. Anders niets ervaren, het is alleen een boeltje om in te brengen elke keer haha. Ik heb ook net een afspraak gemaakt voor accupunctuur, onder het motto "het kan maar helpen". Ik heb er wel wat stress voor, hopelijk kan ik ook echt ontspannen. Blij dat jij er een goed gevoel bij hebt.

@Nikki123: Welkom in het cl@ubje waar je liever geen lid van zou zijn. Het is niet altijd makkelijk om dit allemaal te delen met de hele wereld en dan is deze plek echt ideaal. Ikzelf haal hier ook heel veel steun uit, ik wens je alvast het allerbeste toe.

@Chacha: Wat spijtig dat het niets is geworden, hopelijk volgende keer beter!

@Pindanootje: Ik begin ook echt uit te kijken naar de IVF, ik snap je hierin volledig. Ik ben blij dat je gesprek goed is gegaan, wat spijtig dat je pas kan starten in januari. Aan de andere kant zal de rust je misschien echt goed doen. Hopelijk is je lichaam er dan onmiddellijk klaar voor om in 1x een prachtige baby te laten groeien. Als je zelf niet gelooft in de IUI, is het volgens mij inderdaad beter om wat rust te nemen voor jezelf. Ookal is niets doen ook echt niet makkelijk! Ik hoop dat het je lukt om de vroegere afspraak vast te krijgen :)

@YDV: Proficiat!!!

@Elvira: heel veel succes gewenst aankomende zondag! We duimen voor je !!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 29 september 2020, 22:23

@Pindanootje het positieve is dat je alvast wel met ivf zou kunnen beginnen, anderzijds hoop ik dat je de afspraak eerder kan krijgen want ik snap je volledig... die 'extra' maanden is er telkens 1'tje teveel. ik duim mee.

@YDV proficiat !! Super nieuws

Ik moet morgen opnieuw voor bloedname + echo dus ik hoop dat de follikel goed gegroeid is zodat ik terug pregnyl mag spuiten.
Ik weet dat dit 'pas' mijn 2de iui is, maar ik lees hier wat dubbele gevoelens hierover versus slaagkans tot zwanger geraken?
Tuurlijk is het een hoop gedoe en een heen-en-weer geloop wat ik uiteraard zeker ervoor overheb om zwanger te geraken alleen.. de schrik zit erin om andere stappen te moeten ondernemen en daardoor de vraag: wanneer moet ik die beslissing gaan nemen en eventueel contact gaan opnemen met Jette?
Ze zeiden bij ons in het ziekenhuis dat ik op tijd een afspraak moet inplannen met de fertiliteits-arts want ik mag in principe maar 3x iui doen. Dus stel dat poging 2 niet lukt, best bij Jette al gaan aanmelden, of toch nog eerst afspraak bij mijn arts... Mijn vriend is er voorlopig overal nog erg gerust in, waardoor ik weet dat hij eerst nog hier bij ons een gesprek zal aanwillen.
Maar ben me alweer te druk aan het maken... ik moet positief blijven dat deze poging lukt :)
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 22:57

Nikki123 schreef: ↑
29 september 2020, 22:23
@Pindanootje het positieve is dat je alvast wel met ivf zou kunnen beginnen, anderzijds hoop ik dat je de afspraak eerder kan krijgen want ik snap je volledig... die 'extra' maanden is er telkens 1'tje teveel. ik duim mee.

@YDV proficiat !! Super nieuws

Ik moet morgen opnieuw voor bloedname + echo dus ik hoop dat de follikel goed gegroeid is zodat ik terug pregnyl mag spuiten.
Ik weet dat dit 'pas' mijn 2de iui is, maar ik lees hier wat dubbele gevoelens hierover versus slaagkans tot zwanger geraken?
Tuurlijk is het een hoop gedoe en een heen-en-weer geloop wat ik uiteraard zeker ervoor overheb om zwanger te geraken alleen.. de schrik zit erin om andere stappen te moeten ondernemen en daardoor de vraag: wanneer moet ik die beslissing gaan nemen en eventueel contact gaan opnemen met Jette?
Ze zeiden bij ons in het ziekenhuis dat ik op tijd een afspraak moet inplannen met de fertiliteits-arts want ik mag in principe maar 3x iui doen. Dus stel dat poging 2 niet lukt, best bij Jette al gaan aanmelden, of toch nog eerst afspraak bij mijn arts... Mijn vriend is er voorlopig overal nog erg gerust in, waardoor ik weet dat hij eerst nog hier bij ons een gesprek zal aanwillen.
Maar ben me alweer te druk aan het maken... ik moet positief blijven dat deze poging lukt :)
Waarom mag je maar 3x Iui doen? Normaal is 4 tot 6x gangbaar.. Een Iui poging heeft 10 tot 15 procent kans op slagen per keer. Afhankelijk van allerlei factoren nog. De kans op een baby'tje via ivf is bij het CRG 47 procent de eerste keer al, en na 6x ongeveer 90 procent geloof ik, dus dat zijn hele andere cijfers natuurlijk. Wanneer je de overstap wil doen is beetje op je eigen gevoel afgaan denk ik. Samen met je vriend.. Maar tijdig aanmelden is daar wel de boodschap momenteel heb ik verstaan vandaag :) hebben 6 weken moeten wachten van aanmelding tot intake en nu dus van intake tot start normaal nog eens 3 maand.. Hopelijk kan ik er dankzij YVD wat tijd af pitsen :p maar als je geen tijd wil verliezen kan ik alleen maar zeggen : bel hun 😄
7/2018 pilstop

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 30 september 2020, 0:15

Nikki123 ik moet donderdag terug komen voor mijn echo. Ik was vandaag maar hij was nog maar 11mm. Vorige keer 17mm , dus wisseld wel per cyclus. Als het donderdag mooi op grote is dan het weekend waarschijnlijk de inseminatie.. gelukkig kan dat tegenwoordig.. succes vandaag

@zondergeduld fijn dat jullie het weekend even rust hebben kunnen nemen en ervoor hebben gekozen nog een keer de IUI te doen. Ik duim voor jullie mee..

🍀🍀🍀🍀🍀🍀
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Chacha

Bericht door Chacha » 30 september 2020, 10:44

Bij mij is het enorm onduidelijk, ik heb exact 2 weken geleden m’n eerste iui gehad. Ik moest 6 dagen later, dus vorige week dinsdag, pregnyl zetten. Van de fertiliteitskliniek, zowel verpleegsters als dokters, moest ik op 30/9 testen dus 2w na iui. Dat is vandaag. Ik heb zondag minimaal bruinverlies gehad, maandag nog en dinsdagochtend gestopt. Maar het was echt niet veel, de hoeveelheid van een centje van 2 cent mss.
M’n test vandaag is wel positief.. Maar ik voel me niet zwanger en ik heb schrik dat het nog van de pregnyl is.. volgens mijn fertiliteitscentrum mag ik er gwn vanuit gaan dat het positief is🙈. Ik weet het echt niet meer!
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Plaats reactie